close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Υγεία

ΥΓΕΙΑ

Τι βοήθεια χρειάζεται ένας ασθενής με αφασία
Άρης Μπερζοβίτης
Άρης Μπερζοβίτης,
4/9/2016 - 09:06
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι βοήθεια χρειάζεται ένας ασθενής με αφασία

Άρης Μπερζοβίτης, 4/9/2016
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η παθολόγος λόγου, φωνής και ομιλίας Μαρινέλλα Τσουκαλά (M.A., CCC-SLP, Κέντρο «Λέγειν»), μας περιγράφει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ασθενής με αφασία, αλλά και η οικογένεια του, ενώ μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

• Κυρία Τσουκαλά ποια είναι τα προβλήματα λόγου που συνδέονται πιο συχνά με την αφασία;

Τα άτομα με αφασία έχουν δυσκολία να καταλάβουν τι τους λένε, καθώς και να εκφράσουν τις σκέψεις τους. Επίσης έχουν μειωμένη ικανότητα να διαβάζουν, να γράφουν, να κάνουν χειρονομίες ή να χρησιμοποιούν αριθμούς. Η ομιλία τους περιορίζεται σε μικρές προτάσεις ή μεμονωμένες λέξεις, όπως ονόματα αντικειμένων ή πράξεις. Πολύ συχνά, οι πιο μικρές λέξεις στην ομιλία παραμερίζονται έτσι, ώστε η πρόταση να περιορίζεται στις «λέξεις κλειδιά» σαν τηλεγράφημα. Η σειρά των λέξεων μπορεί να είναι λανθασμένη ή το νόημα μπορεί να αλλαχθεί και να μην γίνει κατανοητό. Μερικές φορές, οι φθόγγοι και οι λέξεις αλλάζουν, για παράδειγμα, λένε «τραπέζι» αντί για «καρέκλα» ή «γλώσσεψα την μπέρδα μου», αντί για «μπέρδεψα την γλώσσα μου». Επίσης μπορεί να χρησιμοποιούνται και λέξεις χωρίς νόημα όπως «ντάντα» ή «μπάνα». Μερικά αφασικά άτομα μπορεί να παράγουν ομιλία με φανερή προσπάθεια καθώς και κακή άρθρωση. Το πιο συχνό χαρακτηριστικό είναι η δυσκολία στο να ονομάζουν πράγματα. Για παράδειγμα το αφασικό άτομο μπορεί να ξέρει σε τι χρησιμεύει μια οδοντόβουρτσα, αλλά θα έχει ξεχάσει πώς να την ονομάσει.

• Γιατί τα αφασικά άτομα χρειάζονται τόσο πολύ χρόνο για να απαντήσουν;

Τα αφασικά άτομα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να καταλάβουν αυτό που έχουν ακούσει. Ακούν τις λέξεις, αλλά δεν φέρνουν αμέσως στο μυαλό τους το νόημα της λέξης. Σε μερικές περιπτώσεις οι λέξεις μπορεί να ακούγονται στ΄ αυτιά του αφασικού ατόμου σαν να μιλάει ο ομιλητής μια ξένη γλώσσα. Επιπρόσθετα, χρειάζονται χρόνο για να σκεφτούν τις λέξεις που θέλουν να χρησιμοποιήσουν.

• Όταν τα αφασικά άτομα σκεφτούν τη λέξη που θέλουν να χρησιμοποιήσουν, θα την θυμηθούν αμέσως;

Συχνά ξεχνάνε τη λέξη αμέσως αφού τη χρησιμοποιήσουν και θα πρέπει να ανανεώσουν την διαδικασία ψαξίματος όταν θελήσουν πάλι να την χρησιμοποιήσουν π.χ. το όνομα του παιδιού τους. Μπορεί να το πουν πολλές φορές, αλλά μετά δεν θα είναι ικανοί να το επαναφέρουν στη μνήμη τους μερικά λεπτά αργότερα.

• Είναι χαρακτηριστικό των αφασικών ατόμων να βρίζουν;

Ναι, πολλές φορές διατηρούν κάποιους «αυτοματισμούς», όπως τις βρισιές, το μέτρημα, την ονομασία των ημερών της εβδομάδας και διάφορες κοινωνικές απαντήσεις, όπως «ωραία», «καλά», «ευχαριστώ» και «γεια». Μην τους κριτικάρετε για το βρίσιμο. Πολύ συχνά δεν συνειδητοποιούν ότι λένε κάτι που δεν είναι σωστό.

• Ποια βοήθεια θα πρέπει να λάβει ένα αφασικό άτομο;

Υπάρχει η δυνατότητα βοήθειας τόσο για το αφασικό άτομο όσο και για την οικογένειά του η οποία χρειάζεται να καταλάβει τι είναι η αφασία. Ο παθολόγος λόγου και ομιλίας είναι ειδικευμένος-με επίπεδο μάστερ ή διδακτορικό- στο να αξιολογεί το πρόβλημα και να προχωρεί σε πρόγραμμα αποκατάστασης. Αν και λίγα αφασικά άτομα μπορεί να «θεραπευτούν», τα περισσότερα μπορεί να βοηθηθούν.

• Πόσο συχνά θα πρέπει ένα αφασικό άτομο να επισκέπτεται τον παθολόγο λόγου και ομιλίας;

Συνήθως μέσα στις πρώτες ημέρες μετά το χτύπημα. Ο παθολόγος λόγου και ομιλίας εκτός από το ότι θα δώσει βοήθεια για την αποκατάσταση του λόγου και της γλώσσας, θα προσφέρει επίσης ελπίδες στο αφασικό άτομο και οδηγίες στην οικογένειά του. Συχνά οι πληροφορίες από τον παθολόγο λόγου και ομιλίας για τη διάγνωση του αφασικού ατόμου είναι πολύ βοηθητικές για το ιατρικό προσωπικό που παρακολουθεί το αφασικό άτομο.

• Πως μπορούν να βοηθήσουν οι φίλοι και η οικογένεια;

Η οικογένεια καθώς και οι φίλοι αποτελούν ζωτικό μέρος για το πρόγραμμα αποκατάστασης του αφασικού ατόμου. Όσο περισσότερο κατανοούν το πρόβλημα, τόσο πιο πολύ μπορούν να βοηθήσουν στην ανάκτηση των λειτουργιών του λόγου του αφασικού ατόμου.

ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ

Δέκα πολύτιμες συμβουλές από την Αμερικάνικη Επιστημονική Εταιρεία Αφασίας

1. Πριν προσπαθήσετε να επικοινωνήσετε με τον ασθενή, περιορίστε στο ελάχιστο τους θορύβους από τηλεοράσεις, κασετόφωνα, ηλεκτρικές συσκευές.

2. Να ενθαρρύνετε όσους πάσχουν από αφασία να μιλήσουν και να τους επαινείτε για τις προσπάθειές τους.

3. Να χρησιμοποιείτε όλους τους πιθανούς τρόπους επικοινωνίας, όπως οι χειρονομίες, η ζωγραφική και τα τραγούδια.

4. Να τους ρωτάτε για ότι θέλετε να μάθετε με τέτοιο τρόπο, ώστε να σας απαντούν με ναι ή όχι.

5. Μη βιάζεστε, να δίνετε στον ασθενή αρκετή ώρα για να μιλήσει ή να αποκριθεί.

6. Να αποδέχεστε όλες τις προσπάθειες που κάνει για να επικοινωνήσει μαζί σας. Αποφύγετε τις κριτικές και τις διορθώσεις και μην τον πιέζετε να μιλήσει σωστά και καθαρά.

7. Να λέτε αυτό που θέλετε αργά και καθαρά, με απλές και κατανοητές λέξεις. Να προφέρετε σωστά τις λέξεις και να «χρωματίζετε» τη φωνή σας χωρίς να υψώνετε τον τόνο της. Ο ασθενής δεν έχει πρόβλημα ακοής. Να επαναλαμβάνετε τις ερωτήσεις σας, όταν χρειάζεται.

8. Μη μιλάτε στον ασθενή, όπως μιλάτε στα παιδιά.

9. Να τον ενθαρρύνετε να είναι όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητος. Μην είστε υπερπροστατευτικοί και μην μιλάτε εκ μέρους του, εκτός και αν είναι απολύτως αναγκαίο, αφού πρώτα τον ρωτήσετε, αν θέλει να τον βοηθήσετε.

10. Μην αλλάξετε την συμπεριφορά σας απέναντί του και να βγαίνετε μαζί του, όπως και πριν από το ατύχημα. Μην τον αφήνετε στο σπίτι κάθε φορά που θέλετε να πάτε στο θέατρο ή βγαίνετε να δειπνήσετε με φίλους. Μην τον αγνοείτε όταν βρισκόσαστε σε παρέα. Να τον ενημερώνετε για τις οικογενειακές υποθέσεις, χωρίς να τον κουράζετε με άχρηστες λεπτομέρειες.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ξεκινάει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα - Τι αλλάζει στη φροντίδα των ασθενών!
    Άρης Μπερζοβίτης, 17/07/2025 - 15:25

    Ξεκινάει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα - Τι αλλάζει στη φροντίδα των ασθενών!

  • Αριστείο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Ιουλία Τσέτη - Στα βραβεία του ελληνικού επιχειρείν «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας»
    Άρης Μπερζοβίτης, 16/07/2025 - 14:25

    Αριστείο Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Ιουλία Τσέτη - Στα βραβεία του ελληνικού επιχειρείν «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας»

  • Χρήστος Γεωργόπουλος: «Πολύμορφο γλοιοβλάστωμα - Δεν θεραπεύουμε μόνον τη νόσο. Στεκόμαστε δίπλα στον άνθρωπο»!
    Άρης Μπερζοβίτης, 16/07/2025 - 13:15

    Χρήστος Γεωργόπουλος: «Πολύμορφο γλοιοβλάστωμα - Δεν θεραπεύουμε μόνον τη νόσο. Στεκόμαστε δίπλα στον άνθρωπο»!

  • Η Άννα Παπακοσμοπούλου νέα Head of Communications & Patient Advocacy στη Novartis Hellas!
    Άρης Μπερζοβίτης, 16/07/2025 - 12:08

    Η Άννα Παπακοσμοπούλου νέα Head of Communications & Patient Advocacy στη Novartis Hellas!

  • Η Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη νέα γενική γραμματέας Δημόσιας Υγείας

    Η Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη νέα γενική γραμματέας Δημόσιας Υγείας

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού η Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη είναι η νέα γενική γραμματέας Δημόσιας Υγείας μετά την...
    Άρης Μπερζοβίτης, 15/07/2025 - 13:04
  • Επείγουσα ανακοίνωση του ΕΚΠΑ για τον καύσωνα - Τι να προσέχετε!

    Επείγουσα ανακοίνωση του ΕΚΠΑ για τον καύσωνα - Τι να προσέχετε!

    Η Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων του ΕΚΠΑ σε επείγουσα ανακοίνωση της για τον  καύσωνα επισημαίνει τα εξής: Τα τελευταία χρόνια,...
    Άρης Μπερζοβίτης, 07/07/2025 - 10:50
  • Πιστοποίηση ποιότητας και ψηφιακός μετασχηματισμός όλων των υπηρεσιών του ΠΙΣ

    Πιστοποίηση ποιότητας και ψηφιακός μετασχηματισμός όλων των υπηρεσιών του ΠΙΣ

    Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος αξιολογήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με επιτυχία αναφορικά με το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, το οποίο έχει εγκαταστήσει πριν ένα...
    Άρης Μπερζοβίτης, 02/07/2025 - 10:30
  • Ε.Σ.Α.μεΑ.: Σε ισχύ η Ευρωπαϊκή Πράξη Προσβασιμότητας – ν. 4994/2022!

    Ε.Σ.Α.μεΑ.: Σε ισχύ η Ευρωπαϊκή Πράξη Προσβασιμότητας – ν. 4994/2022!

    Ο νόμος για την προσβασιμότητα τέθηκε σε ισχύ: τα προϊόντα και οι υπηρεσίες πρέπει να είναι προσβάσιμα! Η 28η Ιουνίου 2025, αποτελεί...
    Άρης Μπερζοβίτης, 01/07/2025 - 11:48
  • Γεράσιμος Κονιδάρης (ΤΑΥΦΕ): Μόνο η υποχρεωτικότητα στο ΤΑΥΦΕ εγγυάται το μέλλον για χιλιάδες εργαζομένους στο Φάρμακο!

    Γεράσιμος Κονιδάρης (ΤΑΥΦΕ): Μόνο η υποχρεωτικότητα στο ΤΑΥΦΕ εγγυάται το μέλλον για χιλιάδες εργαζομένους στο Φάρμακο!

    Αναδημοσίευση από το περιοδικό Health Next Generation (Τεύχος 26) Γεράσιμος Κονιδάρης, Σύμβουλος Διοίκησης και Επικοινωνίας στο ΤΑΥΦΕ ΝΠΙΔ, επίτιμος πρόεδρος του ΤΕΑΥΦΕ ΝΠΔΔ Συνέντευξη...
    Άρης Μπερζοβίτης, 30/06/2025 - 12:37
  • Χρήστος Σωτηρίου (WinMedica) στο 2ο ΣΦΕΕ Summit: Εξασφάλιση βιώσιμης χρηματοδότησης για R&D! (βίντεο)

    Χρήστος Σωτηρίου (WinMedica) στο 2ο ΣΦΕΕ Summit: Εξασφάλιση βιώσιμης χρηματοδότησης για R&D! (βίντεο)

    Η έρευνα και η φαρμακευτική καινοτομία αποτελούν τα θεμέλια ενός σύγχρονου και βιώσιμου συστήματος υγείας. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επενδύσεις...
    Άρης Μπερζοβίτης, 30/06/2025 - 12:12

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

Εφημερεύοντα Φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα

Εφημερεύοντα Νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ σε όλη την Ελλάδα

Ιδιωτικά θεραπευτήρια σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

JSC DallBogg: Life and Health - Απάντηση σχετικά με τα πρόσφατα δημοσιεύματα και τις φήμες
15:00 JSC DallBogg: Life and Health - Απάντηση σχετικά με τα πρόσφατα δημοσιεύματα και τις φήμες
  • 14:34 Μητσοτάκης στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής: 12 παρεμβάσεις για την μείωση της γραφειοκρατίας
  • 13:23 Η Takeda ανακοινώνει θετικά αποτελέσματα από δύο βασικές μελέτες Φάσης 3 του oveporexton στη ναρκοληψία τύπου 1
  • 13:00 Η Howden επιβεβαιώνει την είσοδό της στη λιανική αγορά των ΗΠΑ με τον διορισμό του Mike Parrish ως CEO ΗΠΑ
  • 12:05 Σταθερά ανοδική η πορεία του Εξωδικαστικού Μηχανισμού - Οι ρυθμίσεις ξεπέρασαν τις 40.500 για οφειλές αξίας 13,25 δισ. ευρώ
  • 11:43 Tράπεζα Κύπρου: Κέρδη 235 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο, προμέρισμα 0,2 ευρώ
  • 11:20 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents
  • 11:07 Alpha Bank: Ολοκλήρωση εξαγοράς της FlexFin
  • 10:56 Σχέσεις, υγεία και οικονομική σταθερότητα oι βασικές προτεραιότητες της Gen Z - Γιατί αποτελεί ευκαιρία για την ασφαλιστική αγορά
  • 10:50 Επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην ICEYE: Οι επενδύσεις στην άμυνα και την ασφάλεια έχουν καταστεί ευρωπαϊκή προτεραιότητα
  • 10:36 IWG: Το Τόκιο κορυφαίος προορισμός για εργασία και διακοπές το 2025 - Η Αθήνα στη 12η θέση
  • 10:09 Ειδική Ομάδα Διοίκησης Έργου για την απρόσκοπτη πρόσβαση στα αρχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ
  • 09:55 Λογαριασμοί ρεύματος: Τι είναι τα κόκκινα «ευέλικτα» τιμολόγια που θέλει να φέρει η ΡΑΑΕΥ
  • 09:53 Ο καιρός…τρελάθηκε - Πού θα έχουμε σήμερα ισχυρές βροχές και καταιγίδες
  • 09:30 Το ΙΑΣΩ Γενική Κλινική δίπλα στον κορυφαίο Ολυμπιονίκη και πρωταθλητή Ελλάδος, Εμμανουήλ Καραλή
  • 08:58 Οδηγός γνωριμίας με τα μοναστήρια της Αιτωλοακαρνανίας
  • 08:45 Όσιος Ευγένιος ο Αιτωλός
  • 08:42 Από την Παράλληλη στο City, υψηλός πυρετός… 2000 στο Χ.Α, η JP Morgan, το NBA και η Euroleague και το νέο deal της Titan
  • 08:34 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  • 15:25 Editorial Health: Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται άνθρωποι
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 30/7 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali και οι αλλαγές στις σχέσεις ασφαλιστικών και νοσοκομείων στο NextDeal που κυκλοφορεί!
  2. 4/8 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
  3. 5/8 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  4. 31/7 43 χρόνια…μετά, το ιστορικό ρεκόρ της Πειραιώς, η…αξία της Εθνικής Ασφαλιστικής, το ρεκόρ 25ετίας στην απασχόληση και 20 δισ. στα Α/Κ από το 2018
  5. 4/8 ΤτΕ: Ανακοίνωση για την ασφαλιστική εταιρία «Insurance JSC Dallbogg: Life and Health»
  6. 1/8 Open Brokers: Μια πρωτοποριακή ένωση ανεξάρτητων ασφαλιστικών γραφείων με πολυφωνία, συλλογική εμπειρία και τεχνογνωσία!
  7. 5/8 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube