Γιώργος Μούζος, 17/1/2024 - 08:46 facebook twitter linkedin Ποια είναι η τεχνολογία MI-PILOT που μειώνει ατυχήματα και την κούραση του οδηγού; Γιώργος Μούζος, 17/1/2024 facebook twitter linkedin Ως γνωστόν ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η κύρια αιτία ενός ατυχήματος. Οι κατασκευαστές σε μια προσπάθεια να μειώσουν τα ατυχήματα και τις συνέπειες αυτών, ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες που μειώνουν την κούραση του οδηγού, αλλά και την εμπλοκή του κατά την οδήγηση. Μια εξ αυτών είναι το σύστημα MI-PILOT της Mitsubishi που το έχουν εκτιμήσει σημαντικά οι ασφαλιστικές εταιρείες. Το σύστημα MI-PILOT της Mitsubishi το συναντάμε στο ASX εν μέσω άλλων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που στο σύνολό τους συμβάλλουν τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια. Ας τα δούμε όμως όλα αναλυτικότερα. Η οδική ασφάλεια στο προσκήνιο Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει σημαντικά και πλέον οι κατασκευαστές επενδύουν σημαντικά για την ασφάλεια οδηγού και επιβατών. Στην περίπτωση του SUV της Mitsubishi, το ASX προσφέρει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, όπως εμπρός και πλευρικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, δύο αερόσακους τύπου κουρτίνας σε κάθε πλευρά, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, αλλά και προσκέφαλα προστασίας αυχένα (anti-whiplash). Άξια αναφοράς είναι και η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, των προβολέων, αλλά και της κάτω περιοχής του παρμπρίζ. Όλα αυτά είναι ειδικά διαμορφωμένα για να μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμών για τους πεζούς. Επιπλέον η προστασία των πεζών ενισχύεται περαιτέρω χάρη στο σύστημα Forward Collision Mitigation system (FCM), ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ραντάρ που ανιχνεύει τον δρόμο μπροστά για να μεγιστοποιεί την ασφάλεια. Εξαιρετικά σημαντικό όμως είναι το σύστημα MI-PILOT, η λειτουργία του οποίου βασίζεται σε κάμερες και ραντάρ. Μέσω αυτών, ελέγχει την επιτάχυνση, την πέδηση και το σύστημα διεύθυνσης, καθιστώντας πιο άνετη και ξεκούραστη την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων στον αυτοκινητόδρομο και σε δρόμους πυκνής κυκλοφορίας με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις. Το σύστημα δεν είναι παρεμβατικό και βασίζεται πάντα στον οδηγό προκειμένου να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο όταν είναι απαραίτητο. Πλέον των παραπάνω συστημάτων υπάρχει η λειτουργία eCall, ώστε σε περίπτωση ανάγκης, η βοήθεια να είναι διαθέσιμη με το πάτημα ενός πλήκτρου. Η ψηφιακή τεχνολογία στην υπηρεσία του οδηγού Τα πάντα στο Mitsubishi ASX έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση, αλλά και την ασφάλεια οδηγού και επιβατών. Όπως για παράδειγμα η hands free λειτουργία ξεκλειδώματος χάρη στο Keyless Operation System. Στο εσωτερικό, η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη Smartphone-link Display Audio (SDA) λειτουργεί ως η κύρια διεπαφή μεταξύ του οδηγού και των συστημάτων που αφορούν το όχημα και το infotainment. Και σε έναν κόσμο όπου οι φωνητικοί βοηθοί αποτελούν μέρος της καθημερινότητας, πατώντας απλά ένα πλήκτρο στο τιμόνι, ενεργοποιείται το σύστημα φωνητικής αναγνώρισης, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το σύστημα πολυμέσων ή το τηλέφωνο χωρίς να απομακρύνει τα χέρια από το τιμόνι. Επιπλέον, τόσο η Siri® της Apple όσο και το Google Assistant μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το smartphone είναι συνδεδεμένο με το όχημα. Κινητήρες που ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια Το Mitsubishi ASX είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης, εκ των οποίων ο ένας υποστηρίζεται από ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ κορυφαία είναι η plug-in υβριδική έκδοση. Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L MPI-T, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το μοτέρ αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής και μπορεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 14,0 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί η έκδοση 1.3L DI-T με turbo βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο κινητήρας αποδίδει 140 ίππους με χειροκίνητο κιβώτιο και 260 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δευτερόλεπτα. Το νέο ASX είναι το πρώτο μοντέλο της Mitsubishi στην Ευρώπη με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης (HEV): συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.6L με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μονάδα των 143 ίππων συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών, οι οποίες είναι μόλις 104 γρ./χλμ. και καταναλώνει 4,6 λλτ./100 χλμ. με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών. Οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις συμπληρώνονται από την plug-in υβριδική έκδοση (PHEV). Το σύστημα PHEV των 160 ίππων αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.6L σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 10,5 kWh. Με την μπαταρία, το νέο ASX μπορεί να διανύσει έως και 62 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια σε συνθήκες πόλης. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε μόλις 3 ώρες. Για μεγαλύτερη ευκολία και μέγιστη ευελιξία, η επαναφόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με χρήση οικιακής πρίζας. Για όσους ενδιαφέρονται, το Mitsubishi ASX ξεκινάει από τα 27.730 ευρώ, με την κορυφαία έκδοση PHEV να κοστίζει από τα 45.830 ευρώ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00