close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Η περιπέτεια της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή και ασκήσεις ψηφιακής δοκιμασίας!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
31/3/2023 - 09:25
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η περιπέτεια της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή και ασκήσεις ψηφιακής δοκιμασίας!

Nextdeal newsroom, 31/3/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γράφει ο Δημήτρης Τσεκούρας, CEO, ARAG SE -Υποκατάστημα Ελλάδος

Το γεγονός ότι στην εποχή μας η ψηφιακή μεταρρύθμιση -με ό,τι αυτό σημαίνει για ανθρώπους, διαδικασίες και εφαρμογές – είναι αναγκαία, είναι τόπος κοινός.

Στον χώρο μας δεν υπάρχουν σήμερα επίσημα, ημιεπίσημα ή ανεπίσημα χείλη που να μην ανεβάζουν την ψηφιοποίηση στο βάθρο των προχωρημένων κατακτήσεων και μάλιστα των προχωρημένων κατακτήσεων με όρους conditio sine qua non δηλ. ως αναγκαία προϋπόθεση άνευ της οποίας αμφισβητείται σφόδρα η συνέχιση κάθε σοβαρής επιχειρηματικής δραστηριότητας στο μέλλον. Και έχουν δίκιο.

Σε όλους σχεδόν τους χώρους του ιδιωτικού τομέα εργασίας και ιδίως του χρηματοπιστωτικού, η ψηφιακή κουλτούρα και η δια αυτής μετάβαση στον καινούριο χωροχρόνο, από πολλά χρόνια τώρα μονοπωλεί κάθε σοβαρή ομιλία, κάθε δήλωση, κάθε παρουσίαση και αρθρογραφία και καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο στη διαδικασία της μόρφωσης και επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού.

Την μόνη παρατήρηση που μπορεί να κάνει κάποιος διστακτικά, ώστε να μην παρεξηγηθεί ως αντιρρησίας της εξέλιξης, είναι ότι στην περίοδο της μετάβασης χρειάζονται προσεκτικά βήματα για να προσαρμοσθούν οι παλαιότεροι, στην προοπτική του να συμβαδίζουν με τους νεότερους που κατά τεκμήριο βιάζονται στην εφαρμογή των εκάστοτε νεωτερισμών, προκειμένου οι πρώτοι να μην αισθανθούν ξεπερασμένοι και περιττοί μέσα στο ίδιο εργασιακό περιβάλλον. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι κάτι τέτοιο θα εξακολουθεί να έχει την αξία του.

Το αξιοσημείωτο όμως στην χώρα μας είναι τα βήματα του ψηφιακού εκσυγχρονισμού που έχουν γίνει στον δημόσιο τομέα. Αυτά που σε τόσο σύντομο χρόνο έχουν αλλάξει είναι πράγματι άξια παρατήρησης. Δεν είναι της παρούσης να τα απαριθμήσω.

Μολονότι όμως οι αλλαγές είναι προς την σωστή κατεύθυνση – αφού το γενεσιουργό τους αίτιο είναι η καλυτέρευση της ζωής των πολιτών – έχουν παρατηρηθεί ουκ ολίγες δυσλειτουργίες των νέων συστημάτων επικοινωνίας που τέθηκαν σε εφαρμογή.

Οι δυσλειτουργίες αυτές κατά κανόνα οφείλονται είτε σε σχεδιαστικές παραλείψεις των εμπνευστών τους είτε σε λειτουργικά προβλήματα της κατά περίπτωση «συμπεριφοράς» των αυτοματισμών είτε στην ενδεχόμενη άγνοια ότι διαπλέκονται με ένα σωρό άλλα συστήματα διεπαφής και επεξεργασίας πληροφοριών και δεδομένων από άλλους χώρους και υπηρεσίες της Διοίκησης, των οποίων η επάρκεια ή η ακρίβεια δεν είναι όπως θα έπρεπε προετοιμασμένη, ώστε να παραχθεί το τελικό αποτέλεσμα που είναι και το ζητούμενο για τον κάθε πολίτη που συναλλάσσεται μαζί της.

Για παράδειγμα το να βρεθείς εσύ ο ίδιος ή ένα από εσένα εξαρτώμενο μέλος της οικογένειάς σου, εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ στον ΕΦΚΑ – κοίτη απορροής όλων των πριν υπαρξάντων ταμείων ασφάλισης – δεν είναι κάτι που θα ήθελες, πίστεψε με, να σου συμβεί. Κι όμως συμβαίνει.

Εάν σου συμβεί, για την αποκατάσταση ενός τέτοιου «τυχαίου» σφάλματος θα διαπιστώσεις ότι ξαφνικά καταργείται κάθε έννοια ή υποψία μεταρρυθμιστικής λογικής, αφού θα πρέπει να πας από εκεί (ή να εξουσιοδοτήσεις αντιπρόσωπό σου) ώστε να γίνει μια σωρεία επαφών και συνεννοήσεων με κουρασμένους και πανικόβλητους ανθρώπους και να φύγεις τελικά χωρίς να μάθεις ποτέ που οφείλεται το σφάλμα, ώστε να διορθωθεί οριστικά για να μην επαναληφθεί.

Ένα άλλο σύνηθες παράδειγμα ψηφιακής δυσλειτουργίας προερχόμενο από τον ιδιωτικό τομέα είναι η ηλεκτρονική παρακολούθηση της ολοκλήρωσης μιας με courier παραδοτέας online παραγγελίας κάποιου αγαθού.

Αφενός οι εταιρίες ταχυμεταφορών θεωρούν σήμερα αυτονόητο και πέραν πάσης αμφιβολίας δεδομένο ότι ο παραλήπτης οφείλει να περιμένει το delivery boy στο σπίτι του ένα ολόκληρο πρωινό, λες και δεν έχει κάτι καλύτερο να κάνει. Αν διαμαρτυρηθείς ή διαφωνήσεις είναι βέβαιο πως θα καταλήξεις σε κάποιο χώρο συγκέντρωσης των αγαθών να περιμένεις στην ουρά να σου φέρουν από την αποθήκη το πακέτο σου, εάν είσαι τυχερός και βρεθεί, για μια υπηρεσία που έχεις ήδη πληρώσει να σου το παραδώσουν σπίτι σου.

Αφετέρου μολονότι θεωρητικώς έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς ηλεκτρονικά την πορεία ολοκλήρωσης και παράδοσης της online παραγγελίας, αν το επιχειρήσεις είναι πολύ πιθανό να χτυπήσει πρώτα το κουδούνι σου για να παραλάβεις το πακέτο και αργότερα να διαβάσεις στο σύστημα ότι θα σου παραδοθεί την επόμενη μέρα.

Καταλήγοντας θα έλεγα πως η εποχή της μετάβασης την οποία διανύουμε είναι τελικά περιπετειώδης. Έχει την νευρικότητα του καινούριου και την έλλειψη υπομονής του παλιού που αντιστέκεται. Σίγουρο είναι πως οφείλουμε να προσαρμοσθούμε στο καινούριο αντιδρώντας όμως στις δυσλειτουργίες, εάν και όταν εμφανίζονται, ώστε να διορθώνεται σήμερα το ατελές χάριν του πλήρους που αναμένεται αύριο.


*Δημήτρης Τσεκούρας, CEO, ARAG SE -Υποκατάστημα Ελλάδος

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Αστική Ευθύνη Ξενοδοχείων: Η Αόρατη Ασπίδα Προστασίας μιας Τουριστικής Επιχείρησης
    Nextdeal newsroom, 24/12/2025

    Αστική Ευθύνη Ξενοδοχείων: Η Αόρατη Ασπίδα Προστασίας μιας Τουριστικής Επιχείρησης

  • Διαβάστε το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
    Nextdeal newsroom, 23/12/2025

    Διαβάστε το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

  • Το τρανζίστορ και η σιωπηλή επανάσταση της τεχνικής

    Το τρανζίστορ και η σιωπηλή επανάσταση της τεχνικής

    Υπάρχουν επαναστάσεις που συνοδεύονται από θόρυβο, καπνό και θεαματικές τομές – και υπάρχουν κι άλλες, σχεδόν αθόρυβες, που αλλάζουν τον...
    Nextdeal newsroom, 23/12/2025 - 11:04 23/12/2025
  • Δείτε σε ποιες περιοχές είχαμε τις μεγαλύτερες ζημιές από βροχοπτώσεις τη διετία ’24 – ’25!

    Δείτε σε ποιες περιοχές είχαμε τις μεγαλύτερες ζημιές από βροχοπτώσεις τη διετία ’24 – ’25!

    Οι καταστροφές που προκαλούνται από ακραία φυσικά φαινόμενα (μεταξύ των οποίων και οι ακραίες βροχοπτώσεις), είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 23/12/2025 - 08:46 23/12/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αστική Ευθύνη Ξενοδοχείων: Η Αόρατη Ασπίδα Προστασίας μιας Τουριστικής Επιχείρησης
00:05 Αστική Ευθύνη Ξενοδοχείων: Η Αόρατη Ασπίδα Προστασίας μιας Τουριστικής Επιχείρησης
  • 22:05 Διαβάστε το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΑΙ που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
  • 14:11 Kίνημα και αλλαγή
  • 12:36 Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης:Έλαβε κορυφαία διεθνή διαπίστευση
  • 11:46 Γιάννης Στουρνάρας : Οι πέντε άξονες που διαμορφώνουν την εργασία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 11:04 Το τρανζίστορ και η σιωπηλή επανάσταση της τεχνικής
  • 08:46 Δείτε σε ποιες περιοχές είχαμε τις μεγαλύτερες ζημιές από βροχοπτώσεις τη διετία ’24 – ’25!
  • 08:44 Το γκι: το φιλί και όσα κουβαλά
  • 08:15 Μνήμες από Χριστούγεννα μιας άλλης εποχής
  • 08:00 Χριστούγεννα: «Η κατά σάρκα Γέννησις του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού»
  • 07:50 Τράπεζες: Προμήθειες και αναβαλλόμενος φόρος οδήγησαν σε κερδοφορία στο 9μηνο 2025
  • 07:36 Η συμμαχία Αθήνας- Ιερουσαλήμ και η Τουρκία, σε υψηλά 16 ετών το Χρηματιστήριο, οι προβλέψεις του προέδρου Νίκου, η συμπαράσταση του ΓΑΠ στη Μαρία και «χιλιαρίζει» η χρυσή λίρα
  • 18:00 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εθνική Ασφαλιστική: Νέα εποχή με ενισχυμένη τεχνογνωσία και στρατηγική συνέχεια
  • 16:16 Ο Νοητός Ήλιος της Δικαιοσύνης στη Φάτνη της Βηθλεέμ
  • 15:53 Η Acrisure επεκτείνεται με την εξαγορά της Efficient Insurance Solutions
  • 14:37 Ενδιάμεση Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος: Στο 2,1% ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ το 2026
  • 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
  • 14:20 Νέο MyEthniki App από την Εθνική Ασφαλιστική Όλες οι υπηρεσίες του MyEthniki στο κινητό ή το tablet σας, με ένα “tap”  
  • 09:55 Πλαγίως: Για τους αγρότες
  • 09:49 Μήπως έχω «Οδική Βοήθεια» αλλά δεν έχω...την βοήθεια που χρειάζομαι;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/12 Ο Γιώργος Κώτσαλος νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική
  2. 22/12 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Εθνική Ασφαλιστική: Νέα εποχή με ενισχυμένη τεχνογνωσία και στρατηγική συνέχεια
  3. 19/12 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  4. 18/12 Βασίλης Ψάλτης: Σε δύο φάσεις η εξαγορά του 51% της Alpha Life από τη UniCredit – Τα σχέδια για bancassurance και ενδεχόμενη εξαγορά ασφαλιστικής εταιρείας
  5. 22/12 Ο Νοητός Ήλιος της Δικαιοσύνης στη Φάτνη της Βηθλεέμ
  6. 22/12 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
  7. 22/12 Η Acrisure επεκτείνεται με την εξαγορά της Efficient Insurance Solutions

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube