Nextdeal newsroom, 16/9/2025 - 10:35 facebook twitter linkedin Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος («ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ Insurance Brokers»): Προλαβαίνουμε τις εξελίξεις της αγοράς και δίνουμε λύσεις που κάνουν τη διαφορά Nextdeal newsroom, 16/9/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 566) που κυκλοφορεί Συνέντευξη με τον Γιάννη Ξηρογιαννόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο στην εταιρεία «ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ Insurance Brokers» Ο επαγγελματισμός, η συνέπεια, η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη είναι οι τέσσερις λέξεις που συνοψίζουν την ταυτότητα της «Ξηρογιαννόπουλος Insurance Brokers», τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «NextDeal» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος. «Συνδυάζουμε την παράδοση και την εμπειρία μας με καινοτόμες ιδέες και σύγχρονα εργαλεία, ώστε να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις της αγοράς και να δίνουμε λύσεις που πραγματικά κάνουν τη διαφορά», υπογραμμίζει ο κ. Ξηρογιαννόπουλος. Ερωτηθείς σχετικά, υπογραμμίζει πως «ναι μεν οι εξαγορές αποτελούν μια σημαντική εξέλιξη στην αγορά, από την άλλη, όμως, μέσα από αυτό αναδεικνύεται η αναγκαιότητα ύπαρξης και μικρότερων σε μέγεθος, αλλά πιο ευέλικτων οργανισμών, που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν λύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας στους ασφαλισμένους πελάτες τους». Αναφερόμενος στις προτεραιότητες του ΣΕΜΑ, πρώτη στην ατζέντα βάζει την ενδυνάμωση του θεσμικού ρόλου του συνδέσμου με πιο ενεργή παρουσία στον δημόσιο διάλογο και μεγαλύτερη συμμετοχή στη χάραξη πολιτικών. Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος 1. Πώς μπορεί ο κλάδος των μεσιτών να συμβάλει στην περαιτέρω αναβάθμιση του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης; Οι μεσίτες ασφαλίσεων κατέχουν ήδη ηγετικό ρόλο στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς. Η θεσμική ιδιότητα του μεσίτη, ως εκπροσώπου του ασφαλισμένου στη σχέση του με τις ασφαλιστικές εταιρείες, τον διαφοροποιεί από τις άλλες μορφές διαμεσολάβησης και τον καθιστά ανεξάρτητο ασφαλιστικό σύμβουλο του πελάτη, λειτουργώντας με μοναδικό γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων του. Με πελατοκεντρική προσέγγιση, οι μεσίτες παρέχουν εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, προτείνοντας λύσεις προσαρμοσμένες στις πραγματικές ανάγκες του κάθε πελάτη. Η δυνατότητα πρόσβασης σε ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά τούς επιτρέπει να αναζητούν την πιο κατάλληλη κάλυψη, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν αμερόληπτη και έγκυρη ενημέρωση. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, οι πελάτες κατανοούν καλύτερα το ασφαλιστικό προϊόν, αποκτούν ασφαλιστική συνείδηση και αναζητούν λύσεις για το σύνολο των ασφαλιστικών αναγκών τους. Συνεπώς, ο μεσίτης δεν είναι απλώς ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, αλλά ο εξειδικευμένος επαγγελματίας που ενισχύει την αξιοπιστία του κλάδου, χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης, αναδεικνύει τα οφέλη και την πραγματική αξία της ιδιωτικής ασφάλισης και τη σημασία της για την κοινωνία και την οικονομία. 2. Διατελέσατε πρόεδρος στον ΣΕΜΑ για πολλά χρόνια. Πώς βλέπετε σήμερα τον ρόλο του Συνδέσμου; Ποιες θεωρείτε ότι πρέπει να είναι οι προτεραιότητές του; Ο ΣΕΜΑ, έχοντας διανύσει μια πολυετή πορεία στον χώρο, με πληθώρα συλλογικών δράσεων και παρεμβάσεων, έχει καθιερωθεί ως ένας βασικός θεσμικός εκπρόσωπος του κλάδου και παραμένει μία δυνατή φωνή στην ασφαλιστική μας αγορά. Σήμερα, όμως, που οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε γίνονται πιο απαιτητικές από ποτέ, ο ρόλος του Συνδέσμου μας θα πρέπει να ενισχυθεί. Κατά τη γνώμη μου, οι προτεραιότητές μας θα πρέπει να είναι οι εξής: Η ενδυνάμωση του θεσμικού ρόλου του ΣΕΜΑ με πιο ενεργή παρουσία στον δημόσιο διάλογο και μεγαλύτερη συμμετοχή στη χάραξη πολιτικών. Η ανάπτυξη στενότερων σχέσεων με τους υπόλοιπους φορείς της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και με άλλους επαγγελματικούς συνδέσμους, ώστε να ενισχυθεί η συνεργασία μαζί τους και να γίνουν συμπράξεις που θα αυξήσουν την επιρροή του στις εξελίξεις και στη διαμόρφωση της αγοράς την επόμενη ημέρα. Η ενίσχυση της αξιοπιστίας και του κύρους του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης και των μεσιτών απέναντι στην κοινωνία και την Πολιτεία. Η αρωγή του Συνδέσμου για την προσαρμογή των μελών του στις νέες τεχνολογίες, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, χωρίς να χάνεται η ανθρώπινη διάσταση του επαγγέλματός μας. Η συνεχής εκπαίδευση και πιστοποίηση των μελών του Συνδέσμου, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Με αυτόν τον τρόπο, ο ΣΕΜΑ μπορεί να διαδραματίσει έναν ακόμη πιο καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς και στην αναγνώριση της αξίας του μεσίτη στη συνείδηση των ασφαλισμένων. 3. Πώς θα χαρακτηρίζατε τις σχέσεις των μεσιτών με τις ασφαλιστικές εταιρείες; Οι σχέσεις των μεσιτών με τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι πρωτίστως σχέσεις συνεργασίας. Είμαστε συνεργάτες με κοινό στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και προστασία του ασφαλισμένου. Για να γίνει αυτό πράξη, είναι απαραίτητη η σωστή επικοινωνία και η αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των μερών, ώστε να υπάρχει ταχύτητα, διαφάνεια και ευελιξία σε όλα τα στάδια της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Οι ασφαλιστικές εταιρείες φέρνουν την τεχνογνωσία, τα κεφάλαια και τα ασφαλιστικά προϊόντα, ενώ οι μεσίτες προσφέρουν την ανεξάρτητη συμβουλή και την προσωπική σχέση με τον πελάτη. Βέβαια, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν και διαφορετικές οπτικές κατά την προσέγγιση για την κάλυψη του ασφαλιστικού κινδύνου. Ο μεσίτης βλέπει τα πράγματα μέσα από τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του πελάτη του, ενώ η ασφαλιστική εταιρεία τα εξετάζει από τη δική της πλευρά, με βάση τα οικονομικά κριτήρια και τους στόχους που έχει θέσει, την εμπορική της πολιτική και την πολιτική ανάληψης που εφαρμόζει, καθώς και το ρίσκο που προτίθεται να αναλάβει ή όχι (risk appetite). Αυτή η αλληλεπίδραση όμως δεν αποτελεί απαραίτητα εμπόδιο. Αντίθετα, μπορεί να λειτουργήσει δημιουργικά, διαμορφώνοντας νέα σύγχρονα προϊόντα και υπηρεσίες για τον ασφαλισμένο και βελτιωμένες διαδικασίες για την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών του. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες που θα άρουν τις προκαταλήψεις του παρελθόντος και θα οδηγήσουν σε μια αλλαγή νοοτροπίας. Οι πελάτες θα πρέπει να εμπιστευτούν περισσότερο τις ασφαλιστικές εταιρείες και την αξιοπιστία της αγοράς μας γενικότερα. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από τη συνέπεια, τη δίκαιη και αμερόληπτη στάση μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών και την ουσιαστική συνεργασία των ασφαλιστικών εταιρειών με τους μεσίτες, που αποτελούν τον άμεσο συνδετικό κρίκο με τον πελάτη. 4. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει μπροστά του ένας μεσίτης ασφαλίσεων; Οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι πολλές και πολυδιάστατες. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε την ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας και τη συνεχή διείσδυση του ΑΙ στις διαδικασίες. Ο πελάτης σήμερα είναι ενημερωμένος, έχει πρόσβαση σε σύνθετες πληροφορίες, μπορεί να συγκρίνει online τα προγράμματα που ενδιαφέρεται να αγοράσει και παράλληλα απαιτεί άμεση και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Ο μεσίτης οφείλει να αξιοποιήσει την τεχνολογία προς όφελός του, χωρίς να χάσει το ανθρώπινο στοιχείο και την άμεση επαφή με τον πελάτη, που αποτελεί το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Δεύτερη μεγάλη πρόκληση είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης. Σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, ο πελάτης πρέπει να πιστέψει στην αξιοπιστία της αγοράς και να αισθανθεί ότι οι λύσεις που του προτείνονται έχουν διάρκεια και ουσία. Τρίτον, το συνεχώς αυστηρότερο ρυθμιστικό πλαίσιο της αγοράς απαιτεί επαγγελματισμό, γνώση, συνέπεια, προσαρμοστικότητα και συνεχή εκπαίδευση από τον μεσίτη. Τέλος, σημαντική πρόκληση αποτελεί το κύμα των εξαγορών και συγχωνεύσεων, τόσο στον ασφαλιστικό χώρο όσο και γενικότερα στις επιχειρήσεις. Αυτές οι εξελίξεις αναδιαμορφώνουν το οικονομικό περιβάλλον και επηρεάζουν τις ισορροπίες. Ο μεσίτης καλείται να τοποθετηθεί με τρόπο που να αναδεικνύει την εξειδίκευσή του, την ανεξάρτητη συμβουλή και την προσωπική σχέση με τον πελάτη. 5. Ποιο το σχόλιό σας για τις εξαγορές που καταγράφονται στον κλάδο; Οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις που παρατηρούμε στον κλάδο αποτελούν μια διεθνή τάση συγκέντρωσης της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά πρέπει να δούμε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο αυτή εξελίσσεται. Η ανάπτυξη που καταγράφουν οι μεγάλοι οργανισμοί δεν στηρίζεται τόσο σε οργανική και δομημένη αύξηση των εργασιών τους, αλλά κυρίως στη συγχώνευση χαρτοφυλακίων. Επιπλέον, τέτοιου είδους εξαγορές για να είναι βιώσιμες και προσοδοφόρες μελλοντικά θα πρέπει να στηρίζονται σε κάποιου είδους οικονομίες κλίμακος, μέσα από την αντίστοιχη αναδιαμόρφωση της οργανωτικής τους δομής, κάτι, που μέχρι σήμερα τουλάχιστον, δεν έχουμε δει να συμβαίνει στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, αν και δημιουργεί μεγαλύτερα και πιο ισχυρά σχήματα, συχνά οδηγεί σε απώλεια της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης και της ευελιξίας που χρειάζεται ο ασφαλισμένος. Στο σημείο αυτό λοιπόν είναι πολύ σημαντικό να αναδειχθεί ο ρόλος του ανεξάρτητου μεσίτη ασφαλίσεων, η αξία του οποίου δεν βρίσκεται απαραίτητα στο μέγεθος, αλλά στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Η προσωπική εξυπηρέτηση του πελάτη, η αμεσότητα, η ευελιξία και εξατομικευμένες λύσεις που προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες ανάγκες του εκάστοτε πελάτη του, καθώς επίσης και η επαφή και επικοινωνία μαζί του, είναι στοιχεία που δύσκολα μπορούν να προσφέρουν οι μεγάλοι όμιλοι και οργανισμοί, μέσα από τα πιο απρόσωπα σχήματα που δημιουργούνται. Συνεπώς, ναι μεν οι εξαγορές αποτελούν μια σημαντική εξέλιξη στην αγορά, από την άλλη, όμως, μέσα από αυτό αναδεικνύεται η αναγκαιότητα ύπαρξης και μικρότερων σε μέγεθος, αλλά πιο ευέλικτων οργανισμών, που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν λύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας στους ασφαλισμένους πελάτες τους. 6. Ποιες ασφαλιστικές λύσεις προσφέρει η εταιρεία «Ξηρογιαννόπουλος Insurance Brokers» και ποια είναι τα σημεία που διαφοροποιείται έναντι του ανταγωνισμού; Η «ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ Insurance Brokers», με πορεία στην ασφαλιστικά αγορά που ξεπερνά τα 55 έτη, έχει ως αποστολή της να βρίσκεται πάντα δίπλα στον ασφαλισμένο, παρέχοντας σύγχρονες και αξιόπιστες λύσεις. Η δύναμή μας βρίσκεται στην αμεσότητα με τον πελάτη, στην εμπειρία μας, στη βαθιά γνώση του ασφαλιστικού αντικειμένου και στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Η φιλοσοφία μας είναι σταθερά πελατοκεντρική. Προασπίζουμε τα συμφέροντα του ασφαλισμένου, δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης και φροντίζουμε ώστε κάθε συνεργασία να έχει διάρκεια και ουσιαστικό περιεχόμενο. Δεν περιοριζόμαστε μόνο στην τοποθέτηση κινδύνων, αλλά προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες που περιλαμβάνουν τη διαχείριση των κινδύνων (risk management), την πρόληψη και τη σωστή αποτίμηση αξιών. Το after sale service είναι για εμάς αναπόσπαστο μέρος της συνεργασίας μας με τον πελάτη και παρακολουθούμε και εξυπηρετούμε κάθε συμβόλαιο ξεχωριστά καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του. Επιπλέον, θεωρούμε κρίσιμο το κομμάτι της διαχείρισης ζημιών, όπου συμμετέχουμε ενεργά και στεκόμαστε δίπλα στον πελάτη σε όλη τη διαδικασία για τη γρήγορη και δίκαιη αποζημίωσή του. Αυτό που μας διαφοροποιεί λοιπόν είναι ότι συνδυάζουμε την παράδοση και την εμπειρία μας με καινοτόμες ιδέες και σύγχρονα εργαλεία, ώστε να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις της αγοράς και να δίνουμε λύσεις που πραγματικά κάνουν τη διαφορά. Με λίγα λόγια, η ταυτότητά μας συνοψίζεται σε τέσσερις λέξεις: Επαγγελματισμός, Συνέπεια, Αξιοπιστία και Εμπιστοσύνη! Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 566) που κυκλοφορεί και σε ηλεκτρονική μορφή (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση) Ποιος είναι ο Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος Μεσίτης Ασφαλίσεων & Αντασφαλίσεων. Διευθύνων σύμβουλος, Ξηρογιαννόπουλος ΙΚΕ – Μεσίτες Ασφαλίσεων & Αντασφαλίσεων. Πρώην πρόεδρος Δ.Σ. ΣΕΜΑ (Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων). Ο Γιάννης Ξηρογιαννόπουλος δραστηριοποιείται στον χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης από το 2000 ως μεσίτης Ασφαλίσεων & Αντασφαλίσεων στην «ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ Insurance Brokers», εταιρεία με ιστορία πάνω από 55 χρόνια στην ασφαλιστική αγορά και εξειδίκευση στη διαχείριση και ασφάλιση μεγάλων εμπορικών και βιομηχανικών κινδύνων. Από το 2015 ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, συνεχίζοντας τη μακρόχρονη παράδοση της εταιρείας. Παράλληλα, από το 2012 έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΜΑ, ενώ το 2017 εξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου. Στο πλαίσιο της δράσης του έχει συμβάλει σε: • Θεσμικές παρεμβάσεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. • Προσαρμογή στα κανονιστικά πλαίσια της αγοράς. • Αντιμετώπιση αθέμιτου ανταγωνισμού. • Εκπαίδευση & επαναπιστοποίηση διαμεσολαβητών. • Προώθηση και ενίσχυση του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα. ________________________________________ Σπουδές • BAYES Business School, City University of London – Μεταπτυχιακό στην Ασφάλιση & Διαχείριση Κινδύνων • Queen Mary & Westfield College, University of London – BSc Οικονομικών • University of Lausanne, Switzerland – Ανώτατες Εμπορικές Σπουδές Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 19/9/2025 “Πιο Δυνατοί από Ποτέ” - Εκπαιδευτική Ημερίδα Δυναμικού Πωλήσεων ERB CYPRIALIFE
Σε υψηλά επίπεδα οι πωλήσεις από απόσταση λέει το ΚΕ.Π.ΚΑ.- Λίγα τα παράπονα για τις αποζημιώσεις ασφαλιστικών Σε πολύ χαμηλή θέση βρίσκεται η ασφαλιστική αγορά σε ότι αφορά τις καταγγελίες - παράπονα κατανωτών. Πιο συγκεκριμένα οι ασφαλιστικές... Γιώργος Καλούμενος, 19/09/2025 - 13:00 19/9/2025
Συλλογος Εργαζομένων ERGO-ΟΑΣΕ: Εκδήλωση ενημέρωσης για την συλλογική σύμβαση και το ΤΕΑΕΑΠΑΕ Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Ομίλου ERGO στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδας, πραγματοποίησε ενημερωτική εκδήλωση στα... Nextdeal newsroom, 19/09/2025 - 12:41 19/9/2025