Γιώργος Μούζος, 14/9/2023 - 08:57 facebook twitter linkedin Τελικά οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι έτοιμες να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση; Γιώργος Μούζος, 14/9/2023 facebook twitter linkedin Πρόσφατες αναλύσεις δείχνουν πως η ηλεκτροκίνηση καλπάζει. Όμως το μεγάλο ερώτημα είναι ένα: οι ασφαλιστικές εταιρείες θα προβούν στις επενδύσεις που απαιτεί αυτή η νέα τεχνολογία; Μπορεί οι έρευνες να δείχνουν πως η ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται, όμως οι ασφαλιστικές μπορούν να συμβαδίσουν με αυτή την αλλαγή; Άλλωστε ο στόχος που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ξεκάθαρος: μέχρι το 2030 πρέπει να σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και είναι γεγονός πως ο ανασχηματισμός του αυτοκινητιστικού κλάδου είναι έντονος. Ωστόσο υπάρχουν εμπόδια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης Τα μεγαλύτερα εμπόδια που αναφέρουν οι ειδικοί του κλάδου, είναι πως οι υποδομές ακόμα δεν συμβαδίζουν με το ρυθμό ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ανάγκη για αύξηση των σημείων φόρτισης ήταν το μεγάλο αγκάθι, αλλά το τελευταίο διάστημα συντελούνται σημαντικές επενδύσεις σε αυτούς τους τομείς. Ενδεικτικά για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας τα μέχρι τώρα δεδομένα αναφέρουν πως τα σημεία φόρτισης φτάνουν τα 45.737, σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με το 2022. Αντίστοιχα στη χώρα μας οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως έως το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές. Πώς θα αντιδράσουν οι ασφαλιστικές; Για τους ασφαλιστές, το ζήτημα παραμένει πώς μπορούν να συμβαδίσουν με την αλλαγή στην τεχνολογία και τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο. Η έλλειψη τεχνογνωσίας στις δυνατότητες επισκευής ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων εξακολουθεί να δημιουργεί πρόβλημα στις ασφαλιστικές. Γιατί συχνά παρατηρείται το φαινόμενο ένα ηλεκτρικό όχημα να χαρακτηρίζεται ως ολική καταστροφή και διαγράφεται, ενώ η ζημιά τελικά δεν είναι και τόσο μεγάλη. Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι πως η πρόσβαση σε ανταλλακτικά είναι επίσης περιορισμένη. Και αυτό γιατί αρκετοί κατασκευαστές επενδύουν σε νέες τεχνολογίες κινητήρων ως μια προσπάθεια να επεκτείνουν τη γκάμα των οχημάτων τους. Παράλληλα μεγάλη βαρύτητα δίνεται και στην ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης. Όλα αυτά σε συνδυασμό έχουν ως αποτέλεσμα το περιορισμό της παραγωγής των ανταλλακτικών. Τελικά έχουμε φτάσει στο σημείο εκείνο που οι ασφαλιστικές θα δώσουν περισσότερη προσοχή στα ηλεκτρικά οχήματα, ή έχουμε δρόμο ακόμα; Θα μπορέσει άραγε να εκπαιδευτεί κατάλληλα ο ασφαλιστικός κλάδος και να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις ή θα υπάρχουν διαγραφές οχημάτων απλώς και μόνο λόγω αδυναμίας επισκευής του; Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00