Γιώργος Μούζος, 5/2/2024 - 09:05 facebook twitter linkedin Πώς οι ασφαλιστές αυτοκινήτου πρέπει να αφουγκραστούν την τεχνολογία για αύξηση των κερδών τους; Γιώργος Μούζος, 5/2/2024 facebook twitter linkedin Ο κλάδος αυτοκινήτου βιώνει σημαντικές αλλαγές. Από τη μία το συνεχώς αυξανόμενο κόστος ασφάλισης προβληματίζει τους επαγγελματίες του κλάδου, όπως επίσης και οι αγοραστικές συνήθειες των πελατών, που μαζί με την αυτοματοποίηση πολλών εκ των διαδικασιών, φέρνουν τα πάνω κάτω στον μέχρι τώρα τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Υπάρχουν παράγοντες που συμβάλλουν στις μαζικές αλλαγές στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου. Ένας τέτοιος παράγοντας είναι το αυξανόμενο κόστος της ασφάλισης αυτοκινήτων, που έχει εκτοξευθεί επειδή έχει αυξηθεί αντίστοιχα και το κόστος κατασκευής των ανταλλακτικών. Αυτά τα κόστη μπορούν να αποδοθούν εν μέρει και στον αυξανόμενο πληθωρισμό, ο ρυθμός του οποίου άγγιξε το 20% για τον κλάδο αυτοκινήτου. Η αύξηση του κόστους έχει επηρεαστεί επίσης και από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και οι επισκευαστές. Για παράδειγμα, η έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού έχει παρατείνει σημαντικά το χρόνο επισκευής, αυξάνοντας περαιτέρω το κόστος των αποζημιώσεων, ενώ παράλληλα χειροτερεύει την εμπειρία για τον πελάτη. Αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς Η νέα τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι ασφαλιστές έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται σε αυτή την αύξηση της δημοφιλίας τους. Παρά το γεγονός πως οι αποζημιώσεις σε αυτό τον τύπο οχημάτων είναι σημαντικά ακριβότερες. Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον είχε επίσης αντίκτυπο στην αγοραστική συμπεριφορά, καθώς μεγάλη μερίδα των καταναλωτών διατηρούν τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερα ασφάλιστρα, λιγότερες επιλογές κάλυψης και πολλά ακόμα. Στα θετικά όμως προσμετράτε η εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, σχεδόν 80% των καταναλωτών εμπιστεύονται τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) που είναι ενσωματωμένη στη διαδικασία αποζημιώσεων. Ακόμη περισσότερο, το 70% θα άλλαζε ασφαλιστή για ταχύτερες ψηφιακές υπηρεσίες και ο αριθμός αυτός συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη διατήρηση του πελατολογίου Η ζήτηση για ψηφιακές υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο. Ο ρυθμός θα συνεχίσει να είναι αυξητικός και αυτό μεταφράζεται πως όσοι ασφαλιστές δεν εναρμονιστούν με τα νέα τεχνολογικά δεδομένα, θα χάσουν μεγάλο μέρος του πελατολογίου τους. Για το λόγο αυτό οι επαγγελματίες του ασφαλιστικού κλάδου, πρέπει να αγκαλιάσουν τις αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και κερδοφόροι. Με τη χρήση έξυπνων εφαρμογών και προηγμένης τεχνολογίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να δώσουν στους πελάτες τους την αίσθηση ελέγχου, βελτιώνοντας περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη. Ο ασφαλιστικός κλάδος θα συνεχίσει να αλλάζει και οφείλει να προσαρμόζεται στη συμπεριφορά και τις προσδοκίες των καταναλωτών και φυσικά στις γενικότερες προκλήσεις του κλάδου. Ωστόσο, ξέρουμε ότι ένα πράγμα είναι γεγονός: ο ασφαλιστικός κλάδος υφίσταται έναν έντονο ψηφιακό μετασχηματισμό. Για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία αυτόν τον μετασχηματισμό, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να υιοθετήσουν άμεσα τις τεχνολογικές καινοτομίες που ανατέλλουν. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10 Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55