Γιώργος Μούζος, 5/7/2023 - 09:00 facebook twitter linkedin Οι πελάτες σας γνωρίζουν πως να οδηγούν σε τούνελ; Αν θέλετε να γλιτώσετε αποζημιώσεις εκπαιδεύεστε τους! Γιώργος Μούζος, 5/7/2023 facebook twitter linkedin Τόσο στην χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό, τα οδικά δίκτυα και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι διαθέτουν εντυπωσιακά τούνελ. Σε αυτά όμως οι οδηγοί κάνουν λάθη που μπορούν να προκαλέσουν ντόμινο επικίνδυνων καταστάσεων. Για το λόγο αυτό ως καλοί ασφαλιστές καλό είναι να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας, ώστε να συμπεριφέρονται σωστά και να οδηγούν με ασφάλεια μέσα σε ένα τούνελ. Και αυτό γιατί η οδήγηση εντός μιας σήραγγας διαφέρει κατά πολύ συγκριτικά με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Οι πρώτες κινήσεις του οδηγού Με την είσοδο στο τούνελ ο οδηγός ενός οχήματος πρέπει να ακολουθεί μερικούς κανόνες, τόσο για την ασφάλεια τη δική του, όσο και των υπολοίπων χρηστών. Ειδικότερα: Ο οδηγός πρέπει να ανάψει τη μεσαία σκάλα (φώτα διασταύρωσης). Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να παραβιάσει τους φωτεινούς σηματοδότες λωρίδας. Οι σηματοδότες αυτοί είναι τοποθετημένοι στην είσοδο της σήραγγας ή του τούνελ, αλλά και στο εσωτερικό της, πάνω από κάθε λωρίδα, και δείχνουν εάν η λωρίδα λειτουργεί. Αν έχει σήμανση πως η λωρίδα δεν λειτουργεί πρέπει άμεσα, αλλά με προσοχή να αλλάξετε λωρίδα. Ο οδηγός πρέπει να τηρεί πάντοτε τα όρια ταχύτητας. Σε περίπτωση που ο φωτεινός σηματοδότης των μεταβλητών ορίων είναι σβηστός, ισχύουν τα προβλεπόμενα, από τις στατικές πινακίδες, όρια ταχύτητας. Πρέπει να κρατάει τις αποστάσεις ασφαλείας (τουλάχιστον 50 μέτρα) Δεν πρέπει να κινηθεί με όπισθεν και δεν κάνουμε στάση εντός της σήραγγας, παρά μόνο αν υπάρχει ζήτημα έκτακτης ανάγκης. Τι κάνουμε σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος εντός της σήραγγας; Ο οδηγός ανάβει τα «αλάρμ» του αυτοκινήτου και διατηρεί τουλάχιστον 5μ. απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αν η κυκλοφορία σταματήσει και το όχημα έχει ακινητοποιηθεί, σβήστε τον κινητήρα, κλείστε τα παράθυρα και καλό είναι να μην καπνίσει κανείς εντός του οχήματος. Η αναστροφή απαγορεύεται δια ροπάλου! Ακολουθείστε πιστά τα μηνύματα των φωτεινών πινακίδων ή τις υποδείξεις των αρμοδίων. Τι κάνουμε σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης εντός της σήραγγας: Θέστε σε λειτουργία τα «αλάρμ» και αν είναι εφικτό μετακινήστε το αυτοκίνητό σας στο δεξί άκρο της σήραγγας. Σε κάθε περίπτωση σβήστε τον κινητήρα. Κατεβείτε από το όχημα, με τα κλειδιά στη μίζα Βρείτε ένα ασφαλές σημείο στο πεζοδρόμιο ή στους χώρους στάθμευσης εκτάκτου ανάγκης. Σε περίπτωση πυρκαγιάς σε όχημα εντός της σήραγγας; Αν είναι εφικτό βγείτε το όχημα εκτός της σήραγγας. Αν όχι, προσπαθήστε να οδηγήσετε το όχημά σας στα δεξιά. Στη συνέχεια σβήστε τον κινητήρα και εγκαταλείψτε το όχημα με τα κλειδιά στη μίζα. Αν γνωρίζετε, χρησιμοποιήστε τους πυροσβεστήρες που βρίσκονται εντός της σήραγγας για να σβήσετε μια εστία φωτιάς. Περπατήστε προς την κοντινότερη έξοδο κίνδυνο, ακολουθώντας τις σχετικές πινακίδες. Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε για τα τούνελ; Εντός των τούνελ υπάρχουν: Οδοί διαφυγής κάθε 350 ή 400 μέτρα Πυροσβεστική φωλιά ανά 50 μέτρα Συστήματα εποπτείας και ελέγχου Συστήματα ρύθμισης φωτισμού Συστήματα μέτρησης ρύπων και αερισμού Τηλεφωνική εγκατάσταση κάθε 100 μέτρα Φωτεινή σηματοδότηση Ραδιοεπικοινωνίες Σύστημα μέτρησης κυκλοφορίας Πινακίδες μεταβλητού μηνύματος Συσκευή μέτρησης ύψους οχήματος Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54 Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος
Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41 Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας! Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45
Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους... Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43