close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Ποιος θα πληρώσει τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η προσάραξη του «Ever Given»;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
13/4/2021 - 08:31
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιος θα πληρώσει τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η προσάραξη του «Ever Given»;

Nextdeal newsroom, 13/4/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Παρόλο που το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» αποκολλήθηκε επιτυχώς από το κανάλι του Σουέζ, όπου είχε προσαράξει για σχεδόν μια εβδομάδα, οι καθυστερήσεις που προκλήθηκαν ενδέχεται να συνεχίσουν να επηρεάζουν τους πλοιοκτήτες και τους εφοπλιστές για αρκετές εβδομάδες ή και μήνες. Το ποιος θα πληρώσει για αυτές τις καθυστερήσεις θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το τι είναι γραμμένο στο ναυλοσύµφωνο και από το τι ασφαλιστική κάλυψη υπάρχει.

Με έμφαση στις συμβατικές επιπτώσεις, η ναυτιλιακή ένωση BIMCO (Baltic and International Maritime Council) ετοίμασε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο σχετικά με τα βασικά ζητήματα που προκύπτουν και τις επιλογές των πλοιοκτητών και εφοπλιστών. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα συμβαλλόμενα μέρη θα πρέπει να επανεξετάσουν προσεκτικά τους όρους ναύλωσης του πλοίου και, όπου ενδείκνυται, να ζητήσουν νομικές συμβουλές πριν ενεργήσουν.

Χρονοναύλωση

Ερ.: Είναι πιθανό ένας πλοιοκτήτης να εκτεθεί στον κίνδυνο ακύρωσης, εάν το πλοίο δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει την τελευταία ημερομηνία παράδοσης σύμφωνα με το σύμφωνο χρονοναύλωσης ή θα φτάσει με καθυστέρηση σύμφωνα με το ναυλοσύμφωνο του ταξιδιού λόγω του αποκλεισμού του Σουέζ;

Α.: Ένα σύμφωνο χρονοναύλωσης, όπως το NYPE που αφορά την καθυστερημένη παράδοση ή την καθυστερημένη άφιξη ενός πλοίου, ενδέχεται να θέσει τους πλοιοκτήτες σε κίνδυνο ακύρωσης.

Είναι απίθανο οι πλοιοκτήτες να παραβιάσουν οποιαδήποτε υποχρέωση εκτέλεσης του ταξιδιού µε τη δέουσα ταχύτητα, κάτι που αναφέρεται στο άρθρο 8 του NYPE, καθώς οι πλοιοκτήτες ακολουθούν τις εντολές απασχόλησης των ναυλωτών.

Συνιστούμε στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να συνεννοηθούν το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές και οικονομικές συνέπειες του συμβάντος.

Ερ.: Μπορεί ο ναυλωτής του πλοίου να καθυστερήσει, λόγω του συμβάντος με το «Ever Given», να θέσει το πλοίο εκτός ενοικίασης για τυχόν χαμένο χρόνο που αφιερώθηκε για να περάσει από το κανάλι του Σουέζ;

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

A.: Όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν συνάψει συμβόλαιο με μία τυπική χρονοναύλωση όπως το NYPE, το BALTIME ή το BOXTIME, είναι πολύ απίθανο ο χρονοναυλωτής να σταματήσει να νοικιάζει το πλοίο λόγω της καθυστέρησης που προκλήθηκε από το «Ever Given».

Η καθυστέρηση δεν προέκυψε από ζήτημα που σχετίζεται άμεσα με το ίδιο το πλοίο (π.χ. βλάβη), αλλά οφείλεται σε ένα ξένο συμβάν που δεν προκύπτει το σφάλμα του πλοιοκτήτη ή του πλοίου. Τυχόν καθυστερήσεις και ζητήματα προκύπτουν από την παραγγελία των ναυλωτών για διέλευση μέσω του καναλιού του Σουέζ. Επομένως, αν δεν υπάρχει ρητή διατύπωση περί αποδείξεως του εναντίου στο ναυσλοσύμφωνο, δεν υφίσταται θέμα ακύρωσης της ενοικίασης.

Ναυλοσύμφωνο

Ερ.: Είναι πιθανό ένας πλοιοκτήτης να είναι εκτεθειμένος σε ακύρωση εάν το πλοίο φτάσει μετά την ημερομηνία ακύρωσης που αναγράφεται στο σύμφωνο λόγω καθυστερήσεων στο κανάλι του Σουέζ;

Α.: Ένα τυπικό ναυλοσύμφωνο, όπως το GENCON που αφορά την καθυστερημένη άφιξη ενός πλοίου, ενδέχεται να θέσει τους πλοιοκτήτες σε κίνδυνο ακύρωσης. Και πάλι, συνιστούμε στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να συνεννοηθούν το συντομότερο δυνατό για να αντιμετωπίσουν τις πρακτικές και οικονομικές συνέπειες του συμβάντος. Ίσως το laycan (Lay Days Cancellation Days) να επεκταθεί με συμφωνία.

Ερ.: Τι ορίζει το ναυλοσύμφωνο για ένα πλοίο που επιβαρύνεται με επιπλέον χρόνο και έξοδα αναμονής για τη διέλευση από το κανάλι του Σουέζ λόγω των καθυστερήσεων που προκάλεσε το «Ever Given»;

A.: Όταν τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν συνάψει συμβόλαιο βάσει ενός τυπικού ναυλοσύμφωνου BIMCO, όπως το GENCON, η πιθανότητα είναι ο χρόνος που χάθηκε και το πρόσθετο κόστος να επιβαρύνουν τους πλοιοκτήτες.

Ερ.: Μπορεί ένας πλοιοκτήτης να παραβιάσει την υποχρέωσή του να προβεί σε εύλογη / οφειλόμενη / απόλυτη επίσπευση στο πλαίσιο ενός ναυλοσύμφωνου ή φορτωτικής;

A.: Στο πλαίσιο ενός ναυλοσύμφωνου ή φορτωτικής οι πλοιοκτήτες έχουν την υποχρέωση να προχωρήσουν σε εύλογη επίσπευση στους λιμένες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Φαίνεται απίθανο ότι οι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να κρατηθούν κατά παράβαση ενός τέτοιου όρου όπου δεν μπορούσαν φυσικά να διέλθουν από τη διώρυγα του Σουέζ λόγω του «Ever Given». Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της συμφόρησης και των καθυστερήσεων μετά την απελευθέρωση του καναλιού του Σουέζ και για την αντιμετώπιση πιθανών διαφορών, είναι σημαντικό για τα εμπλεκόμενα μέρη να μιλήσουν μεταξύ τους και να επεξεργαστούν το πώς θα αντιμετωπίσουν πρακτικά αυτά τα ζητήματα και τις οικονομικές συνέπειες.

Βασικά σημεία που πρέπει να θυμάστε

  • Ξεκινήστε διάλογο με τους αντισυμβαλλόμενους και τους πελάτες σας για να βρείτε μια φιλική λύση σε πρακτικά ζητήματα και προβλήματα κόστους που προκύπτουν.
  • Κάντε μια έγκαιρη εκτίμηση των πιθανών επιπτώσεων της καθυστέρησης στην επιχείρησή σας.
  • Ελέγξτε τα συμβατικά σας δικαιώματα και υποχρεώσεις βάσει των συμβολαίων σας.
Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • αποκόλληση
  • προσάραξη
  • Ever Given
  • Διώρυγα του Σουέζ
  • Σουέζ ναυτασφαλίσεις
  • BIMCO
  • αποζημιώσεις
  • ασφαλιστική κάλυψη
  • ναυλοσύµφωνο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Lloyd’s για «Ever Given»: Πάνω από 100 εκατ. η ζημιά!
    Nextdeal newsroom, 1/4/2021

    Lloyd’s για «Ever Given»: Πάνω από 100 εκατ. η ζημιά!

  • Τι είναι τα Protection & Indemnity Clubs και ποιες θαλάσσιες ζημιές καλύπτουν;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/3/2021

    Τι είναι τα Protection & Indemnity Clubs και ποιες θαλάσσιες ζημιές καλύπτουν;

  • Αποκολλήθηκε εν μέρει το Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ - Τι αποζημιώσεις θα κληθεί να πληρώσει η ασφαλιστική αγορά;

    Αποκολλήθηκε εν μέρει το Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ - Τι αποζημιώσεις θα κληθεί να πληρώσει η ασφαλιστική αγορά;

    Eπιτυχής αποδεικνύεται η προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given», το οποίο έχει μπλοκάρει τη Διώρυγα του Σουέζ από την Τρίτη...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 29/03/2021 - 09:54 29/3/2021
  • Αυξάνει το κόστος ασφάλισης στις ναυτιλιακές εταιρίες!

    Αυξάνει το κόστος ασφάλισης στις ναυτιλιακές εταιρίες!

    Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς η ναυτασφαλιστική αγορά «σκληραίνει» περαιτέρω λόγω των αυξημένων αποζημιώσεων και...
    Nextdeal newsroom, 16/03/2021 - 10:14 16/3/2021

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Μέτρα για ενίσχυση επικουρικών συντάξεων και επαρκές εισόδημα στα γηρατειά
16:18 Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Μέτρα για ενίσχυση επικουρικών συντάξεων και επαρκές εισόδημα στα γηρατειά
  • 15:20 Προϋπολογισμός 2026: Μεγαλύτερη προτεραιότητα η Υγεία είπε ο Κυρ. Πιερρακάκης - Παρεμβάσεις και στα Νοσοκομεία
  • 15:05 Ερρίκος Μοάτσος στο 1ο Ελληνογερμανικό Sustainability Forum: Ασφαλιστικές και κράτος ως «τελευταίος ασφαλιστής» ασπίδα στις φυσικές καταστροφές (βίντεο)
  • 14:06 ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: «Δουλεύοντας μέσα στην Αλλαγή - Πραγματικές Προκλήσεις, Πραγματικές Λύσεις»
  • 13:44 Το ΜΗΤΕΡΑ ως Κέντρο Αναφοράς για τον καρκίνο του παγκρέατος
  • 12:46 wherewework Greece: Αυτοί είναι οι 10 κορυφαίοι εργοδότες στην Ελλάδα για το 2025
  • 12:17 Δήμητρα Ματσούκα: Τα «πέτυχε» όλα...Τι απαντάει η ίδια
  • 11:33 ΕΑΕΕ: Ενημερωτική Εκδήλωση για την Ασφάλιση Πιστώσεων & Εγγυήσεων διοργάνωσαν η ΕΑΕΕ και ο ΣΕΜΑ
  • 11:24 Η Euroins υποστηρίζει τα 30 χρόνια του «Χαμόγελου του Παιδιού» - Μια γιορτή για τα παιδιά στο Ωδείο Αθηνών
  • 11:15 Ο Εσπερινός της Μεσοσπορίτισας στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας
  • 11:10 Σε ποιους νομούς γίνονται οι περισσότερες ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου
  • 10:24 ΕΙΑΣ: Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ασφαλίσεων περιβαλλοντικών κινδύνων και αστικής περιβαλλοντικής ευθύνης
  • 10:18 Το σχέδιο Τραμπ για την Ουκρανία: Ρεαλιστική λύση ή επιβράβευση του αναθεωρητισμού
  • 10:00 Τέσσερις γαλλικές τράπεζες κατηγορούνται από ΜΚΟ ότι χρηματοδοτούν την αποψίλωση του Αμαζονίου
  • 09:13 Το «κυνήγι» επενδυτών στην Ασία, η κόντρα ΗΠΑ-Κίνας για τον Πειραιά, οι υψηλές…τάσεις της ΔΕΗ, νέα «ψήφος» στην Metlen και τα υψηλά κέρδη της Motor Oil
  • 09:05 20 Νοεμβρίου 1945: Η μέρα που ξεκίνησε η Δίκη της Νυρεμβέργης
  • 09:03 Euronext: Επιτυχής έκβαση της προαιρετικής δημόσιας πρότασης - Με 74,25% στον Όμιλο ATHEX
  • 08:58 Μάριος Θεμιστοκλέους: Η επιτυχία των μεταρρυθμίσεων είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι το ΕΣΥ δεν καταρρέει
  • 08:53 Το Μεσολόγγι στην «καρδιά» της Ευρώπης
  • 08:50 Κ. Πιερρακάκης: «Η εξαγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών από την Euronext αντανακλά την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας»
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/11 Σε ποιους νομούς γίνονται οι περισσότερες ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου
  2. 17/11 Η νέα εποχή της Εθνικής Ασφαλιστικής
  3. 17/11 Ναυπακτία: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος γυναικολόγος Νίκος Παπανικολάου
  4. 18/11 ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική: Head of Marketing & Product Development αναλαμβάνει ο κ. Αλέξανδρος Βουρδόλης
  5. 14/11 Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς
  6. 18/11 Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους!
  7. 19/11 ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube