close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Πωλήσεις

ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Διεκδικητική επικοινωνία (assertiveness): Μαθαίνω πώς να διεκδικώ αποτελεσματικά στις συνεργασίες και τη ζωή μου
Βαγγέλης Βερτόπουλος
Βαγγέλης Βερτόπουλος,
24/10/2017 - 13:06
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Διεκδικητική επικοινωνία (assertiveness): Μαθαίνω πώς να διεκδικώ αποτελεσματικά στις συνεργασίες και τη ζωή μου

Βαγγέλης Βερτόπουλος, 24/10/2017
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Στην πρώτη εταιρεία που είχα εργαστεί, υπήρχαν ταμπελάκια σε όλα τα γραφεία που έγραφαν “In business you don’t get what you deserve. You get what you negotiate” («Στις επιχειρήσεις δεν παίρνεις αυτό που αξίζεις, αλλά αυτό που διαπραγματεύεσαι»).

Μου είχε φανεί σκληρό και κυνικό, όμως σύντομα η ίδια η ζωή μου έδειξε πως καλώς ή κακώς, αυτοί είναι οι όροι που παίζει και εκείνη. Ο τρόπος που επικοινωνούμε με τους συνεργάτες και τους άλλους ανθρώπους στη ζωή μας και ο τρόπος που διεκδικούμε αυτό που θέλουμε, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τα αποτελέσματα που έχουμε.

Α. Χρειάζεται να διεκδικούμε

Συχνά αμελούμε να διεκδικήσουμε τις επιθυμίες μας ή τις ανάγκες μας. Για παράδειγμα σε μια διαδικασία πώλησης, χρειάζεται να προβούμε στο κλείσιμο και στην τελική μας πρόταση και να προτείνουμε να «το στέλνω λοιπόν στο ταμείο», ή «προχωράμε λοιπόν στην εξασφάλισή σου για όσα μου είπες ότι σε ανησυχούν». Ή στη συνεργασία μας με τους συνεργάτες μας, μερικές φορές ξεχνάμε να πούμε ότι «χρειάζομαι αυτό το report μέχρι αύριο στις 11.00 και είναι πολύ σημαντικό να το έχω εγκαίρως». Για να μη μιλήσουμε για την προσωπική/οικογενειακή ζωή μας, όταν αμελούμε να ζητήσουμε π.χ. «θέλω να τακτοποιείς τα ρούχα σου όταν επιστρέφεις στο σπίτι», ή «θέλω όταν επιστρέφω στο σπίτι να έχω ένα τέταρτο μόνος/η ώστε να ηρεμήσω μετά από την ένταση της ημέρας».

Όταν όμως δεν εκφράζουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας, στο μυαλό μας αυτές φωνάζουν, όμως το άτομο που είναι ο αποδέκτης δυστυχώς δεν έχει ιδέα γιατί κανείς δεν του το έχει πει. Και εμείς θεωρούμε αυτονόητα πως οφείλει να αντιληφθεί την ανάγκη μας. Όμως η πραγματικότητα μας δείχνει πως, όσο και αν το θεωρούμε αυτονόητο, αυτό απλώς δεν συμβαίνει.

Β. Όταν δε διεκδικώ υπάρχουν συνέπειες

Όταν δε διεκδικούμε από τους άλλους υπάρχουν συνέπειες τόσο στα αποτελέσματά μας (πωλήσεις που δεν έγιναν, δυσλειτουργικές συνήθειες που διαιωνίζονται, χάνουμε ευκαιρίες επειδή κανείς δεν γνώριζε τη θέση ή την ύπαρξή μας) όσο και εσωτερικά καθώς συσσωρεύουμε ένταση. Θυμώνουμε, απογοητευόμαστε ή αγχωνόμαστε επειδή δε συμβαίνει αυτό που χρειαζόμαστε, επειδή οι συνεργάτες μας δε σέβονται τις ανάγκες μας, ενώ εμείς οι ίδιοι ποτέ δεν τους το έχουμε εκφράσει. Και συνήθως όταν η ένταση αυτή συσσωρεύεται, κάποια στιγμή ξεσπάει είτε με θυμό είτε με θλίψη, είτε με μια απογοήτευση που μας κάνει να τα παρατήσουμε ή να υπολειτουργούμε.

Γ. Διεκδικητικότητα (assertiveness) δε σημαίνει επιθετικότητα ή αγένεια

Υπάρχει μια παρανόηση, πως διεκδικώ σημαίνει, εισβάλλω στον προσωπικό χώρο του άλλου και απαιτώ, ενίοτε και με αγενή τρόπο. Η έννοια της διεκδικητικότητας (assertiveness) δεν έχει σχέση με αυτό. Διεκδικώ στη γλώσσα της ψυχολογίας και της επικοινωνίας σημαίνει «εκφράζω τις επιθυμίες μου με σεβασμό και γνωρίζοντας πως το άλλο άτομο μπορεί να επιλέξει να μην συμμορφωθεί με αυτό που του ζητάω». Οι λέξεις κλειδιά εδώ είναι ο σεβασμός και η αποδοχή πως η επιθυμητή έκβαση δεν είναι εγγυημένη. Αντιθέτως, η επιθετική και χωρίς σεβασμό επικοινωνία, τραυματίζει τις σχέσεις μας και μειώνει τα αποτελέσματά μας. Το πώς μπορώ στην πράξη να επικοινωνώ ‘διεκδικητικά’ είναι αντικείμενο εκπαιδεύσεων και workshops στα οποία μαθαίνουμε τόσο τις τεχνικές επικοινωνίας όσο και ενισχύουμε τον συναισθηματικό αυτό-έλεγχο που είναι προϋπόθεση για την αποτελεσματική εφαρμογή των τεχνικών. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε στον συνάδελφό μας με σεβασμό όταν μέσα μας είμαστε εξοργισμένοι και τον βρίζουμε!

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Δ. Η υγιής διεκδικητικότητα είναι μια στάση ζωής

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο μιας Ελληνίδας, στέλεχος μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας, στο οποίο περιέγραφε το πώς ενώ είναι ιδιαίτερα δημιουργική στη δουλειά της, συνειδητοποιεί πως χρειάζεται να υπενθυμίζει στον εαυτό της πως η ζωή έχει πολλά ακόμα να της δώσει και σε πολλούς άλλους τομείς, στους οποίους ενίοτε λόγω υπερ-εστίασης στη δουλειά μπορεί να αμελούμε.

Δεν είναι μόνο στους άλλους ανθρώπους που χρειάζεται να εκφράζουμε τις επιθυμίες και τις ανάγκες μας, αλλά και στην ίδια τη ζωή. Πολλές φορές έχουμε όνειρα τα οποία τα βλέπουμε μόνο στον ύπνο μας, αλλά αμελούμε (ή δεν τολμάμε) να τα εκφράσουμε, πόσω μάλλον να τα υλοποιήσουμε. Απλά πράγματα, όπως το να κάνουμε λίγα μαθήματα ντραμς, ή φωτογραφίας, ή να επισκεφθούμε μια τοποθεσία που έχουμε δει σε φωτογραφίες στο desktop μας. Συχνά, δεν είναι η έλλειψη δυνατοτήτων που τα αφήνει ανεκπλήρωτα, όσο η απουσία του να τα εκφράσουμε και να τα διεκδικήσουμε, πρωτίστως από τον εαυτό μας.

Απολογούμαι για τον ίσως πιο ‘ψυχολογικό’ τόνο του συγκεκριμένου άρθρου αλλά η ιδιότητα του επαγγελματία και οι δεξιότητες που καλούμαστε να επιδεικνύουμε στην επαγγελματική μας ζωή έχουν μεγάλη σχέση με εκείνες που μπορούν να κάνουν και τη ζωή μας συνολικά πιο γεμάτη και απολαυστική.

Διεκδικήστε λοιπόν!


Vaggelis Vertopoulos 2016Βιογραφικό Βαγγέλη Κ. Βερτόπουλου

Ο Βαγγέλης Κ. Βερτόπουλος σπούδασε Marketing στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε σε πολυεθνικές εταιρείες όπως η Friesland (NOYNOY) και η Johnson n’ Johnson στους τομείς Sales, Sales Analysis και Category Management.

Στη συνέχεια σπούδασε Ψυχολογία στο London Metropolitan και έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Βρετανικό OU και MSc στην Αθλητική Ψυχολογία στο Staffordshire University. Εκπαιδεύτηκε στην Ψυχοθεραπεία με Γνωσιακές και Συμπεριφορικές προσεγγίσεις και στο Life & Executive Coaching.

Σε συνέχεια της προσωπικής αθλητικής του πορείας και ενασχόλησης με την προπονητική, έχει διατελέσει Ομοσπονδιακός Προπονητής Ξιφασκίας από το 2007ως το 2011. Οι αθλητές του έχουν κατακτήσει πάνω από 30 Πανελλήνιους τίτλους τα τελευταία 8 χρόνια.

Εργάζεται με στελέχη οργανισμών και επιχειρήσεων, ερασιτέχνες και επαγγελματίες αθλητές που διακρίνονται στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εφήβους και άτομα που θέλουν να επεκτείνουν τις δυνατότητές τους και να τις αξιοποιήσουν.

Η πολύπλευρη ακαδημαϊκή και επαγγελματική του εμπειρία του απο τους τομείς του Business, της Ψυχολογίας και του Αθλητισμού, του δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόζει ολοκληρωμένα προγράμματα που βασίζονται στην επιστημονική και θεωρητική γνώση και ταυτοχρόνως ακουμπούν στέρεα στην πραγματικότητα.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Βαγγέλης Βερτόπουλος: Ποια είναι η αιτία που παρακινεί ανθρώπους να ΚAΝΟΥΝ κάτι;
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 30/12/2024 - 13:41

    Βαγγέλης Βερτόπουλος: Ποια είναι η αιτία που παρακινεί ανθρώπους να ΚAΝΟΥΝ κάτι;

  • Βαγγέλης Βερτόπουλος: Μήπως η πολλή εμπειρία βλάπτει; Διδάγματα από την Αθλητική Ψυχολογία στο επιχειρείν
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 13/03/2024 - 15:59

    Βαγγέλης Βερτόπουλος: Μήπως η πολλή εμπειρία βλάπτει; Διδάγματα από την Αθλητική Ψυχολογία στο επιχειρείν

  • Βαγγέλης Βερτόπουλος: Εσύ επιθυμείς, νομίζεις, ελπίζεις, προσδοκάς ή πιστεύεις;
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 20/10/2023 - 12:47

    Βαγγέλης Βερτόπουλος: Εσύ επιθυμείς, νομίζεις, ελπίζεις, προσδοκάς ή πιστεύεις;

  • Οδηγίες Χρήσεως για να μην μελαγχολείτε το φθινοπώρο (ή οποτεδήποτε)
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 12/09/2023 - 10:08

    Οδηγίες Χρήσεως για να μην μελαγχολείτε το φθινοπώρο (ή οποτεδήποτε)

  • Απαιτητικότητα: Η αιτία του συναισθηματικού stress (και) στον επαγγελματικό χώρο

    Απαιτητικότητα: Η αιτία του συναισθηματικού stress (και) στον επαγγελματικό χώρο

    Ο Αλέξης είναι εργαζόμενος σε μία εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων. Αγαπά αυτό που κάνει και όμως τον τελευταίο καιρό επιστρέφει σπίτι...
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 24/05/2023 - 15:46
  • Βαγγέλης Βερτόπουλος: Πόσο κοστίζει η ευτυχία;

    Βαγγέλης Βερτόπουλος: Πόσο κοστίζει η ευτυχία;

    Είναι μία λέξη της οποίας όσοι συνειδητοποιούν το βάρος δεν τολμούν να την ξεστομίσουν εύκολα. Είναι κάτι σαν το όνομα...
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 10/05/2023 - 09:57
  • Φθινόπωρο: Νέα σεζόν, νέοι στόχοι

    Φθινόπωρο: Νέα σεζόν, νέοι στόχοι

    Πριν από λίγα χρόνια ο γιος ενός φίλου μπήκε όλο ενθουσιασμό στο σπίτι επιστρέφοντας από το σχολείο και του είπε:...
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 08/11/2022 - 10:20
  • Mήπως η εταιρεία σας πάσχει από κατάθλιψη;

    Mήπως η εταιρεία σας πάσχει από κατάθλιψη;

    Κάθε φθινόπωρο κυρίως, αλλά και άλλες εποχές, οι περισσότεροι άνθρωποι περνάνε δύσκολα! Μετά την ξεκούραση των διακοπών και του καλοκαιριού, αλλά και σε...
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 11/10/2022 - 10:08
  • Πόσο καλοί φίλοι είμαστε με το μυαλό μας;

    Πόσο καλοί φίλοι είμαστε με το μυαλό μας;

    Οι άνθρωποι είμαστε όντα που, ενώ έχουμε τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε λογικά, ταυτοχρόνως έχουμε την έντονη τάση να παραλογιζόμαστε! Νομίζουμε...
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 07/06/2022 - 13:46
  • Προσωπικές σχέσεις στην ψηφιακή εποχή και στον χώρο εργασίας

    Προσωπικές σχέσεις στην ψηφιακή εποχή και στον χώρο εργασίας

    Οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες έχουν κατακλύσει τη ζωή μας και έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε, συνεργαζόμαστε και συναναστρεφόμαστε....
    Βαγγέλης Βερτόπουλος, 22/03/2022 - 09:31

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
16:30 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  • 16:05 Η Εθνική Ασφαλιστική, ως ηγέτιδα, αναδιαμορφώνει και πάλι την αγορά
  • 14:45 Η μεγάλη γιορτή της Unipol στο γήπεδο Σαν Σίρο του Μιλάνου
  • 14:25 Αριστείο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Ιουλία Τσέτη - Στα βραβεία του ελληνικού επιχειρείν «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας»
  • 13:56 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων
  • 13:35 Η Audi ενισχύει την αποδοτικότητα της παραγωγής με Τεχνητή Νοημοσύνη
  • 13:15 Χρήστος Γεωργόπουλος: «Πολύμορφο γλοιοβλάστωμα - Δεν θεραπεύουμε μόνον τη νόσο. Στεκόμαστε δίπλα στον άνθρωπο»!
  • 12:58 NBG Pay tom: Η νέα λύση αποδοχής πληρωμών που μετατρέπει την android συσκευή σας σε φορητό POS
  • 12:25 Mε πρώτο θέμα τις ασφαλίσεις υγείας και την συνάντηση Βασίλη Αποστολόπουλου-Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κυκλοφορεί το Nextdeal
  • 12:15 Το KPMG Advisory, Tax & Legal Graduate Recruitment Program για το έτος 2025 μόλις άρχισε!
  • 12:08 Η Άννα Παπακοσμοπούλου νέα Head of Communications & Patient Advocacy στη Novartis Hellas!
  • 11:52 Στρατηγική συνεργασία Attica Bank - Faria Renewables για τη χρηματοδότηση έργου αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας
  • 10:37 ΕΝΔΙΣΥ σε Ευρωπαϊκή Ένωση: Κάτω τα χέρια από τα αποθεματικά των ασφαλιστικών Ταμείων - Οι συνταξιούχοι δεν θα χρηματοδοτήσουν την πολεμική βιομηχανία
  • 10:11 ΙΣΑ: Ζητά από τον ΕΟΠΥΥ τη δυνατότητα υποβολής αδειών από τους προσωπικούς γιατρούς και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες
  • 09:54 Φωτιά σε μεγάλη επιχείρηση ελαστικών στην Μιχαλακοπούλου: Μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής
  • 09:52 Ανησυχία ΙΣΠ στον ΕΟΠΥΥ να μην προκαλέσει λουκέτα σε ιδιωτικές κλινικές
  • 09:22 Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;
  • 09:21 Η διασταύρωση στοιχείων από την ΑΑΔΕ έδειξε πάνω από 300. 000 ανασφαλιστα οχήματα
  • 09:13 16 Ιουλίου τιμάται η μνήμη του Ιερομάρτυρος Αθηνογένους και των συν αυτώ
  • 09:11 Η KPMG παρουσιάζει την πλατφόρμα KPMG Workbench: μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλών agents («πρακτόρων»), που μεταμορφώνει την εξυπηρέτηση των πελατών και τον τρόπο εργασίας στον παγκόσμιο οργανισμό
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 14/7 Ασφαλιστικό...σταυρόλεξο: Παρκαδόρος προκάλεσε σοβαρό ατύχημα χωρίς να οδηγεί το...όχημα - Ποιος φταίει;
  2. 10/7 Αποχαιρετώντας έναν Άνθρωπο που άφησε πίσω του φως και πέρασε στο φως του Θεού
  3. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  4. 11/7 Τα Δυνατά σημεία στην πρωτιά κλάδου αυτοκινήτου της Allianz (που ασφαλίζει κοντά στα 900.000 αυτοκίνητα)
  5. 16/7 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  6. 11/7 Αποκαλυπτήρια για το «Μνημείο των 120» στο Αγρίνιο
  7. 11/7 Contract: Ένα εντυπωσιακό συνέδριο συνεργατών με το βλέμμα στο μέλλον και τον πολιτισμό (βίντεο)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube