close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
9/4/2025 - 09:15
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής!

Γιώργος Μούζος, 9/4/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Καθώς η τεχνολογία αντικαθιστά σιγά, σιγά τον ανθρώπινο παράγοντα στο τιμόνι, οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με καινοφανείς προκλήσεις ευθύνης. Από τη νομική ρύθμιση έως την ανάλυση big data, η νέα εποχή της αυτόνομης οδήγησης απαιτεί ριζική αναπροσαρμογή της ασφάλισης.

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης δεν αποτελεί πλέον θεωρητικό σενάριο. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν ήδη σημαντικά κεφάλαια για την ανάπτυξη οχημάτων επιπέδου 3, 4 και 5, με στόχο την πλήρη (ή σχεδόν πλήρη) απεξάρτηση από την ανθρώπινη εμπλοκή στην καθημερινή οδήγηση. Για τους ασφαλιστές, αυτή η εξέλιξη συνεπάγεται μια ριζική αναθεώρηση του τρόπου αξιολόγησης του κινδύνου, καθώς και της διαδικασίας καθορισμού της υπαιτιότητας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Όταν η τεχνολογία οδηγεί: Η μετάβαση από τον άνθρωπο στο λογισμικό
Στο παραδοσιακό πλαίσιο, ο οδηγός του οχήματος βρισκόταν συνήθως στο επίκεντρο της ευθύνης, είτε λόγω λανθασμένων χειρισμών είτε λόγω απροσεξίας. Ωστόσο, όταν μεγάλο μέρος των αποφάσεων λαμβάνεται πλέον από λογισμικό, τίθενται νέα ερωτήματα. Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) των αυτόνομων συστημάτων συγκεντρώνει και επεξεργάζεται δεδομένα από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες LiDAR, προκειμένου να καθορίσει πότε θα επιταχύνει ή θα φρενάρει, πώς θα κινηθεί σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ή πότε θα αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας. Αν το σύστημα αποδειχθεί ανεπαρκές, είναι πιθανό η ευθύνη να επιμεριστεί στον κατασκευαστή του οχήματος, στον προγραμματιστή του λογισμικού ή σε κάποια εταιρεία που παρέχει καίρια δεδομένα, όπως πληροφορίες κίνησης ή καιρικών συνθηκών.

Νομοθετικές εξελίξεις και ρεαλιστικά παραδείγματα
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξετάζεται ήδη η διεύρυνση της Οδηγίας για την Ευθύνη Προϊόντος, ώστε να συμπεριληφθούν και ζητήματα που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση. Παράλληλα, η νομοθεσία που αφορά την προστασία των καταναλωτών και την ασφάλεια των προϊόντων προσαρμόζεται συνεχώς, για να λαμβάνει υπόψη τις σύνθετες απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προέκυψε προ 2ετίας στη Γερμανία, όταν όχημα σε δοκιμαστική αυτόνομη λειτουργία επιπέδου 3 ενεπλάκη σε ατύχημα λόγω λανθασμένης «ερμηνείας» του οδοστρώματος από το λογισμικό. Η ασφαλιστική εταιρεία που κλήθηκε να καλύψει τη ζημιά ανέλυσε διεξοδικά τα δεδομένα πλοήγησης και τα αρχεία του συστήματος. Τελικά, διαπιστώθηκε ότι το σφάλμα οφειλόταν κυρίως στον τρόπο με τον οποίο το λογισμικό «διάβαζε» τα χαρακτηριστικά του δρόμου, γεγονός που άνοιξε τον δρόμο για την απόδοση ευθύνης στον κατασκευαστή και όχι μόνο στον οδηγό που δεν αντέδρασε έγκαιρα.

Telematics, big data και η προσαρμογή της ασφάλισης
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των αυτόνομων οχημάτων είναι η συνεχής ροή δεδομένων που παράγεται κατά τη λειτουργία τους. Αυτά τα στοιχεία (telematics) μπορούν να προσφέρουν ακριβή και λεπτομερή εικόνα για τις συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντας στις ασφαλιστικές εταιρείες να αξιολογούν εξατομικευμένα τους κινδύνους. Η ανάλυση των big data μπορεί να στηρίξει καινούριους τύπους ασφαλιστηρίων συμβολαίων, όπως το Usage-Based Insurance, προσαρμόζοντας τα ασφάλιστρα με βάση τη χρήση και το προφίλ κινδύνου κάθε αυτοκινήτου.

Η αξιοποίηση αυτής της τεχνολογίας προϋποθέτει, όμως, σοβαρές επενδύσεις και ουσιαστική κατανόηση των νέων προκλήσεων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αρκεί να διαθέτουν μόνο στατιστικούς αναλυτές, αλλά καλούνται να εντάξουν ειδικούς στην τεχνητή νοημοσύνη και την κυβερνοασφάλεια, ώστε να αντιμετωπίσουν πιθανά ζητήματα hacking ή αστοχιών στο λογισμικό.

Ο δρόμος προς το ασφαλιστικό μέλλον
Όσο η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης προχωρά, η ευθύνη σε ατύχημα μετατοπίζεται από τον άνθρωπο στο τεχνολογικό οικοσύστημα του οχήματος. Για να ανταποκριθούν σε αυτή τη μετάβαση, οι επαγγελματίες του ασφαλιστικού κλάδου οφείλουν να παρακολουθούν στενά τις νομοθετικές εξελίξεις και να συνεργάζονται ενεργά με κατασκευαστές αυτοκινήτων, εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους δεδομένων. Η διεξοδική κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης, των big data και της συνδεσιμότητας επιτρέπει στις ασφαλιστικές να σχεδιάσουν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πελατών.

Σε αυτό το νέο περιβάλλον, δεν αρκεί το παραδοσιακό μοντέλο ασφάλισης. Οι ασφαλιστές χρειάζεται να αναπτύξουν συνδυαστικές καλύψεις που θα λαμβάνουν υπόψη όλο το φάσμα της ψηφιακής αρχιτεκτονικής ενός αυτόνομου οχήματος. Η πρόκληση παραμένει ουσιαστική: να ερμηνευτούν σωστά τα δεδομένα, να επιμεριστούν δίκαια οι ευθύνες και, τελικά, να εξασφαλιστεί ότι τόσο οι οδηγοί όσο και οι εταιρείες-πάροχοι αυτής της τεχνολογίας αισθάνονται θωρακισμένοι σε μια εποχή που η οδήγηση και η ευθύνη ξεπερνούν τα ανθρώπινα χέρια.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
    Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43

    Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας

  • Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
    Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40

    Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει

  • Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
    Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50

    Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους

  • Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
    Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04

    Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;

  • Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!

    Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!

    Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»...
    Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
  • Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά

    Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά

    Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια...
    Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
  • Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

    Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

    Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε...
    Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
  • Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

    Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται

    Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,...
    Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
  • Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)

    Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)

    Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά...
    Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
  • Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

    Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;

    Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα...
    Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ERGO Hellas: Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στην οδήγηση που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα
16:11 ERGO Hellas: Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στην οδήγηση που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα
  • 15:55 Επιθεώρηση Χρυσολόγου της Εθνικής Ασφαλιστικής: Αιμοδοσία, Πράξη Αλληλεγγύης!
  • 14:30 ΣΕΣΑΕ: Εκδήλωση με θέμα «Ψυχική Υγεία και Εργασιακό Περιβάλλον» πίσω από το «Όλα καλά» - Τι δεν Φαίνεται στον Εργασιακό Χώρο
  • 14:22 Συνάντηση Philippe Donnet με τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ για την κλιματική ανθεκτικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα
  • 14:00 Business Day 2025 από την Εθνική Ασφαλιστική: Μια εμπειρία έμπνευσης και διασύνδεσης με τη νέα γενιά επαγγελματιών
  • 13:10 ΕΑΕΕ: +2% το πλήθος ασφαλιστηρίων συμβολαίων κατοικίας Ιουνίου 2025
  • 13:00 Η ERGO στηρίζει για 13η χρονιά το Ladies Run, τιμώντας τον εθελοντισμό και τη γυναικεία παρουσία στον αθλητισμό
  • 12:55 Στόχοι πρωταγωνιστών και στόχοι επιβίωσης στην Ελλάδα το 2025!
  • 11:25 Η Carglass® συμμετείχε στην Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών 2025, προάγοντας την Αριστεία στην Εξυπηρέτηση Πελατών
  • 11:13 Η Ουκρανία χάνει ολόκληρο το Ντονμπάς - Πως διαμορφώνεται η επόμενη μέρα
  • 10:50 ΠΦΣ: Οδηγός Εμβολιασμών Ενηλίκων 2025 - 2026
  • 10:04 Εσύ ξέρεις ποια είναι η πιο δύσκολη πώληση;
  • 09:57 Νέα δάνεια ύψους 780 εκ. ευρώ σε επιχειρήσεις - Οι όροι και ποιους αφορούν
  • 09:52 Ακτινοβολία με Ευθύνη: Η Affidea πρωτοπορεί στην Ασφαλή Ιατρική Απεικόνιση
  • 09:45 ΕΝΔΙΣΥ: Το λουκέτο στα ΕΛΤΑ με υπογραφή Μητσοτάκη, τιμωρεί χιλιάδες συνταξιούχους!
  • 09:40 Ανεβαίνουμε πίστα στην γεωπολιτική σκακιέρα, το…«3+1», mega deal στο LNG και οι Έλληνες εφοπλιστές, ρεκόρ κερδοφορίας και νέα εξαγορά από την Titan
  • 09:20 Euronext: Βασικά σημεία αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου
  • 09:15 Alpha Bank: Ιστορικό υψηλό στα κέρδη και ισχυρή απόδοση κεφαλαίων
  • 09:00 Το 4ο Συνέδριο "10 Χρόνια Πάνορμος" την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025
  • 08:52 Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/11 Η Agora του Ardonagh Group εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμα για εξαγορές
  2. 3/11 Πειραιώς: Τι είπε ο Μεγάλου στους διεθνείς αναλυτές για το deal με την Εθνική Ασφαλιστική
  3. 7/11 Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;
  4. 5/11 Η αγαθή σκιά που άφησε ένας άνθρωπος
  5. 3/11 Ο «ξαφνικός θάνατος» και οι «γαλάζιες» αντιδράσεις, Μια κυρία στα..μπουζούκια, ο Λάτσης, ο Μυτιληναίος και τα ΕΛΠΕ και το «stop» στο 11μηνο ράλι
  6. 4/11 Η διπλωματία της ενέργειας αποδίδει, τα «γαλάζια» πυρά κατά Σκλήκα, ο «νέος ΟΤΕ», η «ψήφος» στην Eurobank και η ενίσχυση της Alpha στην Κύπρο
  7. 3/11 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube