close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Bain & Company: Η Επόμενη Μέρα στην Ασφαλιστική Αγορά με Όχημα την Τεχνολογία και τον Πελάτη
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
16/6/2025 - 12:07
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Bain & Company: Η Επόμενη Μέρα στην Ασφαλιστική Αγορά με Όχημα την Τεχνολογία και τον Πελάτη

Nextdeal newsroom, 16/6/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η έρευνα Customer Experience (CX) 2025 της Bain, με συμμετοχή και της Ελλάδας, αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για πελατοκεντρική πρόληψη κινδύνων, τεχνολογική καινοτομία και λειτουργική αρτιότητα

Ο παγκόσμιος ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς το χάσμα προστασίας διευρύνεται, οι αναδυόμενοι κίνδυνοι εντείνονται και τα παραδοσιακά μοντέλα ανάπτυξης αρχίζουν να πιέζονται. Σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια έκθεση της Bain & Company με τίτλο Bridging the Protection Gap: Affordability, Access, and Risk Prevention, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να δράσουν άμεσα για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά και την κερδοφορία τους σε ένα όλο και πιο ασταθές περιβάλλον.

Η ανάλυση της Bain προειδοποιεί ότι τα κενά προστασίας σε όλους τους βασικούς κλάδους ασφάλισης αναμένεται να διευρυνθούν σημαντικά έως το 2030, καθώς ο κλάδος καλείται να διαχειριστεί κινδύνους ολοένα πιο σύνθετους και δαπανηρούς — όπως οι συχνότερες φυσικές καταστροφές, η έξαρση των κυβερνοεπιθέσεων, το κόστος ασφάλισης περιουσίας και η μείωση του ενδιαφέροντος για ασφάλειες ζωής στις νεότερες γενιές. Παράλληλα, η πρόσφατη ανάπτυξη που βασίστηκε κυρίως σε αυξήσεις ασφαλίστρων και σε προϊόντα συσχετισμένα με τα επιτόκια, αποδεικνύεται μη βιώσιμη. Η εμπιστοσύνη των επενδυτών εμφανίζει αστάθεια, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι αμφιβολίες ως προς τη δυνατότητα μακροπρόθεσμης κερδοφορίας και η ανησυχία για τους μη εμφανείς κινδύνους οδηγούν σε μείωση των αποτιμήσεων. Ακόμη και οι ασφαλιστικές εταιρείες περιουσίας και ατυχημάτων (P&C), παρότι ελαφρώς πιο θωρακισμένες, δέχονται αυξανόμενη πίεση, καθώς οι στρατηγικές τιμολόγησης και η άνοδος των αποζημιώσεων δημιουργούν ανησυχίες για τη μελλοντική σταθερότητα.

Μεταξύ των αναδυόμενων κινδύνων, η αυξανόμενη απειλή στον κυβερνοχώρο ξεχωρίζει ως πιο επείγουσα. Μόνο το κόστος από επιθέσεις ransomware εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 250 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέσα στα επόμενα έξι χρόνια. Η Bain προειδοποιεί ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες, μεμονωμένα, δεν θα μπορέσουν να διαχειριστούν το πλήρες εύρος αυτών των κινδύνων. Αντίθετα, ο κλάδος καλείται να επενδύσει σε ενισχυμένες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και σε μοντέλα καταμερισμού του κινδύνου με τη συμμετοχή αντασφαλιστών, φορέων υπερβάλλουσας και πλεονάζουσας κάλυψης, αλλά και εναλλακτικών παρόχων κεφαλαίου.

Ωστόσο, η Bain εντοπίζει εξίσου σημαντικές ευκαιρίες παρά τις σημαντικές προκλήσεις: Η ταχεία πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και η αξιοποίηση των αδόμητων δεδομένων προσφέρουν στους ασφαλιστές ένα ισχυρό εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών, τη μείωση του κόστους και τη διεύρυνση της πρόσβασης στην ασφαλιστική κάλυψη. Σύμφωνα με την ανάλυση της Bain, οι ασφαλιστικές που θα καταφέρουν να ενσωματώσουν αποτελεσματικά στη λειτουργία τους την τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να πετύχουν αύξηση εσόδων κατά 10-15%, μείωση λειτουργικών δαπανών έως και 30% και περιορισμό της αναποτελεσματικότητας στη διαχείριση απαιτήσεων κατά 30-50%.

Τα ευρήματα της Bain καταλήγουν σε ένα σαφές συμπέρασμα: Οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να μετασχηματίσουν το μοντέλο τους από απλή μεταφορά κινδύνου σε ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην προληπτική διαχείριση κινδύνου με γνώμονα τον πελάτη, στην τεχνολογική καινοτομία και στη λειτουργική αριστεία.

Greek Market Insights: Η ικανοποίηση των πελατών ως μοχλός ανάπτυξης

Τα εγχώρια ευρήματα της Έρευνας Customer Experience (CX) της Bain για το 2025, η οποία διεξήχθη σε πλήθος χωρών —συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας— καθιστούν ακόμα πιο ορατή την ανάγκη για ουσιαστικό μετασχηματισμό. Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, οι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι πελάτες είναι δύο φορές πιο πιθανό να παραμείνουν αφοσιωμένοι σε σύγκριση με τους δυσαρεστημένους, ενώ εμφανίζονται πολύ πιο πρόθυμοι να συστήσουν την ασφαλιστική τους εταιρεία σε άλλους. Αυτό αποτελεί ένδειξη της ισχυρής συσχέτισης μεταξύ της ικανοποίησης, της αύξησης και της διατήρησης πελατών. Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι οι πολυκαναλικές διαδρομές—όπου ο πελάτης αλληλοεπιδρά απρόσκοπτα μέσω ψηφιακών, φυσικών και συμβουλευτικών καναλιών—παράγουν τις υψηλότερες βαθμολογίες Net Promoter Score (NPS).  Παρά την εκτεταμένη χρήση ψηφιακών μέσων, η ικανοποίηση των πελατών καθορίζεται κυρίως από την ποιότητα εκτέλεσης, με βασικότερο παράγοντα την «επιτυχία από την πρώτη φορά». Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι τακτικές συμβουλευτικές συναντήσεις δια ζώσης, οι οποίες εξακολουθούν να ενισχύουν την αφοσίωση των πελατών — κάτι που επιβεβαιώνει την κρισιμότητα της ανθρώπινης επαφής.

Παράλληλα, η Bain εντοπίζει τρεις θεμελιώδεις αλλαγές που επαναπροσδιορίζουν την Εμπειρία Πελάτη (CX): Πρώτον, η ψηφιοποίηση δεν αποτελεί πια συγκριτικό πλεονέκτημα, αλλά βασική προσδοκία. Σε αυτό το νέο πλαίσιο, ο συναισθηματικός παράγοντας και η απρόσκοπτη αλληλεπίδραση παίζουν σημαντικό ρόλο. Δεύτερον, οι πελάτες έχουν πλέον μεγαλύτερη επιρροή και απαιτούν πιο εξατομικευμένη, άμεση και ευέλικτη αλληλεπίδραση. Τρίτον, το πρότυπο εμπειρίας βρίσκει πια έκφραση στην προληπτική προσέγγιση, και όχι στην εξυπηρέτηση κατόπιν αιτήματος του πελάτη. Οι ασφαλιστικές καλούνται πλέον να προβλέπουν ανάγκες, να εντοπίζουν και να αποτρέπουν τα σημεία τριβής πριν προκύψουν, και να χτίζουν βαθύτερους συναισθηματικούς δεσμούς με τους πελάτες τους. Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν ότι η εμπειρία πελάτη δεν αποτελεί πια απλώς μια υπηρεσία, αλλά λειτουργία στρατηγικής σημασίας και πυλώνα μετασχηματισμού—ιδιαίτερα σε κλάδους όπως η ασφάλιση, όπου υπάρχουν περιορισμένες δυνατότητες διαφοροποίησης μέσω του ίδιου του προϊόντος.

«Η ασφαλιστική αγορά παγκοσμίως υφίσταται θεμελιώδεις αλλαγές και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση», δήλωσε ο Δημήτρης Ψαρρής, Managing Partner της Bain & Company Greece.
«Για να ανταποκριθούν στους αυξανόμενους κινδύνους, τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών και τις προκλήσεις της οικονομικής βιωσιμότητας, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να κινηθούν με αποφασιστικότητα. Η έρευνά μας δείχνει ότι εκείνες που θα θέσουν ως προτεραιότητα την παροχή ισχυρότερων εμπειριών στους πελάτες και θα επενδύσουν έξυπνα σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, θα είναι καλύτερα προετοιμασμένες ώστε να διαπρέψουν στη νέα εποχή της ασφάλισης. Η εμπειρία πελάτη σήμερα δεν περιορίζεται στην παραδοσιακή εξυπηρέτηση – αποτελεί έναν συνολικό τρόπο λειτουργίας, ένα βασικό πρίσμα μέσα από το οποίο μια εταιρεία παρουσιάζεται στην αγορά. Δεν πρόκειται για branding ούτε για ένα μεμονωμένο έργο· είναι ο ισχυρότερος μοχλός για τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό και τη δημιουργία αξίας, ιδιαίτερα σε κλάδους όπως η ασφάλιση, οι τράπεζες και οι τηλεπικοινωνίες, όπου η διαφοροποίηση των προϊόντων είναι εγγενώς περιορισμένη. Στο πλαίσιο αυτό, η εμπειρία πελάτη μετατρέπεται στο ίδιο το προϊόν».

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Bain & Company

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
    Nextdeal newsroom, 1/9/2025

    Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί

  • Υποχρεωτική Ασφάλιση Επιχειρήσεων (ΙΙ): Το μοντέλο του Εξουσιοδοτημένου Διαχειριστή Ασφαλίσεων (MGA)
    Γιώργος Κουτίνας, 1/9/2025

    Υποχρεωτική Ασφάλιση Επιχειρήσεων (ΙΙ): Το μοντέλο του Εξουσιοδοτημένου Διαχειριστή Ασφαλίσεων (MGA)

  • Η Conduit Re ενισχύει την ομάδα ανάληψης κινδύνων με στρατηγικούς διορισμούς

    Η Conduit Re ενισχύει την ομάδα ανάληψης κινδύνων με στρατηγικούς διορισμούς

    Ο Angus Hampton προάγεται σε Επικεφαλής Αστικής Ευθύνης· ο Peter Kiernan αναλαμβάνει επιπλέον την ευθύνη της διαχείρισης μεσιτών και πελατών...
    Nextdeal newsroom, 29/08/2025 - 10:49 29/8/2025
  • Η Liberty Mutual Reinsurance και η Safehub παρουσιάζουν μια πρωτοποριακή λύση ασφάλισης σεισμού: το ShakeNet Parametric

    Η Liberty Mutual Reinsurance και η Safehub παρουσιάζουν μια πρωτοποριακή λύση ασφάλισης σεισμού: το ShakeNet Parametric

    ΛΟΝΔΙΝΟ (27 Αυγούστου 2025) – Η Liberty Mutual Reinsurance (LM Re), μέλος του Ομίλου Liberty Mutual Insurance, και η Safehub,...
    Nextdeal newsroom, 28/08/2025 - 09:21 28/8/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το αβέβαιο τέλος του πολέμου στην Ουκρανία και οι διεργασίες των Ευρωπαίων για την επόμενη μέρα
12:50 Το αβέβαιο τέλος του πολέμου στην Ουκρανία και οι διεργασίες των Ευρωπαίων για την επόμενη μέρα
  • 12:34 ΕΒΕΠ: Με «κατώφλι» τα 10.000 ευρώ …ετήσιο εισόδημα ορίζεται η μεσαία τάξη στην Ελλάδα
  • 12:20 Η Αθηναϊκή Κλινική επενδύει σε τεχνολογία αιχμής με τον νέο αξονικό τομογράφο Revolution Maxima της GE Healthcare
  • 12:08 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Προσφορά Ελέγχου ΣΜΝ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σεξουαλικής Υγείας
  • 11:05 Η Deloitte επαναπροσδιορίζει το μέλλον των ελεγκτικών υπηρεσιών μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 10:49 Σε πλειστηριασμό τα «ασημικά» της «Αρωγή Θεσσαλίας» που ανήκε στον όμιλο Euromedica
  • 10:40 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
  • 10:00 Υποχρεωτική Ασφάλιση Επιχειρήσεων (ΙΙ): Το μοντέλο του Εξουσιοδοτημένου Διαχειριστή Ασφαλίσεων (MGA)
  • 09:48 Πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων - Η Ειρήνη Αγαπηδάκη παρουσίασε το Εθνικό Πρόγραμμα ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ σε κράτη της ΕΕ
  • 09:30 Η ψηφιακή και φυσική προσβασιμότητα, μετρούν τον βαθμό πολιτισμού των Ασφαλιστικών Εταιριών
  • 09:27 Πανήγυρις στην Ιερά Μονή Παναγίας Κατερινούς στις 7-8 Σεπτεμβρίου
  • 09:15 Το ιστορικό δεκάμηνο ράλι του Χ.Α, τα «ραντεβού» του Σεπτεμβρίου, ΠΑΣΟΚ vs ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και Ε.Ε και το μήνυμα προς τις εταιρείες ενέργειας
  • 09:10 Tα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και οι πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών!
  • 09:06 «Επί τας π(λ)ηγάς των υδάτων»: Διεπιστημονικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Καρδίτσα
  • 09:02 Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
  • 08:56 Γιάννης Καιροφύλας (1927-2025)
  • 08:50 1η Σεπτεμβρίου: Η αρχή της Ινδίκτου και του εκκλησιαστικού έτους
  • 14:13 Συνάντηση ΠτΔ με την Διοικητική Επιτροπή του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
  • 13:42 Γεωργιάδης σε Καραγεωργοπούλου: Σήμερα επιτελείται στο ΕΣΥ το μεγαλύτερο πρόγραμμα κτιριολογικής ανακαίνισης όλων των εποχών
  • 11:43 Κυρ. Μητσοτάκης στο Υπουργικό Συμβούλιο: Στο επίκεντρο η οικονομία - 4 μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 27/8 Νέος CEO της Ευρώπη Holdings ο Γιάννης Παπαβασιλείου
  2. 27/8 OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου
  3. 26/8 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ: Ποιες είναι οι «ασθένειες» του Ενιαίου Δείκτη Υγείας στις ασφαλίσεις υγείας
  4. 29/8 Τι είδους Ασφαλιστικά προϊόντα ζητούν οι νεότεροι άνθρωποι από τις Ασφαλιστικές εταιρίες;
  5. 28/8 Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;
  6. 28/8 Η Liberty Mutual Reinsurance και η Safehub παρουσιάζουν μια πρωτοποριακή λύση ασφάλισης σεισμού: το ShakeNet Parametric
  7. 28/8 Η έδρα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και η παραβίαση της κοινής λογικής!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube