close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι υποδομές δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά απαιτούν συντήρηση και μέριμνα για τη smart, green και sustainable λειτουργία τους
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
24/10/2024 - 13:40
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι υποδομές δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά απαιτούν συντήρηση και μέριμνα για τη smart, green και sustainable λειτουργία τους

Nextdeal newsroom, 24/10/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Στις αλλαγές και τις τάσεις που διαμορφώνονται διεθνώς στον τομέα των μεγάλων έργων υποδομών αναφέρθηκε ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής.

Ο κ. Σουρέτης μίλησε για τις μεγάλες ανάγκες της Ελλάδας σε έργα υποδομών (αστικοί και υπεραστικοί αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, σήραγγες, Μετρό, Τραμ, Σιδηρόδρομοι, λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια, υδραυλικά και ενεργειακά έργα κ.α.), σημειώνοντας πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αναλογιστεί πόσες μεγάλες είναι οι ελλείψεις ή οι ανάγκες της χώρας μας σε έργα υποδομής.

«Οι συμπολίτες μας στην καθημερινότητά τους έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με αυτή τη σκληρή πραγματικότητα. Μη ξεχνάμε για παράδειγμα τι σήμαινε μέχρι πρότινος το ταξίδι από την Αθήνα στην Πάτρα και τι σημαίνει ακόμα και σήμερα η μετακίνηση μέσω του Βόρειου Οδικού Άξονα στην Κρήτη» είπε ο κ. Σουρέτης προσθέτοντας πως οι ανάγκες είναι πράγματι πολλές και τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας δεν επαρκούν για να τις καλύψουν.

Ειδική μνεία, έκανε, όμως, ο κ. Σουρέτης και στο θέμα της συντήρησης και της λειτουργίας των υποδομών, που χαρακτήρισε ακόμη πιο κρίσιμο από την απλή κατασκευή τους. «Έχει πλέον γίνει κοινή συνείδηση ότι τα έργα δεν τελειώνουν με την κατασκευή τους, αλλά ότι αντιθέτως απαιτούν διαρκή συντήρηση και μέριμνα για την αποδοτική λειτουργία τους και πως – κακά τα ψέματα- το ελληνικό δημόσιο δεν φημίζεται για την ικανότητά του να συντηρεί και να λειτουργεί υποδομές» ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως οι σύγχρονες απαιτήσεις για smart, green και sustainable υποδομές θέτουν ψηλά τον πήχυ για τη συντήρηση και λειτουργία των υποδομών.

«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με ιστορία πάνω από 50 χρόνια στον κατασκευαστικό κλάδο και με δραστηριοποίηση περισσότερων των δυο δεκαετιών στη διαχείριση έργων υποδομής, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Νέα και Κεντρική Οδός, διέγνωσε εγκαίρως αυτή την ανάγκη. Τα έργα υποδομής λοιπόν που έχει εξασφαλίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελούν μόλις μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού πλάνου που υλοποιεί αθόρυβα εδώ και χρόνια ο Όμιλος, με στόχο να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρως καθετοποιημένο όμιλο, με το μεγαλύτερο και πιο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων υποδομών σε ελληνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε ο κ. Σουρέτης, δίνοντας το στίγμα για τη στόχευση του Ομίλου.
«Η συνολική επενδυτική ισχύς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ως χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα μόχλευσης μέσω δανεισμού, το ποσό αυτό πολλαπλασιάζεται και είναι διαθέσιμο για χρηματοδότηση έργων, που είναι απολύτως απαραίτητα για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αλλά και για την αναβάθμιση της θέσεως της χώρας μας εν γένει», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος συνολικά στον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας και τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, ο κ. Σουρέτης επεσήμανε πως «αναμφίβολα ο κατασκευαστικός κλάδος είναι από τους κατ’ εξοχήν επιδραστικούς κλάδους στην οικονομία και στην απασχόληση. Για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται στον τομέα των κατασκευών προστίθεται 1 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας. Αντίστοιχα, για κάθε 1 εκατ. ευρώ αξίας που παράγουν οι κατασκευές, δημιουργούνται 33 θέσεις εργασίας στην οικονομία».

Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναγνώρισε, ωστόσο, ότι παρά τη θετική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως η Ρουμανία. «Η αγορά των κατασκευών δείχνει θετικά σημάδια την τελευταία τετραετία. Τα δημοπρατούμενα έργα για το 2023 ανήλθαν στα 7 δισ. ευρώ και τα ανεκτέλεστα των κατασκευαστικών  εταιρειών τριπλασιάστικαν αγγίζοντας τα 15 δισ. ευρώ. Παρόλα αυτά οι επενδύσεις σε κατασκευές ως ποσοστό του  ΑΕΠ για την Ελλάδα (που παραμένει τελευταία στην ευρωζώνη) είναι 4,8%, ενώ για την Ευρώπη των 27 στο 11,5% και για τη Ρουμανία στο 16,7%», σχολίασε χαρακτηριστικά.

«Τα μεγάλα έργα υποδομών πέρα από το να διατηρούν ανταγωνιστική και σύγχρονη τη χώρα και να βελτιώνουν την καθημερινότητα και την ποιότητα της ζωής των πολιτών, έχουν σημαντικότητα εγχώρια προστιθέμενη αξία στην οικονομία και την κοινωνία» ανέφερε ο κ. Σουρέτης δίνοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα από σχετική μελέτη που έκανε πρόσφατα ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την επίδραση της δραστηριότητάς του στην οικονομία και την κοινωνία. «Σύμφωνα με τη μελέτη, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεισφέρει στο ΑΕΠ της χώρας συνολικά 4,8 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 1,12% του συνολικού Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος για την περίοδο 2022-2023. Παράλληλα, σημαντική είναι η συνεισφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στην απασχόληση. Η μέση ετήσια συνολική (άμεση, έμμεση & επαγόμενη) επίδραση της αλυσίδας αξίας του Ομίλου εκτιμάται σε περίπου 37.500 θέσεις εργασίας, οι οποίες αντιστοιχούν περίπου στο 1% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα την περίοδο 2022-2023» είπε ο κ. Σουρέτης.

Τέλος, αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είπε πως υπάρχει σίγουρα σημαντικό περιθώριο βελτίωσης. Συγκεκριμένα είπε πως χρειάζεται να υπάρξει ένας  Εθνικός Στρατηγικός Σχεδιασμός Υποδομών, με προτεραιότητες και εξειδίκευση πόρων χρηματοδότησης για κρίσιμα έργα υποδομής, καθώς και να επιλυθούν θεσμικά ζητήματα όπως ο Συντελεστής Αναθεώρησης για την κάλυψη αυξήσεων  υλικών και κόστους έργου, να επικαιροποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές και τα τιμολόγια έργων και μελετών και να ενισχυθεί η διαδικασία επίλυσης διαφορών (διαμεσολάβηση / διαιτησία). Ο κ. Σουρέτης αναφέρθηκε φυσικά και το επίμαχο ζήτημα της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού που στις κατασκευές προσεγγίζει τις 50.000 θέσεις, ενώ σημείωσε πως συχνά οι επενδυτές καλούνται να αναλάβουν ευθύνη για θέματα που πρακτικά είναι εκτός σφαίρας ελέγχου τους, όπως π.χ. για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ως προς την μελέτη και την κατασκευή, όταν την ίδια στιγμή στα έργα το Δημόσιο δεν μπορεί να δεσμευτεί  για ποιότητα μελετών για  καθυστερήσεις από Αρχαιολογία, από Περιβαλλοντικά, από μετακινήσεις Δικτύων Κοινής Ωφελείας κλπ.
Τέλος, ο κ. Σουρέτης χαρακτήρισε «παντελώς ανεξήγητη» τη στάση της πολιτείας απέναντι στις Πρότυπες Προτάσεις. «Ένα εξαιρετικό εργαλείο, που επιταχύνει και τις μελέτες αλλά και επιτρέπει τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, ένα εργαλείο που νομοθετήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕ επί Νέας Δημοκρατίας και το οποίο παραμένει ανενεργό μαζί με τις προτάσεις που ήδη κατέθεσαν οι κατασκευαστικοί όμιλοι και αφορούν κυρίως στη διασύνδεση του Ελληνικού  με τον αστικό ιστό και στα έργα αποσυμφόρησης του  λεκανοπεδίου Αττικης, εδώ και σχεδόν δυο χρόνια» κατέληξε.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Γιώργος Περιστέρης: Να καταστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές σε ευρωπαϊκό επίπεδο!
    Nextdeal newsroom, 23/10/2024

    Γιώργος Περιστέρης: Να καταστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές σε ευρωπαϊκό επίπεδο!

  • Η τελευταία «κομμουνιστική» χώρα στην Ε.Ε, η «ώρα» της S&P, η «λάμψη» του χρυσού και η συνεισφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    Εποπτεύων Χ., 18/10/2024

    Η τελευταία «κομμουνιστική» χώρα στην Ε.Ε, η «ώρα» της S&P, η «λάμψη» του χρυσού και η συνεισφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

  • Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Συνεισφορά €4,8 δισ. στο ΑΕΠ της Ελλάδας!

    Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Συνεισφορά €4,8 δισ. στο ΑΕΠ της Ελλάδας!

    Σε 37.500 θέσεις εργασίας ανέρχεται η συνεισφορά του Ομίλου στην απασχόληση Στα €11,6 εκατ. ευρώ το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για...
    Nextdeal newsroom, 17/10/2024 - 09:37 17/10/2024
  • Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η BlackLight φέρνουν το πρόγραμμα «Μαθαίνω Χωρίς να Βλέπω»

    Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η BlackLight φέρνουν το πρόγραμμα «Μαθαίνω Χωρίς να Βλέπω»

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοινώνει την έναρξη της συνεργασίας του με την BlackLight,...
    Nextdeal newsroom, 15/10/2024 - 10:32 15/10/2024

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βρυξέλλες: Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, η γεμάτη ατζέντα και η ανησυχία για τα ανοιχτά μέτωπα
11:50 Βρυξέλλες: Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, η γεμάτη ατζέντα και η ανησυχία για τα ανοιχτά μέτωπα
  • 11:45 Alpha Bank: Οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία από μία παρατεταμένη σύγκρουση Ισραήλ - Ιράν
  • 10:45 Martjin Ham (Interamerican): Η τεχνολογία αποκτά αξία όταν ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική
  • 10:25 Εθνική Τράπεζα: Tο Πρόγραμμα NBG Business Seeds έκλεισε 15 χρόνια στήριξης και επιβράβευσης των καινοτόμων επιχειρήσεων
  • 10:05 Τράπεζα Πειραιώς: Χρηματοδοτεί το πρώτο δεξαμενόπλοιο τύπου LR2 στον κόσμο που αξιοποιεί αιολική ενέργεια
  • 10:00 Η Generali τίμησε τα Δίκτυα των Συνεργατών της στέλνοντας ένα δυναμικό μήνυμα για το αύριο της ασφαλιστικής αγοράς
  • 09:37 Ενίσχυση του ΕΟΠΥΥ με 42 εκατ. ευρώ για πληρωμές διαγνωστικών κέντρων, φαρμακείων και διανομές Φαρμάκων Υψηλού Κόστους
  • 09:28 Το «όλα ή τίποτα» δεν ισχύει στην Ασφάλιση!
  • 09:25 Όλοι μαζί μπορούμε να σώσουμε ότι απέμεινε…
  • 09:15 Με πρώτο θέμα τις ιδιωτικές δαπάνες υγείας και αφιέρωμα στο leasing και ασφαλιστικές εταιρείες κυκλοφορεί το Nextdeal
  • 09:00 Η «μαύρη» οικονομία και τα…χαμένα 41 δισ. γιατί δεν θέλουν το ψηφιακό πελατολόγιο, στα…όρια η πρόκληση από το τουρκολιβυκό μνημόνιο, ο στόχος της ΔΕΗ για κέρδη 800 εκατ. ευρώ και η διεθνής διάκριση της Titan από το Time
  • 08:54 Car-sharing: Πώς μεταμορφώνει το underwriting στην ασφαλιστική αγορά
  • 08:50 «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη»
  • 17:44 Γιώργος Κοντόπουλος: Πώς οι εξαγορές αλλάζουν τις ανάγκες μιας οικονομικής διεύθυνσης
  • 15:27 Κ. Δαμίγος για το ψηφιακό πελατολόγιο στα συνεργεία: Δεν είμαστε αρνητικοί, αλλά πρέπει να γίνει σωστά - Ζητάμε αναβολή 6 μηνών
  • 15:20 Μάριος Θεμιστοκλέους (Υφυπ. Υγείας): Αλλάζει ο τρόπος χρηματοδότησης στα νοσοκομεία με την εφαρμογή των DRGs
  • 15:11 Ετήσια Έκθεση της Deloitte για τα Οικονομικά του Ποδοσφαίρου - Τα έσοδα της ευρωπαϊκής αγοράς ποδοσφαίρου αυξήθηκαν κατά 8% το 2023/24, φθάνοντας στο ιστορικό ρεκόρ των €38 δισ.
  • 14:42 Stefan Oelrich: Η Ευρώπη χρειάζεται τολμηρό κανονιστικό πλαίσιο για να ξαναγίνει ηγέτης στην καινοτομία
  • 14:30 Η Zurich καλεί σε ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών καθαρής ενέργειας της Ευρώπης απέναντι στην κλιματική αλλαγή
  • 14:11 Εφαρμοστικό πλαίσιο για την πρωτογενή και δευτερογενή χρήση δεδομένων ετοιμάζει το Υπουργείο Υγείας
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 25/6 Μεγάλη φωτιά σε αποθήκες της Cosmodata στον Κολωνό - Η επιχείρηση καταστράφηκε ολοσχερώς
  2. 23/6 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  3. 24/6 «Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, με στρατηγική και οδηγό την Αριστεία»
  4. 20/6 Netcompany: Τα έργα που υλοποιεί στον ασφαλιστικό κλάδο με ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και ERGO - Με ποιες εταιρίες είναι σε συζητήσεις για νέες συμφωνίες
  5. 23/6 Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
  6. 20/6 Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΕΙΑΣ
  7. 24/6 Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου - Ενδιαφέρει και ασφαλιστές

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube