Γιώργος Μούζος, 20/9/2023 - 08:53 facebook twitter linkedin Θέλετε να μειωθούν τα ατυχήματα κατά 20%; Αυτή την τεχνολογία πρέπει να έχουν τα αυτοκίνητα που ασφαλίζετε! Γιώργος Μούζος, 20/9/2023 facebook twitter linkedin Σύσσωμοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να βρουν τρόπους να μειώσουν τα ατυχήματα. Νέες τεχνολογίες έρχονται στο προσκήνιο που έχουν προτεραιότητα τη μείωση των τροχαίων. Παρ’ όλη τη σύνθετη δουλειά που απαιτείται για να εξαλειφθούν οι συγκρούσεις αυτοκινήτων, οι απώλειες ζωής και οι σοβαροί τραυματισμοί, ένα απλό γεγονός παραμένει ακλόνητο: η λιγότερο επικίνδυνη σύγκρουση είναι αυτή που δεν συμβαίνει ποτέ. Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτου δίνουν καθημερινή «μάχη» για να καταφέρουν να βελτιώσουν τις τεχνολογίες αποφυγής σύγκρουσης των αυτοκινήτων τους. Ποια τεχνολογία όμως μπορεί να ρίξει τις αποζημιώσεις κατά 20%; Η τεχνολογία που είναι ικανή και μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα είναι το LiDAR. To LiDAR (Light Detection and Ranging) είναι μία μέθοδος απομακρυσμένου εντοπισμού που χρησιμοποιεί φως με τη μορφή παλμικού λέιζερ για να μετρήσει αποστάσεις με υψηλή ακρίβεια και πιστότητα. Η διαφορά που μπορεί να κάνει το LiDAR για την ασφάλεια στην πραγματική ζωή είναι αξιοσημείωτη: Έρευνες που έχουν διεξαχθεί από τη Volvo, αλλά κι από άλλους μεγάλους κατασκευαστές, αποδεικνύει πως η προσθήκη LiDAR σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να ελαττώσει τα ατυχήματα με σοβαρή έκβαση έως και 20%, καθώς και να βελτιώσει την αποφυγή σύγκρουσης έως και 9%. Η τεχνολογία LiDAR έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύσει πεζούς σε αποστάσεις έως και 250 μέτρα, καθώς και κάτι τόσο μικρό και σκουρόχρωμο όσο ένα ελαστικό πάνω σε ένα μαύρο οδόστρωμα, 120 μέτρα μπροστά. Όλα αυτά, με κίνηση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Το βασικότερο πλεονέκτημά της είναι πως δεν χρειάζεται το φως για να λειτουργήσει σωστά όπως μία κάμερα, και έτσι λειτουργεί εξαιρετικά μέρα και νύχτα. Μάλιστα σε συνδυασμό με προηγμένος αισθητήρες κι εξελιγμένο λογισμικό η τεχνολογία Lidar μπορεί να ανιχνεύσει περισσότερους πιθανούς κινδύνους από ποτέ. Τόσο εξωτερικά, όσο και εντός του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα το σύστημα Lidar θα μπορεί να παρέμβει και να βοηθήσει τον οδηγό, αλλά θα έχει και μία καλύτερη κατανόηση του πότε απαιτείται αυτό και του πώς μπορεί να βοηθήσει με τον καλύτερο τρόπο. Επιπλέον μείωση στις ασφαλιστικές αποζημιώσεις! Η τεχνολογία Lidar όσο ωριμάζει θα γίνεται όλο και πιο αποτελεσματική, προσφέροντας τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να βοηθά ακόμα περισσότερο τον οδηγό, βελτιώνοντας την αντίδραση του ανθρώπινου παράγοντα σε κρίσιμες συνθήκες για την ασφάλεια. Ενώ οι προηγούμενες γενιές της τεχνολογίας βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό στην προειδοποίηση του οδηγού για πιθανούς άμεσους κινδύνους, αυτή η νέα τεχνολογία ασφαλείας θα επεμβαίνει σταδιακά όλο και περισσότερο με τον ενδεδειγμένο τρόπο για να εξαλειφθούν οι συγκρούσεις. Αυτό θα προσφέρει μείωση των ασφαλιστικών αποζημιώσεων καθώς τα ατυχήματα θα γίνονται όλο και πιο σπάνια. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00