Γιώργος Μούζος, 23/1/2017 - 15:52 facebook twitter linkedin H Allianz προετοιμάζει το μέλλον των αυτόνομων οχημάτων Γιώργος Μούζος, 23/1/2017 facebook twitter linkedin Είναι γεγονός πως τα αυτοκίνητα γίνονται εξυπνότερα και πιο σοφιστικέ, με τη μέρα που θα κινούνται μόνα τους να μην είναι μακριά. Τι σημαίνει όμως αυτό για το κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων; Σύμφωνα με τελευταίες μελέτες τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στους δρόμους σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι και το 2030. Ήδη έχουμε αρκετά μοντέλα τα οποία ενσωματώνουν μερικώς την αυτόνομη τεχνολογία, με το πλήθος τους να αυξάνεται συνεχώς. Ήδη οι κατασκευάστριες εταιρείες ανακοινώνουν τα μελλοντικά τους project τα οποία υπόσχονται πολλά. Πέρα όπως από το φαίνεσθαι, τα αυτόνομα αυτοκίνητα, θα συμβάλλουν και κατά πολύ στην οδική ασφάλεια μιας και απώτερος σκοπός είναι να μειωθούν τα ατυχήματα. Ως συνέπεια όλων των παραπάνω, θα έρθουν ανακατατάξεις και στο κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων. Επί του θέματος τοποθετήθηκε ο Christoph Lauterwasser, επικεφαλής τους Allianz Center for Technology (AZT), ο οποίος και αναφέρθηκε στο ποιο θα είναι το μέλλον στην ασφάλιση των αυτοκινήτων, μέσα από μια μίνι συνέντευξη που έδωσε. Ερ. Το ανθρώπινο λάθος ευθύνεται στο 90% των τροχαίων ατυχημάτων. Πιστεύετε ότι η αυτόνομη οδήγηση θα μειώσει αυτό το ποσοστό; Christoph Lauterwasser: Ναι! Όσο πιο αυτοματοποιημένη η κίνηση ενός αυτοκινήτου, τόσο πιο έξυπνα γίνονται, μιας και οι αισθητήρες αυξάνονται, αλλά και βελτιώνονται για πως δέχονται τα ερεθίσματα από το περιβάλλον, αλλά και με την ταχύτητα που τα αξιοποιούν. Είναι απόλυτα λογικό λοιπόν, με τόση τεχνολογία να μειωθούν τα ατυχήματα. Η τεχνολογική πρόοδος είναι μεγάλη και αναμφίβολα θα κάνουν τους δρόμους πιο ασφαλείς για να κινηθεί κάποιος. Μαζική παραγωγή πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων αναμένεται να έχουμε έως το 2030. Ήδη όμως παρατηρείτε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Κι αυτό γιατί τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία προλαμβάνουν τις συγκρούσεις. Ερ. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων θα φέρει μειώσεις στα ασφάλιστρα, μιας και θα μειωθούν και οι αποζημιώσεις που θα καταβάλουν οι ασφαλιστικές; Christoph Lauterwasser: Σίγουρα αναμένουμε σημαντική μείωση, τόσο των ατυχημάτων, όσο και των ασφαλιστικών αποζημιώσεων, αλλά σίγουρα σε βάθος χρόνου. Προς το παρόν υπάρχει αύξηση του μέσου όρου καταβληθέντων αποζημιώσεων κι αυτό γιατί τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν αυξημένη και ακριβή τεχνολογία (σένσορες, κάμερες κ.α.) η οποία ανεβάζει τα κόστη επισκευών ενός αυτοκινήτου. Ερ. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μειονέκτημα των αυτόνομων αυτοκινήτων; Christoph Lauterwasser: Δεν θα το έλεγα τόσο μειονέκτημα, όσο ρίσκο. Το ρίσκο του hacking. Πρέπει με κάποιο τρόπο να μπορούν να προστατευθούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα από το hacking, ειδικότερα όταν θα οδηγούνται. Αυτό είναι η ύψιστη προτεραιότητα. Ήδη το ινστιτούτο μας συνεργάζεται στενά με το Πανεπιστήμιο του Regensburg, όπου οι ερευνητές μας αναλύουν όλα τα πιθανά ρίσκα γύρω από το cyber security. Ερ. Πως θα επηρεαστεί ο κλάδος της ασφάλισης με την έλευση των αυτόνομων αυτοκινήτων; Christoph Lauterwasser: Σίγουρα τα ασφαλιστικά προϊόντα θα πορευθούν παράλληλα με την ανάπτυξη της αυτόνομης τεχνολογίας. Επιπρόσθετα η εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από τις έρευνες που έχουμε διεξάγει, μας επιτρέπει να συνεισφέρουμε κι εμείς από τη μεριά μας στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Επιπρόσθετα η τηλεματική θα φέρει νέες τρόπους και τάσεις για το πώς θα δουλέψει στο μέλλον ο ασφαλιστικός κλάδος. Η βασική διαφοροποίηση που φέρνει ο κλάδος της τηλεματικής είναι ότι προσφέρει τη δυνατότητα ο εκάστοτε ασφαλιζόμενος να φέρει την ασφάλιση στα μέτρα του, μιας και μπορεί να πληρώνει ο καθένας, όπως οδηγεί. Οι προσεκτικοί οδηγοί θα πληρώνουν, που οδηγούν τη μέρα, σε περιοχές με μικρή συχνότητα ατυχημάτων θα πληρώνουν λιγότερα ασφάλιστρα. Η τηλεματική προσφέρει στην Allianz τη δυνατότητα να έχει μια πολύ καλή σχέση με τους πελάτες της, αυξάνοντας κατά πολύ να έχουν μια πολύ καλή σχέση με τους πελάτες τους, προσφέροντας έτσι υπηρεσίες που ταιριάζουν στα μέτρα τους. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41 Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!
Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40 Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;
Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47 ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας! Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45
Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους... Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43
Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει Το «κλείδωμα παιδιού» στις πίσω πόρτες δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι φρένο σε ατυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με... Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50