Γιώργος Μούζος, 5/9/2022 - 09:59 facebook twitter linkedin Οι ασφαλιστικές πρέπει να αξιοποιήσουν τα δεδομένα των συνδεδεμένων οχημάτων! Γιώργος Μούζος, 5/9/2022 facebook twitter linkedin Η χρήση τηλεματικής θα βοηθήσει τους ασφαλιστές αυτοκινήτων στην καλύτερη διαχείριση του κινδύνου. Ωστόσο το κόστος της εγκατάστασης του μαύρου κουτιού και τα σφάλματα των smartphone εφαρμογών, δείχνουν πως η καλύτερη λύση είναι η λήψη των δεδομένων κατευθείαν από το αυτοκινήτο. Στα συνδεδεμένα οχήματα τα δεδομένα αυτά προσφέρονται άφθονα και χωρίς το κόστος εγκατάστασης μιας συσκευής τηλεματικής. Υπάρχει μια απλή διαδικασία εγγραφής και με ένα κλικ, υπάρχει πρόσβαση στα δεδομένα. Ένα ακόμα όφελος της συγκεκριμένης διαδικασίας είναι πως οι ασφαλιστές θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα στοιχεία, όπως για παράδειγμα την κατάσταση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και πολλά ακόμα. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων θα προσφέρει ασφαλέστερους δρόμους Οι ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά κι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν στη μείωση της συχνότητας ατυχημάτων. Όμως ο στόλος των οχημάτων παραμένει γερασμένος κι αυτό είναι ένα στοιχείο που προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Κι αυτό γιατί ενώ τα νέα αυτοκίνητα θα είναι ασφαλέστερα, τα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν έχουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα προκαλούν ατυχήματα. Αυξάνοντας τόσο το κοινωνικό κόστος, όσο και το κόστος αποζημιώσεων. Ένα ακόμα σημαντικό όφελος των συστημάτων τηλεματικής είναι πως θα υπάρχει η δυνατότητα εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων. Με μια απλή διασταύρωση στοιχείων το ανασφάλιστο όχημα θα είναι στη γνώση των αρχών ώστε να επιληφθούν του ζητήματος. Πέρα όμως από την αυξημένη ασφάλεια, τα έσοδα από την τηλεματική μπορούν να αγγίξουν ακόμα τα 1,5 τρις δολάρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ αντίστοιχου μεγέθους μπορούν να είναι τα έσοδα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Βέβαια το μεγαλύτερο όφελος προκύπτει από την μείωση του τελικού αριθμού αποζημιώσεων ως συνέπεια της μείωσης των ατυχημάτων. Τα δεδομένα προβληματίζουν ακόμα Παρά τα οφέλη της τηλεματικής, η ανησυχία του κοινού για τα δεδομένα εξακολουθεί να προβληματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο. Η προστασία της ιδιωτικής ζωής βάζει στην άκρη κάθε όφελος. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως τρεις στους πέντε οδηγούς κάτω των 25 ετών δεν ενδιαφέρονται να εγκαταστήσουν το περιβόητο μαύρο κουτί στα οχήματά τους για την παρακολούθηση της οδηγικής συμπεριφοράς τους. Το 55%, των ατόμων μεταξύ 21 και 24 ετών, και περίπου δύο στους πέντε κάτω των 21 ετών, παραδέχτηκαν ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ένιωθαν άβολα να μοιράζονται τα δεδομένα οδήγησης τους με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τεχνητή νοημοσύνη & Machine Learning το μέλλον Η πλειοψηφία των νέων αυτοκίνητων στο προσεχές μέλλον θα είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα τα αυτοκίνητα να συνδέονται με τις «έξυπνες πόλεις» και να είναι σε θέση να επικοινωνούν με συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και Μηχανική Εκμάθηση (ML). Οι ασφαλιστές θα έχουν επομένως πρόσβαση σε πολύ περισσότερα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, ενώ τα συγκεκριμένα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση και κατ’ επέκταση τη σωστή αποζημίωση ενός τροχαίου ατυχήματος. Σε βάθος χρόνου βέβαια και καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα πληθαίνουν, η βιομηχανία ασφάλισης αυτοκινήτων ενδέχεται να αντιμετωπίσει μείωση των ασφαλίστρων, μιας κι εκτιμάται ότι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα μειώσουν κατά 90% τον κίνδυνο ατυχημάτων. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει ενεργό ρόλο και θα μειώνει την πιθανότητα ενός ατυχήματος, το επιχειρηματικό μοντέλο ασφάλισης αυτοκινήτου πιθανότατα θα εξελιχθεί καθώς οι κίνδυνοι που συνδέονται με την οδήγηση θα μετακυλίσει από τους οδηγούς, προς τις εταιρείες που διαχειρίζονται την αυτονομία του οχήματος. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00 Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς
Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19 Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές;
Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11 AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα;
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07
Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει... Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02
Πώς τα Big Data μεταμορφώνουν τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Από την πρόβλεψη ατυχημάτων στην εξατομίκευση τιμολογίων Οι ασφαλιστικές αξιοποιούν πλέον τα δεδομένα για να προσφέρουν δίκαιες και κερδοφόρες πολιτικές. Τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο; Η δυνατότητα... Γιώργος Μούζος, 12/05/2025 - 08:54
Τα τέσσερα mega-trends που αναδιαμορφώνουν την ασφάλιση οχημάτων ως το 2030 Η ασφάλιση οχημάτων βρίσκεται σε κομβικό σταυροδρόμι. Μέχρι το 2030, τέσσερις ισχυρές τάσεις θα έχουν αναδιαμορφώσει το τοπίο: από τον... Γιώργος Μούζος, 09/05/2025 - 09:06
smart #5: Το νέο premium SUV που αλλάζει τους κανόνες στα ηλεκτρικά οχήματα! Το πρώτο μεσαίο SUV της smart προσφέρει κορυφαία τεχνολογία, ασφάλεια και άνεση και δημιουργεί νέα δεδομένα για τους επαγγελματίες της... Γιώργος Μούζος, 02/05/2025 - 08:59