Λάουρα Σταυρίδου, 18/9/2024 - 08:51 facebook twitter linkedin Δύο βασικοί δείκτες της Ασφαλιστικής αγοράς και οι επιπτώσεις τους όταν είναι χαμηλοί! Λάουρα Σταυρίδου, 18/9/2024 facebook twitter linkedin Υπάρχουν δυο δείκτες με τους οποίους μπορούμε να μετρήσουμε την ευρωστία μιας ασφαλιστικής αγοράς. Ο πρώτος είναι η ασφαλιστική διείσδυση (Insurance penetration) και υπολογίζεται ως ο λόγος των συνολικών ασφαλίστρων προς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) σε ένα δεδομένο έτος. Η ασφαλιστική διείσδυση χρησιμοποιείται ως δείκτης ανάπτυξης του ασφαλιστικού τομέα σε μια χώρα. Ο δεύτερος δείκτης (insurance density) είναι η αναλογία των ασφαλίστρων προς το σύνολο του πληθυσμού. Ουσιαστικά είναι το ασφάλιστρο κατά κεφαλή και δίνει μια ένδειξη για το πόσα ασφάλιστρα επενδύει κάθε ένας από τους ανθρώπους σε μια χώρα για ασφάλιση. Υπολογίζεται διαιρώντας το συνολικό ασφάλιστρο με τον πληθυσμό. Όταν αυτοί οι δυο δείκτες είναι χαμηλοί, πρακτικά σημαίνει ότι οι ασφαλισμένοι είναι λιγότεροι από όσο θα μπορούσαν να είναι και αυτό είναι σημαντικό γιατί η ασφαλιστική επιστήμη βασίζεται στο νόμο του «μεγάλου αριθμού περιπτώσεων». Τι επιπτώσεις έχει αυτό; Οι συνολικές ζημιές είναι μεγαλύτερες από τις ασφαλισμένες ζημιές, όπως πχ συμβαίνει μετά από μια καταστροφική πλημμύρα, μια μεγάλη φωτιά ή έναν σεισμό. Τα ασφάλιστρα αυξάνονται για να καλύψουν μεγάλες ζημιές που έχουν συμβεί, διότι οι ζημιές επιμερίζονται σε λίγους και όχι στους πολλούς. Οι εταιρίες μπορεί να αρνηθούν την κάλυψη για συγκεκριμένους κινδύνους, όπως πχ έχει συμβεί με την πυρασφάλιση ακριβών κατοικιών στην Καλιφόρνια. Ένα χαμηλό ποσοστό διείσδυσης στην ασφαλιστική αγορά είναι ενδεικτικό ενός βραδύτερου ρυθμού οικονομικής επέκτασης . Πολίτες και επιχειρήσεις δεν ακολουθούν ως στρατηγική μείωσης κινδύνου την ασφάλιση και αυξάνουν το συνολικό ρίσκο κοινωνίας και οικονομίας έναντι του αιφνίδιου κινδύνου. Η ασφάλιση σήμερα είναι ένα αγαθό μεγάλης αξίας αλλά δεν είναι ακριβό. Τουλάχιστον όχι ακόμα. Όσο περισσότεροι ασφαλίζονται τόσο περισσότεροι θα είναι ασφαλείς. Κάθε άνθρωπος που σκοπεύει ν ασφαλιστεί θα πρέπει να το σκεφτεί αυτό, αλλά και κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής καλό είναι να το τονίζει γιατί από όλους μας εξαρτάται να είναι και οι υπόλοιποι ασφαλείς. Ας μη ξεχνάμε ότι η ασφάλιση ουσιαστικά εφαρμόζει στη πράξη την Ευαγγελική ρήση «Αλλήλων τα βάρη βαστάζετε» ( ἀπόστολος Παῦλος στὴν πρὸς Γαλάτας). Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 21/11/2025 - 09:21 Καταιγίδες, πλημμύρες και παθητική ανάληψη κινδύνου - Ενημερώστε τους!
Λάουρα Σταυρίδου, 18/11/2025 - 09:44 4 έτοιμες ιδέες email, προς επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση!
Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α; Θυμίζουμε πως η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, για ασφαλισμένες κατοικίες έναντι φυσικών φαινομένων, ανέρχεται σε 20% όταν η φορολογητέα αξία είναι... Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45
Πόσο απέχει από την επιτυχία ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής; Ναι η απόσταση από την επιτυχία μπορεί να μετρηθεί και είναι…τρείς απαντήσεις μακριά. Συγκεκριμένα είναι οι απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις: Επικοινώνησα σήμερα... Λάουρα Σταυρίδου, 10/11/2025 - 09:18
Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα; Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, ένας συνάδελφος να περιμένει με αγωνία να κλείσει μια «μεγάλη» δουλειά ή να κλείσει μια... Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34