Λάουρα Σταυρίδου, 9/3/2023 - 10:07 facebook twitter linkedin Η υπεροχή του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή στην Ανάλυση Αναγκών έναντι του Α.Ι Λάουρα Σταυρίδου, 9/3/2023 facebook twitter linkedin Όλοι ξέρουμε την τεράστια χρησιμότητα του Α.Ι (Artificial intelligence), σε πολλούς τομείς, ωστόσο υπάρχει ένα σημείο στο οποίο το Α.Ι υστερεί σαφέστατα και υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή. Είναι η Ανάλυση Αναγκών. Μόνο ο άνθρωπος είναι ικανός για «Αξιόπιστη Ανάλυση Συναισθήματος» σύμφωνα με τους ειδικούς στο Α.Ι. Το να καταλάβεις αν το νόημα σε μια πρόταση είναι χαρούμενο, λυπημένο ή σαρκαστικό είναι πραγματικά δύσκολο για την τεχνητή νοημοσύνη. Με άλλα λόγια, η τεχνητή νοημοσύνη δεν διαθέτει την ανθρώπινη διαίσθηση να κατανοεί και να εκτελεί συγκεκριμένες εργασίες — όπως η ανάλυση συναισθημάτων και προθέσεων. Ένα πρόγραμμα A.I μπορεί να κάνει κάτι λάθος χωρίς την καθοδήγηση της ανθρώπινης εμπειρίας και αντίληψης. Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατηγοριοποίηση πελατών, στη διαχείριση αξιώσεων και σε άλλα μέρη της διαδικασίας ασφαλίσεων. Ωστόσο ο ανθρώπινος παράγοντας είναι πολύ σημαντικός για να αναπτυχθούν δημιουργικές και καινοτόμες στρατηγικές τόσο στις διαδικασίες πωλήσεων, την εκπόνηση κατάλληλων μελετών όσο και στην Ανάλυση Αναγκών. Πέρα από ένα χαρτί συλλογής στοιχείων, η Ανάλυση Αναγκών είναι ο μοναδικός τρόπος να αντιληφθεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, τους φόβους, τις ελπίδες, τα σημαντικά για τον δυνητικό πελάτη πράγματα στη ζωή του, τους στόχους του και τις προσδοκίες. Αν και με τη στενή έννοια η Ανάλυση Αναγκών είναι μια μέθοδος προσδιορισμού του σωστού ασφαλιστικού προϊόντος και του ποσού της ασφάλισης ζωής που χρειάζονται τα εξαρτώμενα μέλη σε περίπτωση θανάτου του ασφαλιζομένου, στη πράξη είναι πολύ περισσότερα . Η αντιμετώπιση της ανάγκης για Ασφάλιση Ζωής, είναι ένα από τα πιο δύσκολα συναισθηματικώς, θέματα για συζήτηση. Πέρα από το δυσάρεστο θέμα ενός ενδεχόμενου θανάτου, υπάρχουν ζητήματα στα οποία είναι δύσκολο να γίνει αναφορά, όπως τα χρέη. Χρέη όπως υπόλοιπα πιστωτικών καρτών, προσωπικά δάνεια, επαγγελματικά δάνεια, χρέη προς την εφορία και το δημόσιο, είναι από τα πιο δύσκολα θέματα συζήτησης. Οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται σε φάση άρνησης για αυτό το θέμα και δεν θέλουν καν να το συζητούν. Πως όμως θα αντιμετωπιστούν αυτά τα χρέη αν το άτομο φύγει; Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια συζήτηση με έναν πελάτη που μου είπε: «Πόσα χρέη έχω; Δεν ξέρω. Μόλις έρχονται οι ειδοποιήσεις, τις ανοίγω και χωρίς να τις δω, πάω και τις κολλάω στο ψυγείο με ένα μαγνητάκι. Με αυτόν τον τρόπο έχασα 15 κιλά! Ούτε που περνάω από το ψυγείο!» Όπως καταλαβαίνετε, μια τέτοια απάντηση ένα Α.Ι θα είχε μεγάλη δυσκολία να την αξιολογήσει, να την κατατάξει και να βγάλει ένα συμπέρασμα για τις βασικές ασφαλιστικές ανάγκες που έχει ο άνθρωπος απέναντι του. Φανταστείτε πως ακόμα και το «κλείσιμο» με μια σειρά επιχειρημάτων θα μπορούσε δυνητικά να το κάνει ένα Α.Ι πρόγραμμα στο οποίο έχουν φορτωθεί πολλές διαφορετικές αντιρρήσεις. Θα ήταν περίπου σαν μια παρτίδα σκάκι με έναν υπολογιστή. Δεν υπάρχει πιο δύσκολο στάδιο στην πώληση από αυτό της αξιολόγησης των αναγκών, διότι ταυτόχρονα πρέπει να γίνεται και προσπάθεια να συνειδητοποιήσει ο πελάτης αυτές τις ανάγκες. Για να υπάρχει σε αυτό το στάδιο επιτυχία, θα πρέπει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, να έχει διαίσθηση, εμπειρία, γνώσεις και κυρίως ενσυναίσθηση. Ειδικά αυτό το τελευταίο είναι, τουλάχιστον ακόμα, αδύνατον να το έχει ένα Α.Ι πρόγραμμα. Μάλιστα όταν ο Ισαακ Ασίμωφ έγραφε στο «εγώ το ρομπότ» τους τρείς νόμους της ρομποτικής, ως πρώτο νόμο πρόβλεψε τον εξής: «Το ρομπότ δεν θα κάνει ποτέ κακό σε άνθρωπο, ούτε με την αδράνεια του θα επιτρέψει να βλαφτεί ανθρώπινο ον». Έβαλε αυτόν το νόμο πρώτο, θεωρώντας ότι ένας «ποζιτρονικός εγκέφαλος» δεν έχει μια μεγάλη ανθρώπινη ιδιότητα, την ενσυναίσθηση. Η ενσυναίσθηση λοιπόν είναι το δυνατό όπλο του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή (Α.Δ) έναντι ενός προγράμματος Artificial Intelligence (Α.Ι) κατά τη λήψη μιας Ανάλυσης Αναγκών (Α.Α). Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 17/12/2025 - 09:17 Τρείς διαφορετικές προσεγγίσεις για το προσωπικό ατύχημα εντός οικίας!
Λάουρα Σταυρίδου, 16/12/2025 - 09:51 Ασφάλεια Απώλειας Εισοδήματος - Μια κάλυψη βασική για το 72,5% των εργαζομένων!
Προνόμια υγείας και πρωτοβάθμια περίθαλψη - Τι διαφορά έχουν και πως λειτουργούν; Τα προνόμια υγείας δεν είναι ασφαλιστικά προγράμματα, είναι συμφωνίες που έχουν κάνει οι Ασφαλιστικές εταιρίες με ιδιωτικά νοσοκομεία και διαγνωστικά... Λάουρα Σταυρίδου, 12/12/2025 - 09:16
Τι είναι τα Προνόμια Υγείας που ωφελούν τόσο πολύ τους ασφαλισμένους; Τα προνόμια υγείας είναι πρόσθετες παροχές που δίνονται στους ασφαλισμένους που έχουν προγράμματα υγείας. Τις περισσότερες φορές δεν είναι καθαρά ασφαλιστικό... Λάουρα Σταυρίδου, 10/12/2025 - 09:07
Τι περιλαμβάνει η κάλυψη «Απώλεια Ενοικίων»; Ας δούμε τις Interamerican, Eurolife και Μινέττα Σε πολλά Ασφαλιστήρια συμβόλαια κατοικίας συναντάμε την κάλυψη της Απώλειας Ενοικίων. Κάθε εταιρία έχει τις δικές της προϋποθέσεις και εξαιρέσεις. Για... Λάουρα Σταυρίδου, 09/12/2025 - 10:28
Πως αποζημιώνεται η φωτιά σε κατοικία που ξεκίνησε από τζάκι; Στα παλαιότερα συμβόλαια συναντούσαμε πολύ συχνά τη διάκριση μεταξύ φιλικής και εχθρικής φωτιάς. Ως φιλική φωτιά χαρακτηρίζεται η φωτιά που περιορίζεται... Λάουρα Σταυρίδου, 08/12/2025 - 09:54
Κεραυνοθύελλες: Καλύψεις που συναντάμε στις Interlife, Ατλαντική και Υδρόγειο! Ένα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι οι κεραυνοθύελλες. Απίστευτος αριθμός κεραυνών πλήττει ορισμένες περιοχές κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας. Οι... Λάουρα Σταυρίδου, 05/12/2025 - 09:33
Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα Τα ακραία φαινόμενα είναι πλέον παγκόσμιο θέμα, με τη πλημμύρα να μετέχει στο μεγαλύτερο ποσοστό των ζημιών, προκαλώντας τεράστιες καταστροφές... Λάουρα Σταυρίδου, 04/12/2025 - 09:26