close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2020 - Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση δεκαετίας
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
21/4/2021 - 09:00
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2020 - Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση δεκαετίας

Nextdeal newsroom, 21/4/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τα προκαταρκτικά αριθμητικά στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα το 2020. Εκτιμάται ότι πέρυσι σκοτώθηκαν 18 800 άτομα σε τροχαία δυστυχήματα, μια πρωτοφανή ετήσια μείωση της τάξης του 17 % σε σύγκριση με το 2019. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν 4 000 λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Η μείωση του όγκου της κυκλοφορίας, ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα.

Η Επίτροπος Μεταφορών, κ. Αντίνα Βαλεάν, δήλωσε τα εξής: «Σημειώθηκαν σχεδόν 4 000 λιγότεροι θάνατοι στους δρόμους της ΕΕ το 2020 σε σύγκριση με το 2019 και οι δρόμοι μας εξακολουθούν να είναι οι ασφαλέστεροι δρόμοι στον κόσμο. Ωστόσο, απέχουμε ακόμη από την επίτευξη του στόχου που είχαμε θέσει για την προηγούμενη δεκαετία και απαιτείται κοινή δράση για να αποτραπεί η επιστροφή στα επίπεδα που ίσχυαν πριν από την πανδημία COVID-19. Στη στρατηγική μας για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα, επαναλάβαμε τη δέσμευσή μας όσον αφορά την εφαρμογή της στρατηγικής της ΕΕ για την οδική ασφάλεια και τη μείωση του αριθμού των θανάτων σε σχεδόν μηδενικά επίπεδα για όλα τα μέσα μεταφοράς».

Οι δρόμοι της ΕΕ είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο

Κατά τη δεκαετία μεταξύ του 2010 και του 2020, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκε κατά 36 %. Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου μείωσης των θανάτων κατά 50 % που είχε τεθεί για την εν λόγω δεκαετία. Ωστόσο, στην ΕΕ σημειώθηκαν 42 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, γεγονός που σημαίνει ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η ήπειρος με τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο. Ο αντίστοιχος παγκόσμιος μέσος όρος υπερβαίνει τους 180 θανάτους.

Βάσει των προκαταρκτικών στοιχείων, δεκαοκτώ κράτη μέλη κατέγραψαν τον χαμηλότερο αριθμό νεκρών από τροχαία δυστυχήματα το 2020. Κατά μέσο όρο, οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκαν κατά 17 % σε σύγκριση με το 2019, αλλά η μείωση αυτή δεν ήταν ομοιόμορφη. Οι μεγαλύτερες μειώσεις (20 % ή περισσότερο) σημειώθηκαν στο Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τη Δανία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Κροατία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, τη Μάλτα και τη Σλοβενία. Αντίθετα, πέντε κράτη μέλη (Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Λουξεμβούργο και Φινλανδία) κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των θανάτων, αν και ο αριθμός αυτός έχει την τάση να παρουσιάζει διακυμάνσεις από έτος σε έτος στις μικρές χώρες .

Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης είχε μειωθεί κατά 36 % μεταξύ του 2010 και του 2020, ποσοστό χαμηλότερο από τον στόχο του 50 % που είχε θέσει η ΕΕ. Μόνο η Ελλάδα (54 %) υπερέβη τον στόχο, ακολουθούμενη από την Κροατία (44 %), την Ισπανία (44 %), την Πορτογαλία (43 %), την Ιταλία (42 %) και τη Σλοβενία (42 %). Συνολικά, εννέα κράτη μέλη κατέγραψαν μείωση κατά 40 % ή περισσότερο.

Παρά το γεγονός ότι οι πρωτοφανείς εξελίξεις που σημειώθηκαν το 2020 οδήγησαν σε ορισμένες αλλαγές στην κατάταξη των χωρών όσον αφορά το ποσοστό θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας είναι δύσκολο να μετρηθεί

Η μείωση του όγκου της κυκλοφορίας, ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Ωστόσο, προκαταρκτικά στοιχεία στις ΗΠΑ δείχνουν, παραδείγματος χάριν, ότι αυξήθηκαν τα τροχαία δυστυχήματα το 2020 παρά τον χαμηλότερο όγκο της κυκλοφορίας. Πράγματι, τα στοιχεία σε ορισμένες χώρες της ΕΕ υποδηλώνουν επίσης αυξημένη συμπεριφορά ανάληψης κινδύνων, ιδίως υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, σε περιόδους κατά τις οποίες είχαν επιβληθεί μέτρα εγκλεισμού.

Ο αντίκτυπος της COVID-19 στην αστική κινητικότητα

Η δημοτικότητα της χρήσης ποδηλάτων έχει αυξηθεί σημαντικά και σε πολλές πόλεις ανά τον κόσμο ανακατανεμήθηκε (προσωρινά) οδικός χώρος σε ποδηλάτες και πεζούς. Η ενθαρρυντική αυτή εξέλιξη μπορεί να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και στην κλιματική αλλαγή, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί νέες προκλήσεις όσον αφορά την οδική ασφάλεια.

Σε ολόκληρη την ΕΕ, το 70 % περίπου των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σε αστικές περιοχές αφορά ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, μεταξύ των οποίων οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες. Συνεπώς, η οδική ασφάλεια στις πόλεις αποτελεί βασικό τομέα εστίασης και η Επιτροπή επιθυμεί να εξασφαλίσει ότι η οδική ασφάλεια λαμβάνεται υπόψη σε όλα τα στάδια του σχεδιασμού της αστικής κινητικότητας. Η οδική ασφάλεια θα αποτελέσει σημαντικό στοιχείο της νέας πρωτοβουλίας για την αστική κινητικότητα που θα παρουσιάσει η Επιτροπή εντός του τρέχοντος έτους. Στο πλαίσιο αυτό, δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το Ελσίνκι και το Όσλο, πέτυχαν το ορόσημο του μηδενικού αριθμού θανάτων πεζών και ποδηλατών το 2019 και ανέφεραν ότι η μείωση της ταχύτητας είχε ουσιαστική σημασία για να επιτευχθεί πρόοδος.

Θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων - προκαταρκτικά στοιχεία για το 2020

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Ευρωπαϊκή Επιτροπή
  • Κομισιόν
  • ΕΕ
  • οδική ασφάλεια
  • τροχαία ατυχήματα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Την παράταση του «Ηρακλή» ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
    Nextdeal newsroom, 9/4/2021

    Την παράταση του «Ηρακλή» ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

  • Το Σχέδιο της ΕΕ κατά του Καρκίνου είναι σημαντικό βήμα για την στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή
    Ανθή Αγγελοπούλου, 8/4/2021

    Το Σχέδιο της ΕΕ κατά του Καρκίνου είναι σημαντικό βήμα για την στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή

  • Η Κομισιόν ξεκινά δημόσια διαβούλευση για την Αρχή Ετοιμότητας και Αντιμετώπισης Έκτακτων Καταστάσεων στην Υγεία

    Η Κομισιόν ξεκινά δημόσια διαβούλευση για την Αρχή Ετοιμότητας και Αντιμετώπισης Έκτακτων Καταστάσεων στην Υγεία

    Στις 31 Μαρτίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε διαδικτυακή δημόσια διαβούλευση (δείτε εδώ) σχετικά με την Αρχή Ετοιμότητας και Αντιμετώπισης Έκτακτων...
    Nextdeal newsroom, 07/04/2021 - 08:15 7/4/2021
  • Κομισιόν: Πρόσθετη στήριξη 2,5 δισ. για την Ελλάδα μέσω του προγράμματος SURE

    Κομισιόν: Πρόσθετη στήριξη 2,5 δισ. για την Ελλάδα μέσω του προγράμματος SURE

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να χορηγήσει πρόσθετη χρηματοδοτική συνδρομή ύψους 3,7 δισ. ευρώ σε έξι κράτη μέλη...
    Nextdeal newsroom, 30/03/2021 - 14:58 30/3/2021
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Allianz Global Insurance Report 2025: Αυξανόμενη η ζήτηση για προστασία
15:20 Allianz Global Insurance Report 2025: Αυξανόμενη η ζήτηση για προστασία
  • 15:08 Έγκριση της συγχώνευσης Helvetia και Baloise από τους μετόχους
  • 14:54 Eurobank | Πρώτη Τράπεζα στην Ελλάδα που διαθέτει το JPMorgan ELTIFs - Multi-Alternatives Fund
  • 14:48 Generali, Here.Now: To παρόν έχει αξία γιατί εδώ γεννιέται το μέλλον
  • 14:40 Υδρόγειος Ασφαλιστική: Νέο τεύχος του περιοδικού VOICE - Ασφάλιση Επιχείρησης: Από Υποχρέωση σε Όχημα Στρατηγικής Ανάπτυξης!
  • 14:29 Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας
  • 14:24 IFFR-EBRD: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Διαδικτυακό Συνέδριο ESG for Banks, Firms and Institutional Investors: Advances and Challenges
  • 14:09 Philippa Michali (NN Hellas): Artificial intelligence, a driver of transformation and growth in the Insurance Market
  • 13:59 Φιλίππα Μιχάλη (NN Hellas): Η Τεχνητή Νοημοσύνη μοχλός μετασχηματισμού και ανάπτυξης στην ασφαλιστική αγορά
  • 13:52 Dimitris Mazarakis (CEO Ethniki Asfalistiki): Artificial Intelligence - A New Era in the Insurance Experience and Market
  • 13:43 Δημήτρης Μαζαράκης (Εθνική Ασφαλιστική): Τεχνητή Νοημοσύνη - H νέα εποχή στην ασφαλιστική εμπειρία και την ασφαλιστική αγορά
  • 13:24 Alexandros Sarrigeorgiou (Eurolife FFH): We invest in technology with a human-centric mindset
  • 13:19 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου (Eurolife FFH): Επενδύουμε στην τεχνολογία, έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο
  • 13:09 Panos Dimitriou (CEO Generali Hellas): In the Age of AI, the Intermediary Becomes a “Trusted Advisor”
  • 13:00 Πάνος Δημητρίου (Generali Hellas): Στην εποχή του ΑΙ, ο διαμεσολαβητής είναι «σύμβουλος εμπιστοσύνης»
  • 12:49 Yiannis Kantoros (CEO Interamerican): We see Artificial Intelligence not just as a technological advancement, but as a fundamental change in the way we think and operate
  • 12:31 Γιάννης Καντώρος (Interamerican): Βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη όχι απλώς ως τεχνολογική εξέλιξη, αλλά ως θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε
  • 12:14 Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα
  • 11:57 IWG: Επικεφαλής επιχειρήσεων αξιοποιούν την υβριδική εργασία για να περιορίσουν τα λειτουργικά κόστη και να ενισχύσουν την παραγωγικότητα
  • 11:49 H Deloitte χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας A.E. για τη συμφωνία δημιουργίας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στη Λάρισα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 23/5 Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα consent μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
  2. 21/5 Μεγάλη έρευνα Nextdeal: Τι φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά
  3. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  4. 21/5 Αριστοτέλης Παντελιάδης: Γιατί πούλησε τη ΔΙΟΝ στη Howden Hellas ενώ ήταν κερδοφόρα
  5. 22/5 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents
  6. 22/5 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: Έδειξε τα νοσοκομεία ως υπεύθυνα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
  7. 22/5 Υπασφαλισμένος: Ένας απών ο Υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος, το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο στο ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube