Γιώργος Μούζος, 6/10/2022 - 08:21 facebook twitter linkedin Δώστε μεγαλύτερη αξία στα οφέλη της τηλεματικής ασφάλισης Γιώργος Μούζος, 6/10/2022 facebook twitter linkedin Με την κλιμάκωση των ρυθμιστικών πιέσεων και του πληθωρισμού, συνδυαστικά με την ταχεία τεχνολογική ανάπτυξη του ασφαλιστικού κλάδου, η τηλεματική τεχνολογία προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία σε όσους ασφαλιστές την εφαρμόσουν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έναντι των υπολοίπων. Για πολλούς ασφαλιστές η ασφάλιση τηλεματικής ξεκινά και τελειώνει με την κλασική έκπτωση – ανταμοιβή σύμφωνα με τη βαθμολογία που επιτυγχάνει ο κάθε οδηγός. Προς το παρόν ο κλάδος φαίνεται πως δεν είναι σε θέση να παρέχει εξατομικευμένα προϊόντα σε κάθε πελάτη, μιας και δεν υπάρχει ένας αποτελεσματικός τρόπος να αξιοποιήσουν τα δεδομένα τηλεματικής και να ξεκλειδώσουν την πραγματική αξία των προγραμμάτων της. Έτσι οι ασφαλιστές περιορίζονται στη χρήση που όλοι γνωρίζουμε. Αρχικά με τις βαθμολογίες ασφαλούς οδήγησης, για τις οποίες οι οδηγοί λαμβάνουν εκπτώσεις όσο πιο προσεκτικοί είναι. Μια δεύτερη χρήση της τηλεματικής αφορά την ασφάλιση βάσει χρήσης όπου όσο λιγότερο οδηγούν τόσο λιγότερο πληρώνουν. Δύο τρόποι εφαρμογής της τηλεματικής Μέχρι στιγμής υπάρχουν δύο κύριοι τρόποι εφαρμογής τηλεματικής: Το γνωστό On-Board Diagnostic II (OBD II) και μέσω εφαρμογών στο κινητό τηλέφωνο. Ουσιαστικά, είναι υλικό έναντι λογισμικού και το καθένα έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Το OBD II απαιτεί ένα εξάρτημα που τοποθετείται στη θύρα ΟΒD του αυτοκινήτου ή μέσω ενός αναμεταδότη, που εισάγεται στην κονσόλα του αυτοκινήτου. Αυτή είναι κι η πιο αξιόπιστη λύση για τη λήψη δεδομένων τόσο κατά την οδήγηση όσο και σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπρόσθετα είναι και η λιγότερο παρεμβατική μέθοδος για τον οδηγό μιας και είναι εγκατεστημένη και εκτελείται στο παρασκήνιο. Ωστόσο, το OBD II αναγνωρίζει μόνο το αυτοκίνητο και όχι τον οδηγό και είναι ακριβό για τον χρήστη. Οι λύσεις που βασίζονται σε εφαρμογές στο smartphone παραμετροποιούνται στις ανάγκες του πελάτη, και δεν χρειάζεται τίποτε άλλο πέρα από τη λήψη εφαρμογής στο κινητό του τηλέφωνο. Επιπλέον, είναι πιο φθηνό για τις ασφαλιστικές εταιρείες, που δεν χρειάζεται να πληρώσουν τις χρεώσεις δεδομένων που σχετίζονται με το OBD II. Ωστόσο, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των εφαρμογών αυτών είναι η καταγραφή των γεγονότων που συμβαίνουν κατά την οδήγηση και αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Το τελευταίο είναι και η νέα μάστιγα που ευθύνεται για πληθώρα τροχαίων ατυχημάτων. Μέχρι το 2025 το 70% των ασφαλισμένων θα έχουν και τηλεματική ασφάλιση Αυτό προβλέπει τουλάχιστον η έρευνα της Nationwide, όπου οι περισσότεροι ασφαλισμένοι θα έχουν επιτρέψει την εγκατάσταση μιας εφαρμογής τηλεματικής στα κινητά τους τηλέφωνα. Οι νέες πολιτικές των ασφαλιστικών εταιρειών με την επιβράβευση των ασφαλέστερων οδηγών γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Ένα όμως από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της τηλεματικής είναι πως η καταγραφή των δεδομένων στην εφαρμογή, απλοποιεί τη διαδικασία αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Χτίστε το μέλλον της τηλεματικής Αν εφαρμοστεί σωστά, η τηλεματική μπορεί να είναι η λύση που χρειάζονται οι ασφαλιστές για τη μετάβαση στο μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου. Μέσω αυτής της τεχνολογίας θα μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες προσφορές που βασίζονται σε πολύ πιο σωστά δεδομένα που προέρχονται από το πρόγραμμα τηλεματικής τους. Αυτό υπόσχεται να δημιουργήσει μια εμπειρία πελάτη για να απολαμβάνει στο έπακρο το ασφαλιστικό του πακέτο. Η τηλεματική κάνει την απόκτηση και τη διατήρηση πελατών πιο ομαλή και λιγότερο δαπανηρή. Οι νέοι πελάτες αισθάνονται ότι η ασφαλιστική τους εταιρεία είναι δίπλα τους σε κάθε στιγμή. Από την άλλη οι υπάρχοντες πελάτες είναι εξαιρετικά πιο ικανοποιημένοι κι έτσι είναι δεδομένο πως θα παραμείνουν πιστοί σε εσάς. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00