Γιώργος Μούζος, 17/12/2020 - 17:17 facebook twitter linkedin Τέσσερις λόγοι που οι ασφαλιστικές πρέπει να «αγκαλιάσουν» την τηλεματική! Γιώργος Μούζος, 17/12/2020 facebook twitter linkedin Έχουμε αναφέρει πως η τηλεματική έχει αρχίσει να εμπλέκεται (και πολύ καλά κάνει) ενεργά στην καθημερινότητά μας και ιδιαίτερα σε ότι έχει να κάνει με τις μετακινήσεις μας με το αυτοκίνητό μας. Με την τεχνολογία να προχωράει με γοργούς ρυθμούς σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας, είναι απόλυτα αναμενόμενο να πρέπει να εξελιχθεί κι ο υπολογισμός των ασφαλίστρων και να μην υπολογίζονται μόνο παράγοντες όπως η ηλικία του οδηγού, το φύλο, ή ο τόπος διαμονής. Με την τηλεματική το ασφάλιστρο υπολογίζεται από τη χρήση και σίγουρα από την πραγματική οδική συμπεριφορά που έχει κάθε πελάτης της ασφαλιστικής εταιρείας. Χαρακτηριστικό που έχει ενθουσιάσει τους προσεκτικούς οδηγούς, μιας και βλέπουν πως όσο προσέχουν ή όσο λιγότερο κινούνται, τόσο λιγότερο πληρώνουν. Επιπρόσθετα οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να αποκομίσουν ακόμα περισσότερα κέρδη μέσω της τηλεματικής για τους παρακάτω λόγους: Μέσω της τηλεματικής η ασφαλιστική θα μάθει καλύτερα τους πελάτες της! Στο πρόσφατο παρελθόν τα πράγματα για την ασφαλιστική εταιρεία και τον πελάτη, ήταν εξαιρετικά απλά: ο πελάτης υπέγραφε το συμβόλαιο με τον ασφαλιστή του και στις ημερομηνίες που έπρεπε πλήρωνε το ασφάλιστρο του και η ζωή τους συνεχιζόταν. Τώρα όμως με την τηλεματική η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να μάθει σε μεγαλύτερο βάθος τον πελάτη της (και να μην περιμένει ένα τυχόν ατύχημα για να μάθει πώς οδηγεί) και βάσει αυτής της γνώσης να του προσφέρει ασφαλιστικά προγράμματα σύμφωνα με τις ανάγκες του. Με τη χρήση ενός smartphone ή έπειτα από την εγκατάσταση της σχετικής συσκευής στο αυτοκίνητο, η ασφαλιστική εταιρεία έχει τη δυνατότητα μέσα σε μια ή δύο μέρες, να αποκτήσει μια αρκετά ακριβή εικόνα της συμπεριφοράς του πελάτη της στο δρόμο. Οι ασφαλιστές μπορούν να δουν με κάθε λεπτομέρεια τον τρόπο οδήγησης του εκάστοτε πελάτη (πόσο γρήγορα οδηγούν, πώς φρενάρουν, γενικότερα το στιλ οδήγησης, αλλά και το πού οδηγούν). Συλλέγοντας όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με μια μεγάλη ομάδα πελατών, οι ασφαλιστές μπορούν να αρχίσουν να καταλαβαίνουν πώς συμπεριφέρονται οι οδηγοί σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, σε αστικά ή εκτός πόλης περιβάλλοντα, ακόμη και όταν οδηγούν συγκεκριμένους τύπους οχημάτων. Και αυτές οι πληροφορίες μπορούν να συλλεχθούν και να αναλυθούν σε πραγματικό χρόνο κι όχι μόνο μία ή δύο φορές ανά έτος. Η τηλεματική δημιουργεί οικονομία κλίμακος! NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Τα τελευταία χρόνια, οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη της τηλεματικής αυτοκινήτων και της ασφάλισης βάσει χρήσης έχουν χρησιμοποιήσει μικρές συσκευές που συνδέονται με τη διαγνωστική θύρα OBD-II ενός οχήματος για να παρακολουθούν τη συμπεριφορά του οδηγού, έχοντας έτσι μια επακριβή εικόνα του τρόπου με τον οποίο ένας πελάτης τους ενεργεί στο δρόμο. Βέβαια η τεχνολογία της τηλεματικής εξελίσσεται συνεχώς. Τώρα, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα smartphones των οδηγών για να πάρουν μια ακριβή εικόνα για το πώς οδηγούν οι πελάτες τους. Και γιατί όχι; Τα smartphone είναι ουσιαστικά υπολογιστές υψηλής τεχνολογίας που οι περισσότεροι έχουμε στη τσέπη μας. Η ταχεία εμφάνιση των smartphone έχει κάνει την τηλεματική τον νέο πρωταθλητή της ασφάλισης βάσει χρήσης. Εκτός από το γεγονός ότι σχεδόν όλοι έχουν ένα, τα smartphones είναι επίσης ένα εκπληκτικό εργαλείο για τις ασφαλιστικές εταιρείες, επειδή περιέχουν αισθητήρες που τους παρέχουν πρόσβαση σε μετρήσεις όπως η απόσταση και η ταχύτητα. Τέλος, μέσω ενός smartphone παρέχεται στους ασφαλιστικούς παρόχους φθηνή και εύκολη πρόσβαση σε πληθώρα ακριβών δεδομένων, βοηθώντας τους να φέρουν ασφαλιστικές επιλογές βάσει χρήσης σε περιοχές και άτομα που προηγουμένως δεν ήταν εξοικειωμένα με την τεχνολογία. Η τηλεματική διατηρεί ανταγωνιστική μια ασφαλιστική εταιρεία Για να παραμείνει ανταγωνιστική μια ασφαλιστική εταιρεία πρέπει να συμβαδίζει με την τάση της εποχής και σαφώς να εναρμονίζεται με τα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Η ασφαλιστική εταιρεία λοιπόν που θα προσαρμόσει το ασφαλιστικό πρόγραμμα ενός πελάτη, με τα δεδομένα που έχει στα χέρια της από το κινητό του τηλέφωνο, έναντι μιας που θα μείνει στα παλιά, έχει σαφέστατα πλεονέκτημα. Γιατί η αγορά θα το μάθει και οι πελάτες που είναι προσεκτικοί (αποδεδειγμένα πλέον) οδηγοί θα κάνουν ουρά για να ασφαλιστούν σε αυτή! Η τηλεματική αυξάνει τα κέρδη και μέσω της μείωσης από τα κόστη αποζημιώσεων Εάν μια εταιρεία δημιουργήσει ένα πρόγραμμα ασφάλισης αυτοκινήτου που ανταμείβει εμφανώς τους προσεκτικούς οδηγούς, τι είδους οδηγοί περιμένετε να αγοράσουν ένα τέτοιο ασφαλιστικό πρόγραμμα; Ακριβώς, λιγότερο επικίνδυνοι (και επομένως πολύ πιο κερδοφόροι) οδηγοί. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, κατά μέσο όρο η τηλεματική μπορεί να μειώσει κατά 57% το συνολικό κόστος αποζημιώσεων! Το μέλλον είναι... τηλεματικό! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 12/06/2025 - 09:08 BMW M2 CS: Τι σημαίνει για τους ασφαλιστές η κορυφαία σπορ έκδοση της BMW;
Γιώργος Μούζος, 10/06/2025 - 09:09 Ηλεκτρικά οχήματα χωρίς εκπλήξεις: Πώς η τηλεμετρία αλλάζει το παιχνίδι της ασφάλισης
Γιώργος Μούζος, 04/06/2025 - 09:00 Μπορεί το blockchain να σώσει την αγορά από τις ψευδείς ασφαλιστικές αξιώσεις;
Γιώργος Μούζος, 02/06/2025 - 09:00 Υβριδικά οχήματα & ασφαλιστικός κίνδυνος: Οι προκλήσεις που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς
Cyber Risk στα έξυπνα αυτοκίνητα: Πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα αντιμετωπίζουν τις IoT απειλές; Οι ασφαλιστές καλούνται να αντιμετωπίσουν νέους κινδύνους και να σχεδιάσουν έξυπνες καλύψεις για την εποχή του Internet of Things (IoT). Η... Γιώργος Μούζος, 28/05/2025 - 09:19
AI-powered risk assessment: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προλάβει τον επικίνδυνο οδηγό πριν το ατύχημα; Από τα προγράμματα telematics μέχρι το EU AI Act, η ασφάλιση αυτοκινήτου περνά στην εποχή της προγνωστικής τιμολόγησης και αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/05/2025 - 09:11
Μειώνει όντως το eCall το κόστος των αποζημιώσεων; Η υποχρεωτική εγκατάσταση του eCall στα νέα οχήματα υπόσχεται άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος – αλλά μειώνει πραγματικά το κόστος... Γιώργος Μούζος, 22/05/2025 - 08:55
Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές για τις μειωμένες επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και την επίδρασή τους στις αποζημιώσεις; Η ταχεία... Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55
Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές Πώς οι «over-the-air» αναβαθμίσεις αλλάζουν το τοπίο στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές σήμερα; Η εποχή όπου... Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07
Η νέα στρατηγική κατά της απάτης με deep learning και data fusion Η ασφαλιστική απάτη δεν είναι απλώς ένα κόστος! Eίναι ένας αόρατος εχθρός που υπονομεύει την αξιοπιστία του συστήματος και μετακυλίει... Γιώργος Μούζος, 14/05/2025 - 09:02