Γιώργος Μούζος, 9/11/2020 - 15:14 facebook twitter linkedin Ποιες είναι οι τεχνολογίες που θα αλλάξουν το ασφαλιστικό τοπίο; Γιώργος Μούζος, 9/11/2020 facebook twitter linkedin Η τεχνολογία συνεχώς βελτιώνεται και παραμετροποιείται για κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας και συνεχώς νέα δεδομένα έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα, βελτιώνοντας τη ζωή μας. Αντίστοιχα επηρεάζεται κι ο ασφαλιστικός κλάδος που η ανάπτυξη της τεχνολογίας τον βοηθάει αρκετά. Σίγουρα ως επαγγελματίες θα το έχετε συναντήσει κατά κόρον, πως η διαδικασία απόδοσης μιας αποζημίωσης είναι αρκετά χρονοβόρα και πλέον οι πελάτες θέλουν (έως απαιτούν θα λέγαμε) με ψηφιακά εργαλεία να προχωρούν τις διαδικασίες. Σήμερα, σχεδόν το 61% των πελατών προτιμούν να παρακολουθούν την κατάσταση για μια αποζημίωση με ψηφιακά εργαλεία. Για το λόγο αυτό οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες και στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, το 2019, οι ασφαλιστικές εταιρείες ξόδεψαν σχεδόν 225 δισεκατομμύρια δολάρια πάνω σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Μόνο το 2020 η πανδημία επιβράδυνε ελαφρώς τις επενδύσεις. Το σύνολο των επενδύσεων, ωστόσο, εξακολουθεί να είναι αρκετά χαμηλό, ενώ όπως αναφέρει κι η McKinsey, εννέα στις δέκα ασφαλιστικές εταιρείες αναγνώρισαν το απαρχαιωμένο λογισμικό και τις υποδομές παλαιού τύπου ως εμπόδια για την ψηφιοποίηση. Αυτό αποδεικνύει πως η ασφαλιστική βιομηχανία (μόνο στις ΗΠΑ ο τζίρος της αγγίζει τα 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια) - πρέπει να αλλάξει επειγόντως τους τρόπους ανάπτυξης της. Ας δούμε όμως μερικούς τρόπους οι οποίοι θα φέρουν την περαιτέρω ανάπτυξη στον ασφαλιστικό κλάδο. Machine Learning για τις εσωτερικές διεργασίες Η γραφειοκρατία που είναι μια καθημερινότητα για τις ασφαλιστικές εταιρείες, είναι μια βαρετή διαδικασία. Οι άνθρωποι που την εκτελούν λόγω αυτής της... βαρεμάρας υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να οδηγηθούν σε λάθη. Όμως τώρα ο αυτοματισμός και η μηχανική εκμάθηση (ελληνιστί το machine learning) επιτρέπει αρχικά στις εταιρείες να μειώσουν το κόστος που δαπανάται για τέτοιου είδους εργασίες επιτρέποντας έτσι σε μερικούς υπαλλήλους να ασχοληθούν με πιο δημιουργικές εργασίες. Τεχνητή νοημοσύνη και τηλεματική για τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Ο αυτοματισμός είναι μια εξαιρετική τεχνολογία που επιτρέπει την ταχύτερη επεξεργασία των ασφαλιστικών αξιώσεων. Ως γνωστόν η απόδοση των αποζημιώσεων είναι μια αρκετά πολύπλοκη διαδικασία, μιας κι εμπλέκονται αρκετές παράμετροι πριν παρθεί η τελική απόφαση. Όμως με τη βοήθεια της τηλεματικής, αλλά και της τεχνητής νοημοσύνης η διαδικασία της αποζημίωσης απλοποιείται κατά πολύ. Κατά καιρούς έχουμε αναφερθεί στο πως η τηλεματική στον τομέα των τροχαίων ατυχημάτων θα μας βοηθήσει (δείτε εδώ). Βλέπετε, οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης μπορούν να υπολογίσουν γρήγορα κι άμεσα τις ζημιές, αφήνοντας εκτός τον ανθρώπινο παράγοντας, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Εξατομικευμένη Ασφαλιστική Τιμολόγηση με IoT και Social Media Το παλιομοδίτικο στυλ εκτίμησης κινδύνου θέλει να μην λαμβάνονται υπόψη τα μη εξατομικευμένα σύνολα δεδομένων. Ωστόσο, σήμερα, οι συσκευές που χρησιμοποιούμε, αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν και παρέχουν μεγάλες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Η νέα αυτή προσέγγιση μπορεί να βοηθήσει τους ασφαλιστές να προσφέρουν στους πελάτες τους, φθηνότερη ή καλύτερη κάλυψη, αλλά και περισσότερες υπηρεσίες κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους. Μια πρόσφατη μελέτη της Accenture έδειξε πως ένα τέτοιο μοντέλο είναι βιώσιμο: Περισσότερα από τα τρία τέταρτα των πελατών είναι έτοιμα να μοιραστούν προσωπικά δεδομένα για να λάβουν φθηνότερη κάλυψη, αλλά και εξατομικευμένες χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές προσφορές. Τηλεματική Ασφάλιση: Ο νέος τρόπος για να βελτιωθεί η διαχείριση κινδύνου αυτοκινήτων Η τηλεματική ασφάλιση είναι μια νέα καινοτόμα τεχνολογία που ενσωματώνεται στα προϊόντα ασφάλισης αυτοκινήτων. Ένα σύστημα που περιλαμβάνει σύστημα GPS, αισθητήρες κίνησης, κάρτα SIM και διαθέτει λογισμικό ανάλυσης, παρακολουθώντας την ταχύτητα, την τοποθεσία, τον χρόνο, αλλά και όλο το στιλ οδήγησης, επιτρέποντας έτσι στους εμπειρογνώμονες να διεξάγουν ευκολότερα το συμπέρασμα για την υπαιτιότητα του τροχαίου. Παρακολουθώντας τη συμπεριφορά των οδηγών, οι ασφαλιστές μπορούν να δημιουργήσουν προσαρμοσμένα ασφαλιστικά προγράμματα και να βελτιώσουν τη διαχείριση κινδύνου. Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να αυξήσει τις χρεώσεις σε ανεύθυνους οδηγούς, να ανταμείψει τους πελάτες τους που οδηγούν προσεκτικά κ.α. Η υιοθέτηση της τηλεματικής επιτρέπει τη χρήση νέων επιχειρηματικών μοντέλων όπως: ασφάλιση βάσει χρήσης (UBI) pay-as-you-drive (PAYD) pay-how-you-drive (PHYD) Υπάρχουν ήδη επιτυχημένες περιπτώσεις χρήσης. Η βρετανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, O2, κυκλοφόρησε ένα ειδικό προϊόν ασφάλισης αυτοκινήτου που υποστηρίζει την ιδέα, όσο πιο προσεκτικά οδηγείτε, τόσο καλύτερη τιμή θα έχετε. Ο τρόπος οδήγησης παρακολουθείται από μια ειδική συσκευή και οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν τις βαθμολογίες τους σε μια εφαρμογή για κινητά μετά από κάθε ταξίδι. Η εφαρμογή της O2 βοηθά επίσης τους πελάτες της, δίνοντας συμβουλές για τη βελτίωση της οδήγησης και τον περιορισμό των κινδύνων. Είναι γεγονός πως ο ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται στο δρόμο προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι πελάτες απαιτούν αλλαγές και καινοτόμα προϊόντα, κάτι που αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την αλλαγή που αναφέραμε παραπάνω. Όπως κι αν έχει το μέλλον αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09