close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Τεχνολογία

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

GDPR: Κίνδυνοι και ευκαιρίες
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
29/5/2018 - 15:06
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

GDPR: Κίνδυνοι και ευκαιρίες

Nextdeal newsroom, 29/5/2018
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Από τον Πέτρο Μποτσαράκο*

Στις 25 Μαϊου, με την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων με την υιοθέτηση του ευρωπαϊκού κανονισμού GDPR οι χρήστες του διαδικτύου αποκτούν ενισχυμένα δικαιώματα στην διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων. Οι αλλαγες που επέρχονται είναι ιστορικού χαρακτήρα και δημιουργούν νέες ευκαιρίες αλλα και νέους κινδύνους..

Ο κίνδυνος email black out

Όλοι οι χρήστες των υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εξασφαλίζουν οτι δεν θα δέχονται ηλεκτρονικά μηνύματα χωρίς να έχουν πρηγουμένως συμφωνήσει σε αυτό.Ταυτόχρονα όμως κινδυνεύουν και απο γενικευμένο black out στην ροή των email που μέχρι σήμερα είχαν συνηθίσει να λαμβάνουν. Κι αυτό γιατι ο χρήστης απαιτείται να δώσει την έμπρακτη συγκατάθεση του στον αποστολέα, προκειμένου να κατοχυρωθεί νομικά το δικαίωμα του αποστολέα να επικοινωνεί με τον χρήστη, στέλνοντας του email. Συνεπώς, η ενημέρωση που λαμβάνει ο καθένας απο υπηρεσίες και εταιρίες κινδυνεύει να διακοπεί με βάρβαρο τρόπο, επηρεάζοντας αρνητικά καθημερινές λειτουργίες όπως είναι οι αποφάσεις για τη χρήση της μιάς ή της άλλης υπηρεσίας ή προϊόντος.

Αν κανείς θέλει να αποφύγει την διακοπή της ροής μηνυμάτων στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο ένα δρόμο έχει. Να αναλάβει τον φόρτο εργασίας που απαιτείται για να δώσει την συγκατάθεση του, συμπληρώνοντας τις απαιτούμενες φόρμες συγκατάθεσης. Ηδη στην αγορά επικρατεί ένας σχετικός πανικός και οι περισσότεροι “αποστολείς” έχουν αρχίσει να στέλνουν μαζικά ηλεκτρονικά μηνύματα στους ¨αποδέκτες” με τα οποία τους ζητούν να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες ενέργειες.

Η δεύτερη ευκαιρία στο internet

Το “δικαίωμα στη λήθη” έιναι η ρύθμιση που επιτρέπει στους χρήστες του διαδικτύου να ζητήσουν και να εξασφαλίσουν την διαγραφή των δεδομένων τους. Θα ήταν πιο κατανοητό αν το βάφτιζαν “δεύτερη ευκαιρία στο internet”. Γιατι ο κάθε χρήστης που μπορεί να πειραματίστηκε με επισκέψεις σε ιστοσελίδες που σήμερα δεν θα ήθελε να φαίνεται οτι επισκέφθηκε, έχει πια την δυναντότητα να διαγράψει αυτό το ιστορικό επισκέφψεων. Και κυρίως έχει την δυναότητα να εξαφαλίσει κάθε ίχνος των προσωπικών του δεδομένων τα οποία μπορεί να βρίσκονται καταχορυμένα σε βάσεις δεδομένων - ιστότοπων που επισκέφθηκε, εγγράφηκε ή απλώς χρησιμοποίησε περιστασιακά. Ειναι η δεύτερη ευκαιρία του χρήστη να “χτίσει” απο την αρχή το διαδικυακό του προφίλ. Να κάνει μια καινούργια αρχή.

Το “έλλειμμα ενημέρωσης”

Οι πολίτες της ΕΕ δεν ειναι ενημερωμένοι για τις μεγάλες αλλαγες, όπως τα πιο πάνω παραδείγματα. Οι απλοί καθημερινοί χρήστες του διαδικτύου δεν τα γνωρίζουν όλα αυτα γιατι κανείς δεν φρόντισε να τους διαθέσει τις σχετικές πληροφορίες με τρόπο κατανοητό και εύληπτο. Καμπάνιες δεν έγιναν ενώ το βαρος έπεσε στις επιχειρήσεις που καλούνται να εφαρμόσουν τα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας. Προφανώς υπάρχει η πεποίθηση οτι οι επιχειρήσεις με την εφαρμογή των νέων διατάξεων θα μεταλαμπαδεύσουν στους πελάτες τους τις αλλαγες και θα λειτουργήσει ο αυτοματισμός της αγοράς.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Οι “βαριές καμπάνες”

Οι επιχειρήσεις όμως έχουν τους δικούς τους πονοκεφάλους. Απο τη μία πρέπει να επενδύσουν πολλά χρήματα για να εφαρμόσουν τον νέο κανονισμό και απο την άλλη κινδυνεύουν με αβάσταχτα πρόστιμα αν συλληφθούν να παρατυπούν. Τα πρόστιμα μπορεί να φτάνουν μέχρι και το 4% του τζίρου των επιχειρήσεων, σε ύψος δηλαδή που δεν μπορούν να αντέξουν. Αυτομάτως προκύπτουν δύο επιπλέον συμπεράσματα. Απο τη μία οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μπορούν, εφόσον το θελήσουν, να “γονατίσουν” οποιαδήποτε επιχείρηση και απο την άλλη επερχεται μια κοσμογονική αγορά στην οικονομία με την αλλαγη κανόνων στο ψηφιακό μάρκετιμγκ και την ψηφιακή προώθηση υπηρεσιών και προϊόντων.

Η νέα βιομηχανία “δικών”

Τα νέα δικαιώματα, οι νέες υποχρεώσεις, η αλλαγη στην λειτουργία του μοντέλου της οικονομίας και οι βαριές καμπάνες που φέρνει το GDPR, αναμένεται να δημιουργήσουν μια νέα βιομηχανία παραγωγής δικαστικών υποθέσεων. Ηδη, δικαστές και δικηγόροι εκπαιδεύονται στα νέα δεδομένα για να είναι το συντομότερο έτοιμοι ώστε να διαχειριστούν αυτές τις υποθέσεις στις αίθουσες των δικαστηρίων.Σημειώνεται πως η νέα νομοθεσία επιβάλλεται ΧΩΡΙΣ να έχει επισήμως αντικαταστήσει τις παλαιότερες σχετικές. Ετσι η Ελλάδα πρωτοτυπεί στο να έχει "τρεις γενιές" νομοθεσίας σε ισχύ, σε πολλά αλληλοσυγκρουόμενες, προσφέροντας το "αναγκαίο άλλοθι" σε όποιον δεν έχει τελικώς την πρόθεση να συμμορφωθεί, επικαλούμενος επιλεκτικά ότι θέλει.

Η παρέμβαση του ECI

Επειδή πολλοί θα προσπαθήσουν να εκμεταλευτούν την άγνοια της πλειοψηφίας των χρηστών του διαδικτύου.Επειδή όλοι πρέπει και μπορούν να έχουν δικαίωμα να ωφεληθούν απο τις νέες ευκαιρίες. Και κυρίως επειδή όλοι έχουν ανάγκη προστασίας απο τους νέους κινδύνους.

Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας - ECI αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να να κινητοποιήσει όποιον έχει να καταθέσει χρήσιμη άποψη. Απευθύνεται στο κράτος, στην αγορά, στους θεσμικούς φορείς, στους πολίτες και στην ακαδημαϊκή κοινότητα ώστε να διαμορφωθεί μια σύγχρονη και αποτελεσματική καμπάνια ενημέρωσης και να καταγραφούν τα πρώτα βήματα και κυρίως τα πρώτα προβλήματα στην εγφαρμογή του νέου κανονισμού. Πρώτος σταθμός μία ανοιχτή στην Κοινωνία Εκπαιδευτική Ημερίδα τον Οκτώβριο του 2018.

 

* O Πέτρος Μποτσαράκος είναι δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ και του European Communication Institute - ECI

 

Περισσότερα Εδώ

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • GDPR
  • προσωπικά δεδομένα
  • προστασία δεδομένων
  • Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η αντίστροφη μέτρηση για το Polk Project ξεκίνησε
    Nextdeal newsroom, 23/5/2018

    Η αντίστροφη μέτρηση για το Polk Project ξεκίνησε

  • Επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας (ΕCI) ο Σπύρος Καπράλος
    Nextdeal newsroom, 3/5/2018

    Επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας (ΕCI) ο Σπύρος Καπράλος

  • Κοινή πρωτοβουλία ECI, ΕΡΤ, ΑΠΕ – ΜΠΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου

    Κοινή πρωτοβουλία ECI, ΕΡΤ, ΑΠΕ – ΜΠΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου

    Σειρά πρωτοβουλιών που αφορούν τη σημασία της Ποιότητας του Τύπου στην υπόθεση της Δημοκρατίας και της Καθημερινότητας αναλαμβάνουν η Ελληνική...
    Nextdeal newsroom, 02/05/2018 - 10:54 2/5/2018
  • CMCS: Ένα Κοσμοπολίτικο Μεταπτυχιακό για την Τέχνη της Επικοινωνίας

    CMCS: Ένα Κοσμοπολίτικο Μεταπτυχιακό για την Τέχνη της Επικοινωνίας

    Στην εποχή των μεγάλων αλλαγών στον χώρο της επικοινωνίας και της ενημέρωσης, το νέο και αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Δημιουργία Περιεχομένου...
    Nextdeal newsroom, 09/11/2017 - 10:04 9/11/2017

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

MEGA Brokers Φυτεύουμε σήμερα για το αύριο που αξίζουμε
16:15 MEGA Brokers Φυτεύουμε σήμερα για το αύριο που αξίζουμε
  • 15:47 Μεταξούλα Μανικάρου: Σάββατο των ψυχών…
  • 15:32 Σύνδεσμος Ελληνικών Κλινικών - Ευρωπαϊκή Ένωση Ιδιωτικών Νοσοκομείων: Καίριος ο ρόλος των ιδιωτικών νοσοκομείων και κλινικών στην ενίσχυση των συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης!
  • 15:13 Η Be Βrokers βραβεύει τους συνεργάτες της - Τι λένε στελέχη της αγοράς (βίντεο)
  • 15:08 Η Chiesi Hellas τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον
  • 14:30 Will Banks defeat the Economic Model?
  • 14:25 Θα νικήσουν οι τράπεζες το οικονομικό μοντέλο;
  • 14:14 The “Map” of Professional Funds in Greece - Their establishment moves at a slow pace - The upcoming challenges and changes
  • 13:47 O «Χάρτης» των Επαγγελματικών Ταμείων στην Ελλάδα - Με αργούς ρυθμούς η σύστασή τους - Τα «αγκάθια» και οι αλλαγές που έρχονται
  • 13:22 Οι προτάσεις της ΕΑΕΕ για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.
  • 13:12 Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»
  • 12:12 Μητσοτάκης: Καθολική κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ από τις 16 Ιουνίου (video)
  • 12:05 Σπύρος Καπράλος: Η συντηρητικοποίηση της Ευρώπης, το παράδειγμα της Πολωνίας και το αβέβαιο μέλλον
  • 12:00 Alpha Bank: Ψηλά στην ατζέντα εταιρικής υπευθυνότητας η ισότιμη πρόσβαση στον Πολιτισμό
  • 11:55 Επανεκλογή του Σπύρου Μπαρκούζου, Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea στο Διοικητικό Συμβούλιο της AMICE
  • 11:48 Η Designia Insurance Brokers Κύριος Χορηγός στο 36ο Συνέδριο Ηγεσίας της ΕΑΣΕ
  • 11:40 Post-Hydra Reflections: Με αισιοδοξία και ευθύνη, 12 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μιλούν για το μέλλον του κλάδου στην κάμερα του nextdeal.gr (βίντεο)
  • 11:28 Υπερσυμμετοχή ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην εκδήλωση της Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Ε.Ε.Α
  • 11:00 Συνέδριο Δικτύου Πωλήσεων NN Hellas: “A Symphony of Success - Ο Πελάτης δίνει το ρυθμό”
  • 10:55 Μαρίνα Νικολάου (Attica Bank): Ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης στη νέα εποχή των γεωπολιτικών ισορροπιών, της ενεργειακής κρίσης και της κλιματικής αλλαγής
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 2/6 Υπασφαλισμένος: Ποιά τράπεζα εξαγοράζει ποιά ασφαλιστική - Μύθοι και πραγματικότητα
  2. 6/6 Η Be Βrokers βραβεύει τους συνεργάτες της - Τι λένε στελέχη της αγοράς (βίντεο)
  3. 6/6 Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»
  4. 2/6 «Ψήνεται» deal Εθνικής με ασφαλιστική, η πτώση ρεκόρ της ανεργίας και το «κενό» θέσεων εργασίας, το επτάμηνο ράλι στο Χ.Α και το πρόβλημα της ασφάλισης των επιχειρήσεων
  5. 3/6 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου
  6. 5/6 Πως να προστατευτούν οι επιχειρήσεις από την υπασφάλιση, εν όψει της υποχρεωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών;
  7. 2/6 Σε ισχύ από χτες 1η Ιουνίου η υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών σε οχήματα και επιχειρήσεις: Τι λέει ο νόμος για επιπτώσεις και πρόστιμα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube