Γιώργος Μούζος, 8/2/2021 - 13:03 facebook twitter linkedin Τι πραγματικά συνέβη στον κλάδο αυτοκινήτου κατά την πανδημία; Γιώργος Μούζος, 8/2/2021 facebook twitter linkedin Όταν στις αρχές του 2020 η πανδημία μας χτύπησε τη πόρτα, με τα lockdown να γίνονται καθημερινότητα, ήταν αναμενόμενο ότι ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου θα ήταν από τους πλέον ζημιωμένους. Κι ενώ η πορεία ορισμένων πραγμάτων ήταν αναμενόμενη, για κάποια άλλα η τροπή ήταν εντελώς διαφορετική! Ένα εξαιρετικά παράδοξο, ήταν πως παρά τα λιγότερα ατυχήματα και τις ταχύτερες πληρωμές, το κόστος των αποζημιώσεων αυξήθηκε. Αυτό φανέρωσε η μελέτη της mPower (εταιρεία ανάλυσης δεδομένων), ότι τα νοσοκομειακά κόστη αυξήθηκαν σημαντικά! Η ανάλυση έδειξε ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις για θεραπεία είναι εν τέλει το κυριότερο αίτιο για το αυξημένο κόστος των νοσοκομειακών αποζημιώσεων, μιας και λόγω της αύξησης των κρουσμάτων λόγω κορονοϊού, από τη μια τα νοσοκομεία δυσκολεύονταν να ανταποκριθούν σε όλα τα περιστατικά, αλλά και οι ασθενείς να είναι φειδωλοί στο να επισκεφθούν ένα, με αποτέλεσμα η υγεία τους να χειροτερεύει και έτσι τα κόστη αποζημιώσεων να αυξάνονται. Αυτό που σημείωσε η Εθνική Διοίκηση Κυκλοφορίας και Ασφάλειας Αυτοκινητόδρομων των Η.Π.Α. (NHTSA), είναι πως κατά το πρώτο 5μήνο του 2020, οι θάνατοι λόγω τροχαίων μειώθηκαν. Όμως στην συνέχεια αυξήθηκαν κατά 13,1% τους επόμενους τρεις μήνες, τελειώνοντας τον Σεπτέμβριο με τα υψηλότερα ποσοστά από το 2005. Και σύμφωνα με τα δεδομένα συμπεριφοράς οδηγών της Arity, διαπιστώθηκε ότι ενώ λιγότεροι οδηγοί ήταν στο δρόμο, εν τούτοις όσοι κυκλοφορούσαν εμφάνισαν μια ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη συμπεριφορά, οδηγώντας με υψηλές ταχύτητες, έχοντας ως αποτέλεσμα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν πως οι σοβαρές σωματικές βλάβες να είναι πολύ περισσότερες το 2020 από το 2019. Ωστόσο το εντυπωσιακό είναι πως οι συγκεκριμένες αξιώσεις διευθετήθηκαν πιο γρήγορα από ποτέ. Είναι πολύ πιθανό αυτοί οι συντομότεροι διακανονισμοί αποζημιώσεων να είναι αποτέλεσμα της αυξημένης χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας, που οι περισσότερες εταιρείες «αναγκάστηκαν» να εφαρμόσουν λόγω των νέων δεδομένων που έφερε ο COVID-19. Αύξηση στις αποζημιώσεις λόγω κλοπής & απάτης! Κι όχι μόνο για τους συνηθισμένους λόγους! Κι ενώ τα lockdown έφεραν περιορισμούς στις μετακινήσεις άρα και λιγότερα τροχαία, τα δεδομένα αποκάλυψαν πως αυξήθηκαν οι αποζημιώσεις λόγω κλοπής, αλλά και οι απάτες. Είναι ενδεικτικό πως σε ορισμένες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες, οι κλοπές αυξήθηκαν έως και 63% για το διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως τα μέσα Μαΐου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019. Αυξητική ήταν η τάση και σε ότι αφορά τις απάτες, μιας κι η μετάβαση στην εξ αποστάσεως εργασία επηρέασε σημαντικά τον τρόπο πραγματογνωμοσύνης σε ορισμένες περιπτώσεις. Λιγότερες επιθεωρήσεις, περισσότερες απάτες, με το ποσοστό να αγγίζει έως και το 18%. Αύξηση στις ασφάλειες με το χιλιόμετρο Αυτό που αναφέρει ο μεσότιτλος είναι ουσιαστικά απόρροια των περιορισμών των μετακινήσεων. Οι πελάτες κάλυπταν λιγότερα χιλιόμετρα, άρα έπρεπε να βρουν τρόπο να μειώσουν το κόστος ασφαλιστικής κάλυψης για κάτι που δεν χρησιμοποιούσαν πολύ. Η λύση ήρθε μέσω των προγραμμάτων UBI (ασφάλιση αυτοκινήτων βάσει χρήσης), προγράμματα που κατόρθωσαν να διατηρήσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα την παραγωγή ασφαλίστρων. Εν κατακλείδι, είναι γεγονός πως έχουν προκύψει νέοι τρόποι για την κάλυψη των απωλειών που έφερε και στον ασφαλιστικό κλάδο ο COVID-19 κι ένας εξ’ αυτών είναι η ασφάλιση βάσει χρήσης, ενώ πολλά έχει συνεισφέρει κι ο ψηφιακός μετασχηματισμός που προσφέρει λύσεις στα προβλήματα όπως οι απάτες. Το δεδομένο είναι πως μια πανδημία όπως ο COVID-19 έχει επηρεάσει τρομερά την οικονομία και πολλούς επιχειρηματικούς τομείς. Έτσι αντίστοιχα επηρέασε και τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων και ως δείχνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα θα συνεχίσει να τον διαμορφώνει πολύ διαφορετικά από ότι είχαμε μέχρι τώρα στο μυαλό μας! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00