close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι συμβαίνει με τις ακυρώσεις πτήσεων της Ryanair; Ενημερωθείτε για την δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
12/10/2017 - 13:03
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι συμβαίνει με τις ακυρώσεις πτήσεων της Ryanair; Ενημερωθείτε για την δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης!

Nextdeal newsroom, 12/10/2017
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Με αφορμή τις ακυρώσεις πτήσεων της Ryanair, η ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει για την δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. αναφέρει τα εξής:

"Πότε είναι η επόμενη πτήση σας με την Ryanair;

Αν είναι προγραμματισμένη στο διάστημα Νοεμβρίου 2017 – Μαρτίου 2018 μην είστε και τόσο βέβαιοι ότι θα πραγματοποιήσετε το ταξίδι σας όποτε εσείς θέλετε και με τους κανόνες που επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τέτοιες περιπτώσεις!

Κι ’αυτό, γιατί η Ryanair ανακοίνωσε μαζικές ακυρώσεις 18.000 πτήσεων που αφορούν και ταξίδια από-προς Ελλάδα, ενώ είχε προηγηθεί πρώτη ανακοίνωση για μαζικές ακυρώσεις πτήσεων στις 15 Σεπτεμβρίου 2017. Διαπιστώθηκε όμως ότι η εν λόγω εταιρεία δεν τηρούσε την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών της.

Τι ακριβώς έγινε;

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για κάθε ακύρωση πτήσης οι επιβάτες πρέπει να λαμβάνουν γραπτή ενημέρωση με τους κανόνες αποζημίωσης και παροχής βοήθειας, τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία αναχώρησης. (Εξαιρούνται οι πτήσεις που πραγματοποιούνται από χώρα εκτός ΕΕ προς χώρα της ΕΕ με αερομεταφορέα χώρας εκτός ΕΕ)

Όμως, η Ryanair δεν είχε ενημερώσει πλήρως και σαφώς τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους, αφού στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έλαβαν οι επιβάτες (του πρώτου κύματος ακυρώσεων) η εταιρεία αναφέρει μόνο δύο διαθέσιμες επιλογές για τους καταναλωτές: εναλλακτική πτήση (επαναδρομολόγησή τους) ή επιστροφή χρημάτων. Η δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης ήταν εύκολο να μην γίνει αντιληπτή, αφού έπρεπε να αναζητηθεί, στο κάτω μέρος του μηνύματος, ένας σύνδεσμο που θα οδηγούσε στα σχετικές πληροφορίες.

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Στο πλαίσιο της υποχρέωσής της να προτείνει την πρώτη διαθέσιμη πτήση με οποιαδήποτε εταιρεία, η Ryanair πρότεινε μόνο δικές της πτήσεις. Ωστόσο, μετά από παρεμβάσεις ενώσεων καταναλωτών σε Πορτογαλία και άλλες χώρες, υποχρεώθηκε να διορθώσει αυτή την πρακτική στις 29 Σεπτεμβρίου, προτείνοντας πτήσεις και άλλων εταιρειών αλλά και αποζημίωση των επιπλέον εξόδων που είχαν οι επιβάτες της λόγω των ακυρώσεων.

Όμως, υπάρχει και συνέχεια. Σε νέα ανακοίνωσή της προς όσους επηρεάζονται τόσο από το πρώτο όσο και από το δεύτερο κύμα των ακυρώσεων, και πάλι η Ryanair δεν αναφέρει τη λέξη «αποζημίωση». Παρέχει μόνο έναν σύνδεσμο που οδηγεί σε ένα έντυπο καταγγελίας «για τον χειρισμό αξιώσεων σύμφωνα με το EU261» και παράλληλα, κουπόνια των € 40 ευρώ που δεν είναι σαφές τι μπορεί να σημαίνει το να δεχτεί κάποιος αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο που καθορίζεται από την Ryanair.

Από τα παραπάνω, φαίνεται ότι η Ryanair να προσπαθεί προκαταβολικά να αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την άσκηση αξιώσεων αποζημίωσης τους.

Τι πρέπει να γνωρίζετε και τι πρέπει να κάνετε εσείς;

1. Ενημερωθείτε για τα αεροπορικά σας δικαιώματα:

Άρνηση επιβίβασης σε πτήση

Εάν έχετε εισιτήριο και η εταιρεία αρνηθεί την επιβίβασή σας στην πτήση (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο), τότε δικαιούστε:

- αποζημίωση από 250€ έως 600€, ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση
- κάλυψη των εξόδων διατροφής
- κάλυψη των εξόδων διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος, σε περίπτωση που χρειάζεται διανυκτέρευση

Ακύρωση της πτήσης από την αεροπορική εταιρεία

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Η εταιρεία οφείλει να σας ενημερώσει για την ακύρωση της πτήσης σας τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν. Σε περίπτωση που δεν το κάνει, δικαιούστε:

- αποζημίωση από 250€ έως 600€, ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση υπό παρόμοιες συνθήκες και όποια άλλη φροντίδα χρειάζεστε (τηλεφωνική επικοινωνία, διατροφή, διαμονή, μεταφορά)

Ακύρωση της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), δεν δικαιούστε αποζημίωση, αλλά η εταιρεία οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου (ολόκληρο ή του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε) ή
- να ταξιδέψετε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό και όποια άλλη βοήθεια χρειάζεστε, για την ώρα που περιμένετε μέχρι να επιβιβαστείτε στην άλλη πτήση ή
- να κάνετε εκ νέου κράτηση σε μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας

Καθυστέρηση αναχώρησης

2-4 ώρες
Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση από 2 έως 4 ώρες και ανάλογα την απόσταση της πτήσης σας, δικαιούστε, την κάλυψη της διατροφής, της διαμονής σε ξενοδοχείο (σε ανάγκη διανυκτέρευσης) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο.

>5 ώρες
Σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι πάνω από 5 ώρες, δικαιούστε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας και τη μεταφορά σας στον τόπο από τον οποίο είχατε ξεκινήσει το ταξίδι σας.

Καταστροφή/Απώλεια αποσκευής

Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας της αποσκευής σας, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη να σας αποζημιώσει, μέχρι τα 1.230€. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κάνετε έγγραφη διαμαρτυρία μέσα σε 7 ημέρες από την παραλαβή της κατεστραμμένης αποσκευής σας. Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το. Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε.

Καθυστέρηση παραλαβής της αποσκευής

Εάν καθυστέρησουν να σας παραδώσουν την αποσκευή σας, δικαιούστε αποζημίωση εάν αποδεδειγμένα υποστείτε ζημία από αυτή την καθυστέρηση. Σε αυτή την περίπτωση έχετε περιθώριο να κάνετε εγγράφως την καταγγελία σας μέσα σε 21 ημέρες από την ημερομηνία που παραλάβατε την αποσκευή σας.

Άτομα με αναπηρία / μειωμένη κινητικότητα

Εάν είστε άτομο με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετήστε κατά προτεραιότητα. Επίσης, δικαιούστε παροχής βοήθειας (χορηγούνται δωρεάν αναπηρικές πολυθρόνες) στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση και άφιξη και κατά τη μεταφορά από και προς το αεροπλάνο.

Κατοικίδια

Εάν είστε υπήκοος χώρας της ΕΕ, μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα με το κατοικίδιο σας, εφόσον το ζωάκι σας διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο αυτό εκδίδεται από οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να αναφέρει λεπτομέρειες για τον αντιλυσσικό εμβολιασμό. Το ζωάκι σας χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροτσίπ ή ευανάγνωστο τατουάζ με τον ίδιο κωδικό που έχει δηλωθεί στο διαβατήριο του.

2. Σε περίπτωση αμφιβολίας απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Τηλ: 2108916000, E-mail: [email protected] αναφέροντας το πρόβλημά σας

3. Για καταγγελίες επικοινωνήστε με την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. στο Τηλ: 2103304444, Email: [email protected]

4. Σύντομα θα η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ θα έχει δωρεάν διαθέσιμη εφαρμογή για κινητά ώστε να ελέγχετε επί τόπου τα δικαιώματα σας, σε περίπτωση καθυστέρησης- ακύρωσης της πτήσης - απώλειας αποσκευής."

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Κ. Κυρανάκης: Αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή
    Nextdeal newsroom, 30/5/2025

    Κ. Κυρανάκης: Αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή

  • Πλαγίως: Η Μεσαία Τάξη και η φορολόγησή της
    Πλαγίως, 30/5/2025

    Πλαγίως: Η Μεσαία Τάξη και η φορολόγησή της

  • Την Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα για τη δήλωση του προσωπικού αριθμού

    Την Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα για τη δήλωση του προσωπικού αριθμού

    Η τακτοποίηση των μητρώων του κράτους θα επιτευχθεί με τον προσωπικό αριθμό, ο οποίος θα κάνει «επίσημη πρώτη», την Τρίτη...
    Nextdeal newsroom, 29/05/2025 - 10:55 29/5/2025
  • Σοφία Ζαχαράκη: Κάνουμε το επόμενο βήμα για την αναβάθμιση λειτουργίας του ΚΕΔΑΣΥ και των υπηρεσιών προς κάθε οικογένεια - Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών

    Σοφία Ζαχαράκη: Κάνουμε το επόμενο βήμα για την αναβάθμιση λειτουργίας του ΚΕΔΑΣΥ και των υπηρεσιών προς κάθε οικογένεια - Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών

    Στη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία θα εκσυγχρονίσει τη λειτουργία των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) προχωρά το...
    Nextdeal newsroom, 28/05/2025 - 15:34 28/5/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μ. Θεμιστοκλέους: Στηρίζουμε τη διακοπή καπνίσματος με 52 εξειδικευμένα ιατρεία σε όλη τη χώρα
16:04 Μ. Θεμιστοκλέους: Στηρίζουμε τη διακοπή καπνίσματος με 52 εξειδικευμένα ιατρεία σε όλη τη χώρα
  • 16:00 Κ. Κυρανάκης: Αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ακόμη κι αν τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή
  • 15:27 ΤτΕ: Αυξήθηκαν οι καταθέσεις των νοικοκυριών τον Απρίλιο, αρνητικό πρόσημο στις χορηγήσεις
  • 15:04 Howden Re: Οι ανανεώσεις Ιουνίου 2025 σηματοδοτούν μετάβαση σε πειθαρχημένο επανακαθορισμό της αγοράς αντασφάλισης
  • 14:15 Οι υψηλές αποδόσεις και η αναπτυξιακή τροχιά της Εθνικής Τράπεζας
  • 14:09 Επίσκεψη της Διοίκησης της Πειραιώς στην Κρήτη
  • 13:45 Γ. Χατζηθεοδοσίου: Νοσήλια και ασφάλιστρα, δύο όψεις του ίδιου νομίσματος - Να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση
  • 13:37 Σημαντική αύξηση στα τροχαία τον Μάρτιο σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
  • 13:32 Πανελλαδικές εξετάσεις: Τα θέματα που «έπεσαν» στη Νεοελληνική Γλώσσα
  • 13:26 ΚΕΦΙ: Run-Bike-Care | Τρέξαμε πιο γρήγορα από τον καρκίνο
  • 13:10 Παγκόσμια Ημέρα Αναδοχής: Ελάχιστο ενδιαφέρον για αναδοχή παιδιών με αναπηρία ή άνω των 8 ετών
  • 12:46 Παράνομες συνταγογραφήσεις: Ο ΙΣΑ καταδικάζει απερίφραστα τα φαινόμενα διαφθοράς και ζητά την παραδειγματική τιμωρία των επίορκων ιατρών
  • 12:39 Έρχεται νέος φόρος «κεραμίδα» για 700.000 σπίτια στην Ελλάδα - Ποιους αφορά
  • 12:35 Human Capital Trends Event 2025: Η Deloitte χαρτογραφεί τις τάσεις και ανοίγει τον διάλογο για το μέλλον της εργασίας
  • 12:28 Η Πόλις εάλω…Η ψυχή εάλω…Ποιο το μείζον;
  • 12:20 ΕΑΔΕ: Θέσεις για την διαμόρφωση πλαισίου εμπιστοσύνης των πολιτών στην ασφάλιση & εύρυθμης λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς
  • 12:00 Η Allianz και η Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται, μέσω της δράσης «Walking Together»
  • 11:50 Μαρία Ωραιοζήλη Κουτσουπιά στο Europa Next: Η ζωή μας θα αλλάξει ακόμα περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη
  • 11:30 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  • 11:20 Πλαγίως: Η Μεσαία Τάξη και η φορολόγησή της
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/5 Το πάρτι των αλλαγών ξεκίνησε με την Generali πρωταγωνίστρια!
  2. 28/5 Ασφαλιστικό Συνέδριο Ύδρας: Τρεις CEO της ασφαλιστικής αγοράς αποκαλύπτουν τις θέσεις τους για την ασφάλιση υγείας, αυτοκινήτων και περιουσίας (video)
  3. 29/5 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  4. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  5. 30/5 Ιδιωτική ασφάλιση υγείας: Τελικά, αξίζει ή όχι;
  6. 26/5 Προσβάσιμος από σήμερα ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας σε όλους τους γιατρούς - Πώς λειτουργεί
  7. 29/5 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube