Γιώργος Μούζος, 14/7/2023 - 08:54 facebook twitter linkedin Πώς τα δεδομένα θα ενισχύσουν την κερδοφορία των ασφαλιστικών; Γιώργος Μούζος, 14/7/2023 facebook twitter linkedin Όταν ο Βρετανός μαθηματικός Κλάιβ Χάμπι εξέφρασε για πρώτη φορά, το 2006, την άποψη ότι «τα δεδομένα είναι το νέο πετρέλαιο», λίγοι κατάλαβαν τι ακριβώς εννοούσε. Μερικά χρόνια αργότερα τα δεδομένα είναι για τα καλά στη ζωή μας και συμβάλλουν κατά πολύ στην ανάπτυξη και την κερδοφορία των εταιρειών. Η αποτελεσματική αξιοποίηση των δεδομένων που παράγουμε, ξεχωρίζει τους νικητές από τους χαμένους, σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Και ο ασφαλιστικός τομέας δεν ξεφεύγει του κανόνα. Τα δεδομένα αναδεικνύονται σε υπερπολύτιμο πόρο που κινεί την παγκόσμια οικονομία. Σε ότι αφορά τον ασφαλιστικό κλάδο αυτοκινήτου, είναι σίγουρο πως οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αξιοποιήσουν τα δεδομένα των συνδεδεμένων οχημάτων. Η χρήση τηλεματικής θα βοηθήσει τους ασφαλιστές αυτοκινήτων στην καλύτερη διαχείριση του κινδύνου. Ωστόσο το κόστος της εγκατάστασης του μαύρου κουτιού και τα σφάλματα των smartphone εφαρμογών, δείχνουν πως η καλύτερη λύση είναι η λήψη των δεδομένων κατευθείαν από το αυτοκίνητο. Στα συνδεδεμένα οχήματα τα δεδομένα αυτά προσφέρονται άφθονα και χωρίς το κόστος εγκατάστασης μιας συσκευής τηλεματικής. Έτσι, οι ασφαλιστές έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα στοιχεία, όπως για παράδειγμα την κατάσταση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και πολλά ακόμα. Στοιχεία που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την κερδοφορία. Η αξιοποίηση των δεδομένων προσφέρει ασφαλέστερους δρόμους Οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά κι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν στη μείωση της συχνότητας ατυχημάτων. Όμως ο στόλος των οχημάτων παραμένει γερασμένος, ένα στοιχείο που προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Κι αυτό γιατί ενώ τα νέα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα, τα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν έχουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας προκαλούν ατυχήματα. Αυξάνοντας τόσο το κοινωνικό κόστος, όσο και το κόστος αποζημιώσεων. Ένα ακόμα σημαντικό όφελος των συστημάτων τηλεματικής είναι πως έχουν τη δυνατότητα εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων. Με μια απλή διασταύρωση στοιχείων το ανασφάλιστο όχημα θα είναι στη γνώση των αρχών ώστε να επιληφθούν του ζητήματος. Πέρα όμως από την αυξημένη ασφάλεια, τα έσοδα από την τηλεματική μπορούν να αγγίξουν ακόμα τα 1,5 τρις δολάρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ αντίστοιχου μεγέθους μπορούν να είναι τα έσοδα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Βέβαια το μεγαλύτερο όφελος προκύπτει από την μείωση του τελικού αριθμού αποζημιώσεων ως συνέπεια της μείωσης των ατυχημάτων. Η ασφάλεια των δεδομένων είναι προτεραιότητα Παρά τα οφέλη της τηλεματικής, η ανησυχία του κοινού για τα δεδομένα εξακολουθεί να προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Η προστασία της ιδιωτικής ζωής βάζει στην άκρη κάθε όφελος. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως τρεις στους πέντε οδηγούς κάτω των 25 ετών δεν ενδιαφέρονται να εγκαταστήσουν το περιβόητο μαύρο κουτί στα οχήματά τους για την παρακολούθηση της οδηγικής συμπεριφοράς τους. Το 55%, των ατόμων μεταξύ 21 και 24 ετών, και περίπου δύο στους πέντε κάτω των 21 ετών, παραδέχτηκαν ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ένιωθαν άβολα να μοιράζονται τα δεδομένα οδήγησης τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τεχνητή νοημοσύνη & Machine Learning αλλάζουν τα δεδομένα Τα νέα αυτοκίνητα είναι στην πλειοψηφία τους συνδεδεμένα στο διαδίκτυο. Σύντομα θα μπορούν να επικοινωνούν με συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και Μηχανική Εκμάθηση (ML). Οι ασφαλιστές θα έχουν επομένως πρόσβαση σε πολύ περισσότερα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση και κατ’ επέκταση τη σωστή αποζημίωση ενός τροχαίου ατυχήματος. Σε βάθος χρόνου βέβαια και καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα πληθαίνουν, η βιομηχανία ασφάλισης αυτοκινήτων ενδέχεται να αντιμετωπίσει μείωση των ασφαλίστρων, μιας κι εκτιμάται ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα μειώσουν κατά 90% τον κίνδυνο ατυχημάτων. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει ενεργό ρόλο και θα μειώνει την πιθανότητα ενός ατυχήματος, το επιχειρηματικό μοντέλο ασφάλισης αυτοκινήτου πιθανότατα θα εξελιχθεί καθώς οι κίνδυνοι που συνδέονται με την οδήγηση θα μετακυλίσει από τους οδηγούς, προς τις εταιρείες που διαχειρίζονται την αυτονομία του οχήματος. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09