Nextdeal newsroom, 30/6/2010 - 15:31 facebook twitter linkedin Ο θεσμός της Ευρωπαϊκής Εταιρείας δεν ενίσχυσε την επιχειρηματικότητα στον Ευρωπαϊκό Νότο Nextdeal newsroom, 30/6/2010 facebook twitter linkedin Περιορισμένα αποτελέσματα προκύπτουν πέντε χρόνια μετά την εφαρμογή του καταστατικού της Ευρωπαϊκής εταιρείας, ειδικά στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου σύμφωνα με την απάντηση του Επιτρόπου Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών κ. M. Barnier έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.Σύμφωνα με μία εξωτερική μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2010 , η Ευρωπαϊκή Εταιρεία (SE) υπήρξε αρκετά δημοφιλής σε ορισμένα κράτη μέλη, παραδείγματος χάρη στη Γερμανία και στην Τσεχική Δημοκρατία, αλλά δεν είχε απήχηση στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) και σε ορισμένες χώρες της ανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Πολωνία, Ρουμανία). Σύμφωνα με τη μελέτη, οι δύο σημαντικότεροι λόγοι, τους οποίους αναφέρουν οι εταιρείες ως καταλυτικούς για την σύσταση μιας SE από τους επιχειρηματίες είναι η δυνατότητα μεταφοράς της καταστατικής έδρας και η ευρωπαϊκή εικόνα που είναι συνυφασμένη με την SE. Η δυνατότητα διενέργειας μιας διασυνοριακής συγχώνευσης, η απλούστευση της διοικητικής δομής και οι κανονιστικοί λόγοι φαίνεται να είναι ήσσονος σπουδαιότητας. Από την άλλη πλευρά, τα έξοδα και η πολυπλοκότητα της διαδικασίας σύστασης μιας SE όπως και η απουσία ομοιομορφίας της οφειλόμενη στις πολυάριθμες παραπομπές στην εθνική νομοθεσία, θεωρούνται από τις επιχειρήσεις ότι αποτελούν σημαντικό αρνητικό στοιχείο μιας εταιρίας αυτής της μορφής. Στα κράτη μέλη ειδικότερα, στα οποία το εταιρικό δίκαιο είναι ελαστικό για τα εγχώρια εταιρικά σχήματα όσον αφορά πτυχές που καλύπτει το Καταστατικό της SE, η εταιρική αυτή μορφή δεν γίνεται αντιληπτή ως ελκυστική εναλλακτική λύση. Ο κ. Παπανικολάου τόνισε ότι παρόλο που ο θεσμός της ευρωπαϊκής εταιρείας προσκομίζει πολλά οφέλη για τις ίδιες, όπως μείωση του εσωτερικού κόστους λειτουργίας και αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, αποδεικνύεται πως το υπάρχον καταστατικό δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό στον επιχειρηματικό κόσμο. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία εντός της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου έχουν ιδρυθεί μόνο 431 SE, η μεγάλη πλειοψηφία των οποίων (περί το 65%) είχε συσταθεί στην Τσεχική Δημοκρατία (137 SE, από τις οποίες, οι 98 θεωρούνταν SE-θυρίδες) και στη Γερμανία (91 SE). Καμία SE δεν είχε ιδρυθεί στην Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ιταλία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία, τη Λιθουανία, τη Μάλτα, και από 1 μόνο στην Ισπανία και στην Ιρλανδία. Μεταξύ των δραστηριοτήτων των SE, κυριαρχούν οι υπηρεσίες (χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες, 31%• λοιπές δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών, 27%). Περί το 10 % των SE είναι εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Ομοίως, περί το 10 % των SE έχουν μεταφέρει την καταστατική τους έδρα σε άλλο κράτος μέλος . Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: "Στην δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο η Ευρωπαϊκή `Ενωση έχει επενδύσει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας και του ανταγωνισμού μέσω της δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού εταιρικού καταστατικού. Με την αξιοποίηση του θεσμού η Ελλάδα μπορεί να αποκομίσει άμεσα οφέλη ωστόσο για να ευδοκιμήσει η "ευρωπαϊκή εταιρεία" στην χώρας μας είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός απλοποιημένου πλαισίου σύστασης επιχειρήσεων απαγκιστρωμένου από γραφειοκρατικά κωλύματα και τεχνικά αναχώματα". Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Στη διάσκεψη #EUTeens4Green, η νεολαία θέτει τις βάσεις για μια συμπεριληπτική πράσινη μετάβαση!
Nextdeal newsroom, 19/4/2024 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει μια εργαλειοθήκη για τη στήριξη της κοινωνικής στέγασης στα κράτη μέλη!
Οι ασφαλιστές, οι πλοιοκτήτες και η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης! Ο πλοιοκτήτης και διαχειριστής του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali - η Grace Ocean Pte με έδρα τη Σιγκαπούρη και η... Nextdeal newsroom, 04/04/2024 - 11:26 4/4/2024
Ασφαλιστικές αποζημιώσεις ρεκόρ θα καταβληθούν από την καταστροφή της γέφυρας της Βαλτιμόρης! Τα ρεκόρ φαίνεται ότι θα σπάσουν όσον αφορά τις πληρωμές των ασφαλιστικών αποζημιώσεων για τη ναυτιλία μετά τη σύγκρουση πλοίων... Nextdeal newsroom, 28/03/2024 - 15:07 28/3/2024