Γιώργος Μούζος, 13/5/2024 - 08:41 facebook twitter linkedin Πέρα από την κάλυψη πυρός, οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν σε περίπτωση φωτιάς αυτοκινήτου; Γιώργος Μούζος, 13/5/2024 facebook twitter linkedin Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξηθεί τα περιστατικά πυρκαγιάς σε αυτοκίνητα. Αρκετά εξ αυτών ήταν ηλεκτρικά, αλλά και αρκετά παλαιότερης τεχνολογίας. Όποιο κι αν είναι όμως το μοντέλο που οδηγεί ο πελάτης σας καλό θα είναι να τον συμβουλεύσετε για το πώς να αντιμετωπίσει αυτό το καταστροφικό συμβάν. Όπως αποδεικνύει κι η εκάστοτε πραγματογνωμοσύνη δεν υπάρχει μια αιτία για οποιαδήποτε πυρκαγιά αυτοκινήτου. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η φωτιά έχει προκληθεί ως απόρροια πολλών πραγμάτων: ανθρώπινο λάθος, μηχανικό πρόβλημα και χημική πηγή. Ψυχραιμία και κατάλληλη προετοιμασία Μπορεί οι πιθανότητες να ξεσπάσει πυρκαγιά σε ένα αυτοκίνητο όσο βρίσκεται εν κινήσει να είναι μικρές, ωστόσο δεν πρέπει να αγνοείτε τις πιθανότητες αυτό να συμβεί. Μιας και σε αυτή την περίπτωση είναι σε κίνδυνο η ζωή του οδηγού και των επιβατών. Και επειδή η πρόληψη είναι η καλύτερη λύση, καλό θα είναι να γνωρίζετε τι θα πρέπει να κάνετε αν ξεσπάσει η φωτιά και ποιες πρέπει να είναι οι άμεσες ενέργειες ώστε να περιοριστεί το μέγεθος της ζημιάς. Πυροσβεστήρας εκ των ουκ άνευ Πέρα από τον Κ.Ο.Κ. που ορίζει πως ο πυροσβεστήρας είναι υποχρεωτικός σε κάθε αυτοκίνητο, είναι και το μοναδικό μέσο κατάσβεσης, που έχει ο οδηγός άμεσα στα χέρια του. Η νομοθεσία έχει θέσει συγκεκριμένα στάνταρ για τους πυροσβεστήρες αυτοκινήτου και σύμφωνα με αυτά θα πρέπει να είναι τύπου Ι, ξηράς κόνεως (σκόνης) κατάλληλος για κατηγορία πυρκαγιάς A (προέρχεται από στερεά καύσιμα υλικά, όπως πλαστικά, υφάσματα κ.τ.λ.), B (προέρχεται από υγρά καύσιμα, όπως βενζίνη, λάδι, πετρέλαιο κ.τ.λ.), και C (προέρχεται από αέρια καύσιμα, όπως γκάζι, φυσικό αέριο κ.τ.λ.). Βέβαια για να αποδώσει ο πυροσβεστήρας τα μέγιστα, θα πρέπει να είναι σωστά συντηρημένος. Αυτό σημαίνει πως κάθε έτος θα πρέπει να γίνεται συντήρηση από ειδικό, ενώ ανά πέντε χρόνια να αντικαθίσταται η σκόνη που βρίσκεται μέσα. Αν πιάσει φωτιά τι κάνετε; Καταρχάς, είναι σημαντικό να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, να σταματήσετε το αυτοκίνητο αμέσως και να κλείσετε τον κινητήρα. Ταυτόχρονα, αναζητήστε την πηγή της φωτιάς. Εάν παρατηρήσετε ότι η φωτιά είναι μικρή και περιορίζεται σε καπνούς, επιχειρήστε να την κατασβέσετε χρησιμοποιώντας τον πυροσβεστήρα του οχήματος, στοχεύοντας κατευθείαν στην εστία της φλόγας. Αν αντιθέτως αντιμετωπίζετε μεγάλες φλόγες από την αρχή, επιχειρήστε την κατάσβεση από ασφαλή απόσταση αν είναι εφικτό, διαφορετικά περιμένετε την πυροσβεστική. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να αποφύγετε το άνοιγμα του καπό του αυτοκινήτου για να μην επιταχύνετε την οξείδωση της φωτιάς με αέρα, κάτι που θα την κάνει να φουντώσει. Αντ' αυτού, σηκώστε ελαφρά το καπό και τοποθετήστε το ακροφύσιο του πυροσβεστήρα ελαφρώς μέσα, ψεκάζοντας μέσα από το κενό. Εάν διαπιστώσετε ότι η φωτιά έχει ξεκινήσει κοντά στο ρεζερβουάρ, απομακρυνθείτε και αφήστε την πυροσβεστική να κάνει τη δουλειά της. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55 Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται
Γιώργος Μούζος, 11/09/2025 - 08:55 Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς
Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων Ο κανόνας που κάθε ασφαλιστής πρέπει να γνωρίζει και να μεταφέρει στους πελάτες του αν θέλει να μειώσει τις αποζημιώσεις... Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50
Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές; Μετά την αγορά κατοικίας, η επόμενη μεγάλη πίεση για την ασφαλιστική βιομηχανία έρχεται από την ασφάλιση αυτοκινήτου. Η κλιματική αλλαγή δεν... Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02
Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα; Τεχνητή νοημοσύνη, τηλεματική & big data: Η νέα πραγματικότητα στην απόδοση ευθύνων; Για δεκαετίες, η απόδοση ευθύνης σε ένα τροχαίο βασιζόταν... Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51
OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς... Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11
Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο; Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές... Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50
Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως... Γιώργος Μούζος, 20/08/2025 - 08:55