Γιώργος Μούζος, 29/6/2020 - 15:11 facebook twitter linkedin Γιατί να ρισκάρεις κυκλοφορώντας ανασφάλιστος; Γιώργος Μούζος, 29/6/2020 facebook twitter linkedin Όπως μας ανέφερε και σε παλιότερο άρθρο μας ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Δημήτρη Ζορμπάς, οι έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα διπλασιάσθηκαν τα τελευταία χρόνια, τα ανασφάλιστα μειώθηκαν ως ποσοστό του στόλου, όμως εξακολουθούν να αποτελούν υπολογίσιμο μέγεθος και κινούμενη βόμβα κατά της κοινωνίας. Το ερώτημα λοιπόν που ταλανίζει το κεφάλι μας είναι γιατί οι ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων ρισκάρουν, παρά τις αυστηρές κυρώσεις και τα υψηλά πρόστιμα, που είναι σαφώς υψηλότερα από το κόστος μιας ασφάλισης, αλλά και τις συνέπειες σε περίπτωση ατυχήματος; Δώστε στους πελάτες σας να καταλάβουν ότι η ασφάλιση του οχήματός τους, δεν πρέπει να την έχουν στο μυαλό τους σαν κάτι προαιρετικό, αλλά τουναντίον είναι κάτι που θα πρέπει να την υπολογίζουν στον ετήσιο προϋπολογισμό τους. Σαφώς και σύμφωνα με το Ν.4261/2014 η σύμβαση υποχρεωτικής ασφάλισης των οχημάτων καλύπτει την αστική ευθύνη που έχουμε ως οδηγοί ή ιδιοκτήτες των μέσων μας, σε περίπτωση που προκαλέσουμε τροχαίο ατύχημα με υλική ή σωματική βλάβη σε τρίτους, ακόμα και θάνατο. Με το να έχουμε όμως το όχημά μας ασφαλισμένο πέρα από την νομική μας υποχρέωση δείχνουμε σεβασμό στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, φροντίζοντας έτσι να είμαστε καλυμμένοι αν προκαλέσουμε άθελά μας κάποιο τροχαίο, προστατεύοντας παράλληλα και τους επιβάτες μας. Ασφαλίζοντας όμως κάποιος το όχημά του, αρχικά απαλλάσσεται απ' το άγχος των κυρώσεων και των προστίμων κι επιπρόσθετα ωφελείται από μια σειρά καλύψεων για κάθε μετακίνησή του. Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό από τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιρειών, είναι ότι η κάλυψη ενός οχήματος μπορεί να ορίζεται από τον νόμο ως υποχρεωτική, αλλά πρωτίστως πρέπει να είναι εκ των ουκ άνευ στη δική μας συνείδηση. Και με τόσο ευέλικτα και προσιτά ασφαλιστικά κανείς δεν έχει δικαιολογία για να μένει ανασφάλιστος και να ρισκάρει. Τι πρόστιμα και κυρώσεις ορίζονται για τα ανασφάλιστα; Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπει υψηλά πρόστιμα, τα οποία έως τώρα επιβάλλονται σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία. Από τα πρόστιμα δεν εξαιρούνται ούτε τα οχήματα που δεν κυκλοφορούν, καθώς εάν δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες, υποχρεούνται να είναι ασφαλισμένα. Παράβολα-πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα 1. 100 ευρώ για τα δίκυκλα οχήματα κάτω από 250 κ.εκ. 2. 150 ευρώ για τα δίκυκλα οχήματα από 251 κ.εκ και άνω NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 3. 200 ευρώ για τα αυτοκίνητα έως 1.000 κ.εκ. και 4. 250 ευρώ για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα από 1001 κ.εκ. και άνω Κυρώσεις για κυκλοφορία ανασφάλιστου οχήματος 1. αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για 6 μήνες 2. αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για 6 μήνες. Αν το όχημα εμπλακεί σε ατύχημα αφαιρούνται για 2 χρόνια 3. χρηματικό πρόστιμο στον ιδιοκτήτη και τον οδηγό, υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου: I. ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά Δ.Χ. II. 500 ευρώ για τα επιβατηγά III. 250 ευρώ για τα δίκυκλα 4. πρόστιμο έως 3.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη και τον οδηγό για την κυκλοφορία του ανασφάλιστου Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/08/2025 - 10:58 Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους!
Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 04/08/2025 - 08:55 Ο «ασφαλιστικός» κίνδυνος της ανακύκλωσης αέρα στα οχήματα! Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 30/07/2025 - 09:26 Μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων: Η “καρδιά” των EV είναι ο νέος πονοκέφαλος των ασφαλιστικών
Καύσωνας και αυτοκίνητο: Ο κίνδυνος στην καμπίνα και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές! Οι ακραίες θερμοκρασίες στο εσωτερικό των οχημάτων εγκυμονούν κινδύνους για οδηγούς και επιβάτες. Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές πρόληψης για το πώς... Γιώργος Μούζος, 28/07/2025 - 08:55
Geely EX5: Το EV με διπλή πεντάστερη πιστοποίηση που επανακαθορίζει το ασφαλιστικό ρίσκο Με διπλή πεντάστερη αξιολόγηση, 16 ενεργητικά συστήματα ασφαλείας και ανθεκτική μπαταρία, το νέο SUV της Geely αποτελεί σημείο αναφοράς για... Γιώργος Μούζος, 25/07/2025 - 08:56
Πώς τα πρότυπα Euro NCAP αλλάζουν το τοπίο στα ασφαλιστικά τιμολόγια; Η αξιολόγηση ασφάλειας των αυτοκινήτων επαναπροσδιορίζει το ρίσκο και το κόστος ασφάλισης Τα τελευταία χρόνια, τα πρότυπα ασφαλείας Euro NCAP αποκτούν... Γιώργος Μούζος, 23/07/2025 - 09:00
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις διακοπές: Τι πρέπει να γνωρίζει ο ασφαλιστής για τη σωστή κάλυψη του πελάτη του; Αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει νέες ανάγκες ασφάλισης και ενημέρωσης των πελατών σας. Η στροφή των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαμορφώνει... Γιώργος Μούζος, 21/07/2025 - 08:50
AI-driven Predictive Modeling: Πώς αλλάζει την πρόβλεψη αναγκών συντήρησης οχημάτων και τι σημαίνει για τις ασφαλιστικές εταιρείες; Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει τις ασφαλίσεις αυτοκινήτου, προβλέποντας τις ανάγκες συντήρησης πριν γίνουν ζημιές. Πώς επηρεάζεται η αγορά και τι... Γιώργος Μούζος, 17/07/2025 - 09:00
Blockchain: Η επανάσταση στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης στον κλάδο αυτοκινήτου Πώς η τεχνολογία blockchain μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν τις απάτες. Η ασφαλιστική απάτη στον κλάδο... Γιώργος Μούζος, 14/07/2025 - 08:57