close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους: Βασικές συμβουλές οδικής ασφάλειας
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
17/7/2017 - 07:50
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους: Βασικές συμβουλές οδικής ασφάλειας

Nextdeal newsroom, 17/7/2017
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Βασικές συμβουλές οδικής ασφάλειας για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους από το Ι.Ο.ΑΣ. και το ypodomes.com:

- Δεν έχει σημασία αν ξεκινάμε για μεγάλο ταξίδι ή για μια σύντομη καθημερινή μετακίνηση. Εμείς και το αυτοκίνητό μας πρέπει να είμαστε κάθε στιγμή σωστά προετοιμασμένοι όταν εισερχόμαστε σε αυτοκινητόδρομο.

- Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Η μέτρηση της πίεσης των ελαστικών γίνεται όταν αυτά είναι κρύα, δηλαδή πριν διανύσουμε απόσταση μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου ή μετά από πολύωρη στάση.

- Ελέγχουμε όλα τα φώτα μας συμπεριλαμβανομένων των φώτων στοπ. Τα φώτα δεν ενισχύουν μόνο τη δική μας ορατότητα, αλλά μας κάνουν ευκολότερα και αμεσότερα ορατούς στους υπόλοιπους οδηγούς και χρήστες του δρόμου.

- Σιγουρευόμαστε πως έχουμε ικανή ποσότητα καυσίμου για την απόσταση που θέλουμε να διανύσουμε στον αυτοκινητόδρομο.

- Εναρμονιζόμαστε με τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας (σταθερά ή ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενα) τα οποία αποτελούν τα μέγιστα επιτρεπόμενα και όχι το στόχο. Παράλληλά προσαρμόζουμε την ταχύτητα μας στις καιρικές συνθήκες (ισχυροί άνεμοι, βροχή, ομίχλη κ.α.), την κατάσταση του οχήματος καθώς και του οδηγού.

- Αποφεύγουμε τη στάση στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) παρά μόνο εάν μεσολαβήσει ξαφνική μηχανική βλάβη του οχήματός μας ή αδιαθεσία του οδηγού. Στην περίπτωση αυτή ενεργοποιούμε τα φώτα έκτακτης ανάγκης, εξερχόμαστε από τη δεξιά πόρτα του οχήματος φορώντας ανακλαστικό γιλέκο, τοποθετούμε προειδοποιητικό τρίγωνο και απομακρυνόμαστε από αυτό.

- Συγκρατούμε τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης (112) η και τον αριθμό έκτακτης ανάγκης του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου και καλούμε για βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε οι ίδιοι ή αντιληφθούμε κάποιον που το έχει ανάγκη. Σε περίπτωση ατυχήματος, τεχνικής βλάβης ή ακινητοποίησης του οχήματος καλούμε από το κινητό μας τηλέφωνο. Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, συνδεόμαστε με το κέντρο διαχείρισης αυτοκινητοδρόμου μέσω των τηλέφωνων έκτακτης ανάγκης τα οποία είναι τοποθετημένα ανά περίπου 2 χιλιόμετρα.

- Κινούμαστε στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου για σύντομα χρονικά διαστήματα και μόνο κατά τη διάρκεια διαδικασίας προσπέρασης προπορευόμενου οχήματος, ενώ μόλις αυτή ολοκληρωθεί επανερχόμαστε στην δεξιότερη λωρίδα. Σε καμία περίπτωση δεν επιλέγουμε να προσπεράσουμε από δεξιά διότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και θέτουμε άμεσα σε κίνδυνο τη ζωή μας και των υπολοίπων χρηστών του αυτοκινητόδρομου.

- Διατηρούμε την κατάλληλη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα η οποία σαφώς και καθορίζεται από την ταχύτητα κίνησης. Για το λόγο αυτό ακολουθούμε τον κανόνα των δυο δευτερολέπτων απόστασης για στεγνό οδόστρωμα ενώ σε περίπτωση βροχής ή χιονιού/παγετού ο χρόνος αυξάνεται στα τέσσερα και δέκα δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

- Παρατηρούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τόσο τον εσωτερικό όσο και τους εξωτερικούς καθρέπτες του οχήματός μας ώστε να γνωρίζουμε την περιμετρική θέση των υπόλοιπων οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό είμαστε προετοιμασμένοι ώστε να εκτελέσουμε ελιγμό σε περίπτωση απότομης ακινητοποίησης του προπορευόμενου οχήματος. Ελέγχουμε συχνά τους καθρέφτες για επερχόμενα δίκυκλα.

- Εισερχόμαστε σε αυτοκινητόδρομο με προσοχή, αρχικά κινούμενοι στην λωρίδα επιτάχυνσης και μέχρι το όχημά μας να υπερκαλύψει την ταχύτητα κίνησης των οχημάτων που βρίσκονται στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας. Αντιστοίχως κατά την έξοδο κινούμαστε στην λωρίδα επιβράδυνσης όπου και μειώνουμε σταδιακά την ταχύτητα μας.

- Προσεγγίζουμε τους σταθμούς διοδίων μειώνοντας σταδιακά την ταχύτητα μας σύμφωνα με τα καθοριζόμενη ταχύτητα. Μετά το πέρασμα μας από το σταθμό διοδίων δεν σταματάμε ποτέ αμέσως δεξιά καθώς η τελευταία δεξιά λωρίδα προορίζεται μόνο για οχήματα της Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής.

- Κάνουμε δεκάλεπτο διάλειμμα κάθε δύο ώρες οδήγησης σταματώντας είτε σε προβλεπόμενους χώρους στάθμευσης που βρίσκονται ανά τακτά χιλιομετρικά διαστήματα είτε σε κάποιο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Εάν η υπνηλία είναι έντονη τότε κρίνεται υποχρεωτική η στάση για δεκαπεντάλεπτο ύπνο σε μια από τις δυο παραπάνω επιλογές.

- Απαγορεύονται ρητά οι επικίνδυνοι ελιγμοί καθώς, εξαιτίας των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται, ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος. Επίσης, απαγορεύεται η οπισθοπορεία για τον οποιοδήποτε λόγο (ακόμα και στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), καθώς και η επί τόπου αναστροφή.

- Κατά τη διάρκεια κίνησης εντός σηράγγων έχουμε τα φώτα του οχήματός μας αναμμένα, ακολουθούμε τις ενδείξεις στους φωτεινούς σηματοδότες λειτουργίας ή μη της λωρίδας που είναι τοποθετημένοι στην είσοδο και στο εσωτερικό της σήραγγας. Σε περίπτωση πρόκλησης φωτιάς εντός σήραγγας εγκαταλείπουμε το όχημά μας και κατευθυνόμαστε πεζοί προς την πλησιέστερη έξοδο.

- Σεβόμαστε απαρέγκλιτα τις ηλεκτρονικές σημάνσεις που είναι τοποθετημένες κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου και οι οποίες υποδεικνύουν πιθανές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τυχόν εργασίες συντήρησης ή ακραία καιρικά φαινόμενα και οι οποίες καλούν τους οδηγούς να μειώσουν την ταχύτητά τους.

- Σε περίπτωση έργων μειώνουμε ταχύτητα με μεγάλη προσοχή και σεβασμό για το προσωπικό που εργάζεται πάνω στο δρόμο.

- Έχουμε πάντα μαζί μας τρίγωνο, φαρμακείο και αλυσίδες (εάν είναι χειμώνας).

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
    Γιώργος Μούζος, 3/9/2025

    Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων

  • Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
    Γιώργος Μούζος, 1/9/2025

    Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;

  • Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;

    Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;

    Τεχνητή νοημοσύνη, τηλεματική & big data: Η νέα πραγματικότητα στην απόδοση ευθύνων;  Για δεκαετίες, η απόδοση ευθύνης σε ένα τροχαίο βασιζόταν...
    Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51 29/8/2025
  • OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

    OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

    Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς...
    Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11 27/8/2025
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΟΑΣΕ: Ζητα να αποσυρθεί ο Νόμος Κεραμέως
13:18 ΟΑΣΕ: Ζητα να αποσυρθεί ο Νόμος Κεραμέως
  • 13:12 1566: Η νέα γραμμή για όλες τις υπηρεσίες Υγείας παρουσιάζεται στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
  • 13:06 ΕΙΑΣ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλίσεων πλοίων, πληρωμάτων πλοίων και θαλασσίων μεταφορών
  • 12:59 Κυβερνητική προτεραιότητα η προστασία των ανηλίκων από αλκοόλ και τσιγάρο - 94 συλλήψεις σε δύο μήνες
  • 12:50 ΕΑΕΕ: Στο +3% η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων Ιανουαρίου - Ιουνίου 2025
  • 12:35 Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Προληπτικοί έλεγχοι υγείας «Back to school» σε προνομιακές τιμές - Για μια σχολική χρονιά γεμάτη υγεία και ασφάλεια
  • 12:32 Επέκταση ωραρίου λειτουργίας Μετρό και Τραμ σήμερα λόγω συναυλίας
  • 11:43 Η φετινή, κρίσιμη ΔΕΘ και η διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος
  • 11:30 ΕΑΕΕ: Η τοποθέτηση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς στην διαβούλευση της επικείμενης στρατηγικής για την Ένωση Δεδομένων (Data Union Strategy)
  • 11:11 Γιώργος Ζερβουδάκης: «Χτίζουμε την Εθνική Ασφαλιστική τού αύριο, με ανθρώπινο πρόσωπο και ψηφιακή δύναμη»
  • 10:15 Bewell - Σύστημα υγείας INTERAMERICAN: Ολοκληρωμένη φροντίδα για εκείνα που μετράνε περισσότερο!
  • 10:00 Πώς αποζημιώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τροχαία ατυχήματα και γενικώς τα ατυχήματα;
  • 09:24 Η πρόκληση του «απαιτητικού πελάτη» ως ευκαιρία εξέλιξης
  • 09:14 Ένας ήρωας του έπους του ’40 δεν ξεχάστηκε…
  • 09:09 7o Acheloos Run 2025 στο Νεοχώρι Μεσολογγίου
  • 09:05 Ανθεκτικά τα ελληνικά ομόλογα στο παγκόσμιο sell off, ρήγμα Λευκωσίας-Αθηνών για το έργο-σταθμό GSI, στα «σαλόνια» του FTSE-100 η μετοχή της Metlen, το τζόκερ στηρίζει τα μεγέθη του ΟΠΑΠ, η «Μαύρη Βίβλος» και τα «μαύρα μεσάνυχτα»
  • 08:55 Αγρινιώτης με παγκόσμια διάκριση σε Διαγωνισμό Ρομποτικής
  • 08:45 Όταν τα παιδιά πουλούσαν εφημερίδες
  • 08:40 Τιμή στην Αθηνά Παπαχρήστου
  • 16:08 Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα αποκτούν οι τρίτεκνοι γονείς - Σταδιακή σύγκλιση τριτέκνων - πολυτέκνων»
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 3/9 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
  2. 29/8 Τι είδους Ασφαλιστικά προϊόντα ζητούν οι νεότεροι άνθρωποι από τις Ασφαλιστικές εταιρίες;
  3. 1/9 1η Σεπτεμβρίου: Η αρχή της Ινδίκτου και του εκκλησιαστικού έτους
  4. 2/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz κυκλοφορεί το «ΝΑΙ»
  5. 1/9 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
  6. 3/9 Με αποκλειστική συνέντευξη του Θ. Κοκκάλα - ERGO και 2 σημαντικών στελεχών Εθνικής και Allianz διαβάστε το «ΝΑΙ» που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
  7. 3/9 Νέες εξαγορές - Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube