Γιώργος Μούζος, 5/7/2023 - 09:00 facebook twitter linkedin Οι πελάτες σας γνωρίζουν πως να οδηγούν σε τούνελ; Αν θέλετε να γλιτώσετε αποζημιώσεις εκπαιδεύεστε τους! Γιώργος Μούζος, 5/7/2023 facebook twitter linkedin Τόσο στην χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό, τα οδικά δίκτυα και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι διαθέτουν εντυπωσιακά τούνελ. Σε αυτά όμως οι οδηγοί κάνουν λάθη που μπορούν να προκαλέσουν ντόμινο επικίνδυνων καταστάσεων. Για το λόγο αυτό ως καλοί ασφαλιστές καλό είναι να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας, ώστε να συμπεριφέρονται σωστά και να οδηγούν με ασφάλεια μέσα σε ένα τούνελ. Και αυτό γιατί η οδήγηση εντός μιας σήραγγας διαφέρει κατά πολύ συγκριτικά με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Οι πρώτες κινήσεις του οδηγού Με την είσοδο στο τούνελ ο οδηγός ενός οχήματος πρέπει να ακολουθεί μερικούς κανόνες, τόσο για την ασφάλεια τη δική του, όσο και των υπολοίπων χρηστών. Ειδικότερα: Ο οδηγός πρέπει να ανάψει τη μεσαία σκάλα (φώτα διασταύρωσης). Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να παραβιάσει τους φωτεινούς σηματοδότες λωρίδας. Οι σηματοδότες αυτοί είναι τοποθετημένοι στην είσοδο της σήραγγας ή του τούνελ, αλλά και στο εσωτερικό της, πάνω από κάθε λωρίδα, και δείχνουν εάν η λωρίδα λειτουργεί. Αν έχει σήμανση πως η λωρίδα δεν λειτουργεί πρέπει άμεσα, αλλά με προσοχή να αλλάξετε λωρίδα. Ο οδηγός πρέπει να τηρεί πάντοτε τα όρια ταχύτητας. Σε περίπτωση που ο φωτεινός σηματοδότης των μεταβλητών ορίων είναι σβηστός, ισχύουν τα προβλεπόμενα, από τις στατικές πινακίδες, όρια ταχύτητας. Πρέπει να κρατάει τις αποστάσεις ασφαλείας (τουλάχιστον 50 μέτρα) Δεν πρέπει να κινηθεί με όπισθεν και δεν κάνουμε στάση εντός της σήραγγας, παρά μόνο αν υπάρχει ζήτημα έκτακτης ανάγκης. Τι κάνουμε σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος εντός της σήραγγας; Ο οδηγός ανάβει τα «αλάρμ» του αυτοκινήτου και διατηρεί τουλάχιστον 5μ. απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αν η κυκλοφορία σταματήσει και το όχημα έχει ακινητοποιηθεί, σβήστε τον κινητήρα, κλείστε τα παράθυρα και καλό είναι να μην καπνίσει κανείς εντός του οχήματος. Η αναστροφή απαγορεύεται δια ροπάλου! Ακολουθείστε πιστά τα μηνύματα των φωτεινών πινακίδων ή τις υποδείξεις των αρμοδίων. Τι κάνουμε σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης εντός της σήραγγας: Θέστε σε λειτουργία τα «αλάρμ» και αν είναι εφικτό μετακινήστε το αυτοκίνητό σας στο δεξί άκρο της σήραγγας. Σε κάθε περίπτωση σβήστε τον κινητήρα. Κατεβείτε από το όχημα, με τα κλειδιά στη μίζα Βρείτε ένα ασφαλές σημείο στο πεζοδρόμιο ή στους χώρους στάθμευσης εκτάκτου ανάγκης. Σε περίπτωση πυρκαγιάς σε όχημα εντός της σήραγγας; Αν είναι εφικτό βγείτε το όχημα εκτός της σήραγγας. Αν όχι, προσπαθήστε να οδηγήσετε το όχημά σας στα δεξιά. Στη συνέχεια σβήστε τον κινητήρα και εγκαταλείψτε το όχημα με τα κλειδιά στη μίζα. Αν γνωρίζετε, χρησιμοποιήστε τους πυροσβεστήρες που βρίσκονται εντός της σήραγγας για να σβήσετε μια εστία φωτιάς. Περπατήστε προς την κοντινότερη έξοδο κίνδυνο, ακολουθώντας τις σχετικές πινακίδες. Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε για τα τούνελ; Εντός των τούνελ υπάρχουν: Οδοί διαφυγής κάθε 350 ή 400 μέτρα Πυροσβεστική φωλιά ανά 50 μέτρα Συστήματα εποπτείας και ελέγχου Συστήματα ρύθμισης φωτισμού Συστήματα μέτρησης ρύπων και αερισμού Τηλεφωνική εγκατάσταση κάθε 100 μέτρα Φωτεινή σηματοδότηση Ραδιοεπικοινωνίες Σύστημα μέτρησης κυκλοφορίας Πινακίδες μεταβλητού μηνύματος Συσκευή μέτρησης ύψους οχήματος Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00