close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Η Interamerican μας εξηγεί πως το Digital marketing επηρεάζει τη διατροφή των παιδιών και της οικογένειας
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
6/9/2024 - 11:19
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Interamerican μας εξηγεί πως το Digital marketing επηρεάζει τη διατροφή των παιδιών και της οικογένειας

Nextdeal newsroom, 6/9/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γράφει η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, Επιστημονικός συνεργάτης Nutrimed

Στην εποχή μας 1 στους 3 χρήστες του διαδικτύου στον κόσμο είναι παιδί και ο αριθμός των παιδιών και των εφήβων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαδικτυακές πλατφόρμες παιχνιδιών συνεχώς αυξάνεται.

Η σταθερή αύξηση της πρόσβασης και του χρόνου χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών από τα παιδιά και τους εφήβους τους θέτει σε μια μοναδική θέση στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς οι εταιρίες τους θεωρούν μια ομάδα καταναλωτών που έχουν “γεννηθεί” και μεγαλώσει με την τεχνολογία και τη χρησιμοποιούν με πολλούς τρόπους.

Επιπλέον, όλοι μας γνωρίζουμε πως τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν να επηρεάσουν τις αγορές του νοικοκυριού, αφού τα “θέλω” τους συχνά ασκούν σημαντική επιρροή στους γονείς ή όσους τα φροντίζουν.

Αυτοί, λοιπόν, είναι οι 2 βασικοί λόγοι που τα τελευταία χρόνια το digital marketing που «στοχεύει» στα παιδιά έχει αναπτυχθεί με ραγδαίους ρυθμούς. Καθημερινά, συνεπώς, τα μάτια των παιδιών “βομβαρδίζονται” με διαφημίσεις και αρκετές από αυτές αφορούν τρόφιμα/ροφήματα.

Στο άρθρο μας, επομένως, θα δούμε:

  • Ποιες τεχνικές χρησιμοποιούν τα brands για να προωθήσουν τα προϊόντα τους στα παιδιά και τους εφήβους;
  • Ποια φαίνεται να είναι η επίδραση του digital marketing που αφορά τρόφιμα/και ροφήματα στα παιδιά και στους εφήβους;
  • Τι θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον;

Πώς προσελκύουν τα brands τα παιδιά και τους εφήβους;

Οι εταιρίες τροφίμων και ροφημάτων έχουν στη διάθεσή τους μια φαρέτρα με πολλαπλές –και αρκετά πειστικές όπως φαίνεται– τεχνικές marketing που χρησιμοποιούνται σε ψηφιακά μέσα (ιστοσελίδες, social media, online games) για να τραβήξουν το ενδιαφέρον των παιδιών και των εφήβων και να τους πείσουν να προτιμήσουν να αγοράσουν και να καταναλώσουν τα προϊόντα τους. Οι πιο συνηθισμένες από αυτές τις τεχνικές είναι:

  • στρατηγικές τοποθέτησης προϊόντων/brand
  • προώθηση από celebrities (π.χ. τραγουδιστές, αθλητές κλπ.) ή ακόμα και χαρακτήρες π.χ. animated
  • προώθηση από influencers (τόσο ενήλικες όσο και παιδιά/εφήβους influencers που φαίνεται να έχουν αυξημένη επιρροή)
  • αθλητικές χορηγίες
  • κίνητρα (π.χ. δώρα, διαγωνισμοί, giveaways)
  • παιχνίδια
  • πιασάρικα hashtags
  • αλληλεπιδράσεις (shares, σχόλια, tags)
  • γεωεντοπισμός (κυρίως σε διαφημίσεις που απευθύνονται σε εφήβους)

Tι ρόλο παίζει τελικά αυτού του είδους το marketing;

Την τελευταία δεκαετία έχουν διεξαχθεί αρκετές μελέτες που μας έχουν βοηθήσει να δούμε τι αντίκτυπο έχει στα παιδιά και τους εφήβους η έκθεσή τους στο marketing τροφίμων και μη αλκοολούχων ροφημάτων – είτε μιλάμε για τα παραδοσιακά μέσα π.χ. τηλεόραση είτε για το ψηφιακό περιβάλλον. Κάποια από τα key points που προκύπτουν, λοιπόν, από τη διεθνή βιβλιογραφία είναι:

Η έκθεση σε διαφορετικές μορφές marketing, συμπεριλαμβανομένου του digital marketing, φαίνεται να επηρεάζει τις διατροφικές προτιμήσεις/επιλογές των παιδιών και των εφήβων αλλά και το τι ζητάνε από τους γονείς/κηδεμόνες τους να αγοράσουν.

Τα παιδιά δεν επηρεάζουν μόνο τις επιλογές τροφίμων της οικογένειας, αλλά είναι και ανεξάρτητοι καταναλωτές που μάλιστα πολύ συχνά γνωρίζουν πολύ καλά τα διαφορετικά brands και μπορούν να ξεχωρίσουν τα προϊόντα για τα οποία έχουν εκτεθεί σε διαφημίσεις όταν π.χ. βρίσκονται μέσα στο super market. Μάλιστα, υπάρχουν και μελέτες που έδειξαν ότι τα παιδιά είναι πλέον τόσο εξοικειωμένα με το concept του marketing που όχι μόνο γνωρίζουν τα brands αλλά αντιλαμβάνονται και τον σκοπό του branding π.χ. τη χρήση συγκεκριμένων χρωμάτων, logos κλπ. που βοηθούν στην αναγνώριση των προϊόντων από το καταναλωτικό κοινό.

Φαίνεται πως αρκετές διαφημίσεις τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών που παρακολουθούν τα παιδιά σε ψηφιακά μέσα εμπίπτουν στην κατηγορία των λεγόμενων HFSS προϊόντων. Ο όρος HFSS προκύπτει από το Ηigh in saturated Fat, Salt and Sugar – μιλάμε, δηλαδή, για προϊόντα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, αλάτι (νάτριο) ή/και ζάχαρη (πρόσθετα σάκχαρα).

Οι διαφημίσεις που φαίνεται να έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή είναι αυτές που εμφανίζονται σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που είναι πολύ δημοφιλείς σε αυτές τις ηλικίες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube.

Η παρακολούθηση videos από brands τροφίμων π.χ. στο YouTube και διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδέονται με την αυξημένη συχνότητα κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών σε παιδιά ηλικίας 10 έως 16 ετών ανεξαρτήτως του φύλου ή της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους.

Όσο για τους influencers, φαίνεται πως μπορούν να επηρεάσουν την κατανάλωση τροφίμων από τα παιδιά και τους εφήβους που τους ακολουθούν και βλέπουν ό,τι ποστάρουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια αύξηση στη συνολική κατανάλωση θερμίδων που προέρχονται από ανθυγιεινά snacks.

Σκέψεις για το μέλλον

Βλέποντας τις διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο αλλά και τον αντίκτυπο που έχει στη διατροφή και γενικότερα στην υγεία του πληθυσμού, τα τελευταία χρόνια γίνεται συζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο για το πώς θα μπορούσε να περιοριστεί. Τόσο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όσο και η Unicef έχουν κάνει δημοσιεύσεις σχετικά με το θέμα, στις οποίες περιλαμβάνονται και προτάσεις για πολιτικές στο πλαίσιο της δημόσιας υγείας.

Ο ΠΟΥ συστήνει στις χώρες να υιοθετήσουν νομοθετικά μέτρα, σύμφωνα με τα οποία θα απαγορεύεται η έκθεση όλων των παιδιών σε τέτοιου είδους προϊόντα και αυτό θα αφορά το marketing σε όλα τα μέσα.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας ένα απόσπασμα από τη δημοσίευση της Unicef που βρήκαμε εξαιρετικά ενδιαφέρον. Αναφέρεται, συγκεκριμένα, πως η έκθεση των παιδιών στο marketing ανθυγιεινών τροφίμων/ροφημάτων αποτελεί ουσιαστικά καταπάτηση βασικών δικαιωμάτων τους, καθώς στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού αναφέρεται ρητά ότι τα κράτη-μέλη πρέπει να εγγυώνται στα παιδιά και τους εφήβους το δικαίωμα στην υγιεινή διατροφή και να δρουν με στόχο την καταπολέμηση κάθε μορφής δυσθρεψίας, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την υπερβαρότητα όσο και την παχυσαρκία.

Για να είμαστε λίγο αισιόδοξοι, λοιπόν, ελπίζουμε στο μέλλον το ψηφιακό περιβάλλον να αλλάξει και να αξιοποιηθεί έτσι ώστε να δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα στα παιδιά και τους εφήβους και να τους παρακινεί να υιοθετήσουν ένα υγιεινό lifestyle, μέρος του οποίου είναι μια ισορροπημένη διατροφή.

Πηγή: Interamerican

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz διαβάστε το «ΝΑΙ» που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
    Nextdeal newsroom, 3/9/2025

    Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz διαβάστε το «ΝΑΙ» που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

  • Νέες εξαγορές -  Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο
    Λάμπρος Καραγεώργος, 3/9/2025

    Νέες εξαγορές - Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο

  • INTERAMERICAN και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Μαζί για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών

    INTERAMERICAN και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Μαζί για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών

    Η Interamerican στηρίζει έμπρακτα την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (ΕΟΔ) ενισχύοντας ουσιαστικά την επιχειρησιακή της ετοιμότητα και συμβάλλει στην ευρύτερη ενημέρωση και εκπαίδευση...
    Nextdeal newsroom, 03/09/2025 - 10:55 3/9/2025
  • Οι τεχνο-ολιγάρχες του πλανήτη, μια φωτιά στο Πέραμα Δίστρατου Άρτας και οι ασφαλιστές του 2025

    Οι τεχνο-ολιγάρχες του πλανήτη, μια φωτιά στο Πέραμα Δίστρατου Άρτας και οι ασφαλιστές του 2025

    Αναδημοσίευση από το περιοδικό «Ασφαλιστικό ΝΑΙ» που κυκλοφορεί (Τεύχος 215) - Άρθρο Εκδότη Γράφει ο Ευάγγελος Γ. Σπύρου Στο τέλος Ιουλίου του...
    Ευάγγελος Γ. Σπύρου, 03/09/2025 - 10:45 3/9/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz διαβάστε το «ΝΑΙ» που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
15:00 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz διαβάστε το «ΝΑΙ» που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
  • 14:41 Verisk: Η ασφαλιστική βιομηχανία αντιμετωπίζει αυξανόμενες μέσες ετήσιες ζημίες 152 δισ. δολαριών από φυσικές καταστροφές
  • 13:50 Ανησυχία της Ασφαλιστικής Αγοράς για τις πυρκαγιές από μπαταρίες λιθίου σε εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων
  • 12:00 Εσύ ξέρεις τι πουλάει ένας ασφαλιστής; (ΙΙ)
  • 11:29 «ΕΡΓΑΝΗ»: Πάνω από 3,5 εκατομμύρια καταγεγραμμένες υπερωρίες στο 7μηνο του 2025
  • 11:05 Νέες εξαγορές - Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο
  • 10:55 INTERAMERICAN και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Μαζί για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών
  • 10:45 Οι τεχνο-ολιγάρχες του πλανήτη, μια φωτιά στο Πέραμα Δίστρατου Άρτας και οι ασφαλιστές του 2025
  • 10:40 Ο ΣΕΜΑ στη Θεσσαλονίκη - Παρουσία στη ΔΕΘ και θεματική εκδήλωση με το Ε.Ε.Θ.
  • 09:58 Ευρωβαρόμετρο 2025: Περισσότερη ασφάλεια και ενότητα ζητούν οι πολίτες από την ΕΕ
  • 09:40 Η Ελλάδα η πιο «οικονομικά στρεσαρισμένη» χώρα στον κόσμο, σύμφωνα με νέα έρευνα
  • 09:14 Φυσικές καταστροφές: Τι λένε οι ηγέτες της Ασφαλιστικής αγοράς;
  • 09:10 Παγκόσμιο sell off στην αγορά ομολόγων, «επίθεση» στη Βρετανία, η «φούσκα» και ο «δείκτης Μπάφετ», το νέο «χρυσό» ιστορικό ρεκόρ, στα top picks της UBS η Alpha
  • 09:00 Τι είναι η αυτοαξιολόγηση του ιδιαίτερου προφίλ κινδύνου μιας ασφαλιστικής εταιρίας;
  • 08:50 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
  • 15:15 Επετειακή Εκδήλωση για τα 120 χρόνια Ορθοπαιδικής Χειρουργικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών - 15 Σεπτεμβρίου
  • 14:30 Ανάλυση Εθνικής Τράπεζας: Που οφείλεται ο επίμονος πληθωρισμός
  • 13:29 Μόνη λύση η Ευρώπη
  • 12:43 Προσωπικός αριθμός: Τέλος τα ταξίδια με την παλιά ταυτότητα από το επόμενο καλοκαίρι
  • 11:36 ΤτΕ: Χαιρετισμός Γιάννη Στουρνάρα στην Ημερίδα, με θέμα «Χρήμα: Αποταμίευση - Επένδυση - Οικονομική Ανάπτυξη»
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 3/9 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
  2. 29/8 Τι είδους Ασφαλιστικά προϊόντα ζητούν οι νεότεροι άνθρωποι από τις Ασφαλιστικές εταιρίες;
  3. 28/8 Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;
  4. 2/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz κυκλοφορεί το «ΝΑΙ»
  5. 1/9 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
  6. 28/8 Η Liberty Mutual Reinsurance και η Safehub παρουσιάζουν μια πρωτοποριακή λύση ασφάλισης σεισμού: το ShakeNet Parametric
  7. 1/9 1η Σεπτεμβρίου: Η αρχή της Ινδίκτου και του εκκλησιαστικού έτους

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube