Nextdeal newsroom, 18/6/2025 - 16:09 facebook twitter linkedin Διαχείριση Διεθνών Ζημιών με Αλλοδαπά Οχήματα στην Ελλάδα: Ο Ρόλος των Ανταποκριτών και Οδηγίες για τους Παθόντες Nextdeal newsroom, 18/6/2025 facebook twitter linkedin Γράφει ο Διονύσιος Τζανής* Καθώς η Ελλάδα αποτελεί κατεξοχήν τουριστικό προορισμό, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, παρατηρείται σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας οχημάτων με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας . Δεν είναι σπάνιο, δυστυχώς, τα οχήματα αυτά να εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα με Έλληνες οδηγούς, προκαλώντας είτε υλικές ζημιές ή/και σωματικές βλάβες. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η σωστή και έγκαιρη διαχείριση της ζημίας από τον ανταποκριτή της αλλοδαπής ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα είναι καθοριστική για την ταχεία και δίκαιη αποζημίωση των παθόντων. Η Imperial Claims Services, με πολυετή εξειδίκευση στη διαχείριση διεθνών τροχαίων ατυχημάτων συνεργάζεται με τους περισσότερους ανταποκριτές στην Ελλάδα και εκπροσωπεί πάνω από 400 αλλοδαπές ασφαλιστικές εταιρείες, προσφέροντας άμεση, οργανωμένη και νομικά άρτια υποστήριξη προς τους παθόντες τροχαίων ατυχημάτων και όντας πολύτιμος συνεργάτης των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών για την διαχείριση των ζημιών τους στο εξωτερικό μέσω των εταιρειών της σε Ελλάδα, Ρουμανία και Αλβανία καθώς και μέσω του δικτύου συνεργατών της (Dekra,Intereurope, Avus κ.α.) σε όλες τις χώρες τoυ Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Πρώτα Βήματα Μετά το Ατύχημα: Τι Πρέπει να Κάνει ο Παθών Ο οδηγός που εμπλέκεται σε τροχαίο με όχημα που φέρει αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας πρέπει να κινηθεί μεθοδικά από την πρώτη στιγμή παραμένοντας ψύχραιμος και ασφαλής: Να καλέσει την Τροχαία, ειδικά σε περιπτώσεις διαφωνίας για την υπαιτιότητα ή όταν υπάρχουν τραυματισμοί . Αν υπάρχει τραυματισμός, καλέστε άμεσα το 166 (ΕΚΑΒ) και την Τροχαία. Σε πιο ήπια περιστατικά, μπορεί να συμπληρωθεί φιλική δήλωση ατυχήματος, υπογεγραμμένη από όλους τους εμπλεκόμενους οδηγούς όπως σημαντικό επίσης είναι να κληθεί η φροντίδα ατυχήματος του ασφαλισμένου παθόντος για να τον βοηθήσει στην συλλογή όλων των αναγκαίων στοιχείων για το ατύχημα. Με την επιμέλεια του παθόντος και της ασφαλιστικής του εταιρείας είναι σημαντικό να διαβιβαστεί ο φάκελος της φροντίδας ατυχήματος στον ανταποκριτή της αλλοδαπής ασφ.εταιρείας για τον σκοπό της ταχύτερης ικανοποίησης της απαίτησής του. Να ζητήσει την πράσινη κάρτα ή το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αλλοδαπού οχήματος, ως αποδεικτικό ασφαλιστικής κάλυψης, εντοπίζοντας και τη χώρα προέλευσης του ζημιογόνου οχήματος Να καταγράψει τα πλήρη στοιχεία του οδηγού και του οχήματος (πινακίδες όλων των εμπλεκόμενων οχημάτων, στοιχεία ταυτότητας ή διαβατηρίου, τηλέφωνα οδηγών, ασφαλιστική εταιρεία κάθε εμπλεκομένου, αριθμό πράσινης κάρτας αλλοδαπού οχήματος). Να τραβήξει όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες από τις συγκρουσθείσες επιφάνειες και τη σκηνή του ατυχήματος. Να ζητήσει μαρτυρίες από τρίτους εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι αυτόπτες μάρτυρες και προκύπτει αμφισβήτηση της υπαιτιότητας/ Η σαφής τεκμηρίωση του περιστατικού διευκολύνει ουσιαστικά την αξιολόγηση της υπαιτιότητας και την αποδοχή της απαίτησης. Απαραίτητα Δικαιολογητικά για την Υποβολή Δήλωσης Ζημίας Κατά την υποβολή δήλωσης ζημίας στον ανταποκριτή ή στην Imperial Claims Services, απαιτούνται συνήθως τα εξής βασικά συνοδευτικά έγγραφα ή πληροφορίες: Αστυνομικό δελτίο συμβάντων (ΔΟΤΑ) ή φιλική δήλωση που να επιβεβαιώνει το περιστατικό Πράσινη κάρτα ή ασφαλιστήριο συμβόλαιο του υπαίτιου αλλοδαπού οχήματος (εφόσον είναι διαθέσιμα) => διαφορετικά ο παθών θα πρέπει να απευθυνθεί στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης για την αναζήτηση ασφαλιστικής κάλυψης του οχήματος με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας. Στην συνέχεια το ΓΔΑ θα τον παραπέμψει στον αρμόδιο ανταποκριτή ή μέλος του για την περαιτέρω διαχείριση της απαίτησής του. Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος που υπέστη ζημία Άδεια οδήγησης και αντίγραφα ταυτοτήτων των εμπλεκομένων οδηγών Τοποθεσία του ζημιωθέντος οχήματος (για να διενεργηθεί πραγματογνωμοσύνη) Φωτογραφίες από τον τόπο του ατυχήματος (εφόσον υπάρχουν) Φόρμα Δήλωσης Ατυχήματος της Imperial Claims Services (PDF αρχείο), πλήρως συμπληρωμένη Η πληρότητα αυτών των στοιχείων είναι κρίσιμη για τη σωστή αξιολόγηση και αποζημίωση. Ειδικά για Υλικές Ζημιές και Σωματικές Βλάβες Σε περίπτωση υλικών ζημιών, ο παθών δεν πρέπει να επισκευάσει το όχημα πριν γίνει πραγματογνωμοσύνη. Καλό είναι να διατηρήσει φωτογραφίες των ζημιών από το ατύχημα, προσφορές ή προτιμολόγια επισκευής από συνεργεία και οποιαδήποτε πρόσθετα έγγραφα και αποδείξεις αποδεικνύουν την έκταση της ζημίας. Σε περιπτώσεις σωματικών βλαβών, είναι απαραίτητο να υπάρχει πλήρης ιατρική τεκμηρίωση: ιατρικές γνωματεύσεις, πιστοποιητικό αναρρωτικής άδειας ή γνωματεύσεις σχετικές με την περίοδο αποθεραπείας , απεικονιστικές εξετάσεις, αποδείξεις ιατρικών εξόδων, στοιχεία για απώλεια εισοδήματος (εάν υπάρχει) από εργοδότη και τον ασφαλιστικό του φορέα καθώς και φωτογραφικό υλικό τραυμάτων όπου είναι εφικτό. Εάν η σωματική βλάβη είναι σοβαρή ή υπάρχει αναπηρία, μπορεί να απαιτηθεί και γνωμάτευση ποσοστού αναπηρίας ή βεβαίωση μόνιμης βλάβης από κρατικό φορέα. Η τεκμηρίωση των σωματικών βλαβών είναι συχνά χρονοβόρα και εξελίσσεται με τον χρόνο, επομένως ο παθών πρέπει να τηρεί οργανωμένο φάκελο και να ενημερώνει έγκαιρα τον διαχειριστή της ζημίας. Από τη Δήλωση έως την Αποζημίωση: Ποια Είναι τα Στάδια Υποβολή δήλωσης ζημίας στον ανταποκριτή. Επιβεβαίωση της ασφαλιστικής κάλυψης από την αλλοδαπή ασφαλιστική εταιρεία (την λαμβάνει ο ανταποκριτής). Αυτό πολλές φορές γίνεται αυθημερόν – ανάλογα του χρόνου ανακοίνωσης της ζημίας στην αλλοδαπή ασφαλιστική εταιρεία και πάντως συνήθως εντός 2-3 εργάσιμων ημερών (! αν και ο νόμος δίνει περιθώριο 6 εβδομάδων για την επιβεβαίωση της ασφ.κάλυψης από την αλλοδαπή ασφ.εταιρεία, άλλως με την πάροδο των 6 εβδομάδων χωρίς απάντηση της τεκμαίρεται ως ασφαλισμένο ) . Εκτίμηση της ζημίας από πραγματογνώμονα που θα διορίσει ο ανταποκριτής. Αν πρόκειται για εμφανείς, εξωτερικές ζημιές χωρίς εσωτερικές βλάβες, είναι πλέον συνηθισμένη και η εξ ’αποστάσεως πραγματογνωμοσύνης (Photo expertise), για την ταχύτερη αξιολόγηση της ζημίας. Υποβολή τιμολογίων επισκευής από τον παθόντα. Ο ανταποκριτής ελέγχει την τεκμηρίωση, αξιολογεί τα ποσά και ενημερώνει την αλλοδαπή ασφαλιστική εταιρεία. Έγκριση πληρωμής από την αλλοδαπή εταιρεία και έκδοση εξοφλητικών αποδείξεων. Καταβολή της αποζημίωσης στα τραπεζικά στοιχεία του δικαιούχου. Η αιτιολογημένη απάντηση στην απαίτηση του παθόντος πρέπει να δοθεί εντός 3 μηνών. Στην πράξη, όταν υπάρχει σαφής υπαιτιότητα και ο φάκελος είναι πλήρης, οι επισκευές έχουν πραγματοποιηθεί και έχουν υποβληθεί τα σχετικά παραστατικά της ζημίας η αποζημίωση μπορεί να ολοκληρωθεί εντός 1-2 εβδομάδων και πάντως στην διαχείριση διεθνών ζημιών θα πρέπει να γίνει σαφές ότι είναι προς όφελος όλων των εμπλεκομένων μερών η δίκαιη και όσο το δυνατόν αμεσότερη διευθέτηση της ζημίας. Ο Ρόλος του Ανταποκριτή Ο ανταποκριτής είναι ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της αλλοδαπής ασφαλιστικής εταιρείας στην Ελλάδα ο οποίος έχει την αυτονομία να διαχειριστεί την ζημία βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου του τόπου του ατυχήματος- δηλαδή την ελληνική νομοθεσία και πρακτική. Ο ρόλος του είναι θεσμικά κατοχυρωμένος και απολύτως κρίσιμος για την αποτελεσματική διευθέτηση των διεθνών ζημιών. Η λειτουργία του είναι ουσιαστική: συλλέγει και εξετάζει τα στοιχεία της ζημίας, διαχειρίζεται το φάκελο και ενημερώνει σχετικά την αλλοδαπή ασφ.εταιρεία, συντονίζει την διενέργεια πραγματογνωμοσυνών που απαιτούνται για την εκτίμηση της ζημίας και εν τέλει εγκρίνει και καταβάλει την αποζημίωση για λογαριασμό της αλλοδαπής ασφαλιστικής εταιρείας και του ΓΔΑ. Η άμεση και θετική συνεργασία με τον ανταποκριτή είναι προς όφελος όλων των πλευρών. Για την αναζήτηση του αρμόδιου ανταποκριτή, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης (ΓΔΑ): Δείτε εδώ Imperial Claims Services – Πάντα Δίπλα στον Παθόντα Η Imperial Claims Services έχει κατακτήσει ηγετική θέση στον τομέα της διαχείρισης διεθνών ζημιών στην Ελλάδα όντας η μόνη αμιγώς ελληνική εταιρεία διαχείρισης ζημίων με διεθνή παρουσία. Η άριστη φήμη μας βασίζεται στην αμεσότητα, την αποτελεσματικότητα και την προσωπική αντιμετώπιση κάθε υπόθεσης. Εκπροσωπώντας πάνω από 400 ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού, στεκόμαστε δίπλα σε ασφαλισμένους, ασφαλιστές και παθόντες με επαγγελματισμό και συνέπεια. Για κάθε ζήτημα που αφορά ζημία με αλλοδαπό όχημα της οποίας την εταιρεία αντιπροσωπεύει η Imperial Claims Services: [email protected] www.imperialclaimsservices.com Διονύσιος Τζανής Co-Founder, Δικηγόρος Imperial Claims Services Ποιός είναι ο Διονύσιος Τζανής Ο Διονύσης Τζανής είναι δικηγόρος, εγγεγραμμένος στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, με εξειδίκευση στο εμπορικό και ασφαλιστικό δίκαιο και ιδιαίτερη εμπειρία στη διαχείριση ασφαλιστικών απαιτήσεων αυτοκινήτου και υποθέσεων αστικής ευθύνης. Είναι κάτοχος δύο πανεπιστημιακών τίτλων: πτυχίου Νομικής από το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου (Université de Strasbourg) και πτυχίου Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Επίσης, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου LL.M. στο Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου. Από την αρχή της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας έχει διαχειριστεί χιλιάδες υποθέσεις ασφαλιστικών απαιτήσεων — τόσο εξωδικαστικά όσο και δικαστικά — για λογαριασμό της Imperial Claims Services (ICS) και της Imperial Hellas SA. Είναι Συνιδρυτής και Δικηγόρος της ICS, καθώς και Αντιπρόεδρος του Ομίλου Εταιρειών Imperial Hellas, έχοντας ενεργό ρόλο στην εποπτεία των νομικών και κανονιστικών θεμάτων της εταιρείας, την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για τη διαχείριση σύνθετων και απαιτητικών φακέλων ζημιών, αλλά και τον σχεδιασμό στρατηγικών επέκτασης και διεθνών συνεργασιών. Ο Διονύσης ηγείται της επιχειρησιακής ανάπτυξης της Imperial Claims Services με στόχο την καθιέρωσή της ως αξιόπιστου και εξειδικευμένου συνεργάτη για ασφαλιστικές εταιρείες, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, leasing, rent-a-car εταιρείες και oργανισμούς αποζημίωσης σε όλη την Ευρώπη. Είναι πιστοποιημένος εξεταστής απάτης (Certified Fraud Examiner – CFE) από τον διεθνή οργανισμό Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) καθώς και μέλος του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκού Συγκοινωνιακού Δικαίου (IETL).Ομιλεί Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 14/7/2025 Blockchain: Η επανάσταση στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης στον κλάδο αυτοκινήτου
Γιώργος Μούζος, 11/7/2025 Adaptive Cruise Control: Άνεση με κόστος την ασφάλεια; Τι σημαίνει αυτό για τους ασφαλιστές;
Στελέχη της Carglass® μεταξύ των εισηγητών στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΕΙΑΣ για Πραγματογνώμονες, Εκτιμητές και Διακανονιστές Ζημιών Αυτοκινήτου Η Carglass® συμμετείχε με εισηγήσεις στελεχών της στο Ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Πραγματογνωμόνων, Εκτιμητών και Διακανονιστών Ζημιών Αυτοκινήτου, το... Nextdeal newsroom, 10/07/2025 - 16:05 10/7/2025
Audi ετών 116 και 60 χρόνια σύγχρονης εποχής για τη μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια Περισσότερο από έναν αιώνα καινοτομίας – με ορόσημο τη μεταπολεμική αναγέννηση του 1965 Πρεμιέρα του πρώτου μεταπολεμικού Audi το 1965 στη... Nextdeal newsroom, 09/07/2025 - 13:35 9/7/2025