Γιώργος Μούζος, 10/3/2023 - 09:14 facebook twitter linkedin Πώς η Google βοηθάει το έργο των ασφαλιστικών εταιρειών; Γιώργος Μούζος, 10/3/2023 facebook twitter linkedin Δραστικά μέτρα φαίνεται πως θα πάρει η Google για να περιορίσει την απόσπαση των οδηγών πίσω από το τιμόνι. Μια κατάσταση που έχει δημιουργήσει πολλά ατυχήματα και έχει στοιχίσει αρκετά στις ασφαλιστικές εταιρείες. Αποκαρδιωτικά είναι τα δεδομένα κι οι μελέτες που έρχονται στη δημοσιότητα και αφορούν την απόσπαση των οδηγών πίσω από το τιμόνι. Οι αιτίες ποικίλουν, αλλά ψηλά στη λίστα είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου και ακολουθεί ο χειρισμός του infotainment. Όμως όποια και αν είναι η αιτία το αποτέλεσμα είναι ένα: Επικίνδυνη οδική συμπεριφορά που είναι υπαίτια για πληθώρα ατυχημάτων. Προσπάθεια για άμεση λύση! Αυτό που παρατηρούν οι ερευνητές είναι πως όσο αυξάνονται τα συστήματα που αποσπούν την προσοχή του οδηγού, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και εταιρείες τεχνολογίας αναζητούν τρόπους για να μειώσουν στο ελάχιστο το φαινόμενο αυτό. Τα νέα αυτοκίνητα πλέον με τις τεράστιες οθόνες που διαθέτουν προσφέρουν άπλετη ενημέρωση και διασκέδαση στους επιβαίνοντες. Όμως σε αυτό, έρχεται η Google για να βάλει τέλος στην απόσπαση της προσοχής του οδηγού, για την οποία ευθύνεται το infotainment. Και μπορεί ο τεχνολογικός κολοσσός να έχει παρουσία στα περισσότερα συστήματα infotainment, όμως δεν θέλει οι χρήστες να είναι ανεύθυνοι με την τεχνολογία αυτή. Στην ίδια μοίρα μπαίνει και το κινητό τηλέφωνο! Για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου, η Google κατέθεσε μία πατέντα για ένα νέο σύστημα που θα απενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες του infotainment και του κινητού τηλεφώνου όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. Το μόνο που θα λειτουργεί θα είναι το σύστημα πλοήγησης. Το σύστημα θα διαθέτει έναν αισθητήρα ο οποίος θα διαπιστώνει αν ο οδηγός βρίσκεται σε κίνηση και τότε θα απενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες που θα μπορούσαν να του αποσπάσουν την προσοχή. Η τεχνολογία στην υπηρεσία των ασφαλιστικών Απώτερος στόχος για την Google είναι να μειωθούν τα ατυχήματα που είναι συνέπεια της απόσπασης προσοχής του οδηγού. Μπορεί αρκετά smartphones και smartwatches έχουν την λειτουργία «οδήγησης» που κλείνει διάφορες λειτουργίες που θα μπορούσαν να μπερδέψουν τον οδηγό, όμως απαιτούν την επιλογή τους από τον οδηγό. Το καλό με το σύστημα της Google είναι πως είναι αρκετά εξελιγμένο και βρίσκεται μέσα στον επεξεργαστή της κάθε συσκευής. Το εξελιγμένο λογισμικό καταλαβαίνει πότε ο χρήστης είναι ο οδηγός του οχήματος και ανάλογα αδρανοποιεί τις λειτουργίες που του αποσπούν την προσοχή. Αντίστοιχα αντιλαμβάνεται πότε είναι απλός επιβάτης ώστε να τον αφήνει να τις χειρίζεται. Αν μη τι άλλο η προσπάθεια της Google είναι ενδιαφέρουσα και σίγουρα θα φέρει αλλαγές στον κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά και στον ασφαλιστικό. Το να σταματήσουν τα ατυχήματα που προκαλούνται από την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, αλλά και γενικά, θα προσφέρει τεράστιο όφελος στον ασφαλιστικό κλάδο, χάρη στη μείωση των αποζημιώσεων από τη μείωση των ατυχημάτων. Βέβαια υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα που αναφέρει πως η Google βρήκε έναν ακόμα τρόπο ώστε να μπει ακόμα πιο βαθιά στον χώρο της αυτοκίνησης και να κυριαρχήσει και σε αυτόν τον τομέα. Όποιο όμως κι αν είναι το κίνητρο της Google, το σίγουρο είναι πως το όφελος είναι σημαντικό τόσο για τους χρήστες, όσο και για τον ασφαλιστικό κλάδο! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25