Γιώργος Μούζος, 29/8/2022 - 08:24 facebook twitter linkedin Οι πελάτες σας ξέρουν τι συντήρηση χρειάζεται το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο; Γιώργος Μούζος, 29/8/2022 facebook twitter linkedin Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει κι αυξάνονται και αυτό είναι κάτι που το βλέπετε και στα ασφαλιστήρια συμβόλαια που συντάσσετε. Το ερώτημα είναι όμως αν οι πελάτες σας ξέρουν να τα συντηρούν σωστά, ώστε να μην κάνουν χρήση συχνά της οδικής βοήθειας. Αναμφίβολα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης είναι σημαντικά, με μεγαλύτερο, πέρα από τις οικονομικές μετακινήσεις, να είναι κι η οικονομική συντήρηση. Ναι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται λιγότερες επισκέψεις στο συνεργείο, αλλά είναι σημαντικό το πρόγραμμα συντήρησης να τηρείται ευλαβικά. Για να δούμε όμως πώς πρέπει να συμβουλέψετε τους πελάτες σας ηλεκτρικών σχετικά με τα ζητήματα συντήρησης του ηλεκτρικού τους οχήματος. Διαφορετική μηχανολογική προσέγγιση Οι κλασικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης που εξοπλίζουν τα περισσότερα οχήματα, είναι περίπλοκες μηχανολογικές κατασκευές, με πλήθος εξαρτημάτων. Όσα περισσότερα τα εξαρτήματα, τόσα περισσότερα αυτά που χρίζουν συντήρησης, αλλά και οι φθορές που παρουσιάζουν. Αντιθέτως οι ηλεκτροκινητήρες είναι πιο απλοί και επομένως έχουν λιγότερες ανάγκες αντικατάστασης εξαρτημάτων. Αυτό μεταφράζεται σε οικονομικότερο service κατά 20% περίπου! Ποια σημεία χρίζουν προσοχής όμως; Τον πρώτο χρόνο, το service των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφορά το φίλτρο της καμπίνας, δηλαδή μία ετήσια αλλαγή για όλα τα αυτοκίνητα. Φυσικά κάθε επίσκεψη περιλαμβάνει τον διαγνωστικό έλεγχο και τις σχετικές αναβαθμίσεις στον εγκέφαλο. Από εκεί κι έπειτα ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου ο κατασκευαστής ορίζει ότι πρέπει να αλλαχτούν τα: Υγρά φρένων Συνήθως αλλάζουν στον 2ο ή τον 3ο χρόνο, ανάλογα τη χρήση του οχήματος. Είναι μία εργασία ρουτίνας, η οποία βοηθά όχι μόνο στην καλή λειτουργία των φρένων, αλλά και στην αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας σε κάθε φρενάρισμα. Ψυκτικό υγρό Οι μπαταρίες χρειάζονται σταθερή θερμοκρασία και αυτό το πετυχαίνουν με το ψυκτικό υγρό. Πρέπει πάντοτε να είναι στο επίπεδο που ορίζει ο κατασκευαστής ώστε να εξαλειφθεί μια πιθανότητα υπερθέρμανσης. Ελαστικά Ένα ηλεκτρικό ΙΧ είναι κατά 20-30% πιο βαρύ από ένα συμβατικό λόγω των μπαταριών. Έτσι τα ελαστικά ενδέχεται να παρουσιάσουν γρηγορότερες φθορές, οπότε απαιτούν μεγάλη προσοχή από τον ιδιοκτήτη. Σύστημα πέδησης Σε αντίθεση με τα ελαστικά έχει μεγαλύτερο χρόνο ζωής από τα βενζινοκίνητα, γιατί είναι υδραυλικό. Τα τακάκια φθείρονται πιο αργά και άρα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Μπαταρία Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν 8-10 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία, οπότε η αντικατάσταση της είναι κάτι που δεν θα σας απασχολήσει άμεσα. Φυσικά δεν χρειάζεται να αλλαχθεί ολόκληρη, καθώς έχει προβλεφθεί η αντικατάσταση συγκεκριμένων μερών της. Υπολογίστε βέβαια πως η απώλεια της αποθηκευτικής δυνατότητας είναι από 1-3% ανά έτος, ανάλογα τον κύκλο των φορτίσεων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40