close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι των ασφαλιστικών εταιρειών που δέχονται τα παράπονά σας;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
8/11/2019 - 13:39
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι των ασφαλιστικών εταιρειών που δέχονται τα παράπονά σας;

Nextdeal newsroom, 8/11/2019
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος είναι υποχρεωμένες να ορίσουν υπηρεσία διαχείρισης αιτιάσεων (αναφορών). Ο επικεφαλής της υπηρεσίας δέχεται την αιτίαση από τον ενδιαφερόμενο και οφείλει να απαντά εντός 50 ημερών από την υποβολή της, αποσαφηνίζοντας τη θέση της επιχείρησης.

Οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν στην Τράπεζα της Ελλάδος καταγγελίες εναντίον ασφαλιστικών επιχειρήσεων και διανομέων ασφαλιστικών προϊόντων, τις οποίες η Τράπεζα της Ελλάδος αξιολογεί στο πλαίσιο των εποπτικών της αρμοδιοτήτων.

Επισημαίνεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος δεν γνωμοδοτεί ούτε παρέχει συμβουλές προς τρίτους για θέματα ιδιωτικής ασφάλισης. Επιπλέον, δεν έχει την αρμοδιότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών μεταξύ αντισυμβαλλομένων. Κατά συνέπεια, δεν δύναται να επιβάλλει την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης, ούτε να προσδιορίζει το ύψος αυτής, ούτε να ερμηνεύει τους όρους μιας ασφαλιστικής σύμβασης κλπ. Η δικαιοδοσία αυτή ανήκει στην Ελληνική Δικαιοσύνη.

Εναλλακτικά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσφεύγουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή (άρθρο 11 του ν.4583/2018) ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ή σε άλλον φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, νόμιμα καταχωρισμένο στο Μητρώο της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς (άρθρο 18 της 70330οικ./30.6.2015 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ΦΕΚ Β 1421).

Τι είναι καταγγελία;

Ως καταγγελία νοείται η δήλωση δυσαρέσκειας που απευθύνεται σε ασφαλιστική επιχείρηση ή διανομέα ασφαλιστικών προϊόντων από ασφαλισμένο, δικαιούχο ασφαλίσματος, συμβεβλημένο (λήπτη της ασφάλισης) μέσω ασφαλιστηρίου συμβολαίου, η οποία αφορά στη σχετιζόμενη ασφαλιστική επιχείρηση ή διανομέα ασφαλιστικών προϊόντων.

Τι δεν είναι καταγγελία;

Δεν είναι καταγγελίες και, κατά συνέπεια, η Τράπεζα της Ελλάδος δεν επεξεργάζεται:

  • Αναγγελίες απαιτήσεων
  • Αιτήσεις αποζημίωσης
  • Αιτήματα που σχετίζονται με την εκτέλεση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή την παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων
  • Αόριστα ή αβάσιμα αιτήματα, όπως για παράδειγμα: το αίτημα είναι ασαφές, όπως «Η εταιρεία δεν πληρώνει τη ζημιά μου. Παρακαλώ να την υποχρεώσετε να με αποζημιώσει.
  • Δεν υπάρχει ακριβής προσδιορισμός της ζημίας από τα προσκομιζόμενα στοιχεία
  • Η ζημία δεν στοιχειοθετείται από τα υποβαλλόμενα στοιχεία

Είστε δυσαρεστημένοι με ένα ασφαλιστικό προϊόν ή υπηρεσία και δεν γνωρίζετε που πρέπει να απευθυνθείτε;

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Βήμα 1: Επικοινωνία με Ασφαλιστική Επιχείρηση

Mπορείτε να επικοινωνήσετε εγγράφως απ’ ευθείας με την ασφαλιστική επιχείρηση.

Η ασφαλιστική επιχείρηση οφείλει να απαντήσει εγγράφως εντός 50 ημερών από την υποβολή της αιτίασης και η απάντηση πρέπει να είναι σαφής και τεκμηριωμένη.

Βήμα 2: Υποβολή Καταγγελιών/Αιτιάσεων

Αν η ασφαλιστική επιχείρηση δεν σας απάντησε εμπρόθεσμα (εντός 50 ημερών από την υποβολή της αιτίασης) ή η απάντηση ήταν αόριστη, ασαφής ή μη τεκμηριωμένη, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Επιπλέον από τις 6 Φεβρουαρίου 2013, οι καταναλωτές υπηρεσιών ιδιωτικής ασφάλισης που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, είτε με την ασφαλιστική τους επιχείρηση είτε με την υπόχρεη προς αποζημίωση ασφαλιστική εταιρεία, δύνανται να υποβάλουν την αιτίασή τους (παράπονο) απευθείας στην ασφαλιστική εταιρεία, σύμφωνα με Πράξη Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας της Ελλάδος: ΠΕΕ 88/5.4.2016, Εξέταση αιτιάσεων από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρει η ΤτΕ, ο επικεφαλής της λειτουργίας διαχείρισης αιτιάσεων (στο εξής Υπεύθυνος Αιτιάσεων) διαθέτει όλα τα μέσα και όλες τις εξουσίες να επικοινωνεί με τα κατάλληλα πρόσωπα ή οργανωτικές μονάδες της επιχείρησης για την άντληση κάθε πληροφορίας αναγκαίας για την ουσιαστική και αντικειμενική διερεύνηση της αιτίασης.

Κατόπιν τούτου, η ασφαλιστική επιχείρηση οφείλει να αποσαφηνίζει τη θέση της εγγράφως στον αιτιώμενο, εντός 50 ημερών από την υποβολή της αιτίασης.

Στο πλαίσιο της ανωτέρω Πράξης, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις παρέχουν έγγραφη ενημέρωση στην Τράπεζα της Ελλάδος για τις αιτιάσεις (παράπονα) των ενδιαφερομένων. Αν η ασφαλιστική επιχείρηση δεν σας απάντησε εμπρόθεσμα (εντός 50 ημερών από την υποβολή της αιτίασης) ή η απάντηση ήταν αόριστη, ασαφής ή μη τεκμηριωμένη, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Τράπεζα της Ελλάδος, υποβάλλοντας την ειδική φόρμα Υποβολής καταγγελίας/αιτίασης.

Εδώ αναγράφονται οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των Υπευθύνων Αιτιάσεων ανά ασφαλιστική επιχείρηση.
 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφαλιστικές εταιρίες
  • ΤτΕ
  • Τράπεζα της Ελλάδος
  • διαχείριση αιτιάσεων
  • καταγγελία
  • αιτιάσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΤτΕ: Ενημέρωση που αφορά τους υποβάλλοντες καταγγελία σε βάρος ασφαλιστικών επιχειρήσεων ή/και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
    Nextdeal newsroom, 15/10/2019

    ΤτΕ: Ενημέρωση που αφορά τους υποβάλλοντες καταγγελία σε βάρος ασφαλιστικών επιχειρήσεων ή/και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

  • Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης της ΤτΕ για το έτος 2020
    Nextdeal newsroom, 1/11/2019

    Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης της ΤτΕ για το έτος 2020

  • Ομόλογα του ελληνικού δημοσίου αγόρασαν οι ασφαλιστικές!

    Ομόλογα του ελληνικού δημοσίου αγόρασαν οι ασφαλιστικές!

    Η αξία των συνολικών τοποθετήσεων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε χρεωστικούς τίτλους αυξήθηκε σε 11.237 εκατ. ευρώ στο τέλος του β΄...
    Nextdeal newsroom, 02/09/2019 - 15:51 2/9/2019
  • Από τι απειλούνται οι ασφαλιστικές εταιρίες;

    Από τι απειλούνται οι ασφαλιστικές εταιρίες;

    Τους κινδύνους για το σύνολο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς αναλύει, μεταξύ άλλων, η Τράπεζα της Ελλάδος στην "Επισκόπηση του Ελληνικού...
    Nextdeal newsroom, 18/06/2019 - 16:41 18/6/2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Generali ξεκινά δυναμικά το Στρατηγικό Σχέδιο “Lifetime Partner 27: Driving Excellence” με ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων
15:52 Η Generali ξεκινά δυναμικά το Στρατηγικό Σχέδιο “Lifetime Partner 27: Driving Excellence” με ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων
  • 14:32 ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
  • 13:32 Χρηματιστήριο: Ξεπέρασε ενδοσυνεδριακά το «φράγμα» των 2.000 μονάδων ο Γενικός Δείκτης Τιμών - Στις 2.060,94  με +1,06%
  • 13:16 ΟΑΣΕ: Καταγγελία για την εταιρεία NOS Insurance Services
  • 12:22 Δυτική Ελλάδα: 420 παρεμβάσεις στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων ανάπτυξης από το φθινόπωρο
  • 12:05 Allianz: Λειτουργικά κέρδη €4,4 δισ. για το Β’ τρίμηνο 2025 με ισχυρή επίδοση στον κλάδο Περιουσίας & Ατυχημάτων (P&C)
  • 10:38 Από τη Δευτέρα 11 Αυγούστου δωρεάν αναλήψεις από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών - Θέσπιση εθνικού πλαφόν για τρίτους παρόχους
  • 10:26 Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία
  • 10:15 Η νέα εποχή του «ΥΓΕΙΑ»-«ΜΗΤΕΡΑ» - Μετεξέλιξη σε ενιαίο, υπερσύγχρονο υγειονομικό συγκρότημα!
  • 09:43 Αδιαφάνεια και διακριτική τιμολόγηση πελατών στις υπηρεσίες Υγείας επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
  • 09:30 Ασφαλίσεις τον Αύγουστο - Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες;
  • 09:26 Ξηρασία ρεκόρ για τα μέσα Ιουλίου στην Ευρώπη και στην περιφέρεια της Μεσογείου
  • 09:24 Η JP Morgan «ποντάρει» στην Ελλάδα, τα «παράξενα» της Coca Cola HBC, οι υψηλές επιδόσεις της ΔΕΗ και η «απειλή» για τον ΟΤΕ
  • 09:20 Οι σιωπηλοί μάρτυρες της σοβιετικής πυρηνικής εποχής
  • 09:05 Generali: Έναρξη προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών έως συνολικού ποσού 500 εκ. ευρώ
  • 09:00 Οι άνθρωποι της Τήνου και τα έργα τους
  • 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
  • 08:50 Μια βόλτα στη λίμνη του Πηνειού στην Ηλεία!
  • 19:03 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  • 14:20 Η Howden Re εξασφαλίζει πλήρη άδεια αντασφάλισης για δραστηριοποίηση από το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο του Ντουμπάι (DIFC)
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/8 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali
  2. 6/8 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  3. 6/8 Ανακοίνωση της ΟΑΣΕ για τη NOS Insurance Services
  4. 5/8 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents
  5. 5/8 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  6. 4/8 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
  7. 7/8 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube