close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποιοι είναι οι ασφαλέστεροι δρόμοι της Ευρώπης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
29/3/2022 - 12:27
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιοι είναι οι ασφαλέστεροι δρόμοι της Ευρώπης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν;

Nextdeal newsroom, 29/3/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Περίπου 19.800 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ, τη χρονιά που πέρασε, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα το 2021. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του +5%,σε σχέση με το 2020, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1.000 επιπλέον θανάτους. Ωστόσο οι θάνατοι εξακολουθούν να είναι κατά 3.000 (-13%) λιγότεροι σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Ο συνολικός στόχος είναι να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων μέχρι το 2030. Σε επίπεδο ΕΕ, την τελευταία δεκαετία σημειώθηκε πτώση 36%.

Η Επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean δήλωσε: «Καθώς τα επίπεδα κυκλοφορίας επιστρέφουν στην κανονικότητα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επιστρέψουμε στα προ-πανδημίας επίπεδα θανάτων στους δρόμους. Σε επίπεδο ΕΕ, θα προσπαθήσουμε μέσω χρηματοδότησης, νομοθεσίας και ενημέρωσης να βοηθήσουμε στην παροχή του «ασφαλούς συστήματος» που αφορά τις ασφαλέστερες υποδομές, τα ασφαλέστερα οχήματα, την ασφαλέστερη χρήση των δρόμων και την καλύτερη φροντίδα μετά το ατύχημα. Αλλά αυτό αποτελεί κοινή ευθύνη με τα κράτη μέλη, τη βιομηχανία και τους χρήστες του οδικού δικτύου. Κάθε θάνατος και σοβαρός τραυματισμός στους δρόμους μας μπορούν να αποφευχθούν».

Σε ολόκληρη την ΕΕ, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2021 αυξήθηκαν κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αν και οι συγκρίσεις με το 2020 επηρεάζονται έντονα από τα πρότυπα κυκλοφορίας σε κάθε χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μεταξύ 2019 και 2020, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων μειώθηκε κατά 17%.

Η συνολική κατάταξη των ποσοστών θνησιμότητας των χωρών δεν έχει αλλάξει σημαντικά, καθώς οι ασφαλέστεροι δρόμοι βρέθηκαν στη Νορβηγία (16 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους), στη Μάλτα (17 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) και στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) ενώ η Ρουμανία (93 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) ανέφερε το υψηλότερο ποσοστό το 2021. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 44 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους.

Στην Ελλάδα σημειώθηκαν 57 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους το 2021, αριθμός που είναι σημαντικά υψηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ. Έχοντας καταγράψει τη μεγαλύτερη πτωτική τάση (54%) στην ΕΕ την τελευταία δεκαετία, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 5% από το 2020 έως το 2021. Σε σύγκριση με το προ πανδημίας έτος 2019, ο αριθμός μειώθηκε κατά 12% το 2021, με παρόμοιο ρυθμό στον μέσο όρο της ΕΕ. Όσο αφορά την κατάταξη για το έτος 2021, η Ελλάδα βρίσκεται στην 22η θέση από τις 27 ή 25η από τις 30, αν συμπεριληφθούν και τα αποτελέσματα της Νορβηγίας, της Ελβετίας και της Ισλανδίας, και ακολουθείται από την Πολωνία (59), την Κροατία (72), τη Λετονία (78), τη Βουλγαρία (81) και τη Ρουμανία (93).

Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία, εννέα κράτη μέλη (Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Κύπρος, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία και Σουηδία) κατέγραψαν τον χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2021.

Σε σύγκριση με το προπανδημικό έτος 2019, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2021 μειώθηκαν κατά 13% με τις μεγαλύτερες μειώσεις άνω του 20% να σημειώνονται στη Δανία, το Βέλγιο, την Πορτογαλία, την Πολωνία και τη Λιθουανία. Αντίθετα, τα τελευταία δύο χρόνια η Λετονία, η Σλοβενία και η Φινλανδία παρουσίασαν αύξηση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους ανά χώρα, το έτος 2021:


Source: CARE (EU Road accidents database) and Commission estimates. Population data from Eurostat.

Τα διαθέσιμα δεδομένα για το 2020 δίνουν μια εικόνα για τον τύπο των χρηστών του οδικού δικτύου που εμπλέκονται σε θανατηφόρα ατυχήματα, τις τοποθεσίες τους αλλά και το φύλο και την ηλικία των θυμάτων.

Συνολικά, το 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σημειώθηκε σε αγροτικούς δρόμους, έναντι 40% σε αστικές περιοχές και 8% σε αυτοκινητόδρομους. Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 43% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ οι πεζοί αποτελούσαν το 20%, οι χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 18% και οι ποδηλάτες το 10% των συνολικών θανάτων.

Στις αστικές περιοχές, το μοτίβο είναι πολύ διαφορετικό με τους πεζούς (37%) να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο των θυμάτων. Με τους χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων να αποτελούν το 18% και έναν αυξανόμενο αριθμό ποδηλατών (14%) να σκοτώνονται, πράγμα που σημαίνει ότι σχεδόν το 70% των συνολικών θανάτων στις αστικές περιοχές είναι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου.

Οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77%). Οι ηλικιωμένοι (65+) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) όλων των θανάτων, αν και αναλογικά περισσότεροι νέοι σκοτώνονται στους δρόμους. Ενώ το 12% των νεκρών στους δρόμους της ΕΕ ήταν ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών, αυτή η ηλικιακή ομάδα αντιπροσωπεύει μόνο το 7% του πληθυσμού της ΕΕ. Ως εκ τούτου, οι στατιστικές δείχνουν ότι οι νέοι είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε θανατηφόρα τροχαία σύγκρουση.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή
  • Κομισιόν
  • ΕΕ
  • οδική ασφάλεια
  • τροχαία ατυχήματα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2020 - Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση δεκαετίας
    Nextdeal newsroom, 21/4/2021

    Μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2020 - Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση δεκαετίας

  • H ΕE καλείται να βελτιώσει την ασφάλεια των νέων σε ηλικία οδηγών!
    Nextdeal newsroom, 1/11/2021

    H ΕE καλείται να βελτιώσει την ασφάλεια των νέων σε ηλικία οδηγών!

  • Η Ελλάδα βραβεύεται για τα επιτεύγματά της στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας την τελευταία δεκαετία!

    Η Ελλάδα βραβεύεται για τα επιτεύγματά της στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας την τελευταία δεκαετία!

    Κατά 4.000 μειώθηκαν οι θάνατοι από τροχαία συμβάντα στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2020.  Κύρια αιτία της μείωσης κατά 17%...
    Nextdeal newsroom, 16/06/2021 - 14:28 16/6/2021
  • Οι θάνατοι από τροχαία συμβάντα στο τέλος του 2020 ήταν παρόμοιος με τους θανάτους από COVID-19

    Οι θάνατοι από τροχαία συμβάντα στο τέλος του 2020 ήταν παρόμοιος με τους θανάτους από COVID-19

    Με τίτλο «Τελική Εκδήλωση του Προγράμματος Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety (SLAIN)» ολοκληρώθηκε, την Πέμπτη 4...
    Nextdeal newsroom, 08/03/2021 - 16:08 8/3/2021
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κ. Πιερρακάκης: Οι άρσεις των εμποδίων μεταξύ των κρατών-μελών θα ωφελήσουν την Ευρώπη και την Ελλάδα
15:33 Κ. Πιερρακάκης: Οι άρσεις των εμποδίων μεταξύ των κρατών-μελών θα ωφελήσουν την Ευρώπη και την Ελλάδα
  • 15:05 Financial Times: Οι ΗΠΑ πιέζουν την ΕΕ να μειώσει μονομερώς τους δασμούς της
  • 14:39 Τα κράτη-μέλη του ΠΟΥ συμφώνησαν για την πρόληψη της επόμενης πανδημίας - Ο ρόλος των εμβολίων
  • 14:16 ΕΟΔΥ: Ενημέρωση επαγγελματιών υγείας για την ανάγκη ενισχυμένης επιτήρησης της λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου
  • 14:00 25η Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Εξαφανισμένα Παιδιά
  • 13:43 ΔΑΑ-Airports for Innovation (Α4Ι): Οι νικήτριες εταιρείες startups στον πρώτο ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό καινοτομίας παγκοσμίως
  • 13:32 Ιδιωτική Ασφάλιση: Άλλο ένα χαράτσι; Ή μήπως ασπίδα ζωής;
  • 13:15 Κ. Χατζηδάκης: Άρση μονιμότητας και μπόνους απόδοσης στο Δημόσιο μετά από πραγματική αξιολόγηση
  • 13:11 Η καρδιά της Ρομποτικής Χειρουργικής χτυπά στην Αθήνα!
  • 12:55 Νύχτα Μουσείων στο Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας
  • 12:38 Οδηγός για υγιείς πνεύμονες: Τι να προσέξετε και πότε να δράσετε
  • 12:26 Διεθνής Διάκριση για τις Υπηρεσίες Θεματοφυλακής της Πειραιώς
  • 12:10 Aon: Οι εξάρσεις ακραίων καιρικών φαινομένων του Μαΐου από τις πιο κοστοβόρες στην ιστορία των ΗΠΑ
  • 10:48 Νέες εντάξεις στο ΕΣΠΑ για έργα ενεργειακής αναβάθμισης νοσοκομείων
  • 10:30 ΠΡΟΣΟΧΗ: “Γιατροί-μαϊμού“ μέσω deepfake προωθούν ψεύτικες θεραπείες στο TikTok
  • 10:16 Η Υποχρεωτική Ασφάλιση των επιχειρήσεων και η άρνηση Ασφάλισης από τις Ασφαλιστικές - Τι ισχύει για το πρόστιμο;
  • 10:12 ΙΣΑ: Αγανάκτησή για ανυπόστατα δημοσιεύματα περί “εμβολίου για τον στρεπτόκοκκο”
  • 09:59 Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα consent μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
  • 09:50 Ημέρα Δημιουργικότητας
  • 09:40 Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους;
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/5 Εθνική Ασφαλιστική: Αναστέλει την ισχύ της εγκυκλίου για τα παλαιά συμβόλαια υγείας
  2. 19/5 Δικαστήριο επιβεβαιώνει μετά από 26 χρόνια την εξαίρεση ασφαλιστικής κάλυψης σε οδηγό χωρίς δίπλωμα - Ζητά επιστροφή 190.755 ευρώ
  3. 21/5 Μεγάλη έρευνα Nextdeal: Τι φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά
  4. 19/5 Ασφαλίσεις υγείας: Ηρθε η ώρα για μια γενναία συμφωνία
  5. 23/5 Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα consent μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
  6. 21/5 Αριστοτέλης Παντελιάδης: Γιατί πούλησε τη ΔΙΟΝ στη Howden Hellas ενώ ήταν κερδοφόρα
  7. 22/5 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube