Γιώργος Μούζος, 2/10/2023 - 08:46 facebook twitter linkedin Προσωπικά δεδομένα και ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου: Μήπως να υπάρχει πρόβλεψη για αυτά; Γιώργος Μούζος, 2/10/2023 facebook twitter linkedin Φαίνεται πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ισχυρές μηχανές καταγραφής πληροφοριών, ακόμα και των συνηθειών του οδηγού. Είναι γεγονός πως η νέα τεχνολογία που ενσωματώνεται στα σύγχρονα αυτοκίνητα προστατεύει οδηγό, επιβαίνοντες αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Πέρα από την τεχνολογία ασφαλείας, υπάρχει και η τεχνολογία άνεσης που φροντίζει για παράδειγμα να μιλάμε σε ανοιχτή ακρόαση με το κινητό μας, να ρυθμίζουμε την πορεία και την κατεύθυνσή μας μέσω gps κλπ. Όμως όλα αυτές οι τεχνολογίες των νέων μοντέλων καταγράφουν όχι μόνο κάθε κίνησή μας, αλλά… και κάθε λέξη μας. Όπως αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα του Mozilla Foundation τα νέα μοντέλα καταγράφουν από την υγεία έως και τα λόγια του οδηγού του. Και μαντέψτε όλα αυτά τα δεδομένα αξιολογούνται για λόγους ασφαλείας από τις κατασκευάστριες εταιρείες και πολλές φορές πωλούνται σε διαφημιστικές εταιρείες. Η νέα πραγματικότητα που ελάχιστοι γνωρίζουν Η έρευνα του Mozilla Foundation χωρίς περιστροφές αναφέρει πως μιλάμε για μια νέα πραγματικότητα που ελάχιστοι χρήστες των νέων μοντέλων γνωρίζουν. Για την ακρίβεια οι αναλυτές γράφουν: «Ενώ οι άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη ανησυχούν μήπως τους κατασκοπεύουν τα κουδούνια και τα θυροτηλέφωνα, τα ρολόγια χειρός κλπ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σιωπηλά εισήλθαν στο παιχνίδι της διαχείρισης δεδομένων, μετατρέποντας τα οχήματά τους σε ισχυρές μηχανές καταγραφής πληροφοριών». Τα μικρόφωνα, οι κάμερες και οι αισθητήρες των αυτοκινήτων αποθηκεύουν δεδομένα για την κατάσταση υγείας του οδηγού, τις συχνές διαδρομές του, ακόμα όμως και για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, όπως αναφέρεται στο σχετικό πόρισμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν στα χέρια τους τα δεδομένα, τα αξιολογούν για λόγους ασφαλείας και πολλές φορές τα δίνουν σε διαφημιστικές εταιρείες. Τα ψιλά γράμματα κάνουν τη διαφορά Σύμφωνα με τους αναλυτές του Mozilla Foundation αυτό συμβαίνει με τη συγκατάθεση των οδηγών μιας και έχουν βάλει την υπογραφή τους. Απλά δεν έχουν διαβάσει τους όρους ενδελεχώς και φυσικά δεν έχουν δώσει σημασία στα ψιλά γράμματα. Το ανησυχητικό είναι πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταγράφουν υπερβολικά μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων. Όγκο που ξεπερνάει κατά πολύ τις ανάγκες για βελτίωση των προϊόντων και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. «Χάρη στον σύγχρονο εξοπλισμό τους με κάμερες, μικρόφωνα, αισθητήρες, ραντάρ, κεραίες κοκ, διαθέτουν μια άνευ προηγουμένου δυνατότητα να παρακολουθούν, να ακούν και να συλλέγουν στοιχεία για το τι κάνετε και πού πηγαίνετε όταν οδηγείτε». Πληροφορίες ακόμα και για τη σεξουαλική ζωή του χρήστη Η μελέτη διαπίστωσε ότι και οι 25 μάρκες αυτοκινήτων που εξετάστηκαν συνέλεγαν περισσότερα δεδομένα από όσα ήταν απαραίτητα για τις συνδεδεμένες υπηρεσίες τους, επιτρέποντάς τους να έχουν πρόσβαση σε διάφορα προσωπικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων τυπικών πληροφοριών όπως οι συνήθειες οδήγησης και οι μουσικές προτιμήσεις. Ωστόσο, ορισμένες μάρκες φαίνεται πως συλλέγουν ακόμα και ιδιαίτερα ευαίσθητα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με τη γενετική ενός ατόμου, ακόμη και τη σεξουαλική του ζωή. Το ανησυχητικό είναι πως το 76% των συμφωνιών απορρήτου των αυτοκινητοβιομηχανιών τους επέτρεπε να πωλούν τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου. Περισσότεροι από τους μισούς δήλωσαν πρόθυμοι να μοιραστούν αυτές τις πληροφορίες με τις τοπικές κυβερνήσεις και τις υπηρεσίες επιβολής του νόμου κατόπιν αιτήματος, χωρίς να απαιτείται δικαστική απόφαση. Τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες για αυτό; Δυστυχώς, όχι πολλά. Δεν αγοράζουμε αυτοκίνητο με βάση το πώς διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα μας, άλλα είναι τα κριτήρια. Ακόμα και αν κάποιος επέλεγε με βάση την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων φαίνεται πως όλες οι εταιρείες το ίδιο ανεπαρκείς είναι στην εξασφάλισή της. Η ομάδα του ιδρύματος Mozilla που διεξήγαγε την έρευνα, δήλωσε ότι ξόδεψε «πάνω από 600 ώρες» σε αναζήτηση και διερεύνηση των στοιχείων και παρόλα αυτά έμεινε με «αναπάντητα ερωτήματα». Επίσης δεν τίθεται θέμα συγκατάθεσης αφού αν ο χρήστης αρνηθεί, οι εφαρμογές κατά πάσα πιθανότητα δεν θα λειτουργούν σωστά. Η περίπτωση της Tesla είναι τρανταχτή, αφού όταν ο χρήστης δεν συναινέσει στη συλλογή δεδομένων, το αυτοκίνητο έχει «μειωμένη λειτουργικότητα». Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10