Κώστας Παπαϊωάννου, 7/4/2025 - 09:10 facebook twitter linkedin Τι θα πρότεινε ο Αριστοτέλης στους σημερινούς ασφαλιστές; Κώστας Παπαϊωάννου, 7/4/2025 facebook twitter linkedin Η επιτυχία των ασφαλιστών στηριγμένη στους 4 κανόνες του Αριστοτέλη! Ο Αριστοτέλης ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες (αλλά τελικά …παγκόσμιους) φιλόσοφους! Γεννήθηκε στα σημερινά Στάγειρα της Χαλκιδικής, που γεωγραφικά βρίσκονται ακριβώς πριν από το Άγιο Όρος (χερσόνησο του Άθω). Έζησε από το 384 μέχρι το 322 π.Χ. Η διδασκαλία του κυριάρχησε στη δυτική φιλοσοφική και στην επιστημονική σκέψη μέχρι και την επανάσταση που έγινε στις επιστήμες τον 17ο μ.Χ. αιώνα, αλλά συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον μέχρι και τις μέρες μας. Θεωρείται από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους όλων των εποχών. Υπήρξε φιλόσοφος, ερευνητής της φύσης και δημιουργός της λογικής και τελικά ο σημαντικότερος από τους διαλεκτικούς της αρχαιότητας. Ίσως ο πρώτος πανεπιστήμων, όπως αντιλαμβανόμαστε αυτή τη λέξη σήμερα! Από το τεράστιο έργο του (που υπολογίζεται γύρω στα 400 βιβλία, κυρίως σε μορφή διαλόγων) τελικά σώθηκαν μόνο 47 βιβλία και μερικά αποσπάσματα από τα υπόλοιπα. Μεταξύ αυτών και το περίφημο τρίτομο Οργάνων Όργανον, που είναι από τα τελευταία έργα του, ίσως το πιο πλήρες και εμπεριστατωμένο και ενδεχομένως το δυσκολότερο στην ανάγνωση και την κατανόησή του από «αμύητους» στην Αριστοτέλεια λογική! Φυσικά ο Αριστοτέλης δεν έγραψε κάτι που να αφορά σαφώς και απ’ ευθείας τους ασφαλιστές, οι οποίοι στην εποχή του δεν υπήρχαν, τουλάχιστον στη μορφή που υπάρχουν σήμερα. Η ιδέα όμως του θεσμού της ασφάλισης ήδη υπήρχε και είχε και εφαρμογές βασισμένη στις ιδέες που δίδασκε ο Αριστοτέλης! Άλλωστε ο Μέγας Αλέξανδρος ως μαθητής του Αριστοτέλη, βασίστηκε πρακτικά στις ιδέες του Αριστοτέλη όταν έδινε αποζημιώσεις στη λειτουργία του στρατεύματός του. (σχετικά έγραψε πολλά ο Μελάς Γιανιώτης της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στις εκπαιδευτικές σημειώσεις του). Δείτε λοιπόν τι συμβούλευε ο Αριστοτέλης, το οποίο πιστεύω ότι θα σας βοηθήσει να σκεφτείτε το πως αυτές οι τέσσερεις βασικές αρχές/κανόνες του μπορούν, αν εφαρμοστούν σήμερα, να οδηγήσουν στην επιτυχία κάποιον ασφαλιστικό πράκτορα, αλλά τελικά και την ασφαλιστική αγορά στο σύνολό της! Ευγένεια Ο Αριστοτέλης έλεγε ότι οι αγενείς άνθρωποι είναι και οι πιο δυστυχισμένοι. Η αγένεια και η επιθετικότητα μειώνει την ευτυχία στον άνθρωπο, αφού δυσκολεύει την διαχείριση των συναισθημάτων κάθε ατόμου. Ο ασφαλιστής, εξ αντικειμένου της εργασίας του, οφείλει να είναι ευγενής με τους ανθρώπους γύρω του (πελάτες και συνεργάτες του), προκειμένου να είναι αποτελεσματικός στην εργασία του και πραγματικά χρήσιμος! Θάρρος Ο Αριστοτέλης απασχολήθηκε πολύ με τον φόβο και τη σχέση του με το θάρρος και τη διαλεκτική σχέση μεταξύ τους. Το θάρρος δηλαδή που έχει κάποιος, ώστε να στέκεται όρθιος απέναντι στον φόβο του και να μην υποκύπτει σε αυτόν. Αυτή η διαδικασία είναι μια βασική συνθήκη για την ευτυχία και την επιτυχία του ασφαλιστή! Το να πηγαίνεις κόντρα στους φόβους σου και να τους νικάς, σου δίνει ικανοποίηση. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τη δουλειά και τους πάσης φύσεως φόβους και φοβίες των ασφαλιστικών πρακτόρων και των εμπλεκομένων στην ασφαλιστική αγορά εν γένει! Ταπεινότητα Ο Αριστοτέλης έδινε συμβουλές ώστε να παραμένουμε ταπεινοί, κάτι που θεωρούσε πολύ σημαντικό. Όπως λέει και η σύγχρονη ψυχολογία, η ταπεινότητα συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα κατάθλιψης. Εκτός αυτού, η ταπεινότητα είναι αναγκαία σε κάποιον ασφαλιστικό πράκτορα προκειμένου να παρακινεί με τη συμπεριφορά του και να είναι φιλικός στους γύρω του (πελάτες και συνεργάτες), προκειμένου να είναι περισσότερο αποτελεσματικός! Μεγαλοπρέπεια/γενναιοδωρία Οι αρχαίοι Έλληνες συνέδεαν αυτή τη λέξη (μεγαλοπρέπεια) με αυτό που λέμε σήμερα γενναιοδωρία. Όταν προσφέρεις κάτι (και ιδιαίτερα όταν αυτό το «κάτι» είναι η ασφάλεια!), τότε αυτό μπορεί να σου χαρίσει ευτυχία και όμορφα συναισθήματα. Όταν προσφέρεις ασφάλεια, αυτό σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα. Αν λοιπόν θες να φτάσεις πιο κοντά στην ευτυχία και την επιτυχία, πρέπει να μάθεις να προσφέρεις (και ειδικά ασφάλεια)! Σκεφτείτε πόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα ήταν η δουλειά του ασφαλιστή σήμερα, αν εφαρμόζαμε αυτούς τους τέσσερις Αριστοτελικούς κανόνες, σε μια ομολογουμένως δύσκολη και ανταγωνιστική αγορά, τόσο στις πωλήσεις, όσο και στη διοίκηση! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι Visiting Professor του University of Athens MBA με εξειδίκευση στην ασφαλιστική διοίκηση και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022 και «Βασική Εκπαίδευση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» στους κλάδους και τα προϊόντα Ζωής και Γενικών Ασφαλίσεων, εκδόσεις Σπύρου 2024, επιπλέον έχει συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 30/05/2025 - 09:16 Ποιες είναι οι παροχές/εγγυήσεις του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής;
Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35 Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία!
Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53 Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του!
Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40 Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους;
Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024! Ο κλάδος Εγγυήσεων (15) είναι ένας πολύ σημαντικός κλάδος για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών, που πολλές φορές εξαρτούν τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24
Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη! Η εξαγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής, μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι προς την ωφέλεια του πελάτη!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/05/2025 - 09:30
Ποιες επιχειρήσεις νοούνται ως μητρικές και ποιες ως θυγατρικές σύμφωνα με όσα ορίζονται νομοθετικά! Επειδή όλο και περισσότερο εμπλεκόμαστε με θέματα που αφορούν τις μητρικές ή της θυγατρικές επιχειρήσεις των ασφαλιστικών εταιριών με τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 16/05/2025 - 09:26
Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα! Το Solvency II, η IDD και η GDPR έχουν θέσει πολύ σοβαρές προδιαγραφές στα θέματα της επικοινωνίας του ασφαλιστικού πράκτορα... Κώστας Παπαϊωάννου, 13/05/2025 - 09:23
Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τεχνικά αποθέματα είναι οι... Κώστας Παπαϊωάννου, 09/05/2025 - 09:19
Η αντασφάλιση και η κρισιμότητά της για τους ασφαλιστές και τους ασφαλισμένους! Χωρίς την υποστήριξη της αντασφάλισης καμία ασφαλιστική εταιρία δεν θα μπορούσε να αναλάβει και να καλύψει τους κινδύνους της εποχής... Κώστας Παπαϊωάννου, 07/05/2025 - 09:00