Γιώργος Μούζος, 27/3/2018 - 08:34 facebook twitter linkedin Μελέτη της Allianz: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις για τα αυτόνομα αυτοκίνητα Γιώργος Μούζος, 27/3/2018 facebook twitter linkedin Μια πρόσφατη έκθεση που δημοσίευσε η Allianz Global Corporate & Speciality (AGCS), η οποία ανέφερε όλες τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης (AI), αλλά και της αυτόνομης τεχνολογίας, κατέγραψε τις συνέπειες των αυτόνομων οχημάτων και την ανάγκη νέων ασφαλιστικών καλύψεων για αυτού του είδους τα οχήματα. Το πρόσφατο ατύχημα με το όχημα της Uber, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο μιας γυναίκας, έφερε στο προσκήνιο πολλά ζητήματα γύρω από την ασφαλιστική κάλυψη των εν λόγω οχημάτων όπως: πως θα ασφαλίζεται αυτή η καινοτόμα τεχνολογία, αλλά και πως θα αποδίδονται οι ευθύνες που θα επηρεάζουν την κατανομή ευθυνών. Όλα τα δεδομένα δείχνουν πως στα αυτόνομα οχήματα θα υπάρξει έντονη «εμπλοκή» της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτά. Μάλιστα από το 2030, το ποσοστό διείσδυσης των οχημάτων αυτών αναμένεται να φθάσει το 5%, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν ετήσιο ρυθμό αύξησης περίπου 40% μεταξύ 2025 και 2035. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν τα αυτόνομα οχήματα, είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, μιας και μένει έξω ο ανθρώπινος παράγοντας, με τη μείωση αυτή να αγγίζει για τα τροχαία ατυχήματα το 90%, ενώ μειωμένες αναμένεται να είναι και οι εκπομπές CO2 κατά 60%. Ωστόσο, το ζήτημα των αυτόνομων οχημάτων, είναι ελαφρώς πιο περίπλοκο, ειδικά σε ότι αφορά την απόδοση ευθυνών. Η έκθεση της Allianz είχε το παράδειγμα ενός αυτόνομου αυτοκινήτου και πως αυτό θα λειτουργήσει, όταν για παράδειγμα κλιθεί να επιλέξει αν θα σώσει τον πεζό ή να θυσιάσει τον επιβάτη του. Η τεχνητή νοημοσύνη του αυτοκινήτου, πρέπει να κάνει την επιλογή σύμφωνα με ένα σύνολο αρχών που προγραμματίζονται σε αυτό, από τον κατασκευαστή του. Εν αντιθέσει με έναν «κανονικό οδηγό» που θα επιδιώξει να σώσει τον εαυτό του, το πλήρως αυτόνομο όχημα, μπορεί να επιλέξει να σώσει τους πεζούς, πηγαίνοντας ενάντια στον επιβάτη του. Εντός της έκθεσης της μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας, αναφέρονταν πολλά για το πώς λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη αυτών των οχημάτων και πως οι όποιες αποφάσεις παρθούν επηρεάζουν την οδική ασφάλεια. Κάτι που αναμφίβολα θα προκαλέσει και μια ριζική αναδιάρθρωση στην ασφαλιστική βιομηχανία, η οποία θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η κατακλείδα της έκθεσης ήταν η εξής: «Θα χρειαστεί κάλυψη κινδύνου και ευθυνών για την προστασία των επιβατών από αυτόνομα οχήματα, τα οποία θα λαμβάνουν αποφάσεις σύμφωνα με το πώς έχουν προγραμματιστεί, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να στρέφονται κι εναντίον του οδηγού τους. Φαινομενικά, θα χρειαστούν νέες καλύψεις ευθύνης για την προστασία των κατασκευαστών από τις αποφάσεις αυτόνομων οχημάτων που βλάπτουν είτε επιβάτες, πεζούς ή αγαθά». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 16/06/2025 - 09:00 Ανάλυση τηλεματικών δεδομένων: Το «κλειδί» για μείωση ζημιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00 Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών αλλάζει τους όρους εκτίμησης κινδύνου και απαιτεί από τους ασφαλιστές νέες στρατηγικές, τεχνογνωσία και εργαλεία. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07