Γιώργος Μούζος, 20/3/2023 - 09:24 facebook twitter linkedin Αυτόνομα οχήματα και κυβερνοεπιθέσεις: Πώς θα θωρακιστούν οι ασφαλιστικές; Γιώργος Μούζος, 20/3/2023 facebook twitter linkedin Κάθε νέα γενιά αυτοκινήτων είναι εξοπλισμένη με περισσότερα αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά και τεχνολογία αποφυγής ατυχημάτων. Η πλήρης αυτόνομη οδήγηση είναι προ των πυλών, αλλά οι κυβερνοεπιθέσεις προβληματίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες, αφού οι επιπτώσεις μιας επίθεσης είναι τεράστιες. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι το μέλλον των μετακινήσεων και έρχονται με ραγδαίους ρυθμούς. Πέρα από την αδιαμφησβήτητη ασφάλεια που εξασφαλίζουν, προσφέρουν επιπλέον ευκολία και άνεση για το χρήστη. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με κάθε τεχνολογία που είναι συνδεδεμένη στο διαδίκτυο, τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι ευάλωτα σε κυβερνοεπιθέσεις. Για να εξασφαλίσουμε πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα προσφέρουν ασφάλεια και αξιοπιστία πρέπει να είναι κυβερνοασφαλισμένα! Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο, πως η κυβερνοασφάλεια δεν εστιάζει μόνο στα αυτόνομα αυτοκίνητα, αλλά μιλάμε για ένα σύνολο μέτρων που λαμβάνονται για την προστασία των ηλεκτρονικών συστημάτων, των δικτύων και των συσκευών από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση. Πρόσβαση που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα κλοπή, ζημιά ακόμα και θάνατο. Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο είναι απαραίτητη στα αυτόνομα αυτοκίνητα, επειδή αυτά τα οχήματα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε ηλεκτρονικά συστήματα για τη λειτουργία τους και φυσικά στην πρόσβασή τους στο διαδίκτυο. Πώς μπορούν να ασφαλιστούν τα αυτόνομα οχήματα από κυβερνοεπιθέσεις; Η ασφάλεια των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων από επιθέσεις στον κυβερνοχώρο απαιτεί μια πολυεπίπεδη προσέγγιση. Εδώ είναι μερικά από τα βασικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν: 1. Κρυπτογράφηση και έλεγχος ταυτότητας Η κρυπτογράφηση και ο έλεγχος ταυτότητας είναι απαραίτητες για την ασφάλεια των αυτόνομων αυτοκινήτων από διαδικτυακές επιθέσεις. Η κρυπτογράφηση αναφέρεται στη διαδικασία κωδικοποίησης δεδομένων έτσι ώστε να μην είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτά από μη εξουσιοδοτημένα μέρη. Ο έλεγχος ταυτότητας, από την άλλη πλευρά, αναφέρεται στη διαδικασία επαλήθευσης της ταυτότητας ενός χρήστη ή μιας συσκευής. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα πρέπει να χρησιμοποιούν ισχυρούς αλγόριθμους κρυπτογράφησης για την προστασία των δεδομένων που συλλέγονται από τους αισθητήρες τους. Θα πρέπει επίσης να εφαρμόσουν ισχυρούς μηχανισμούς ελέγχου ταυτότητας για να διασφαλίσουν ότι μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στα συστήματα του αυτοκινήτου. 2. Τείχη προστασίας και συστήματα ανίχνευσης εισβολών Τα τείχη προστασίας και τα συστήματα ανίχνευσης εισβολής είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των αυτόνομων αυτοκινήτων. Τα τείχη προστασίας λειτουργούν ως φράγμα μεταξύ του εσωτερικού δικτύου του αυτοκινήτου και του εξωτερικού κόσμου, εμποδίζοντας μη εξουσιοδοτημένες απόπειρες πρόσβασης. Το σύστημα εισβολής από τη μεριά του εντοπίζει και ειδοποιεί τους διαχειριστές συστημάτων του αυτοκινήτου για οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα ή απόπειρα παραβίασης. 3. Ενημερώσεις Over-the-Air Οι ενημερώσεις over-the-air (OTA) είναι απαραίτητες ώστε τα αυτόνομα αυτοκίνητα να είναι ασφαλή και να προσφέρουν άνετες μετακινήσεις στους επιβαίνοντες. Παράλληλα οι ενημερώσεις μέσω διαδικτύου επιτρέπουν την απομακρυσμένη εγκατάσταση ενημερώσεων του κώδικα ασφαλείας και του λογισμικού, διασφαλίζοντας ότι τα συστήματα του αυτοκινήτου είναι ενημερωμένα με τις πιο πρόσφατες δυνατότητες ασφαλείας. 4. Μέτρα φυσικής ασφάλειας Τα συγκεκριμένα μέτρα είναι εξίσου σημαντικά με τα μέτρα που θα λάβει ο χρήστης για την προστασία του έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Τι εννοούμε όμως ως μέτρα φυσικής ασφάλειας; Για παράδειγμα, η κεντρική μονάδα επεξεργασίας του αυτοκινήτου θα πρέπει να μην είναι εύκολα προσβάσιμη, ώστε να αποτρέπεται η μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση. Τα κανάλια επικοινωνίας του αυτοκινήτου θα πρέπει επίσης να είναι κρυπτογραφημένα για την αποφυγή κλοπών και παραβιάσεων! 5. Εφεδρικά συστήματα & ασφάλιση έναντι των κυβερνοεπιθέσεων Τα εφεδρικά συστήματα του αυτοκινήτου είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των αυτόνομων οχημάτων σε περίπτωση επίθεσης. Αυτά τα συστήματα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να συνεχίσει να λειτουργεί ακόμα και αν τα κύρια συστήματά του είναι παραβιασμένα ή απενεργοποιημένα. Για παράδειγμα, το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργεί ανεξάρτητα από το αν τα ηλεκτρονικά του συστήματα, είναι παραβιασμένα. Ύψιστης σημασίας η ασφαλιστική κάλυψη Εν ολίγοις, τα αυτόνομα αυτοκίνητα έχουν διαφημιστεί ως μια επαναστατική τεχνολογική πρόοδο που έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει τις μετακινήσεις μας. Ωστόσο, με αυτή τη νέα τεχνολογία έρχονται νέοι κίνδυνοι και ανησυχίες, μια από τις οποίες είναι το θέμα της κυβερνοασφάλειας. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης στα οχήματα προσφέρει πρόσφορο έδαφος για επίθεση στους χάκερ, οι οποίοι μπορούν να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία για να προκαλέσουν βλάβη σε ανθρώπους και περιουσίες. Ως εκ τούτου, η σημασία της ασφάλειας των αυτόνομων οχημάτων δεν μπορεί να παραμεληθεί. Η ασφάλιση στον κυβερνοχώρο θα πρέπει να είναι ακόµα ένα στοιχείο στη λίστα ελέγχου κάθε εταιρείας, αλλά και σε κάθε ιδιώτη. Με αυτόν τον τρόπο, θα µπορούν να διασφαλίσουν ότι, εάν και όταν εκτεθούν σε κίνδυνο, θα έχουν τις κατάλληλες διασφαλίσεις για να ελαχιστοποιήσουν τις οικονοµικές επιπτώσεις οποιασδήποτε παραβίασης της ασφάλειας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09