close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγοί ενημερωθείτε για θέματα οικολογικής-ασφαλούς οδήγησης
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
24/6/2015 - 12:29
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οδηγοί ενημερωθείτε για θέματα οικολογικής-ασφαλούς οδήγησης

Nextdeal newsroom, 24/6/2015
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., Μέλος της Συμμαχίας «Δρόμοι στο Μέλλον» με ενημερωτικό φυλλάδιο ενημερώνουν τους οδηγούς σε θέματα οικολογικής-ασφαλούς οδήγησης:

Στις μέρες μας η ανάγκη για μετακίνηση είναι πολύ μεγάλη. Καθημερινά χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας και καλούμαστε να πληρώσουμε ένα αντίστοιχο «τίμημα» σε κόστος καυσίμων.

Βέβαια, το τίμημα για το κόστος της μετακίνησης σήμερα δεν το πληρώνει μόνο ο εκάστοτε οδηγός με τη χρήση του καυσίμου, αλλά το «πληρώνουν» και όλες οι μελλοντικές γενιές οι οποίες θα έρθουν αντιμέτωπες με τη δραματική αλλαγή του κλίματος, για το οποίο ήδη πολλά κράτη θεσπίζουν αυστηρούς κανονισμούς για την προστασία του.

Ο τρόπος που οδηγούμε, το είδος του οχήματος που κατέχουμε και οι επιλογές που κάνουμε καθημερινά στις μετακινήσεις μας έχουν άμεσο αντίκτυπο στην τσέπη μας αλλά και στο περιβάλλον. Το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται από τις μηχανές εσωτερικής καύσης επιβαρύνει το περιβάλλον σε ανησυχητικό βαθμό, αφού επιδεινώνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου στον πλανήτη και αυξάνει με γοργούς ρυθμούς τη θερμοκρασία του.

Υπολογίζεται περίπου ότι το 12% του διοξειδίου του άνθρακα CO2 στην Ευρώπη εκλύεται από Ι.Χ. οχήματα.

Οι νέοι κανονισμοί επιβάλλουν για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που τίθενται σε κυκλοφορία το 2015 ότι δε θα πρέπει να ξεπερνούν το όριο εκπομπών των 130 γραμ. CO2 ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Αυτό σημαίνει κατανάλωση καυσίμου περίπου 5.6 λίτρα ανά 100χλμ. για βενζινοκινητήρα και 4.9 λίτρα ανά 100χλμ. για πετρελαιοκινητήρα.

Μέχρι το 2021 όλα τα νέα οχήματα που θα βγαίνουν στην κυκλοφορία δε θα πρέπει να ξεπερνούν σε εκπομπές καυσαερίων τα 95γραμ. CO2 ανά διανυόμενο χιλιόμετρο ή να καταναλώνουν 4.1 λίτρα καυσίμου βενζίνης ανά 100χλμ. και 3.6 λίτρα πετρελαίου ανά 100χλμ..

Μέσω της υιοθέτησης υγιών προτύπων και απλών τεχνικών στην οδήγηση μπορούμε να είμαστε οικονομικοί οδηγοί, αλλά και να προστατεύουμε το περιβάλλον για τους απογόνους μας και συνάμα να κινούμαστε με ασφάλεια για όλους τους χρήστες των δρόμων.

Οικολογικοί τρόποι οδήγησης και συμπεριφοράς

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης ενός αυτοκινήτου καταναλώνεται καύσιμο το οποίο παράγει έργο εντός του κινητήρα, για να περιστρέψει όλα τα κινούμενα μέρη που συνεργάζονται μέχρι τους τροχούς. Σε όλο αυτό το «ταξίδι» υπάρχουν τεράστιες απώλειες, όπως θερμικές προς το περιβάλλον, μηχανικές από τα γρανάζια και την σύζευξή τους και απώλειες για τη λειτουργία περιφερειακών συστημάτων (κλιματισμός, αντιθαμβωτικό παρμπρίζ, ηχοσύστημα, φώτα κτλ.). Το ποσοστό ενέργειας που τελικά κινεί το όχημα δεν υπερβαίνει το 13%-15%.

Η οικολογία στην οδήγηση είναι συνδυασμός παραμέτρων και διαδικασιών.

Μερικά tips που μπορούμε να εφαρμόσουμε για οικονομία καυσίμου είναι:

ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ

  • «Σχεδιάζουμε» στο μυαλό μας τη διαδρομή ή την προγραμματίζουμε με κριτήρια οικονομίας στο GPS.
  • Επιλέγουμε να κινούμαστε τις ώρες με χαμηλή κίνηση.
  • Αποφεύγουμε την άσκοπη μεταφορά επιπλέον φορτίου στο αυτοκίνητο.
  • Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών πριν από κάθε ταξίδι οπτικά και τουλάχιστον μια φορά το μήνα για τη διόρθωση της πίεσής τους.

Δε χάνουμε χρόνο και καύσιμο με την προθέρμανση του κινητήρα.

  • Ξεκινάμε αμέσως χωρίς να πατάμε το γκάζι τη στιγμή της εκκίνησης του κινητήρα
  • Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι τα πιο ρυπογόνα και ενεργοβόρα. Η κανονική κατανάλωση έρχεται μετά τα πρώτα 5-6 χιλιόμετρα

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Στυλ οδήγησης

  • Εύρος στροφών λειτουργίας κινητήρα κατά την εναλλαγή σχέσεων στο κιβώτιο: 2.000 με 2.500 σ.α.λ. (βενζίνη), 1.500 έως 2.000 σ.α.λ. (diesel)
  • Γρήγορη και απαλή αλλαγή ταχυτήτων
  • Διατηρούμε σταθερό γκάζι ή αυξάνουμε ταχύτητα ομαλά. Με τον τρόπο αυτό εξοικονομούμε έως 30% καύσιμο, ενώ παράλληλα μειώνουμε το θόρυβο που παράγεται από μηχανή και ελαστικά
  • Αφήνουμε το αυτοκίνητο να κυλήσει σε φανάρι, σε διασταύρωση, σε σήμα παραχώρησης προτεραιότητας κ.α.

Κλιματισμός

  • Κάνουμε φρόνιμη χρήση του κλιματισμού, μιας και σε γενικές γραμμές αυξάνει την κατανάλωση (η απαιτούμενη ενέργεια από τον κινητήρα φτάνει τα 5kW που μπορεί να προκαλέσει αύξηση έως 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα)
  • Δε ρυθμίζουμε τον κλιματισμό κάτω από 23ο C, όταν έχει ζέστη ή πάνω από 25ο C, όταν έχει κρύο. Η επιβάρυνση σε καύσιμο όταν κινούμαστε εντός πόλης μπορεί να ξεπεράσει το 10%.
  • Σε υψηλές ταχύτητες προτιμούμε τον κλιματισμό από ανοιχτά παράθυρα ή ηλιοροφή καθώς η κατανάλωση αυξάνεται ραγδαία λόγω αεροδυναμικής αντίστασης
  • Σε περίπτωση καύσωνα πρώτα ανοίγουμε τα παράθυρα για να έρθει σε μια ισορροπία η εξωτερική θερμοκρασία με αυτή της καμπίνας και μετά ανάβουμε τον κλιματισμό
  • Ηλιακές μεμβράνες μπορούν να βοηθήσουν να κρατηθεί το αυτοκίνητο πιο δροσερό
  • Επιλέγουμε ανοιχτόχρωμο αμάξωμα και ταπετσαρία

Ελαστικά

  • Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά το μήνα
  • Μικρότερη ή μεγαλύτερη πίεση ελαστικών αποτελεί παράγοντα κινδύνου ενώ αυξάνει ραγδαία την κατανάλωση
  • Επιλέγουμε ελαστικά με χαμηλή αντίσταση στην κύληση. Κέρδος; Μέχρι 0,5 λίτρα/100χλμ., μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, χαμηλότερα επίπεδα θορύβου
  • Αποφεύγουμε να διανύουμε μεγάλες αποστάσεις με ελαστικά χιονιού

Πίεση του ελαστικού μικρότερη κατά 1PSI ή 0,05 atm μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 4%.

Καύσιμο

  • Τις ζεστές μέρες καλό είναι να αποφεύγετε την πλήρωση του ντεπόζιτου, ιδιαίτερα κατά τις μεσημεριανές ώρες, γιατί οι απώλειες λόγω αναθυμιάσεων του καυσίμου είναι μεγάλες
  • Περισσότερα από 110 λίτρα βενζίνης μπορούν να διαφύγουν κάθε χρόνο στην ατμόσφαιρα από κακώς σφιγμένες ή χαλασμένες τάπες ρεζερβουάρ
  • Αποφεύγουμε να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ, εάν δε σκοπεύουμε να κάνουμε κάποιο ταξίδι. Γεμίζοντας άσκοπα το ρεζερβουάρ καίμε καύσιμο για να το κουβαλήσουμε

Κάθε 10 λεπτά στο ρελαντί σπαταλιέται τουλάχιστον το ένα δέκατο του λίτρου σε καύσιμο και έως τέσσερα δέκατα του λίτρου σε οκτακύλινδρο κινητήρα. Κάθε λίτρο βενζίνης που χρησιμοποιείται παράγει 2,4 κιλά CO2

Τα οφέλη της οικολογικής οδήγησης είναι πολλά, αφού έχουν άμεσο αντίκτυπο τόσο στην τσέπη μας όσο και στο περιβάλλον το οποίο ζούμε και αναπτυσσόμαστε, άρα και στην υγεία μας.

Επίσης ο οδηγός που σέβεται τον Κ.Ο.Κ και προσπαθεί να οδηγεί σε ένα πιο αμυντικό πλαίσιο, εκτός από το κέρδος στην τσέπη του, σίγουρα συντελεί και στην πρόληψη των τροχαίων συμβάντων στους δρόμους καθημερινά.

Εναλλακτικοί τρόποι προστασίας του περιβάλλοντος

Το περπάτημα ή το ποδήλατο μπορεί να είναι μια αξιόλογη λύση, όταν πρόκειται να μετακινηθούμε σε μικρές/κοντινές αποστάσεις. Έρευνες δείχνουν ότι το 25% των μετακινήσεων αφορούν αποστάσεις μικρότερες των 2 χιλιομέτρων, με το ποσοστό να φτάνει το 50% για αποστάσεις μικρότερες των 5 χιλιομέτρων.

ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΤΙ:

Η οικολογική οδήγηση είναι συνάρτηση 3 παραγόντων:

1. Οδηγώ πάντα έχοντας στο μυαλό ότι συμβάλλω στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων για όλους τους χρήστες της οδού και τη μείωση θυμάτων τροχαίων.

2. Οδηγώ σεβόμενος τα όρια ταχύτητας σε κάθε περίπτωση, του 1ου παράγοντα πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων στους Ελληνικούς δρόμους.

3. Αναπόφευκτα καταναλώνω λιγότερο καύσιμο για τις μετακινήσεις μου καθημερινά, άρα συμβάλλω και στη διατήρηση ενός πιο υγιούς και περιβαλλοντικά ορθού οικοσυστήματος.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • 1.057 χιλιόμετρα οδηγικής απόλαυσης χωρίς σταγόνα καυσίμου - με το Audi A6 e-tron στη Σκανδιναβία
    Nextdeal newsroom, 25/7/2025

    1.057 χιλιόμετρα οδηγικής απόλαυσης χωρίς σταγόνα καυσίμου - με το Audi A6 e-tron στη Σκανδιναβία

  • Geely EX5: Το EV με διπλή πεντάστερη πιστοποίηση που επανακαθορίζει το ασφαλιστικό ρίσκο
    Γιώργος Μούζος, 25/7/2025

    Geely EX5: Το EV με διπλή πεντάστερη πιστοποίηση που επανακαθορίζει το ασφαλιστικό ρίσκο

  • Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην ασφάλεια των αυτοκινήτων

    Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην ασφάλεια των αυτοκινήτων

    Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ενσωματωμένη στα περισσότερα καινούργια μοντέλα των αυτοκινήτων. Ειδικότερα, η Stellantis, ανακοίνωσε ότι η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την...
    Nextdeal newsroom, 23/07/2025 - 13:30 23/7/2025
  • Πώς τα πρότυπα Euro NCAP αλλάζουν το τοπίο στα ασφαλιστικά τιμολόγια;

    Πώς τα πρότυπα Euro NCAP αλλάζουν το τοπίο στα ασφαλιστικά τιμολόγια;

    Η αξιολόγηση ασφάλειας των αυτοκινήτων επαναπροσδιορίζει το ρίσκο και το κόστος ασφάλισης Τα τελευταία χρόνια, τα πρότυπα ασφαλείας Euro NCAP αποκτούν...
    Γιώργος Μούζος, 23/07/2025 - 09:00 23/7/2025
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νέο Ρεκόρ Guinness από τον Σπύρο Χρυσικόπουλο - Η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική υπερήφανα στο πλευρό του από το 2018!
16:00 Νέο Ρεκόρ Guinness από τον Σπύρο Χρυσικόπουλο - Η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική υπερήφανα στο πλευρό του από το 2018!
  • 15:40 1.057 χιλιόμετρα οδηγικής απόλαυσης χωρίς σταγόνα καυσίμου - με το Audi A6 e-tron στη Σκανδιναβία
  • 15:00 Ο αθέατος κίνδυνος που απειλεί τις μικρές επιχειρήσεις: Kυβερνοεπιθέσεις και η αξία της πρόληψης
  • 14:43 Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 4,519 δισ. ευρώ στο α' εξάμηνο εφέτος
  • 13:58 Κ. Μητσοτάκης στο Υπουργικό: Οι 25 μεταρρυθμίσεις μέχρι το τέλος του έτους -Τι είπε για την Υγεία
  • 12:37 Έφυγε από την ζωή ο Ιωάννης Μακρυμίχαλος, ιδρυτικό στέλεχος του ΣΕΜΑ
  • 12:12 Ο Οίκος S&P προτείνει την αναβάθμιση της ελληνικής αγοράς σε "Ανεπτυγμένη"
  • 11:05 Ατύχημα στη Δονούσα: Τι θα γινόταν αν η ασθενής ήταν ασφαλισμένη;
  • 10:54 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Ιερά μονή Αγίου Παντελεήμονος Πεντέλης»
  • 10:05 Eurobank: Παραμένει ψηλά ο πληθωρισμός - Εικονική μείωση της ανεργίας
  • 09:52 Σε δόσεις η καλοκαιρινή άδεια με νέο Νομοσχέδιο - Τι θα ισχύει για εργαζόμενους και εργοδότες
  • 09:42 ΕΑΕΕ: Προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τροποποίηση του ισχύοντος πλαισίου κανόνων περί τιτλοποιήσεων εντός της ΕΕ (securitisations)
  • 09:34 Συντάξεις: Πότε ξεκινούν οι πληρωμές Αυγούστου - Ποιοι «πάνε ταμείο» τη Δευτέρα
  • 09:27 ΕΑΕΕ: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει το νέο προϋπολογισμό της ΕΕ και προτείνει επιβολή νέου εταιρικού φόρου
  • 09:19 Υγεία: Οι συμβάσεις με ασφαλιστικές εταιρείες εξασφαλίζουν μια «υγιή» ρευστότητα
  • 09:06 Η…Γιορτή της Δημοκρατίας και η «Καμόρα», οι…επιθέσεις Πιερρακάκη, η fake ταξιδιωτική οδηγία, το 2026 η αναβάθμιση του Χ.Α
  • 09:00 Ποιες καλύψεις των κλάδων 8 και 9 αφορούν την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές;
  • 08:56 Geely EX5: Το EV με διπλή πεντάστερη πιστοποίηση που επανακαθορίζει το ασφαλιστικό ρίσκο
  • 08:53 Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;
  • 08:50 Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες - Τι είπε ο κ. Γ. Παπαδόπουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 22/7 H Generali προχωρά στην εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  2. 22/7 Ο Τραμπ στην Αθήνα(;) και ιταλικοί ύμνοι για την Ελλάδα, ο Γιά(ν)ης ξαναχτυπά, το μήνυμα της Αθήνας στους μετανάστες, και άλλος «πράσινος φραπές»
  3. 21/7 Ριζικές αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις με παρέμβαση Πιερρακάκη: Τι θα ισχύει
  4. 25/7 Έφυγε από την ζωή ο Ιωάννης Μακρυμίχαλος, ιδρυτικό στέλεχος του ΣΕΜΑ
  5. 23/7 Brokers Union: Συνέδριο & Βραβεύσεις Συνεργατών 2024 - Μια βραδιά αφιερωμένη σε όσους χτίζουν το αύριο και φέρνουν στον όμιλο 57 εκατ. μικτά ασφάλιστρα
  6. 21/7 Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;
  7. 21/7 Φωτιά τώρα στο Metropolitan General! (φωτογραφίες)

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube