close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορονοϊός: Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
21/4/2020 - 09:27
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Κορονοϊός: Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων;

Nextdeal newsroom, 21/4/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας έχει αλλάξει καταλυτικά την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Nielsen, ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των super markets, σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.

Σύμφωνα με την Nielsen, η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2,500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό στο +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα super markets (1000-2,500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α' τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.

Την ίδια στιγμή, 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας της Nielsen. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης κατά την περίοδο της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%).

Το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών snacking, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).

Στον αντίποδα, με βάση πάντα τις μετρήσεις λιανεμπορίου της Nielsen, σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του Ούζου και του Τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.

Σημαντική και ταυτόχρονα απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της Covid-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).

Τέλος, συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, το οποίο έρχεται και αυτό να επαληθεύσει την δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • έρευνα
  • Nielsen
  • καταναλωτικές συνήθειες
  • καταναλωτές
  • κορονοϊός
  • Covid-19

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ακύρωση πτήσης: Ποια τα δικαιώματα των επιβατών;
    Nextdeal newsroom, 6/4/2020

    Ακύρωση πτήσης: Ποια τα δικαιώματα των επιβατών;

  • Συνήγορος Καταναλωτή: Οδηγίες για προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές
    Nextdeal newsroom, 6/4/2020

    Συνήγορος Καταναλωτή: Οδηγίες για προστασία καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές

  • ΚΕ.Π.ΚΑ.: Καταναλωτές προσοχή στις διαδικτυακές απάτες!

    ΚΕ.Π.ΚΑ.: Καταναλωτές προσοχή στις διαδικτυακές απάτες!

    Ένα μέτρο, που σταματάει την εξάπλωση του κορωνοϊού (covid-19) είναι η απομάκρυνσή μας από φίλους, συνεργάτες και συγγενείς. Ευτυχώς, η...
    Nextdeal newsroom, 23/03/2020 - 15:20 23/3/2020
  • ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός

    ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός

    Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 1.200 ατόμων την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου...
    Nextdeal newsroom, 14/03/2020 - 15:52 14/3/2020

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Chiesi Hellas: Βράβευση για πρωτοβουλίες που προασπίζουν την ισότητα & την καινοτομία
16:00 Chiesi Hellas: Βράβευση για πρωτοβουλίες που προασπίζουν την ισότητα & την καινοτομία
  • 15:44 Πώς ο Prem Watsa της Eurobank έβγαλε υπεραξία τουλάχιστον 400% από τα Praktiker
  • 15:25 Ξεκινάει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα - Τι αλλάζει στη φροντίδα των ασθενών!
  • 14:55 Τάκης Θεοδωρικάκος: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την οικονομία μας η επένδυση στην τεχνολογία των ημιαγωγών
  • 14:34 Fitch: Το capacity και ο ανταγωνισμός ασκούν επιπλέον πιέσεις στις τιμές μετά τα υψηλά του 2024
  • 13:10 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση από ΕΙΟΡΑ των αποτελεσμάτων της άσκησης mystery shopping στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά
  • 12:15 Υπασφαλισμενος: Τι απαντά ο Πάνος Δημητρίου (Generali) στα περί εξαγορών
  • 12:10 Έρευνα: Τα ρομποτικά ταξί χωρίς οδηγό μειώνουν τα ατυχήματα στους δρόμους σε σύγκριση με αυτά που προκαλεί ένας μέσος οδηγός
  • 11:42 Εγκύκλιος ΕΑΕΕ: Έγγραφο ΑΑΔΕ για παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων βραχυχρόνιας διαμονής
  • 11:27 Το ουκρανικό μέτωπο, το σχέδιο των Ρώσων και οι επιπτώσεις στο μέλλον
  • 11:17 Eurobank Factors | Σταθερά πρώτη για 17η χρονιά στην ελληνική αγορά factoring Νέα παγκόσμια διάκριση από την FCI
  • 10:40 Η Τράπεζα της Ελλάδος, ο Αποστολόπουλος και οι ασφαλιστικές
  • 10:14 Στ. Καφούνης: Η ανάπτυξη περνά μέσα από την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης
  • 10:10 Η Eurobank Α.Ε. υπέγραψε προσύμφωνο με την Praktiker Hellas
  • 10:00 Στο 13,3% του ΑΕΠ οι ασφαλιστικές εισφορές στην Ελλάδα - Στην 7η θέση της Ε.Ε
  • 09:45 Alpha Bank: Επιτυχής τιμολόγηση ομολογιών Tier II ύψους €500 εκατ. - στο 4,308% % το κουπόνι
  • 09:35 Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στηρίζει τις επιχειρήσεις στην ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών
  • 09:28 Στοιχεία παραγωγής Ιανουάριος - Απρίλιος 2025. Πως τα πάμε;
  • 09:23 Πλαγίως: Ότι να ´ναι
  • 09:10 Η AEGEAN επενδύει σε δύο αεροσκάφη Airbus Α321neo XLR με ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια και επίπεδο άνεσης
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 14/7 Ασφαλιστικό...σταυρόλεξο: Παρκαδόρος προκάλεσε σοβαρό ατύχημα χωρίς να οδηγεί το...όχημα - Ποιος φταίει;
  2. 16/7 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  3. 17/7 Υπασφαλισμενος: Τι απαντά ο Πάνος Δημητρίου (Generali) στα περί εξαγορών
  4. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  5. 11/7 Τα Δυνατά σημεία στην πρωτιά κλάδου αυτοκινήτου της Allianz (που ασφαλίζει κοντά στα 900.000 αυτοκίνητα)
  6. 11/7 Contract: Ένα εντυπωσιακό συνέδριο συνεργατών με το βλέμμα στο μέλλον και τον πολιτισμό (βίντεο)
  7. 11/7 Αποκαλυπτήρια για το «Μνημείο των 120» στο Αγρίνιο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • diogenis o dikaios

    Για τους μισθους ; Για τις παραλογες βαρδιες ; Για την "ανεξελιξη" των εργαζομενων ; Ουτε κουβεντα βλεπω..που να ερθουν και τα μαντατα των Αμερικανικων δασμων. Η Ελβαλχαλκορ ακουει ;

    Γαλλικό μνημόνιο αλά… Ελληνικά, σχέδιο για βάσεις των ΗΠΑ σε ελληνικά νησιά, πόσο εκτεθειμένη είναι η Ελλάδα στου δασμούς, σε υψηλά 24 ετών το επενδυτικό ρίσκο και το ισχυρό αποτύπωμα ... · 1 day ago

  • Georgios Serafimides

    Αγαπητέ Κώστα, Εύστοχη η παραίνεσή σου καθώς όντως υπάρχει σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων που είναι ανασφάλιστες, ΑΛΛΑ επέτρεψε μου τις κάτωθι παρατηρήσεις. 1. Αν μία επιχείρηση με τζίρο άνω των...

    Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές και οι ασφαλιστικοί πράκτορες που ακόμα δεν εκμεταλλεύονται την ευκαιρία!  · 5 days ago

  • Στάθης Καμαρινόπουλος

    πολυ ενδιαφερον αρθρο

    Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε ο κ. Χ. Χρυσολόγου της Εθνικής Ασφαλιστικής  · 1 week ago

  • Michael

    Είναι πόλεμος φθοράς, δυστυχώς.

    Η σκληρή «γραμμή» της Ρωσίας και η μεγάλη δοκιμασία για τους Ουκρανούς πολίτες  · 1 week ago

  • anastasia

    Οπιοι και αι είναι αυτοί οι 15 φορείς που επιμένουν στην ανάγκη της μείωσης του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν απόλυτο δίκιο. Αν οι τιμές στο ρεύμα δέν...

    SOS από 15 επιχειρηματικούς φορείς για κατεπείγουσα ανάγκη μείωσης του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας  · 1 week ago

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: info@nextdeal.gr

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube

loading