close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι απόψεις Ελληνίδων γυναικών σε ηγετικές θέσεις
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom, 6/3/2020 - 14:13
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οι απόψεις Ελληνίδων γυναικών σε ηγετικές θέσεις

Nextdeal newsroom, 6/3/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Για τις γυναίκες σε παγκόσμιες ηγετικές θέσεις, απαραίτητη η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και η ικανοποίηση των εμπλεκόμενων μερών για την εξασφάλιση της μελλοντικής επιτυχίας

Η έρευνα Global Female Leaders Outlook 2019 της KPMG αναδεικνύει για πρώτη φορά τις απόψεις και Ελληνίδων γυναικών σε ηγετικές θέσεις 

Η KPMG στην Γερμανία πραγματοποίησε για δεύτερη φορά παγκόσμια έρευνα για να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις αξιολογούν το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, τους κινδύνους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν να διασφαλίσουν την ανάπτυξη και τη μελλοντική επιτυχία για την εταιρεία τους τα επόμενα τρία χρόνια. 

Για τις γυναίκες σε ανώτερες διοικητικές θέσεις σε όλο τον κόσμο σημαντικό προσωπικό κίνητρο είναι η επίτευξη μακροπρόθεσμης επιτυχίας για την εταιρεία τους. Αυτό δηλώνουν 25% των γυναικών στην Ελλάδα (34% σε παγκόσμιο επίπεδο) στη 2η μελέτη Global Female Leaders Outlook (GFLO) της KPMG. Επιπλέον ένα τρίτο (35% στην Ελλάδα και 33% διεθνώς) κινητοποιούνται από την ιδέα ότι οι πράξεις τους θα επιφέρουν ένα μόνιμο αποτέλεσμα.

Η Σιάνα Κυριάκου, Γενική Διευθύντρια και COO της KPMG στην Ελλάδα με αφορμή τη δημοσίευση της έρευνας δήλωσε σχετικά «Διαπιστώσαμε πολλές ομοιότητες και κάποιες σημαντικές διαφορές. Οι Ελληνίδες της επιχειρηματικής σκηνής έχουν στο ενεργητικό τους την οικονομική ύφεση που διανύσαμε, το μεταβαλλόμενο Ευρωπαϊκό και εθνικό πολιτικό τοπίο και τα γεωπολιτικά ζητήματα της περιοχής. Παρόλα αυτά αξιολογούν θετικά την ανάπτυξη της εταιρείας τους για τα επόμενα χρόνια, περισσότερο μάλιστα από ότι οι γυναίκες ομόλογες τους στον κόσμο, ενώ το 1/3 των Ελληνίδων βλέπουν με αισιοδοξία την οικονομία της χώρας μας για επόμενα τρία χρόνια. Όλες οι γυναίκες όμως συμπλέουν σε θέματα που αφορούν την καινοτομία και την αξιοποίηση της ανάλυσης δεδομένων, τα οποία φαίνεται πως τις αφορούν εξίσου με τις γυναίκες των άλλων 51 χωρών.» 

Περιορισμένες προσδοκίες ανάπτυξης

Οι ερωτηθείσες γυναίκες στην Ελλάδα φαίνεται να είναι πιο αισιόδοξες ως προς τις προοπτικές ανάπτυξης τόσο της εταιρείας τους (87%) όσο και του κλάδου τους (73%), εν αντιθέσει με εκείνες σε παγκόσμιο επίπεδο (70% και 60% αντίστοιχα), οι οποίες φαίνεται να είναι πιο προσεκτικές για την παγκόσμια οικονομία  Η εικόνα για την παγκόσμια οικονομία είναι ακόμα χειρότερη, καθώς μόλις το 38% των γυναικών σε παγκόσμιες ηγετικές θέσεις αναμένουν ανάπτυξη, με τα αποτελέσματα της Ελλάδας (25%) να ενισχύουν αυτήν την εικόνα. Αισιόδοξες όμως φαίνονται οι Ελληνίδες με 38% να αναμένουν ανάπτυξη στη χώρα για τα επόμενα 3 χρονιά και 45% αντίστοιχα οι γυναίκες των υπόλοιπων χωρών.  

Επίσης, για τη διασφάλιση της ανάπτυξης της εταιρείας τους, περισσότερες από τις μισές ερωτηθείσες (62%) στην Ελλάδα, πιστεύουν στις δικές τους δυνάμεις και θεωρούν ότι η οργανική ανάπτυξη αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων. Σύμφωνα με την Angelika Huber-Straßer, Head of Corporates της KPMG Γερμανίας, τα αποτελέσματα αντανακλούν την ανάπτυξη των περασμένων μηνών «Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες αυξάνονται σταθερά. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η ανάπτυξη μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια σαφώς καθορισμένη στρατηγική τοποθέτηση και ένα σύγχρονο, πελατοκεντρικό επιχειρηματικό μοντέλο». 

Παρ’ όλους τους προβληματισμούς για την οικονομία, σχεδόν η πλειοψηφία των γυναικών (83%) σε ηγετικές θέσεις υποστηρίζει ότι οι ανατρεπτικές (disruptive) τεχνολογίες προσφέρουν περισσότερες ευκαιρίες παρά κινδύνους. Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει περισσότερη εμπιστοσύνη στα μοντέλα δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων, ενώ αναμένουν και θετικά αποτελέσματα επιστροφής επένδυσης (ROI – return of investment) από την τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική διαδικασία αυτοματοποίησης (RPA – robotic process automation) τόσο οι γυναίκες που ερωτήθηκαν στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες χώρες. Πολύ σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι οι μισές Ελληνίδες γυναίκες επιθυμούν την ενίσχυση των γνώσεων τους σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες για την τεχνητή νοημοσύνη.

Καθοριστικές για τη στρατηγική οι προσδοκίες των πελατών και η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό

Για τα υψηλόβαθμα στελέχη αυτοί οι οποίοι θα συνεχίσουν να επιτυγχάνουν είναι όσοι πληρούν τις προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών και προσαρμόζονται γρήγορα στις αλλαγές τις αγοράς. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό γυναικών (77%) στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο (80%) αισθάνονται προσωπική ευθύνη να διασφαλίσουν ότι οι αξίες των πελατών αντανακλώνται στις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διακυβερνητικές πολιτικές τις εταιρείας τους. Η πλειοψηφία όσων ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι κατανοούν πολύ καλύτερα τους πελάτες τους χάρη στις αναλύσεις δεδομένων τα τελευταία χρόνια. 

Όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, υπάρχει γενική ομολογία ότι παίζει πολύ σημαντικό και κρίσιμο ρόλο σε κάθε εταιρεία. Σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των γυναικών στην Ελλάδα υποστηρίζουν στις επενδύσεις για την ανάπτυξη και τον εκμοντερνισμό του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς αυτοί οι παράγοντες θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας. Ωστόσο, ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της έρευνας (67%) στην Ελλάδα, αναμένει ότι θα υπάρχει μεγαλύτερη δυσκολία στο μέλλον να βρεθούν αρκετά κατάλληλοι εργαζόμενοι στις εταιρείες. 

Ευελιξία (agility) και εστίαση στην καινοτομία

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Από την έρευνα που διεξήχθη προκύπτει ότι οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα χρειαστεί να είναι εξαιρετικά ευέλικτοι και ανθεκτικοί σε disruptive επιχειρησιακά περιβάλλοντα. Το 78% των γυναικών της έρευνας στην Ελλάδα, θεωρούν ότι η ευελιξία αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία της επιχείρησής τους, ενώ παράλληλα βασίζονται στον έγκαιρο εντοπισμό των τάσεων αγοράς ώστε να αντιδρούν γρήγορα στις αλλαγές. 

Επιπλέον, μεγάλη πρόκληση αποτελεί η κινητοποίηση της εταιρείας τους προς την κατεύθυνση της καινοτομίας. Γι’ αυτό το λόγο, σχεδόν όλες οι ερωτηθείσες στη Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες (95% και 96%) δηλώνουν ότι οι διαδικασίες και η εφαρμογή της καινοτομίας χρήζουν βελτίωσης τα επόμενα τρία χρόνια. Οι γυναίκες στην Ελλάδα επίσης συμφωνούν (87%) ότι επιθυμούν μια εταιρική κουλτούρα, στην οποία οι υπάλληλοι συμμετέχουν στην οποιαδήποτε διαδικασία καινοτομίας χωρίς να φοβούνται τυχόν αρνητικές συνέπειες στην περίπτωση αποτυχίας. 

Προώθηση της αλλαγής κουλτούρας

Η κουλτούρα αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις. Η ισότητα των δύο φύλων καθίσταται ως νέο status quo σε πολλές οικογένειες, με περισσότερες από τις μισές γυναίκες να υποστηρίζουν ότι και τα δύο φύλλα είναι εξίσου υπεύθυνα για το νοικοκυριό τους σπιτιού. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό γυναικών στην Ελλάδα (82%) έχουν αντιμετωπίσει και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν διακρίσεις λόγω φύλου ή στερεότυπα καθημερινά στην εργασία τους, ενώ διακρίνεται μεγάλη διαφορά στο ποσοστό στις υπόλοιπες χώρες (58%). 

Σύμφωνα με τις περισσότερες συμμετέχουσες (65%) όλες οι εταιρείες αποτελούν το σημαντικότερο παράγοντα για την προώθηση της ισότητας των φύλων. Ωστόσο, δεν είναι μόνο ευθύνη των εταιρειών, αλλά και του κάθε ένα ξεχωριστά να βοηθήσει τον εαυτό του. Γι’ αυτό το λόγο οι περισσότερες ερωτηθείσες στην Ελλάδα (76%) και στις υπόλοιπες χώρες (73%) δεσμεύτηκαν να καταρτίσουν ένα προσωπικό στρατηγικό πλάνο καριέρας. 

Η Σιάνα Κυριάκου, λίγες μέρες πριν την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας ανέφερε «Δράττω την ευκαιρία να υπογραμμίσω ότι η εταιρεία μας διαπνέεται έμπρακτα από κουλτούρα αξιοκρατίας και με χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι οι αξίες μας γίνονται γνωστές. Στην εταιρεία μας η ισότητα των φύλων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού για “inclusion and diversity”, για ίσες ευκαιρίες πρόσληψης και ένταξης στον εργασιακό χώρο. Είναι βαθιά καταγεγραμμένο στο DNA της KPMG να προσφέρουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους και δίνουμε μεγάλη αξία στην μοναδικότητα του καθενός. Εστιάζουμε αποκλειστικά στον επαγγελματισμό και την αξιοπρέπεια των ανθρώπων μας. Και αυτό το κάνουμε πράξη, χρόνια τώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως είμαστε η πρώτη εταιρεία που έκανε γυναίκα συνεταίρο (partner) το 1995, ανάμεσα στις “BIG 4” εταιρείες, ενώ σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία το 53% των εργαζομένων μας είναι γυναίκες.»

Ταυτότητα έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις αρχές του καλοκαιριού του 2019, και συμμετείχαν 1 124 γυναίκες σε ηγετικές θέσεις από 52 χώρες και περιφέρειες. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, συμμετείχαν 55 γυναίκες σε ηγετικές θέσεις (5%) μεταξύ 40-65 ετών (87%) με το μεγαλύτερο ποσοστό (57%) να κατέχει ανώτερες διευθυντικές θέσεις σε κλάδους Στρατηγικής/ Management, Οικονομικών και Ανθρώπινου Δυναμικού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πάνω από τις μισές γυναίκες (57%) εργάζονται στην ίδια θέση για πάνω από 5 χρόνια, ενώ το 61% απάντησε ότι δεν έχει εργαστεί σε σχετικές θέσεις εκτός εταιρείας.

Διαβάστε εδώ τα ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας Global Female Leaders Outlook 2019 της KPMG και εδώ τα ελληνικά.


 

  • TAGS:
  • γυναίκες
  • KPMG
  • έρευνα
  • ηγετικές θέσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ο Γιάννης Βρούτσης και ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου στο 23ο Συμπόσιο Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG
    Nextdeal newsroom, 21/2/2020

    Ο Γιάννης Βρούτσης και ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου στο 23ο Συμπόσιο Ανθρώπινου Δυναμικού της KPMG

  • Επιχειρήσεις: Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει ο τομέας του HR;
    Nextdeal newsroom, 3/12/2019

    Επιχειρήσεις: Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει ο τομέας του HR;

  • Ποιες εταιρείες κυριαρχούν στις πρώτες θέσεις της λίστας Fintech100;

    Ποιες εταιρείες κυριαρχούν στις πρώτες θέσεις της λίστας Fintech100;

    Οι εταιρείες της Κίνας και της Ασίας-Ειρηνικού έκαναν εμφανή την παρουσία τους στην κορυφαία δεκάδα της λίστας 2019 Fintech100 που...
    Nextdeal newsroom, 25/11/2019 - 16:08 25/11/2019
  • Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί κρίσιμο θέμα για τις επιχειρήσεις αλλά και την κοινωνία!

    Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί κρίσιμο θέμα για τις επιχειρήσεις αλλά και την κοινωνία!

    Το πρόγραμμα “Global Cyber Day” (Ημέρα για την Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο) πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο στο πλαίσιο του Διεθνούς Μήνα Ευαισθητοποίησης...
    Nextdeal newsroom, 19/11/2019 - 08:06 19/11/2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κ. Χατζηδάκης: Ευκαιρία για εργαζομένους και επιχειρήσεις η τηλεργασία, αν ρυθμιστεί σωστά
19:53 Κ. Χατζηδάκης: Ευκαιρία για εργαζομένους και επιχειρήσεις η τηλεργασία, αν ρυθμιστεί σωστά
  • 19:25 ΕΑΕΕ: Αναχρονιστική η προσέγγιση του σχεδίου νόμου για την κρατική αρωγή προς τις επιχειρήσεις!
  • 18:59 Πρόσω ολοταχώς η Κυβέρνηση με στόχο την ανάκαμψη και την επιστροφή στην κανονικότητα
  • 18:47 Την Τρίτη 02/03 το 2ο webinar για την "Υγεία" από τους "Ενεργούς Ασφαλιστές"
  • 18:32 Κορονοϊός: 1176 νέα κρούσματα και 30 νεκροί το τελευταίο 24ωρο
  • 15:12 Επιτρέπεται ένας οδηγός με ληγμένη άδεια οδήγησης οχήματος λόγω ηλικίας να ασφαλιστεί;
  • 15:04 Κύπρος: Στις εταιρείες Loizou & Co και MAP Innovation ανέθεσε το ΚΕΒΕ την προώθηση των startups
  • 13:53 Εκ Θεμελίων: Ένα βιβλίο για τις αρχαιότητες της Τράπεζας της Ελλάδος και το χωροταξικό περιβάλλον του κτιρίου της
  • 13:31 Cybersecurity & Ασφαλιστικός κλάδος: Τι αναμένουμε εντός του 2021;
  • 13:24 Πλατφόρμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για την αποτελεσματική κλινική διαχείριση της πανδημίας COVID-19
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 23/2 Υπασφαλισμένος: Η εξαγορά της AXA από την Generali, και το μέλλον των εργαζομένων και των συνεργατών των δύο εταιρειών
  2. 24/2 My e-doctor: Η νέα υπηρεσία της Generali φέρνει το γιατρό στο κινητό σας!
  3. 25/2 Απελεύθερος: Τι ισχύει για το deal της Εθνικής Ασφαλιστικής
  4. 25/2 Το νέο Δ.Σ. της ΕΑΕΕ - Πρόεδρος επανεξελέγη ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου
  5. 26/2 ΕΑΕΕ: Πώς θα ασφαλίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
  6. 26/2 Απελεύθερος: Οι προσδοκίες και τα δανεικά των ΕΛΠΕ και η... ταμπακέρα για Εθνική
  7. 24/2 Alpha Bank: Το συνταξιοδοτικό σύστημα στην Ελλάδα, η γήρανση του πληθυσμού, οι προσπάθειες μεταρρύθμισης και οι απειλές

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube