close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Ο κλάδος οχημάτων στην Ευρώπη στην μετά-covid εποχή
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
15/7/2022 - 07:40
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ο κλάδος οχημάτων στην Ευρώπη στην μετά-covid εποχή

Nextdeal newsroom, 15/7/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Καθώς τα μέτρα για τον COVID-19 αίρονταν σταδιακά κατά τη διάρκεια του 2021, η κυκλοφορία οχημάτων άρχισε να αυξάνεται, αν και δεν επανήλθε πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα. Σε σύγκριση με το 2020, η χρήση επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκε περισσότερο από τα ιδιωτικά οχήματα, καθώς η τηλεργασία παρέμεινε επιλογή για πολλούς ανθρώπους. Σχεδόν σε όλες τις αγορές παροχής στοιχείων, οι δείκτες ζημιών αυξήθηκαν από την πτώση που παρατηρήθηκε το 2020, όπως και οι συνδυασμένοι δείκτες, αν και γενικά παρέμειναν κάτω από εκείνους του 2019. 

Οι ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτων συνέχισαν επίσης να χαρακτηρίζονται από έντονο ανταγωνισμό, ασκώντας πίεση στα μέσα ασφάλιστρα και, στη συνέχεια, μειώνοντας τον συνολικό όγκο των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων - όπως παρατηρείται σε ορισμένες αγορές. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για τις εργασίες κλάδου υποχρεωτικής ευθύνης έναντι τρίτων οχημάτων (MTPL). 

Σε ορισμένες αγορές, η οικονομική ανάκαμψη αύξησε επίσης τον αριθμό των πρόσφατα ασφαλισμένων οχημάτων, οδηγώντας σε αύξηση της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η άνοδος του πληθωρισμού επηρέασε το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών και των υπηρεσιών, τα οποία είχαν ήδη πληγεί από τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό άρχισε να αντικατοπτρίζεται σε κάποιο βαθμό στα ασφάλιστρα του 2021 και είναι πιθανό να γίνει πιο εμφανές τα επόμενα χρόνια. 

Αυτοί οι διαφορετικοί παράγοντες διέφεραν μεταξύ των χωρών, οδηγώντας σε σημαντικές διαφορές μεταξύ των αγορών, όπως δείχνουν τα προκαταρκτικά στοιχεία της Insurance Europe.  

Ειδικότερα στην Ελλάδα, ο κλάδος οχημάτων κατέγραψε μικρή συνολική αύξηση 0,4% στην παραγωγή ασφαλίστρων, η υποχρεωτική ευθύνης έναντι τρίτων οχημάτων υποχώρησε κατά 0,9% και οι λοιπές ευθύνες αυξήθηκαν κατά 4,7%. 

Αλλαγές στη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων κλάδου οχημάτων τα έτη 2020-2021 και 2019-2021 (προ πανδημίας) (%)

Οι παραπάνω παράγοντες που οδήγησαν τις εξελίξεις στην παραγωγή ασφαλίστρων του κλάδου οχημάτων επηρέασαν και τις αποζημιώσεις. 

Περισσότερα αυτοκίνητα στο δρόμο σημαίνει ότι η συχνότητα των απαιτήσεων αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2020, αν και σε διαφορετικές ταχύτητες σε διαφορετικές αγορές. 

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Στην Πορτογαλία, για παράδειγμα, η συχνότητα των απαιτήσεων MTPL αυξήθηκε μόνο κατά 0,46%, ενώ στην Ιταλία η αύξηση ήταν 18% (αλλά παρέμεινε κάτω από τη συχνότητα του 2019). Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, η συχνότητα των απαιτήσεων παρέμεινε κάτω από τα προ-πανδημίας επίπεδα. 

Ταυτόχρονα, το κόστος των αποζημιώσεων αυξήθηκε λόγω του πληθωρισμού και των προβλημάτων που υπήρχαν στην προμήθεια ανταλλακτικών για επισκευές. Οι αξιώσεις για σωματικές βλάβες, επίσης, εκτίθενται σε μεγάλο βαθμό στον πληθωρισμό (κόστος ιατρικών υπηρεσιών). 

Σε ορισμένες αγορές, όπως η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Μάλτα, οι συνολικές αποζημιώσεις παρέμειναν σημαντικά κάτω από τα επίπεδα του 2019, κυρίως λόγω της ακόμα χαμηλής συχνότητας αποζημιώσεων, παρά το ότι το κόστος των απαιτήσεων αυξάνεται. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το μέσο κόστος των απαιτήσεων MTPL ανέβηκε στα 4.800 ευρώ το 2021 από 4.560 ευρώ το 2019.   

Οι αποζημιώσεις αυξήθηκαν κατά 7,1% το 2020 στην Τσεχία, με αύξηση 2,3% στην MTPL και 12,1% στις λοιπές ευθύνες, αλλά οι συνολικές αποζημιώσεις εξακολουθούν να είναι 4% λιγότερες από το 2019. 

Σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στο κόστος των απαιτήσεων για την Ισπανία: 7,6% για MTPL και 14,6% για λοιπές ευθύνες. Η άνοδος σημειώθηκε στα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους και μάλιστα επιταχύνθηκε το τελευταίο τρίμηνο. Η συχνότητα των απαιτήσεων αυξήθηκε επίσης, αλλά παρέμεινε χαμηλότερη από το 2019. 

Στη Γαλλία, οι συνολικές αποζημιώσεις επανήλθαν στα επίπεδα του 2019 περίπου.  Η συχνότητα απαιτήσεων αυξήθηκε κατά 18,1% από έτος σε έτος, με μικρή αύξηση στις απαιτήσεις κλοπής (1,5%) αλλά σημαντική αύξηση στις απαιτήσεις για σωματικές βλάβες (24,7%). Ενώ η συχνότητα των απαιτήσεων ήταν ακόμα χαμηλότερη από το 2019, το αυξανόμενο κόστος σήμαινε ότι οι συνολικές αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν ήταν σχεδόν στα επίπεδα του 2019. 

Στη Σουηδία, ένας λόγος για την αύξηση του κόστους των απαιτήσεων ήταν ότι χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερα υβριδικά αυτοκίνητα, των οποίων τα ανταλλακτικά είναι συνήθως πιο ακριβά. 

Στη Νορβηγία, υπήρξε διαφορά μεταξύ του εμπορικού και του ιδιωτικού επιχειρηματικού κλάδου, καθώς ο πρώτος αυξήθηκε 32,9% μετά την επανέναρξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, αλλά ο δεύτερος μειώθηκε κατά 2,8%. 

Στην Τουρκία, οι συνολικές αποζημιώσεις αυξήθηκαν 16,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, υπολογιζόμενες σε ευρώ, ενώ παρέμειναν 6,3% χαμηλότερες από το 2019. Αυτό είναι ένα παράδειγμα της μεγεθυντικής επίδρασης του πληθωρισμού, καθώς η αύξηση το 2021 ήταν 52% σε τουρκικές λίρες. 

Αλλαγές στις συνολικές αποζημιώσεις κλάδου οχημάτων που πληρώθηκαν τα έτη 2020-2021 και 2019-2021 (προ πανδημίας) (%)

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Insurance Europe
  • οικονομικά στοιχεία
  • κλάδος οχημάτων
  • ασφάλιση οχημάτων
  • ασφάλιση αυτοκινήτων
  • παραγωγή ασφαλίστρων
  • αποζημιώσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • 2021: Ξεπέρασε τα προ-covid επίπεδα η παραγωγή ασφαλίστρων σε Ευρώπη και Ελλάδα!
    Nextdeal newsroom, 14/7/2022

    2021: Ξεπέρασε τα προ-covid επίπεδα η παραγωγή ασφαλίστρων σε Ευρώπη και Ελλάδα!

  • Την επαναχρησιμοποίηση περισσότερων βάσεων δεδομένων του δημόσιου τομέα ζητά η Insurance Europe
    Nextdeal newsroom, 11/7/2022

    Την επαναχρησιμοποίηση περισσότερων βάσεων δεδομένων του δημόσιου τομέα ζητά η Insurance Europe

  • Οι προτάσεις της Insurance Europe για την εποπτική και ρυθμιστική προσέγγιση των κλιματικών κινδύνων

    Οι προτάσεις της Insurance Europe για την εποπτική και ρυθμιστική προσέγγιση των κλιματικών κινδύνων

    Η Insurance Europe ανταποκρίθηκε σε διαβούλευση του Συμβουλίου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (FSB) σχετικά με την εποπτική και ρυθμιστική προσέγγιση των κλιματικών...
    Nextdeal newsroom, 08/07/2022 - 08:22 8/7/2022
  • Οι κανόνες για τα πρόστιμα GDPR πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, λέει η Insurance Europe

    Οι κανόνες για τα πρόστιμα GDPR πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, λέει η Insurance Europe

    Η Insurance Europe ανταποκρίθηκε σε διαβούλευση που διεξήγαγε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) σχετικά με το σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών...
    Nextdeal newsroom, 05/07/2022 - 13:38 5/7/2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χωρίς ταξί η Αθήνα αύριο και μεθαύριο
09:36 Χωρίς ταξί η Αθήνα αύριο και μεθαύριο
  • 09:33 Συνεργασία ΕΛΤΑ και Alpha Bank στις τραπεζικές υπηρεσίες
  • 09:21 ΔΕΘ: Μείωση ασφαλιστικών εισφορών, και νέα ρύθμιση οφειλών έλειπαν από το «πακέτο» λέει η ΕΣΕΕ
  • 09:10 Παρουσία του Πρωθυπουργού η εκδήλωση του Υπουργείου Υγείας με θέμα «Το ΕΣΥ Άλλαξε», στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ
  • 09:00 Γνωρίζετε τι είναι οι ράντες (annuities);
  • 08:56 Το υπερπλεόνασμα και οι παροχές, ο…Γ΄ γύρος και τα συμφέροντα, ο γαλλικός κίνδυνος και το γαλλικό «χαρτί» και η…διπλάσια CrediaBank
  • 08:52 Νοθευμένα καύσιμα και ασφαλιστικές επιπτώσεις!
  • 08:50 Οι Κυβερνοεπιθέσεις αυξάνονται αλλά η κυβερνοασφάλιση μειώνεται, γιατί;
  • 08:47 Πλαγίως: Στη Θεσσαλονίκη, το Σαββατοκύριακο
  • 08:44 Συγκίνηση και μνήμες για τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της Καμαρούλας Αγρινίου
  • 19:33 Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην ΔΕΘ (LIVE)
  • 15:45 Howden Re: Όσοι καινοτομούν και προσαρμόζονται θα ευδοκιμήσουν στην εξελιγμένη αγορά αντασφάλισης
  • 15:40 Προειδοποίηση ΕΟΠΥΥ για εκστρατεία εξαπάτησης μέσω e-mail (phishing) - Πώς να αναγνωρίσετε τα παραπλανητικά μηνύματα
  • 14:08 Αποκλειστικό: Υποχρεωτική από 1η Οκτωβρίου η ασφάλιση αστικής ευθύνης στις βραχυχρόνιες μισθώσεις (τύπου Airbnb)
  • 14:00 Altrazeal®: Καινοτόμος θεραπεία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τραυμάτων και ελκών!
  • 13:21 ΔΕΘ: Η αγορά ζητάει 72-120 δόσεις - Γιατί είναι σημαντικό για την ασφαλιστική αγορά
  • 12:15 Το μηδέν είναι προορισμός - και η δουλειά μας έχει σκοπό
  • 11:30 Interamerican: Με ρυθμούς-ρεκόρ «τρέχει» η παραγωγή ασφαλίστρων
  • 11:24 Ιουλία Τσέτη: Βιώσιμη ανάπτυξη & καινοτομία, πυλώνες για μία ισχυρή και ενωμένη Ευρώπη - Ομιλία της στο 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ Χίου
  • 11:16 ΕΣΑΠΕ-ΕΙΑΣ-ΕΕΑ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο «Ηγεσίας και Πωλήσεων στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, AI»
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 4/9 Αποκλειστικό: Έληξε η συνεργασία του Αναστάσιου Παπαδόπουλου με την ERGO
  2. 3/9 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
  3. 4/9 Γιώργος Ζερβουδάκης: «Χτίζουμε την Εθνική Ασφαλιστική τού αύριο, με ανθρώπινο πρόσωπο και ψηφιακή δύναμη»
  4. 2/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz κυκλοφορεί το «ΝΑΙ»
  5. 6/9 Η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην ΔΕΘ (LIVE)
  6. 4/9 Ισαβέλλα Βήτου: H Allianz µιλάει τη «γλώσσα» της ελληνικής αγοράς
  7. 1/9 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube