close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι πυλώνες της Solvency II και οι υποχρεώσεις ενημέρωσης των πελατών σύμφωνα με την IDD
Κώστας Παπαϊωάννου
Κώστας Παπαϊωάννου,
30/9/2020 - 08:18
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι πυλώνες της Solvency II και οι υποχρεώσεις ενημέρωσης των πελατών σύμφωνα με την IDD

Κώστας Παπαϊωάννου, 30/9/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Απαραίτητες γνώσεις για την πιστοποίηση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Απαραίτητες γνώσεις για όλους τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές (παλαιούς και νέους), που πρέπει να αποκτηθούν, έστω και μέσω των επαναπιστοποιήσεων!

Στο πλαίσιο των προδιαγραφών ενημέρωσης των πελατών μας που ο ν.4583/2018 IDD καθορίζει, οι παρακάτω γνώσεις που αφορούν το ν.4364/2016 Solvency II (που ενδεικτικά αναφέρω μόνο τους τίτλους των θεματικών ενοτήτων τους) είναι αναγκαίες σε όλους τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, προκειμένου να γνωρίζουν τις ασφαλιστικές λειτουργίες και τις αντίστοιχες νομοθετικές υποχρεώσεις και να επικοινωνούν άριστα με τους πελάτες τους.

Οι γνώσεις αυτές είναι αναγκαίες τόσο στους νέους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές για την απόκτηση των υποχρεωτικών πιστοποιήσεων και τις αντίστοιχες επαναπιστοποιήσεις που ακολουθούν, όσο και στους παλαιούς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, όλων των βαθμίδων, προκειμένου να λειτουργούν σύννομα και να μπορούν να διασφαλίσουν την άριστη ενημέρωση των πελατών τους, προσδίδοντας διαφάνεια, βαρύτητα και αξιοπιστία στη διαδικασία πώλησης.

Πρώτος Πυλώνας – Ποσοτικές απαιτήσεις φερεγγυότητας (MCR & SCR)

  • Μοντέλα Κεφαλαιακών Απαιτήσεων Φερεγγυότητας (SCR)
  • Ελάχιστες Κεφαλαιακές Απαιτήσεις (MCR)
  • Κίνδυνοι ασφαλιστικής επιχείρησης
  • Τεχνικές Προβλέψεις και Επενδύσεις

Δεύτερος Πυλώνας – Ποιοτικές απαιτήσεις και Εποπτεία

  • Διαχείριση κινδύνων
  • Σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης και Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου
  • Own Risk Solvency Assessment (ORSA) και Forward Looking Assessment of Own Risk (FLAOR)
  • Εποπτεία και γενικές αρχές εποπτείας

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Τρίτος Πυλώνας – Διαφάνεια και απαιτήσεις δημοσιεύσεων

  • Έκθεση σχετικά με την φερεγγυότητα και την χρηματοοικονομική κατάσταση της ασφαλιστικής επιχείρησης
  • Στοιχεία ανά κατηγορία κινδύνων, στοιχεία ενεργητικού και τεχνικών προβλέψεων, στοιχεία διαχείρισης κεφαλαίων
  • Επιχειρήσεις που εργάζονται ανεξάρτητα και επιχειρήσεις – μέλη ομίλων. Αντίστοιχες υποχρεώσεις
  • Υποχρέωση δημοσίευσης πληροφοριών προς την εποπτική αρχή και τους καταναλωτές

Ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν τίμια από τον κάθε έναν από εμάς τους εμπλεκόμενους είναι:

  • «τι γνωρίζουμε πραγματικά για κάθε μία από τις προαναφερόμενες γνωστικές ενότητες;»
  • «πως συνδέονται αυτές οι γνώσεις με τα προϊόντα και τους πελάτες μας;»
  • «μπορούμε να ενημερώσουμε τους πελάτες μας πλήρως και αξιόπιστα σχετικά με αυτά τα κρίσιμα θέματα;»

Τελικά, μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα ή έχουμε βολευτεί με το κλασσικό, εγώ είμαι παλιός και αυτά τα ξέρω;


Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου

Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (NN), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς).

Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)/Executive Programs και διδάσκει στα προγράμματα Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για ανώτατους δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program αντικείμενα όπως Risk Management, Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα κ.α. Ακόμα διδάσκει στο Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας.

Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές
  • ασφαλιστικές εταιρίες
  • πυλώνες
  • Solvency
  • ενημέρωση πελατών
  • IDD
  • πωλήσεις
  • επαναπιστοποίηση

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Δείτε σε ποιες περιοχές είχαμε τις μεγαλύτερες ζημιές από βροχοπτώσεις τη διετία ’24 – ’25!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 23/12/2025 - 08:46

    Δείτε σε ποιες περιοχές είχαμε τις μεγαλύτερες ζημιές από βροχοπτώσεις τη διετία ’24 – ’25!

  • Μια περίπτωση (case study) ασφάλισης αυτοκινήτου για δυνατούς λύτες!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 18/12/2025 - 09:21

    Μια περίπτωση (case study) ασφάλισης αυτοκινήτου για δυνατούς λύτες!

  • Η ασφάλιση των αγροτών, η ασφάλιση των γεωργικών μηχανημάτων τους και οι συνολικές ασφαλιστικές ανάγκες τους!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 15/12/2025 - 08:55

    Η ασφάλιση των αγροτών, η ασφάλιση των γεωργικών μηχανημάτων τους και οι συνολικές ασφαλιστικές ανάγκες τους!

  • Πως και από ποιες εταιρίες γίνεται στην Ελλάδα η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης μικρών αεροσκαφών και drones;
    Κώστας Παπαϊωάννου, 12/12/2025 - 08:50

    Πως και από ποιες εταιρίες γίνεται στην Ελλάδα η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης μικρών αεροσκαφών και drones;

  • Γιατί είναι αναγκαία η ασφάλιση υλικών ζημιών επιχειρήσεων (PD) και διακοπής των εργασιών τους (BI);

    Γιατί είναι αναγκαία η ασφάλιση υλικών ζημιών επιχειρήσεων (PD) και διακοπής των εργασιών τους (BI);

    Ένας πολύ σημαντικός ασφαλιστικός κλάδος των Γενικών ασφαλίσεων, που θα μπορούσε να είναι και εξαιρετικά κερδοφόρος τόσο για τις ασφαλιστικές...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 09/12/2025 - 09:54
  • Η επικίνδυνη ψευδαίσθηση ότι θα αποζημιωθείτε πλήρως από το κράτος αν πάθει ζημιές το σπίτι σας σ’ ένα σεισμό!

    Η επικίνδυνη ψευδαίσθηση ότι θα αποζημιωθείτε πλήρως από το κράτος αν πάθει ζημιές το σπίτι σας σ’ ένα σεισμό!

    Δείτε για παράδειγμα τι καλύπτει το συμβόλαιο της Εθνικής Ασφαλιστικής για σεισμό. Μα αλήθεια υπάρχουν ακόμα κάποιοι που να πιστεύουν ότι...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 05/12/2025 - 10:21
  • Πως να προστατεύσετε την περιουσία σας από καθιζήσεις και ολίσθηση του εδάφους που δεν προκαλούνται από σεισμούς;

    Πως να προστατεύσετε την περιουσία σας από καθιζήσεις και ολίσθηση του εδάφους που δεν προκαλούνται από σεισμούς;

    Τα τελευταία χρόνια έχουν ενταθεί και στην Ελλάδα τα φαινόμενα των καθιζήσεων του εδάφους και των κατολισθήσεων που δεν προκαλούνται...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 03/12/2025 - 09:44
  • Ένα δέντρο έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό σας! Πως θα αποζημιωθείτε γρήγορα;

    Ένα δέντρο έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό σας! Πως θα αποζημιωθείτε γρήγορα;

    Με την πρόσφατη κακοκαιρία Adel που πέρασε από την Ελλάδα, προκλήθηκαν πολλές ζημιές σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε όλη την Ελλάδα! Κορμοί...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 01/12/2025 - 09:25
  • Τι πρέπει να γνωρίζετε για την γενική και την μερική αβαρία στις ασφαλίσεις πλοίων και μεταφερομένων εμπορευμάτων;

    Τι πρέπει να γνωρίζετε για την γενική και την μερική αβαρία στις ασφαλίσεις πλοίων και μεταφερομένων εμπορευμάτων;

    Διαβάστε πως συνδέονται οι κλάδοι Πλοίων και Μεταφερομένων εμπορευμάτων! Η ασφάλιση των πλοίων και των μεταφερόμενων απ’ αυτά εμπορευμάτων θα μπορούσαν...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 28/11/2025 - 08:50
  • Τι σημαίνουν οι όροι κακόβουλη βλάβη και στάση, απεργία, οχλαγωγία, διαδηλώσεις και πολιτικές ταραχές;

    Τι σημαίνουν οι όροι κακόβουλη βλάβη και στάση, απεργία, οχλαγωγία, διαδηλώσεις και πολιτικές ταραχές;

    Ποιες είναι οι μεταξύ τους διαφορές και τι καλύπτεται από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, σε περίπτωση που επιλεγούν από τον πελάτη...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 25/11/2025 - 09:23

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ἡ Παρθένος σήμερον, τὸν ὑπερούσιον τίκτει από τον Νίκο Ξυλούρη (video)
21:30 Ἡ Παρθένος σήμερον, τὸν ὑπερούσιον τίκτει από τον Νίκο Ξυλούρη (video)
  • 21:00 Η Πατριαρχική Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων στο Φανάρι (Βίντεο)
  • 20:00 «Χριστούγεννα, Πρωτούγεννα»
  • 19:00 «Καλά Χριστούγεννα!»
  • 14:27 Σημαντική αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων το δεκάμηνο
  • 13:53 Μεγάλη μεταβολή στα μεγέθη των Τεχνικών Ασφαλίσεων το 2024
  • 09:51 «Σβήνουν» ακριβά μνημονιακά δάνεια, η ανησυχία της Τουρκίας μετά την τριμερή, και σενάριο για… Εθνική Κυβέρνηση χωρίς Μητσοτάκη, αγκαλιάστε… τη «Σχεδία», σε άλλη πίστα περνά η CrediaBank και το μεγάλο deal των 865 εκατ. της Metlen
  • 08:30 Χριστούγεννα: Γιατί γιορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου
  • 08:15 Θρασύβουλος Στανίτσας: Ιδιόμελα των Μεγάλων Ωρών των Χριστουγέννων (video)
  • 08:00 Καλήν εσπέραν άρχοντες - Ανοίξτε τις πόρτες στα παιδιά να σας πουν τα κάλαντα
  • 08:00 Τα έθιμα των Χριστουγέννων σε όλη την Ελλάδα
  • 00:05 Αστική Ευθύνη Ξενοδοχείων: Η Αόρατη Ασπίδα Προστασίας μιας Τουριστικής Επιχείρησης
  • 22:05 Διαβάστε το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
  • 14:11 Kίνημα και αλλαγή
  • 12:36 Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης:Έλαβε κορυφαία διεθνή διαπίστευση
  • 11:46 Γιάννης Στουρνάρας : Οι πέντε άξονες που διαμορφώνουν την εργασία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 11:04 Το τρανζίστορ και η σιωπηλή επανάσταση της τεχνικής
  • 08:46 Δείτε σε ποιες περιοχές είχαμε τις μεγαλύτερες ζημιές από βροχοπτώσεις τη διετία ’24 – ’25!
  • 08:44 Το γκι: το φιλί και όσα κουβαλά
  • 08:15 Μνήμες από Χριστούγεννα μιας άλλης εποχής
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 22/12 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εθνική Ασφαλιστική: Νέα εποχή με ενισχυμένη τεχνογνωσία και στρατηγική συνέχεια
  2. 19/12 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  3. 22/12 Ο Νοητός Ήλιος της Δικαιοσύνης στη Φάτνη της Βηθλεέμ
  4. 24/12 Σημαντική αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων το δεκάμηνο
  5. 24/12 Μεγάλη μεταβολή στα μεγέθη των Τεχνικών Ασφαλίσεων το 2024
  6. 22/12 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
  7. 22/12 Η Acrisure επεκτείνεται με την εξαγορά της Efficient Insurance Solutions

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube