Γιώργος Μούζος, 28/11/2016 - 14:41 facebook twitter linkedin Οι ασφαλιστές θέλουν διεθνή standards ασφαλείας για τα αυτόνομα αυτοκίνητα! Γιώργος Μούζος, 28/11/2016 facebook twitter linkedin Η Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών (ABI) διατυπώνει ξεκάθαρα το εξής: Πρέπει να τεθούν διεθνή standards ασφαλείας ώστε να προστατευτούν οι οδηγοί στην περίπτωση που η αυτόνομη τεχνολογία δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια τεχνολογία που ακόμα βρίσκεται στα σπάργανα και ως καθετί καινούργιο αντιμετωπίζεται με μεγάλη επιφυλακτικότητα. Και εν μέρει είναι κι απόλυτα λογικό, όταν στο μέλλον θα πρέπει να αφήνετε την οδήγηση του αυτοκινήτου σας σε κάμερες και υπολογιστές που θα αναλύουν κάθε δεδομένο των κυκλοφοριακών συνθηκών και θα σας πηγαίνουν με ασφάλεια στον προορισμό σας. Επιπρόσθετα η συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως έχουμε ξαναγράψει θα φέρει τα πάνω κάτω και στον ασφαλιστικό κλάδο. Στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών το θέμα της αυτόνομης οδήγησης τέθηκε επί τάπητος και πιο συγκεκριμένα για το πώς θα προστατεύεται ο οδηγός σε περίπτωση που η εν λόγω τεχνολογία αποτύχει να κάνει σωστά τη δουλειά της. Μάλιστα ανέφεραν, πως τα νέα αυτόνομα αυτοκίνητα θα πρέπει να συλλέγουν συνεχώς δεδομένα σε περίπτωση που υπάρξει η οποιαδήποτε αστοχία στην εφαρμογή της αυτόνομης τεχνολογίας, ώστε να δικαιώνεται ο οδηγός κατά τη φάση της αποζημίωσης και να αποδεικνύεται πως δεν είναι υπαίτιος για το οποιοδήποτε ατύχημα συμβεί. Οι Βρετανοί ασφαλιστές εντείνουν τις προσπάθειες τους ώστε να δημιουργηθεί μια τυποποιημένη διαδικασία συλλογής δεδομένων σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα συγκεκριμένα δεδομένα θα είναι άμεσα διαθέσιμα, σε περίπτωση ατυχήματος στο οποίο θα εμπλέκεται ένα αυτόνομο αυτοκίνητο και η οποία θα καταγράφει αν το όχημα λειτουργούσε αυτόνομα ή όχι, καθώς και ποια άλλη τεχνολογία ήταν σε χρήση την στιγμή του ατυχήματος. Επιπρόσθετα τα δεδομένα αυτά θα βοηθάνε και σε περαιτέρω τομείς όπως: • Να βρεθούν τα αίτια του ατυχήματος• Να ενημερώνονται άμεσα οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης• Να αποδίδονται άμεσα οι ασφαλιστικές αξιώσεις• Καθώς και να βοηθήσουν τις κατασκευάστριες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων να βελτιώσουν τα προϊόντα τους Επιπλέον, οι ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση ελαττωματικής εφαρμογής της αυτόνομης τεχνολογίας, θα μπορούν να διεκδικούν την αποζημίωση που κατέβαλαν στον πελάτη τους από την κατασκευάστρια εταιρεία του αυτοκινήτου. Αυτό μάλιστα που προτείνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, είναι τα δεδομένα καταγραφής να αφορούν μόνο το σύστημα της αυτόνομης οδήγησης και την αλληλεπίδραση του οδηγού με αυτό. Το σύστημα καταγραφής θα συλλέγει στοιχεία 30 δευτερόλεπτα πριν και 15 δευτερόλεπτα μετά το συμβάν. Το σύστημα GPS θα καταγράφει την ώρα και την τοποθεσία του συμβάντος, το αν το όχημα ήταν σε αυτόνομη ή όχι λειτουργία και ποια ακριβώς κίνηση ακολουθούσε, καθώς και το πότε είχε την όποια εμπλοκή ο οδηγός. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 22/12/2025 - 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία Οι ενημερώσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου φέρνουν άνεση, λειτουργικότητα και φυσικά ασφάλεια. Ελλοχεύουν όμως και νέους κινδύνους, συχνά αθέατους, για την... Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41