close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙΙ): Τουριστικοί Πράκτορες. Απαραίτητη η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης
Γιώργος Κουτίνας
Γιώργος Κουτίνας,
23/5/2022 - 07:11
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙΙ): Τουριστικοί Πράκτορες. Απαραίτητη η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης

Γιώργος Κουτίνας, 23/5/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια γενικού άρθρου με τίτλο-υπότιτλο: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΑΣΦΑΛΙΣΗ (Ι): Ευαίσθητος κλάδος της οικονομίας με ένταση Ευθύνης!

Γίνεται αναφορά στα Γραφεία Τουριστικών Πρακτόρων με επιχειρηματικό αντικείμενο τον εξερχόμενο και, κυρίως, τον εισερχόμενο τουρισμό. Συνήθως είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με "ένταση επαγγελματικής ευθύνης". Δηλαδή, με δραστηριότητα όπου υπάρχει πιθανότητα να υπάρξουν αξιώσεις αποζημίωσης από εξ αμελείας λάθος ή παράλειψη από την πλευρά τους στο πλαίσιο των υπηρεσιών που προσφέρουν. Αυτοί που μπορεί να εγείρουν αξιώσεις για οικονομικές άμεσες ή και έμμεσες απώλειες μπορεί να καταρχήν οι Πελάτες - Τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας. ή και  οι Πελάτες - Συνεργάτες του τουριστικού πρακτορείου. Οι τελευταίοι είναι συνήθως μεγάλες επιχειρήσεις του εξωτερικού, που διακινούν μαζικά ξένους τουρίστες με “ευαισθησία” σε θέματα παροχής υπηρεσιών με ποιότητα και υπευθυνότητα (βλ. επαγγελματική ευθύνη). Για το λόγο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη πως ο τουρισμός είναι ένας διεθνοποιημένος μηχανισμός παροχής υπηρεσιών, πολύ σωστά έχει προβλεφθεί η υποχρεωτική Ασφάλιση Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης Τουριστικών Πρακτόρων, στο πνεύμα της σχετικής νομοθετικής απαίτησης (Προεδρικό Διάταγμα 7/2018, που αποτελεί εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2015/2302).

Το πρόβλημα στη χώρα μας είναι ότι ο νόμος δεν προσδιορίζει την ευθύνη αυτή και τις παραμέτρους ασφάλισής της. Επιπλέον, δεν υπάρχει αντικειμενικός μηχανισμό ελέγχου εφαρμογής της απαίτησης του νόμου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη εξειδικευμένης τεχνογνωσίας από τους Ασφαλιστές, δίνει την ευχέρεια στην αγορά,, συνήθως από άγνοια, να προσεγγίζει  πρόχειρα και "ερασιτεχνικά" το όλο θέμα. Αποτέλεσμα να έχουμε: Τυπικές ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης ή ασφαλίσεις Προσωπικού Ατυχήματος, με πολύ χαμηλά όρια (για να είναι φτηνές) και με μειωμένης "ποιότητας" όρους κάλυψης (τεκμηρίωση αξιώσεων αποζημίωσης και αποζημίωση αλλοδαπών κατόπιν απόφασης ελληνικού δικαστηρίου) και όχι ασφαλίσεις Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης που είναι το ζητούμενο. 

Οι Τουριστικοί Πράκτορες αγοράζουν τη συγκεκριμένη Ασφάλιση γιατί την επιβάλλει ο νόμος, συνήθως "για τα μάτια", αρκεί να είναι φτηνή! Δεν ενδιαφέρονται για την ουσιαστική κάλυψη της ευθύνης τους, η οποία μάλιστα ανάγεται σε ένα σοβαρό κίνδυνο (ενδεχόμενη αξίωση αποζημίωσης από αλλοδαπούς τουρίστες προηγμένων χωρών. Είναι δε σύνηθες τα ασφαλιστήρια να μην καλύπτουν Αστική Ευθύνη σε σχέση με Εισερχόμενο Τουρισμό, που είναι και η ουσία του όλου θέματος!

Απαραίτητη η σωστή κάλυψη Αστικής Ευθύνης

Οι Tour Operators του εξωτερικού ("προμηθευτές" αλλοδαπών τουριστών - συνεργάτες των εγχώριων τουριστικών πρακτόρων), μάλλον δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα και συνήθως αρκούνται στη Δήλωση - Βεβαίωση Ασφάλισης που τους προσκομίζει ο συμβαλλόμενος Έλληνας Τουριστικός Πράκτορας. Με βάση τη σχετική εμπειρία, προκύπτει πως στην πράξη, για διάφορους λόγους που δεν κρίνεται σκόπιμο να αναλυθούν, το όλο θέμα της Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης αντιμετωπίζεται ως ένα τυπικό “χαρτί”! Αλίμονο στον Έλληνα Τουριστικό Πράκτορα που θα του τύχει κάποιο σοβαρό συμβάν και αποδειχθεί πως το ασφαλιστήριό του είναι "κενό ουσίας”. Και, το θέμα δεν είναι μόνο οι συνέπειες εις βάρος του συγκεκριμένου άτυχου Τουριστικού Πράκτορα αλλά ευρύτερα και στη φήμη της τοπικής τουριστικής αγοράς.

Είναι ευνόητο πως θα μπορούσε να υπάρξει πρόβλημα και με τον Ασφαλιστικό Πράκτορα ή Μεσίτη ο οποίος διαμεσολάβησε στη συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη χωρίς να συμβουλέψει σωστά τον Πελάτη του και χωρίς να μεριμνήσει για την πληρότητα και αρτιότητα του Ασφαλιστηρίου. Μικρότερο θα είναι το πρόβλημα με την Ασφαλιστική Εταιρεία, η οποία πολύ απλά "προσφέρει το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο σε χαμηλή τιμή αλλά με περιοριστικούς όρους σαφώς διατυπωμένους...”.

Κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί πως είναι ιδιαίτερα σημαντική η Ασφάλιση Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνη του Τουριστικού Πράκτορα έναντι των συνεργαζόμενων Γραφείων / Πελατών του εξωτερικού. Οι τελευταίοι, είναι  οργανωμένες επιχειρήσεις του εξωτερικού οι οποίες ξέρουν να διεκδικούν χρηματική αποζημίωση. όταν συμβεί κάποιο σοβαρό ατύχημα σε άτομο/α που διακινούν. Σχετικά, σημειώνεται πως η αξίωση αποζημίωσης δεν είναι απλά για την ενδεχόμενη νοσηλεία του παθόντος (αυτό καλύπτεται από την απλή Ταξιδιωτική Ασφάλιση ή την συνήθη Ασφάλιση Προσωπικού Ατυχήματος) αλλά για αποθετικές χρηματικές απώλειες (διαφυγόντα κέρδη, δυσφήμιση κλπ), πέρα από τις επακόλουθες αξιώσεις του παθόντος για  ψυχική οδύνη επειδή κάτι “πήγε στραβά” στις πολύτιμες διακοπές του!

Με βάση τα παραπάνω, είναι ευνόητο πως ένας σύγχρονος Τουριστικός Πράκτορας θα πρέπει να ασφαλίζεται με άρτια ασφαλιστήρια και με αξιόπιστους όρους κάλυψης.


Ο Γιώργος Κουτίνας είναι Μηχανικός ΕΜΠ & ENSPM Γαλλίας, Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων, [email protected], www.gkoutinas.gr.
​​ 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • τουριστικές επιχειρήσεις
  • αστική ευθύνη
  • ασφάλιση αστικής ευθύνης
  • ασφάλιση
  • ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης
  • τουριστικοί πράκτορες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙ): Ξενοδοχεία. Αναγκαία η ορθολογική Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης
    Γιώργος Κουτίνας, 16/5/2022

    Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (ΙΙ): Ξενοδοχεία. Αναγκαία η ορθολογική Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

  • Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (Ι): Ευαίσθητος κλάδος της οικονομίας με ένταση Ευθύνης
    Γιώργος Κουτίνας, 6/5/2022

    Τουριστικές επιχειρήσεις & ασφάλιση (Ι): Ευαίσθητος κλάδος της οικονομίας με ένταση Ευθύνης

  • Θεσμικές εξελίξεις στα δημόσια έργα - Ρυθμιστικός παράγων η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

    Θεσμικές εξελίξεις στα δημόσια έργα - Ρυθμιστικός παράγων η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης

    Το σύστημα παραγωγής δημοσίων έργων υποδομής στη χώρα μας, μετά από τα αδιέξοδα των τελευταίων χρόνων (οικονομική κρίση, πανδημία κορωνοϊού),...
    Γιώργος Κουτίνας, 09/03/2022 - 08:25 9/3/2022
  • Χιονοθύελλα & ευθύνες - Υπάρχει και η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης!

    Χιονοθύελλα & ευθύνες - Υπάρχει και η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης!

    Αναφέρομαι, καταρχήν, στη βασική αρχή του Αστικού Κώδικα σύμφωνα με την οποία, όποιος από αμέλεια, λάθος ή παράλειψή του ζημιώνει...
    Γιώργος Κουτίνας, 26/01/2022 - 10:04 26/1/2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΕΒ: Αίτημα Αποζημιώσεων και αποκατάστασης ζημιών πληγεισών επιχειρήσεων Περιφέρειας Θεσσαλίας!
11:34 ΣΕΒ: Αίτημα Αποζημιώσεων και αποκατάστασης ζημιών πληγεισών επιχειρήσεων Περιφέρειας Θεσσαλίας!
  • 11:08 Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο: Επιχειρηματική αποστολή στον Πειραιά 12 γερμανικών επιχειρήσεων του κλάδου της ναυτιλίας!
  • 10:32 Η Eurolife FFH συμβουλεύει πως να διαχειριζόμαστε την αλλαγή στα διάφορα life stages!
  • 10:12 Ο Αντιπρόεδρος Σχοινάς στη Μασσαλία για τη Διάσκεψη της Μεσογείου του Μέλλοντος!
  • 10:01 Πρωτοποριακό σεμινάριο από την Osteon Orthopedic & Spine Clinic σε συνεργασία με τον Όμιλο Ιατρικού Αθηνών!
  • 09:42 Όμιλος ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Οικονομικά αποτελέσματα Α’ Εξαμήνου 2023!
  • 09:31 ΠΛΑΓΙΩΣ: Η Επιστροφή ( ή The Come Back που λένε στην Αμερική)
  • 09:23 Εποπτεύων Χ: "Πετάνε" οι αποδόσεις των ομολόγων, μεγάλοι "παίκτες" στην Optima και η νέα κίνηση της Μ. Λάτση
  • 09:11 Γ. Περιστέρης: Τι πρέπει να προσέξουμε στην υποχρεωτική ασφάλιση περιουσίας, ΜΕΡΟΣ Β’
  • 09:02 Ποιες ζημιές από πλημμύρα δεν καλύπτουν τα ασφαλιστήρια περιουσίας;
  • 08:51 Κώστας Παπαϊωάννου: Τι είναι αυτό που κρατάει τους ασφαλιστικούς πράκτορες στην αγορά;
  • 08:42 Λάουρα Σταυρίδου: Πόσο εκτεθειμένες είναι οι Μικρές Επιχειρήσεις στις πλημμύρες;
  • 16:10 Μπορούμε να προλάβουμε το Άλτσχάιμερ;
  • 16:01 Μακροπρόθεσμη επένδυση του CVC στην αγορά των Lloyds!
  • 15:53 Στρατηγική Συνεργασία Ομίλου Fourlis και Latsco Family Office, για τη συμμετοχή της Latsco Hellenic Holdings Sarl στο μετοχικό κεφάλαιο της Trade Estates ΑΕΕΑΠ!
  • 15:42 ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ: Αποζημιώσεις από το εγγυητικό κεφάλαιο ζωής
  • 14:39 Interamerican: 21 Σεπτεμβρίου - Ημέρα ευαισθητοποίησης για τη νόσο Αλτσχάιμερ!
  • 12:55 GroSupport: Nέος διαδικτυακός ιστότοπος της Pfizer Hellas για την υποστήριξη ασθενών με διαταραχές που σχετίζονται με την ανεπάρκεια αυξητικής ορμόνης!
  • 12:39 Χωρίς μετρό, ΗΣΑΠ και τρόλεϊ σήμερα η Αθήνα - Πως θα κινηθούν λεωφορεία, τραμ και προαστιακός!
  • 12:16 Το Παγκόσμιο Συνέδριο Μυελώματος πραγματοποιείται στην Αθήνα (27-30/09/2023)!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/9 Γ. Περιστέρης: Τι πρέπει να προσέξουμε στην υποχρεωτική ασφάλιση περιουσίας
  2. 20/9 Ποιους αφορά η υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών; Δείτε την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών!
  3. 19/9 Μπράβο στις ασφαλιστικές που βρίσκονται στο πλευρό των πληγέντων αν και η ασφάλιση δεν είναι ακόμη υποχρεωτική!
  4. 18/9 Ιάσονας Κατσουλάκης: Προσαρμογή στις μελλοντικές αλλαγές - Τι Χρειάζεται να γνωρίζουν οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές
  5. 20/9 Υπασφαλισμένος: Υποχρεωτική ασφάλιση; Τι πρέπει να προσέξουμε όλοι!
  6. 18/9 Οι ασφαλιστικές αρχίζουν να πληρώνουν. Οι πρώτες προκαταβολές φτάνουν σαν βάλσαμο στους πληγέντες. Τι είπε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου!
  7. 15/9 Λεωνίδας Διαμαντόπουλος: Πώς η τεχνολογία και τα «νέα μυαλά» ανοίγουν νέες πύλες στην ασφάλιση

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube