close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού - επικοινωνιακού πωλητή;
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
22/3/2023 - 08:57
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του κοινωνικού - επικοινωνιακού πωλητή;

Δημήτρης Μπάτρης, 22/3/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η συμπεριφορά του επικοινωνιακού – κοινωνικού πωλητή προσανατολίζεται στις ανάγκες και επιθυμίες των άλλων, επιζητά τη συμπάθεια και αποδοχή τους. Παρακινείται από την αποδοχή των άλλων σε βαθμό που σχεδόν δεν σκέφτεται την προσωπική προσπάθεια που θα απαιτηθεί ή το βαθμό στον οποίο πρέπει να συμβιβαστεί. Δίνει μεγάλη σημασία στις καλές σχέσεις, στο να είναι «καλό παιδί».

Όταν η συνάντηση τελειώσει, ο πωλητής αυτός είναι πιθανότερο να ξανασκεφτεί τα συναισθήματα που επικράτησαν παρά την λογική της παρουσίασης, της λύσης του προβλήματος ή και το αποτέλεσμα της πώλησης.

Όταν ερωτηθεί για την εξέλιξη της συνάντηση, θα πει πως όλα πήγαν περίφημα και άρεσε πολύ το προϊόν στον υποψήφιο πελάτη ή η πρόταση που του παρουσίασε. Πως η πώληση έκλεισε ουσιαστικά ενώ δεν θα παραδεχθεί πως ο πελάτης χρειάζεται να το ξανασκεφτεί και να ενημερώσει τον πωλητή.

Δηλαδή, εντοπίζει την ανάγκη, βρίσκει και σχεδιάζει μια λύση, την παρουσιάζει καλά, αλλά έως εδώ. Δεν προχωρεί σε δηλώσεις πως μόνο εκείνος έχει την καταλληλότερη λύση στο πρόβλημα του πελάτη, που προέκυψε από τις Χ ανάγκες ή επιθυμίες και δεν δίνει στον υποψήφιο να καταλάβει τις συνέπειες του να μην δώσει σήμερα την λύση!

Το αρνητικό κίνητρο είναι «φόβος της απόρριψης», που κάνει το άτομο αυτό να ενδίδει. Αντί να αντιμετωπίζει τους πελάτες με λογική και επιχειρήματα, τους κατευνάζει για να τους ηρεμήσει όταν προκύπτουν εντάσεις που του δημιουργούν αίσθηση αποδοκιμασίας και απόρριψης. Λέγεται όμως, ότι από την διαφωνία πηγάζουν οι καλύτερες λύσεις.

Για να αποφύγει την απόρριψη προσπαθεί να μην δείξει αρνητική στάση ή επίκριση για οτιδήποτε. Ένας τρόπος να το κάνει αυτό είναι να υιοθετήσει τις γνώμες και τις ιδέες των άλλων αντί να προωθήσει τις δικές του.Απαντά σε ερωτήσεις που δεν έχουν γίνει και ξεφεύγει πολύ από τον προγραμματισμένο χρόνο συνάντησης.

Είναι ενεργός και προσπαθεί να κάνει επαφές και να δημιουργεί φιλικούς δεσμούς. Σπάνια προκαλεί σύγκρουση και εάν συμβεί, προσπαθεί να ηρεμήίσει τους εμπλεκόμενους.
Ο πωλητής αυτός έχει μια φιλική, ευχάριστη προσέγγιση και κατευθύνεται από άλλους καθώς παίρνει τις γραμμές για τη συμπεριφορά του από έξω, όχι από τον ίδιο τον εαυτό του.

Με τα χαρακτηριστικά του χαμηλού ενδιαφέροντος για τα αποτελέσματα και του υψηλού για τους ανθρώπους, ο πωλητής αυτός ενδιαφέρεται ενεργά να καταλάβει τον πελάτη ως άτομο. Ερευνά από πριν για να μάθει τι άνθρωπος είναι ο πελάτης και ψάχνει για θέματα που θα κάνουν τη συζήτηση φιλική. Χαίρεται να μαθαίνει για τα χόμπι, την οικογένεια, την πρόοδο των παιδιών, τις επαγγελματικές φιλοδοξίες του άλλου. Κάνει πολλά έξοδα σε δώρα, γεύματα και δημόσιες σχέσεις που ανεβάζει συχνά το κόστος πωλήσεών του.

Η επιθυμία του να γίνεται αρεστός στους υποψήφιους πελάτες, τον οδηγεί να μιλά με καλά λόγια για τους ανταγωνιστές του, με τρόπο που κάνει τον υποψήφιο πελάτη να ανησυχεί για την επιλογή του. Του διαφεύγει να εξασκεί τη λαϊκή σοφία του «μη λες τίποτα αν δεν μπορείς να πεις κάτι καλό» για τη δική του εταιρεία και υπερτονίζει τα καλά του ανταγωνισμού με τον κίνδυνο να το κάνει εκλυστικότερο για τον υποψήφιο πελάτη.

Όταν ο υποψήφιος αρχίζει να βλέπει σε βάθος τις λεπτομέρειες βάση των αναγκών του, αρχίζει να χάνεται η αξιοπιστία του και η γνώση του για το δικό του προϊόν γίνεται επιφανειακή.
Για να βοηθήσει τους υποψήφιους, μαθαίνει τι θέλουν να ξέρουν και όχι τι πρέπει να ξέρουν για να πάρουν σωστή απόφαση βάση της ανάγκης ή επιθυμίας τους.
Οι γνώσεις του για τα προϊόντα που διαθέτει η εταιρεία του είναι συνήθως επιφανειακή!

Στο τομέα ανάλυσης των αναγκών του υποψηφίου πελάτη πιστεύει ότι οι ανάγκες του θα αποκαλυφθούν μέσα στο πλαίσιο μιας φιλικής κοινωνικής σχέσης.
Πιστεύει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται μόνο στον καθορισμό των αναγκών που κάνει ο πελάτης, γιατί αν τον ρωτήσει ή τον αμφισβητήσει σε αυτές του τις ανάγκες αυτό θα «μεταφραστεί» ως προσβολή για τον πελάτη ή παραβίαση της ιδιωτικής του ζωής. Αν λοιπόν ρωτήσει, θα πρέπει να το κάνει έμμεσα.

Ο πωλητής αυτός δεν έχει μάθει συνειδητά ότι πώληση είναι η υποβολή των κατάλληλων ερωτήσεων. Θα πρέπει να αντιστρέψει τον χρόνο που μιλά στον πελάτη σε ποσοστό 30% της συνάντησης, ενώ ο χρόνος που ακούει τον πελάτη να απαντά ή να εκφράζει τις ανάγκες, επιθυμίες ή απορίες του να γίνει αντίστοιχα 70%. Δηλαδή ότι κάνει ένας γιατρός με τους ασθενείς τους.

Επίσης η αποστολή του είναι να δίνει την καταλληλότερη λύση στο πρόβλημα που έχει εντοπίσει από την μεθοδική ανάλυση των αναγκών. Ο χρόνος των συναντήσεων είναι περιορισμένος για να κατασπαταλάται σε θέματα εκτός αντικειμένου του επαγγελματικού ραντεβού.

Τέλος για να γίνει πελάτης ένας υποψήφιος, όπως πολλές φορές έχω πει, θα πρέπει πεισθεί πως ο πωλητής αυτός του έδωσε λύση στο πρόβλημα του, να παραλάβει το αντίστοιχο προϊόν ή τη σύμβαση και να πληρωσεί το αντίστοιχο χρηματικό ποσόν.

Ο κύκλος της πώλησης δεν σταματά στην εξεύρεση των αναγκών και την παρουσίαση της λύσης. Ολοκληρώνεται με το κλείσιμο της πώλησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Αξίζει ο καθένας να ολοκληρώνει ο ίδιος την πώληση και όχι κάποιος άλλος!


Ποιος είναι ο Δημήτρης Μπάτρης

Απόφοιτος Σχολής Ικάρων Ιπτάμενος, Πιλότος μαχητικών αεροσκαφών 
Σχολή εκπαιδευτών και επικοινωνίας, Σχολή Πολέμου, Διεύθυνση Σπουδών Σχολής Ικαρων.
Αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Σμήναρχου (Ι)
Ισόβιο Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος &
Μέλος του Βετεράνων Πιλότων ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α
Ξεκίνησε την καριέρα στον ασφαλιστικό χώρο από την Interamerican
Το 1988 Δ/ντης Υποκ/ματος στην AGF KOSMOS 
1990-1995 Δ/ντης Πωλησεων και το 1995-99
Εμπορικός Δ/ντης της ίδιας εταιρίας 
Το 1999-2014 Εμπορικός Δντης στη ALLIANZ Ελλάδος 
2015-2018 Δ/ντης της BATRIS INSURANCE Από το 2011 Δντης εκπαίδευσης στο ΙΧΟΣ 
Σεμινάρια Marketing και πωλήσεων στην Ελλάδα και Εξωτερικό 
Συστήματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης πωλήσεων Ασφαλειών Ζωής στην Metropolitan & New York Life USA
Μέλος της Ε.Ε.Δ.Ε και Ε.Ι. Μ Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing
Συμμετοχή ως ομιλητής σε συνέδρια στην Ελλάδα και Κύπρο 
Σύμβουλος Ανάπτυξης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και Πρακτόρων 
Αρθρογράφος στο Nextdeal.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή
    Δημήτρης Μπάτρης, 11/11/2025 - 10:00

    Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή

  • Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη
    Δημήτρης Μπάτρης, 04/11/2025 - 09:40

    Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη

  • Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/10/2025 - 09:44

    Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;

  • Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
    Δημήτρης Μπάτρης, 06/10/2025 - 11:24

    Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου

  • Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

    Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

    Πόσες φορές, έχουμε ακούσει πωλητές να λένε "εγώ πουλάω τον εαυτό μου", άλλος "εγώ την εταιρία μου", άλλος "το προϊόν...
    Δημήτρης Μπάτρης, 24/09/2025 - 10:55
  • Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

    Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

    Σήμερα η φιλοσοφία των πωλήσεων βασίζεται σε μερικές βασικές αρχές: 1) Η Βαθειά κατανόηση των αναγκών: Ο πωλητής δεν «προωθεί προϊόντα...
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/09/2025 - 14:27
  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει εταιρία ή ομάδα πωλήσεων υπηρεσιών που να μην θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις. Τι συμβαίνει που...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 14:50
  • Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ο Δημήτρης Μπάτρης μας έστειλε ένα σχόλιο για το περιοδικό «Ασφαλιστικό ΝΑΙ». Διαβάστε παρακάτω το σχόλιο που ακολουθεί: "Αγαπητέ Βαγγέλη, διαβάζοντας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 09:55
  • Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει «φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη». Λέτε η παροιμία αυτή...
    Δημήτρης Μπάτρης, 23/06/2025 - 09:35
  • Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Όπως γνωρίζετε, τα εμπλεκόμενα στελέχη για την επιλογή των ατόμων, για την ένταξη τους στο δυναμικό των πωλησεων της εταιρείας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/06/2025 - 10:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Visa επιταχύνει την πρόσβαση σε κεφάλαια με νέο πιλοτικό πρόγραμμα πληρωμών σε Stablecoin
14:25 Η Visa επιταχύνει την πρόσβαση σε κεφάλαια με νέο πιλοτικό πρόγραμμα πληρωμών σε Stablecoin
  • 14:00 Κύπρος: «Βραχυκυκλώνει» την αγορά η ρύθμιση για την ασφάλιση οδηγών άνω των 70
  • 13:55 Το υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, δωρεά του ΙΣΝ επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός!
  • 12:50 Διαδικτυακή Ημερίδα από την NBG Pay και τον Όμιλο EPSILONNET για την εξαργύρωση ψηφιακών vouchers
  • 12:37 Έκδοση ομολόγων σχεδόν 100 εκατ. ευρώ από την tbi bank μέσα στο 2025
  • 12:32 ΕΟΠΥΥ: Οι ασθενείς που έχουν εξυπηρετηθεί με την «Κατ’ Οίκον» αποστολή Φαρμάκων
  • 12:02 Η Interamerican στο πλευρό των ανθρώπων της «σχεδίας»
  • 11:58 Eurobank & Fairfax Digital | Στρατηγική συνεργασία με EY και Microsoft για την επιτάχυνση της υιοθέτησης Αgentic AI στον τραπεζικό κλάδο
  • 11:54 Πλαγίως: ΕΛΤΑ ΙΙ
  • 11:50 Όμιλος Qualco: Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2024 επιβεβαιώνει την προσήλωση του οργανισμού στις αρχές της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας
  • 11:39 Πέτρος Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Τι καθορίζει το μέλλον των υποδομών
  • 11:36 Νέα μελέτη της IWG: Η Generation Alpha αναμένει την ευελιξία και την τεχνολογία να φέρουν την επανάσταση στον χώρο εργασίας έως το 2040
  • 11:05 Ανακοίνωση προγράμματος προνομιακών παροχών του ΥΓΕΙΑ προς την Πολεμική Αεροπορία για την ολοκληρωμένη κάλυψη υγειονομικών αναγκών των στελεχών και των οικογενειών τους
  • 10:41 Έρευνα: Πώς διαμορφώνονται τα Διοικητικά Συμβούλια των Εισηγμένων Εταιρειών
  • 10:39 Στις Βρυξέλλες ο Κυρ. Πιερρακάκης για τις συνεδριάσεις του Eurogroup - ECOFIN - Η ατζέντα
  • 10:25 Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Ασφαλίσεων Μεγάλων Εμπορικών και Βιομηχανικών Κινδύνων από το ΕΙΑΣ
  • 10:18 Stéphane Boujnah (Euronext): “Η ελληνική οικονομία διανύει μια εντυπωσιακή μεταμόρφωση” - “Θέλουμε να είμαστε μέρος αυτής της πορείας, να την ενθαρρύνουμε και να τη διευκολύνουμε”
  • 10:12 Νοσοκομεία και ασφαλιστικά ταμεία οι μεγαλύτεροι «μπαταχτσήδες» του Δημοσίου - Αύξηση χρεών κατά 43% σε ένα χρόνο!
  • 10:05 Κ. Χατζηδάκης: Οι ενεργειακές συμφωνίες της προηγούμενης εβδομάδας, νέοι κρίκοι στην αλυσίδα ενίσχυσης της χώρας
  • 09:55 2.000 μερίδες φαγητό ετοιμάστηκαν από τον Σ.Ε.Σ.Α.Ε. σε συνεργασία με την Οργάνωση ΓΗ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 11/11 Αποκλειστικό: Καταδίκες για την υπόθεση Ασπίς Πρόνοια
  2. 6/11 Η Agora του Ardonagh Group εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμα για εξαγορές
  3. 10/11 Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Ναι μεν αλλά...
  4. 7/11 Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;
  5. 11/11 11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!
  6. 12/11 Οι Ομαδικές Ασφαλίσεις προσφέρουν πολλά στους ασφαλιστικούς πράκτορες, στους εργαζόμενους και στους εργοδότες!
  7. 7/11 Συνάντηση Philippe Donnet με τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ για την κλιματική ανθεκτικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube