Λάουρα Σταυρίδου, 8/4/2024 - 08:48 facebook twitter linkedin Έχει ευθύνη ο πεζός σε περίπτωση ατυχήματος; Λάουρα Σταυρίδου, 8/4/2024 facebook twitter linkedin Τα τροχαία δυστυχήματα είναι μια εξαιρετικά δυσάρεστη κατάσταση. Εμείς σήμερα όμως θα εξετάσουμε τα περιστατικά, αποκλειστικά από τη σκοπιά της ευθύνης. Πολιτικά και ποινικά δικαστήρια όταν εξετάζουν υποθέσεις τροχαίων με παράσυρση πεζού από διερχόμενο όχημα, κρίνουν το βαθμό υπαιτιότητας του οδηγού αλλά και του πεζού, ο οποίος επιχείρησε να διανύσει το οδόστρωμα. Τα δικαστήρια χρησιμοποιούν διάφορα κριτήρια, τα οποία έχουν να κάνουν με το σημείο του οδοστρώματος, το αν η διάσχιση γινόταν από διάβαση, η αιφνίδια και βιαστική εμφάνιση του πεζού, εξετάζεται ακόμα και η περίπτωση μέθης του πεζού. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο πεζός έχει βρεθεί συνυπαίτιος σε ένα τροχαίο, συνήθως με μικρότερα ποσοστά από αυτά του οδηγού, δηλαδή 25%, 30% ή και 40%. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση υπαιτιότητας 40% ενός 82ετους πεζού ο οποίος επέλεξε να διασχίσει οδό διπλής κατεύθυνσης, από ένα συγκεκριμένο σημείο, ενώ υπήρχε διάβαση πεζών, η οποία απείχε από τον τόπο του συμβάντος 80 μέτρα. Έτσι αν και η ευθύνη που καταλογίζεται σε έναν πεζό είναι μικρότερη συνήθως από αυτή του οδηγού, οι πεζοί δεν είναι άμοιροι ευθυνών και ενδεχομένως να κληθούν να πληρώσουν αποζημίωση ανάλογη με το ποσοστό ευθύνης που φέρουν. Μάλιστα με αποφάσεις των ελληνικών Δικαστηρίων, έχει κριθεί αποκλειστικά υπαίτιος τροχαίου ατυχήματος πεζός που διέσχισε το οδόστρωμα ενώ υπήρχε απαγορευτική ένδειξη σηματοδότη (βλ. ΕφΑθ 2214/1978, ΜΠρΘεσς 20222/2001). Οι κανόνες κυκλοφορίας των πεζών ρυθμίζονται από το άρθρο 38 του Κ.Ο.Κ. Ενδιαφέρουσα περίπτωση αποτελεί η υπ’ αριθ. 132/2012 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, με την οποία απαλλάχθηκε πλήρως ο οδηγός αυτοκινήτου που παρέσυρε πεζό ψυχικά ασθενή και ανίκανο προς καταλογισμό, τραυματίζοντάς τον θανάσιμα. Το ενδιαφέρον είναι πως το Δικαστήριο έκρινε ως αποκλειστικά υπαίτια την εταιρεία φύλαξης και εποπτείας του θανόντος. Σε κάθε περίπτωση η συμβουλή του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή είναι πολύτιμη για τη κάλυψη κάθε είδους ευθύνης, διότι ευθύνες μπορεί να προκύψουν ανά πάσα στιγμή αλλά υπάρχουν ασφαλιστήρια συμβόλαια που μπορούν να σας τις καλύψουν, όπως η οικογενειακή αστική ευθύνη που καλύπτει ευθύνες απο τη κυκλοφορία των ποδηλάτων στους δρόμους. Πηγή νομολογίας: https://www.sidixepa.gr/i-eythyni-toy-pezoy-sta-trochaia-atychimata/ Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 21/11/2025 - 09:21 Καταιγίδες, πλημμύρες και παθητική ανάληψη κινδύνου - Ενημερώστε τους!
Λάουρα Σταυρίδου, 18/11/2025 - 09:44 4 έτοιμες ιδέες email, προς επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση!
Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α; Θυμίζουμε πως η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, για ασφαλισμένες κατοικίες έναντι φυσικών φαινομένων, ανέρχεται σε 20% όταν η φορολογητέα αξία είναι... Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45
Πόσο απέχει από την επιτυχία ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής; Ναι η απόσταση από την επιτυχία μπορεί να μετρηθεί και είναι…τρείς απαντήσεις μακριά. Συγκεκριμένα είναι οι απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις: Επικοινώνησα σήμερα... Λάουρα Σταυρίδου, 10/11/2025 - 09:18
Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα; Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, ένας συνάδελφος να περιμένει με αγωνία να κλείσει μια «μεγάλη» δουλειά ή να κλείσει μια... Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34