Nextdeal newsroom, 15/3/2018 - 14:42 facebook twitter linkedin Παγκόσμια ημέρα Καταναλωτή. Τα 10 βασικά δικαιώματα! Nextdeal newsroom, 15/3/2018 facebook twitter linkedin Πενήντα έξι χρόνια μετά την ιστορική ομιλία του του Τζον Κένεντι στο Κογκρέσο, για το καταναλωτικό κίνημα, πόσοι από εμάς γνωρίζουν τα δικαιώματά τους πόσοι ξέρουμε τι δικαιούμαστε ως καταναλωτές, τι μπορούμε να διεκδικήσουμε και πως; Σύμφωνα πάντως με τα στατιστικά στοιχεία οι Έλληνες καταναλωτές διεκδικούν όλο και περισσότερο τα δικαιώματα τους. Οι αναφορές στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή ήταν αυξημένες κατά 43,4% το 2017 σε σχέση με το 2016 και κατά 215% την τριετία 2013-2017. Στον «Συνήγορο του Καταναλωτή» ήταν αυξημένες κατά 123% ανάμεσα στα έτη 2013-2017. Δείτε εδώ το ενημερωτικό δελτίο του Συνήγορου του Καταναλωτή με τα δέκα βασικά δικαιώματα... μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους, η παροχή εγγύησης και εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών. Λευτέρης Ζαγορίτης O «Συνήγορος του Καταναλωτή» εξασφαλίζει σε όλους πρόσβαση στην εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών Ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή προέβη σε δηλώσεις. «Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, με δεδομένη την οικονομική συγκυρία στη χώρα μας, είναι μια ευκαιρία για την ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή και των δικαιωμάτων του και την ενδυνάμωση των ενεργειών και δράσεων ενημέρωσης για τη διεκδίκησή τους. Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» εξασφαλίζει σε όλους την πρόσβαση σε γρήγορη, αποτελεσματική και χωρίς κανένα κόστος διαδικασία εξωδικαστικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών τους, ενώ αν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με προμηθευτή που εδρεύει σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στη Νορβηγία και την Ισλανδία, ο καταναλωτής έχει αρωγό το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας. Ευχαριστούμε τους καταναλωτές που μας εμπιστεύονται όλο και περισσότερο αφού η αύξηση των αιτημάτων διαμεσολάβησης προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή μεταξύ 2016 - 2017 ήταν της τάξεως του 28,2% ενώ κατά τη χρονική περίοδο μεταξύ 2013-2017, η αύξηση των αιτημάτων διαμεσολάβησης, ήταν της τάξεως, του 123%. Η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών κερδίζει συνεχώς έδαφος στη συνείδηση των καταναλωτών, αλλά και των προμηθευτών.» Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας διοργανώνουν ενημερωτική δράση στα γραφεία τους. Στελέχη της Αρχής θα ενημέρωνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα διεκδικούν, παρέχοντάς τους και πληροφοριακό υλικό, το οποίο εξεδόθη για αυτό τον σκοπό με τίτλο '10 βασικά δικαιώματά σου'. Δημήτρης Αυλωνίτης Συνεχείς έλεγχοι για την προστασία του καταναλωτή Ο καταναλωτής δεν είναι μόνο ένα υποκείμενο δικαιωμάτων, ούτε απλά ένα πρόσωπο που χρήζει προστασίας. Είναι πάνω απ' όλα ένας ενεργός πολίτης, ο οποίος διεκδικεί τα δικαιώματά του και δρα με κοινωνική συνείδηση, επισημαίνει ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή. Σύμφωνα με τον κ. Αυλωνίτη, περισσότεροι από 6000 έλεγχοι έχουν γίνει μέσα στα δύο τελευταία χρόνια για την πάταξη του παραεμπορίου και την προστασία του καταναλωτή. Όπως τονίζει, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ολοκλήρωσε πρόσφατα (ΦΕΚ Β ?40/2018) την κωδικοποίηση του ν. 2251/1994, ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια δικαίου και να αποσαφηνιστούν τα δικαιώματα του καταναλωτή. Επίσης, κατά το έτος 2017 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε συνολικά 26 χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 269.000 ευρώ και έγιναν 3 συστάσεις για συμμόρφωση με την κείμενη νομοθεσία. Αντίστοιχη ενεργοποίηση παρατηρήθηκε και σε περιπτώσεις παραβίασης αγορανομικών κανόνων (επιβολή προστίμων ύψους 747.000), αλλά και για την καταπολέμηση του παραεμπορίου, με το αρμόδιο Συντονιστικό Κέντρο να διενεργεί πάνω από 6.000 ελέγχους μέσα σε δύο χρόνια. Παράλληλα, η ουσιαστική ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς, καθώς και η θεσμική συμμετοχή καταναλωτικών οργανώσεων στη σύνταξη του Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, αποτελούν, σύμφωνα με τον κ. Αυλωνίτη, δύο μόνο παραδείγματα της προσπάθειας ενεργοποίησης του καταναλωτικού κινήματος. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. «Σε κάθε περίπτωση, η 15η Μαρτίου δεν ανήκει μόνο στους καταναλωτές. Στον συγκεκριμένο εορτασμό συμμετέχει σύσσωμη η υγιής επιχειρηματικότητα, που αναγνωρίζει ότι η διάχυση της πληροφορίας στην ψηφιακή εποχή έχει αναδείξει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε βασικό στοιχείο της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς. Συμμετέχουν επίσης τα αρμόδια όργανα της χώρας, προεξάρχοντος του Συνηγόρου του Καταναλωτή, με σημαντικό έργο στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών. Και φυσικά συμμετέχουν οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, οι οποίοι υποστηρίζουν καθημερινά τους πολίτες στην τηλεφωνική γραμμή καταναλωτή (1520), σε αγορανομικούς ελέγχους και σε κάθε δράση η οποία αναδεικνύει τον κοινωνικά πολυσήμαντο ρόλο των καταναλωτών» αναφέρει ο κ. Αυλωνίτης. ΕΚΠΟΙΖΩ: Οι καταναλωτές διεκδικούν δικαιότερες ψηφιακές αγορές Η ΕΚΠΟΙΖΩ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, τονίζει την αναγκαιότητα μεγαλύτερης πρόσβασης σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και σε αξιόπιστα συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου εξασφαλίζοντας ότι οι πληρωμές είναι προστατευμένες και τα προϊόντα που αγοράζουμε ασφαλή. Η ισχυρή, ασφαλής και προστατευμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να πραγματοποιούν τις αγορές τους με σιγουριά. Στην φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, πολλές οργανώσεις καταναλωτών θα διεκδικήσουν καλύτερη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Προς το παρόν, μόνο το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, γεγονός που καθιστά αδύνατη την πρόσβαση στις ψηφιακές αγορές. Τα μισά από τα άτομα με πρόσβαση στο διαδίκτυο επιλέγουν να μην πραγματοποιήσουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά εξαιτίας της έλλειψης εμπιστοσύνης. Σημαντικό παράγοντα της έλλειψης εμπιστοσύνης των καταναλωτών αποτελεί ο φόβος μην υποστούν απρόβλεπτες και αθέμιτες χρεώσεις. Αυτές μπορούν να προκύψουν από παράνομες και δόλιες υποκλοπές ή από καταχρηστικές, ασαφείς και πολύπλοκες επιχειρηματικές πρακτικές. Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, για να αντιμετωπιστεί αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης, είναι ζωτικής σημασίας οι Αρχές να αναλάβουν δράση με στόχο να αποτρέψουν τις απάτες και οι εταιρίες να διαθέτουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις, δίκαιη τιμολόγηση και καλές διαδικασίες αποζημίωσης. Για την ιστορία Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή καθιερώθηκε το 1983, και εορτάζεται κάθε χρόνο, στις 15 Μαρτίου, ημερομηνία κατά την οποία, το 1962, ο Αμερικανός πρόεδρος Τζον Κένεντι, είχε προβεί σε μία ιστορική ομιλία στο Κογκρέσο, για το καταναλωτικό κίνημα. «Καταναλωτές είμαστε όλοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική μονάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση. Ο καταναλωτής είναι η μόνη σημαίνουσα οικονομική μονάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται», είχε πει, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του, ο Τζον Κένεντι. Ο Αμερικανός πρόεδρος συνέχισε, σκιαγραφώντας τα τέσσερα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών, τα οποία αποτέλεσαν τη βάση για τη διαμόρφωση, αργότερα, των οδηγιών των Ηνωμένων Εθνών για την προστασία τους: το δικαίωμα στην ασφάλεια, το δικαίωμα στην πληροφόρηση, το δικαίωμα στην επιλογή και το δικαίωμα να ακούγονται. Στα 56 χρόνια που ακολούθησαν, τα δικαιώματα των καταναλωτών έχουν εμπλουτιστεί και ενισχυθεί, ώστε να συμπεριλαμβάνουν και άλλα βασικά, όπως το δικαίωμα στην ικανοποίηση βασικών αναγκών, ωστόσο, προκειμένου αυτά να έχουν πραγματική ισχύ, πρέπει πρώτα από όλα, οι ίδιοι οι καταναλωτές να τα γνωρίζουν και να τα διεκδικούν. Που μπορείτε να κάνετε τις καταγγελίες σας Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) δέχεται τις αναφορές πολιτών σχετικά με προβλήματα που εντοπίζουν σε τρόφιμα, όπως και για διατροφικά περιστατικά, στον αριθμό 11717. Συνήγορος του Καταναλωτή, λεωφ. Αλεξάνδρας 144, 114 71 Αθήνα, Tηλ: 2106460612, Fax: 2106460414, mail: [email protected], www.synigoroskatanaloti.gr Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, λεωφ. Αλεξάνδρας 144, 114 71 Αθήνα Tηλ: 2106460734, Fax: 2106460784, mail: [email protected], www.eccgreece.gr Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου καταδεικνύει την ανάγκη της Συλλογικής Αποζημίωσης καταναλωτών "Η απόφαση της 25ης Ιανουαρίου 2018 του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου περιορίζει τις επιλογές των καταναλωτών, για την πρόσβαση στη δικαιοσύνη, όταν... Nextdeal newsroom, 22/02/2018 - 16:00 22/2/2018
Αλλαγές στις ηλεκτρονικές αγορές από την ΕΕ Ένας νέος κανονισμός της ΕΕ για τις online αγορές θα δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές... Nextdeal newsroom, 07/02/2018 - 08:34 7/2/2018