Nextdeal newsroom, 1/9/2014 - 14:45 facebook twitter linkedin ΕΕΑ: Οι 3 προτάσεις για το μέλλον των επιμελητηρίων Nextdeal newsroom, 1/9/2014 facebook twitter linkedin Τις προτάσεις που διαμορφώθηκαν μετά την ημερίδα που συνδιοργανώθηκε από το Επιμελητήριο Αρκαδίας και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας στις 27/8/2014 για το μέλλον των επιμελητηρίων, έστειλε στον πρωθυπουργό, στους αρμόδιους υπουργούς καθώς και στα πολιτικά κόμματα το ΕΕΑ. Διαβάστε αναλυτικά τις 3 προτάσεις: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ: Την ρευστότητα των επιχειρήσεων και τη ρύθμιση των τραπεζικών δανείων Κατά τη διάρκεια της εξαετούς ύφεσης που διανύουμε, ο επιχειρηματικός κόσμος βιώνει μία άνευ προηγουμένου καταστροφική εμπειρία, με αποτέλεσμα να τίθεται σε αμφιβολία η βιωσιμότητα χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.Τα βασικότερα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50%, εστιάζονται στον τομέα της χρηματοοικονομικής διαχείρισης και ειδικότερα στις σχέσεις με το Τραπεζικό Σύστημα. 1. Θέματα κάλυψης των καθημερινών αναγκών της συνήθους λειτουργίας των επιχειρήσεων: Οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετώπισαν δραστική μείωση των ορίων χρηματοδότησής τους, εκ μέρους των Τραπεζών, και μία γενικότερη επιδείνωση των όρων δανεισμού. Στην περίπτωση των εμπορικών επιχειρήσεων, που έχουν προμηθευτές στο εξωτερικό, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα δεν επέδειξε την απαιτούμενη ικανότητα και ευελιξία στο να καλύψει όχι μόνο τις προκαταβολές που ζητούνται, αλλά ούτε τις εγγυήσεις, προκειμένου να εκτελούνται κανονικά οι παραγγελίες. Η μείωση του αριθμού των χορηγούμενων φύλλων επιταγών προς τις επιχειρήσεις - πελάτες τους έχει σαν αποτέλεσμα την δύσκολη προσαρμογή των τελευταίων. Οι τράπεζες, ακόμη αλλάζουν, προς το δυσμενέστερο βεβαίως, τα κριτήρια αξιολόγησης με βάση τα οποία αποδέχονται επιταγές πελατών των δανειοληπτών τους, ως κάλυμμα χορηγούμενης πίστωσης, χωρίς προειδοποίηση. Η ενέργεια αυτή επιβαρύνει τη ρευστότητα των επιχειρήσεων με ανεπανόρθωτες πολλές φορές συνέπειες (σφράγιση επιταγών, καταχώρηση στα δυσμενή του ΤΕΙΡΕΣΙΑ κ.λπ.). 2. Θέματα υποστήριξης επενδύσεων και αναπτυξιακών ενεργειών (καινοτομία, εξωστρέφεια κ.λπ.). Η προφανής αιτία της μειωμένης ρευστότητας λόγω πτώσης του κύκλου εργασιών της επιχείρησης, ευθύνεται για ένα μέρος μόνο του προβλήματος. Σημαντική ευθύνη έχουν επίσης: Οι έντονα γραφειοκρατικές διαδικασίες και η έλλειψη διάθεσης, γνώσης και εμπειρίας εκ μέρους των τραπεζών στην υποδοχή αιτημάτων για αξιοποίηση προγραμμάτων, είτε κρατικών/κοινοτικών ενισχύσεων, είτε των προγραμμάτων της ΕΤΕΑΝ. αιτήματα. Σημαντική συνιστώσα του αυξημένου διοικητικού κόστους, αποτελεί η έλλειψη μίας ομογενοποιημένης πλατφόρμας αιτήσεων, που συμπληρώνονται και υποβάλλονται από τους ενδιαφερομένους στα τραπεζικά ιδρύματα Οι όροι που τίθενται από τις τράπεζες για την ικανοποίηση αιτημάτων χρηματοδότησης ή παροχής εγγυήσεων είναι υπερβολικά δυσμενείς. Οι τράπεζες για την υποστήριξη των επενδυτικών σχεδίων των επιχειρήσεων, εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να στηρίζονται στην αξιολόγηση των παρεχομένων εξασφαλίσεων (εμπράγματων και προσωπικών) και όχι στην αξιολόγηση των προοπτικών της επένδυσης και της βιωσιμότητας της επιχείρησης. 3. Το μεγάλο θέμα των ρυθμίσεων των καθυστερημένων οφειλών. Η προκλητική συμπεριφορά-αδιαφορία των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων απέναντι σε επιχειρήσεις, που οφείλουν και βρίσκονται σε αδυναμία εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών τους, ακόμα και αν οι τελευταίες έχουν υποβάλλει αίτημα ρύθμισης. Κρίνεται αναγκαία η θέσπιση ενός πλαισίου προστασίας των «εντός της κρίσεως υπερχρεωμένων επιχειρήσεων», στο οποίο θα εντάσσονται εκείνοι οι επιχειρηματίες, οι οποίοι δηλώνουν αδυναμία ανταπόκρισης στις ληξιπρόθεσμες και τρέχουσες υποχρεώσεις τους. Ενιαία αντιμετώπιση αιτημάτων ρύθμισης από όλους τους φορείς, έτσι ώστε οι όροι αποπληρωμής των οφειλών να προσεγγίζει τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης. Συνεργασία εμπλεκόμενων μερών έτσι ώστε τα δανειακά τραπεζικά προϊόντα που αφορούν ρυθμίσεις να ταιριάζουν στις εμπορικές επιχειρήσεις είτε αυτές είναι εποχικές είτε όχι. Τα Επιμελητήρια μέσω Προγραμμάτων Υποστήριξης Επιχειρήσεων, θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν συμβουλές και υποστήριξη στους επαγγελματίες-μέλη τους, έτσι ώστε οι τελευταίοι να μπορούν να προσαρμοστούν και να αντιμετωπίσουν επιτυχώς και με ψυχραιμία τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης ώστε: Να επιτυγχάνεται η μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω μεθόδων αποδοτικότερης οικονομικής διαχείρισης Να έχουν την ικανότητα να αναζητούν την κατάλληλη πηγή χρηματοδότησης Να θέτουν ρεαλιστικές προτεραιότητες για την αντιμετώπιση των προτεραιοτήτων τους Να προγραμματίζουν τις ταμειακές τους ροές, ώστε να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Να ενημερώνονται για τις συνθήκες της αγοράς, του ανταγωνισμού και της εξέλιξης της τεχνολογίας και να προσαρμόζουν ευέλικτα το σχεδιασμό τους. 12 προτάσεις για αλλαγές στον Τειρεσία NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. 1. Εφαρμογή Τειρεσία «δύο ταχυτήτων» με διαφορετική βαρύτητα για τις επιχειρήσεις που ενεγράφησαν προ κρίσης και εντός κρίσης.2. Καθιέρωση «Point System» για την τελική εγγραφή της οποιασδήποτε απαίτησης και μόνο, εφόσον περάσουν 30 ημέρες από την τελική πάροδο της προθεσμίας για την κατά νόμο πληρωμή.3. Προσαρμογή του Βορειο-Αμερικανικού μοντέλου «credit score» στην ελληνική πραγματικότητα, με την εφαρμογή «βαθμολογίου» και κριτήρια: το ιστορικό πληρωμών, τη χρήση διαθέσιμης πίστωσης, το ιστορικό βάθος της πίστωσης, τον αριθμό αιτήσεων και τους τύπους πίστωσης.4. Εφαρμογή του διεθνούς συστήματος αξιολόγησης «R»- «account ratings», με 10 κατηγορίες πληρωμών από R0 έως και R9. Αν οι πληρωμές γίνονται χωρίς καθυστέρηση, τότε ο υπόχρεος αξιολογείται με R1. Η χειρότερη κατηγορία «κακού χρέους» είναι η R9, ενώ οι ενδιάμεσες κατηγορίες υποδεικνύουν από ένα έως τρεις μήνες καθυστέρηση.5. Στοιχεία σφραγισμένων επιταγών ή/και απλήρωτων συναλλαγματικών να διαγράφονται υποχρεωτικά αμέσως μετά την εξόφλησή τους και μετά την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών εξόφλησης.6. Στοιχεία ανεξόφλητων σφραγισμένων επιταγών ή/και απλήρωτων συναλλαγματικών να διατηρούνται στο αρχείο, ανάλογα με το ποσό, από 3 έως 5 χρόνια. 7. Διαταγές πληρωμής, που συνιστούν δικαστικές αποφάσεις να διατηρούνται στο αρχείο του Τειρεσία για 3 χρόνια. Οι πλειστηριασμοί και οι κατασχέσεις, να διατηρούνται στο αρχείο για 4 χρόνια.8. Οι αιτήσεις πτωχεύσεων πρέπει να διατηρούνται σε εμπιστευτικό αρχείο. 9. Οι πληροφορίες για κηρυχθείσες πτωχεύσεις πρέπει να διαγράφονται από το αρχείο μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα από την κήρυξή τους. 10. Ο «λευκός» Τειρεσίας θα πρέπει χωρίς να πάψει να υφίσταται, να μην χρησιμοποιείται. 11. Η γραφειοκρατία για την διαγραφή θα πρέπει να περιοριστεί και να αυτοματοποιηθεί. 12. Άμεση αποκατάσταση στην περίπτωση λάθους. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ: Φορολογία Το φορολογικό σύστημα αποτελεί το βασικότερο εργαλείο άσκησης δημοσιονομικής πολιτικής στα χέρια της εκάστοτε Κυβέρνησης, προκειμένου να καταστεί εφικτή η μεταβίβαση πόρων για τη χρηματοδότηση των αναγκών του Δημοσίου. Τα μέχρι στιγμής ληφθέντα φορολογικά μέτρα έχουν πλήξει κυρίως τους συνεπείς φορολογουμένους και επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα την άδικη κατανομή των φορολογικών βαρών μεταξύ των πολιτών. Θεωρούμε καθήκον μας την υποβολή επικαιροποιημένων, τεκμηριωμένων και στοχευμένων προτάσεων, οι οποίες προασπίζουν τα συμφέροντα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αλλά κυρίως συντελούν στη διαμόρφωση ενός φορολογικού πλαισίου, φιλικού προς το «επιχειρείν». 1. Φορολογία επιχειρήσεων: Θέσπιση ενός κοινού φορολογικού συντελεστή, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των επιχειρήσεων.2. Φορολογία φυσικών προσώπων: Υιοθέτηση ενιαίας κλίμακας φορολογίας εισοδήματος, με διατήρηση του υφιστάμενου αφορολόγητου ορίου των 9.500 ευρώ (9.545).. 3. Τεκμήρια διαβίωσης: Πλήρης κατάργηση των τεκμηρίων από το οικονομικό έτος 2015 (χρήση 2014).4. Προκαταβολή Φόρου Εισοδήματος Επιχειρήσεων: Μείωση κατά 50% των υφιστάμενων ποσοστών προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, τόσο για τις ατομικές & προσωπικές επιχειρήσεις όσο και για τις κεφαλαιουχικές. Προτείνουμε την καθιέρωση της ισχύς των μειωμένων επιβαρύνσεων/συντελεστών, όχι μόνο για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά για το συνολικό χρονικό διάστημα της δραστηριοποίησής τους.5. Τέλος επιτηδεύματος: Επαναφορά του εν λόγω τέλους στα προηγούμενα επίπεδα, ή ακόμη και πλήρη κατάργησή του όταν οι οικονομικές συνθήκες ωριμάσουν.6. Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης: Αναθεώρηση μέσω της μείωσης των συντελεστών ή ακόμη και κατάργησή στο προσεχές χρονικό διάστημα.7. Ρύθμιση Ληξιπρόθεσμων Οφειλών στην Εφορία: Προτείνεται η αναπροσαρμογή του υπάρχοντος καθεστώτος και η θέσπιση πλαισίου που θα προβλέπει, υπό προϋποθέσεις, την επέκταση του αριθμού των δόσεων, έως τις 100, καθώς και η επανεξέταση της προοδευτικότητας των περαιτέρω επιβαρύνσεων και των προσαυξήσεων.8. Εκλογίκευση προστίμων: Θεωρείται ζωτικής σημασίας η επαναφορά της ισχύος του Διοικητικού Συμβιβασμού σε περιπτώσεις επιβολής προστίμων. Η νομοθέτηση εξοντωτικών προστίμων, σε συνδυασμό με την άρση της δυνατότητας προσφυγής σε Διοικητικό Συμβιβασμό, συνιστά κατάφωρη παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των υπόχρεων, ενώ ταυτόχρονα παρασύρει στο χείλος του γκρεμού πληθώρα συνεπών φορολογουμένων.9. Αλλαγές στο σύστημα ΦΠΑ: Η απαλλαγή από την υποβολή δηλώσεων Φ.Π.Α. για μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με σχετικά μικρό τζίρο της τάξεως των 20.000 – 25.000 ευρώ σε ετήσια βάση, η αυτόματη επιστροφή Φ.Π.Α. χωρίς τη διενέργεια ελέγχων, για τις συνεπείς επιχειρήσεις, ο συμψηφισμός του χρεωστικού και του πιστωτικού ΦΠΑ των επιχειρήσεων, τόσο με ιδιώτες όσο και με το σύνολο των φορέων του Δημοσίου και η καταβολή του συγκεκριμένου φόρου στις φορολογικές αρχές με την πληρωμή του τιμολογίου και ανεξαρτήτως από την ημερομηνία έκδοσής του και η παρακολούθηση και όχι αφαίρεση του Α.Φ.Μ. θεωρούμε ότι θα συμβάλλουν στην αποδοτικότερη λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.10. Ισχύς του μέτρου της συλλογής αποδείξεων όχι μόνο για μισθωτούς και συνταξιούχους αλλά και για τους ελεύθερους επαγγελματίες.11. Διορθώσεις στο καθεστώς του ΕΝΦΙΑ Άνοιγμα εφαρμογής για διόρθωση λαθών των ιδιοκτητών ακινήτων. Επαναφορά αντικειμενικών αξιών στα περσινά επίπεδα. Διόρθωση λαθών υπολογισμού σε οικισμούς και νησιωτικές περιοχές. Εξορθολογισμός του βασικού/κύριου φόρου με την αξία του ακινήτου. Αναδιάρθρωση φόρου για ιδιοχρησιμοποιούμενη επαγγελματική στέγη. Μείωση του συμπληρωματικού φόρου τουλάχιστον κατά 50% και σε καμία περίπτωση να μην υπερβαίνει αυθαίρετα τον κύριο φόρο. Αλλαγή προγραμματισμού και αύξηση των δόσεων από 5 σε τουλάχιστον 7 δόσεις. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ: Ψήφισμα για ΟΑΕΕ Η ύφεση και η βαριά οικονομική δυσπραγία έχουν επιφέρει τεράστιες απώλειες στον κλάδο των μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων, με τα λουκέτα να αυξάνουν καθημερινά όλο και περισσότερο. Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία περίπου 260.000 επιχειρήσεις αδυνατούν να ενταχθούν στην πρόσφατη ρύθμιση «Νέα Αρχή» με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με κατασχέσεις, δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών ενώ αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο παύσης εργασιών, με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στους επιχειρηματίες και στις οικογένειές τους. Προτείνουμε τη διαμόρφωση ενός μοντέλου εξισορρόπησης του Ο.Α.Ε.Ε. και επιβίωσης των συναδέλφων εμπόρων. Βασική προτεραιότητά μας αποτελεί η προστασία των εντός της κρίσεως μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς η συσσώρευση ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομική δυσπραγία και την κατακόρυφη πτώση του τζίρου τους. Οι παράμετροι στους οποίους στηρίζεται η πρότασή μας είναι οι ακόλουθοι: Καθιέρωση μίας «πραγματικής» κεφαλαιοποίησης των μέχρι σήμερα ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων για τις οφειλές άνω των 20.000€. Άμεση ένταξη στις υπάρχουσες ρυθμίσεις για τις οφειλές κάτω των 20.000 €. Υποχρέωση άμεσης επανέναρξης καταβολής τρεχουσών εισφορών από τους οφειλέτες που κάνουν χρήση της κεφαλαιοποίησης, με παροχή δικαιώματος για ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης σε αυτούς. Ενεργοποίηση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για τους οφειλέτες (και τις οικογένειές τους) που μετέχουν στην κεφαλαιοποίηση. Κατά την συνταξιοδότηση, μετατροπή της κεφαλαιοποιημένης οφειλής σε ασφαλιστικό χρόνο με τελική επιλογή εξαγοράς ή μειωμένης σύνταξης εκ μέρους του ασφαλισμένου, η οποία δεν δημιουργεί ταμειακό έλλειμμα και λογιστικές απώλειες στον Οργανισμό. Σε περίπτωση που ένας ασφαλισμένος επιθυμεί να εξοφλήσει νωρίτερα από την σύνταξη την κεφαλαιοποιημένη οφειλή του, θα πρέπει να του παρέχεται το σχετικό δικαίωμα. Επέκταση της Ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στους ουσιαστικά «ανέργους» εμπόρους για τουλάχιστον δυο χρόνια. Διεύρυνση της ασφαλιστική βάσης του ΕΑΕΕ., με κατάργηση εξαιρέσεων υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ διάφορων κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών, έτσι ώστε να περιοριστεί ο αριθμός ελλείμματος που παρουσιάζει το ταμείο. Δημιουργία ενός Ταμείου κύριας ασφάλισης με τρεις κλάδους, έναν για μισθωτούς, έναν για ελεύθερους επαγγελματίες και έναν για αγρότες, έτσι ώστε να μειωθεί σημαντικά η γραφειοκρατία και η αυθαιρεσία των διοικητικών υπαλλήλων, η δυσλειτουργία και οι στρεβλώσεις. Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος μηχανισμός ελέγχου για να αυξηθούν τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και θα καθιερωθούν ενιαίες εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία. Η εισαγωγή ενιαίου λογιστηρίου θα έχει ως αποτέλεσμα την ενιαία λογιστική απεικόνιση και κεντρική παρακολούθηση των ασφαλιστικών φορέων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 26/4/2024 Hellas Direct: Συμμετοχή του Επενδυτικού Ταμείου Φαιστός στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης!
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 26/4/2024 ΣΕΣΑΕ: Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και Ασφαλιστική Αγορά - Πρακτικές οδηγίες χρήσης! (βίντεο)
CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Αγώνας Duathlon Λευκωσία - H θέληση για πρωτιά! Η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ήταν χορηγός του αγώνα Duathlon που διοργανώθηκε στη Λευκωσία στις 21 Απριλίου 2024, από την Κυπριακή Ομοσπονδία... Nextdeal newsroom, 26/04/2024 - 13:27 26/4/2024
Κυκλοφόρησε το newsletter Απριλίου της NP Ασφαλιστικής! Διαβάστε εδώ το Newsletter Απριλίου 2024 της NP Ασφαλιστικής που κυκλοφόρησε. Nextdeal newsroom, 26/04/2024 - 13:15 26/4/2024